{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.455 visninger | Oprettet:

Øremærkning betaler sig - solstrålehistorie :) {{forumTopicSubject}}

Jeg fik denne på FB i dag og syntes den var så sød at jeg måtte dele den her, det er et levende bevis at mærkning af din kat betaler sig altid..

Bemærk at det intet har med mig at gøre, blot en historie jeg fandt fra KV smiley


"En heldig gammel dreng"

En sag i Herlev var på en kat, som en ældre dame havde fodret på i noget tid. Hun havde ikke vidst, hvad hun skulle gøre, og hvor hun kunne få hjælp, men heldigvis var der en kvik veninde, der fortalte, at hun nok skulle have fat på Kattens Værn. Hun kunne nemlig ikke komme til katten, men havde observeret, at den havde en tatovering i ørene. Vi aftaler, at jeg skal komme en formiddag, og at hun ikke skal fodre på katten dén dag.

Jeg tager en fælde og et tæppe under armen, og da jeg kommer ind i damens stuelejlighed, ser jeg katten, der sidder udenfor og venter på mad. Da døren går op, kommer katten forventningsfuld tæt på, men da den får øje på mig, løber den hurtigt væk. Ja, der skal vist en fælde til og noget lækkert mad, som jeg på et øjeblik får arrangeret, og vi går indenfor og lukker døren. Få sekunder efter kommer katten frem, snuser nysgerrigt og går ind i fælden. Yes, damen er lettet, jeg er spændt og katten mjauver ynkeligt - bor den bare i nabolaget og kommer på besøg eller er den savnet? Spændende!

Jeg kan ikke tyde øremærkningen i bilen, så jeg kører ind til Kattens Værn, hvor vi fire mennesker på skift med lommelygte prøver at tyde et utydeligt, grønt øremærke samtidig med, at vi søger i registret. Nemt er det ikke, indtil der pludselig er et match - Oliver, 14 år og efterlyst i 2 år!!! Vi jubler og krydser fingrer, da jeg ringer til ejeren.
"Jow”, svarer damen ... jamen, er det min Oliver, I har? Han har været væk længe ... åhhh hvor er jeg glad, har han det godt?"

Oliver er meget genert og gemmer sig og er slet ikke klar over, at en masse glade mennesker lige har ændret hans liv, og at han er på vej hjem til sin glade ejer, der troede, hun aldrig skulle se ham igen. Ejeren er lykkelig for at se Oliver igen, og efter at han lige har sundet sig lidt, kan hun tage ham op og kramme ham.

Nej, man skal aldrig opgive, hvis ens kat bliver væk, for katte bliver fundet hele tiden, og vi har genforenet katte med deres ejere efter uger, måneder og år, min kollega fandt på samme tidspunkt en kat, der havde været efterlyst i over et år - min personlige rekord var, da jeg fandt en kat der havde været væk i 8 år!

Katteinspektør Helle Nielsen



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øremærkning betaler sig - solstrålehistorie :)
  • #1   22. nov 2012 Tja og så ser jeg så nu lidt senere på FB denne her fra Kattehjemmet Bæklund:

    <i>

    Hej Folkens ..
    Vi har fået Snebold som er en hvid kastreret kat ind på klinikke
    n som er fundet i Aså.
    Det er tatoveret, og ejeren som er registreret hedder Merethe Nielsen, men da hverken tlf. eller adressen er korrekt, kan vi ikke få fat i hende.
    Derfor efterlyser vi ejeren, ellers har vi efter 3 uger lov til at omplacerer ham ..

    Hjælp os, og Del linket smiley
    & tak for jeres støtte



    Af: Dronninglund Dyreklinik</i>

    <b>Mærkning virker jo så kun hvis man husker at opdatere sine oplysninger</b> smiley




    profilbillede
  • #2   22. nov 2012 Dejlig historier smiley ja mine er så chippet og reg på denne adresse smiley skal ikke risikere at midste dem, de er så også indekatte med indhegnet have.

  • #3   22. nov 2012 Mine egne er også indekatte, men ville aldrig finde på at spare øremærkningen (har valgt øremærkning da den kan alle se med det blotte øje) de kunne jo tænkes af en eller anden årsag komme til at blive lukket ud ved en fejl..

  • #4   22. nov 2012 Åh hvor er det dejligt når katte kommer hjem igen smiley Min Siri har en chip og Sia skal også ha' en når hun skal steriliseres, også selvom begge to er indekatte.

  • #5   22. nov 2012 Fantastisk når savnede katte bliver hjulpet til at komme hjem. :D.

    Og øv og dybt *SUK* over dem, der ikke opdaterer i katteregister, når de flytter eller skifter telefonnummer :-(.


  • #6   23. nov 2012 Skøn historie!!!!

    JA øremærkning virker!!!!!


    Vores lille Loke blev faktisk kidnappet for et par år siden af en nabo, i vores kvarter.

    Lille Loke smuttede ud en dag, 3 uger efter vi havde hentet ham på internatet. Og han var bare væk.... jeg gik og kaldte på ham i næsten en uge... og spurgte alle naboer om de havde set ham (vi boede i et område med tæt byggede rækkehuse) og alle kendte hinanden.... men ingen havde set ham.

    Jeg satte en efterlysning op i fælleshuset, men intet.....

    En fredag eftermiddag ledte jeg igen, og fik snakket med et par små piger på legepladsen lige overfor.... og sørme om de ikke kunne fortælle at i huset 20 meter fra os, var der en sort kat... de havde set damen løfte den op og tage den indenfor.
    Jeg gik straks over og bankede på... ingen hjemme... kiggede lidt ind ad døren og så en hvid kat... hmmm kiggede lidt mere og kunne se soveværelset og sengen... og hvem lå der ....LOKE!!!!
    Så gik den vilde jagt på tlf nr. og få fat i hende der boede der. Det lykkedes til sidst og hun nægtede ALT. Det var en kat hun havde haft længe og den var i hvert fald ikke øretattoveret osv osv ....og jeg havde jo spurgt hende for et par dage siden.....
    Jeg holdt øje med hvornår hun kom hjem (kunne se hendes have og stue fra mit køkkenvindue)

    Jeg gik over så snart lyset blev tændt med Lokes sundhedsbog og reg.nr og forlangte at se den sorte kat, jeg havde set igennem døren tidligere på dagen... men hun nægtede stadig... lige indtil der kom et lille miav bag hende og Lokes sorte hovede tittede frem.....

    Jeg tjekkede selvfølgelig hans ører og der var ingen tvivl....samme reg.nr..... jeg pillede halsbåndet af Loke(som hun havde givet ham på) og smed det i hovedet på hende, mens hun forsøgte at fremstamme et undskyld.

    For F..... jeg var gal og lykkelig for at få vores kat tilbage!!!!


  • #7   23. nov 2012 G. H. Sikke en historie! Det skulle da ellers være mildest talt unødvendigt at catnappe for at få sig en kat :-S.


  • #8   23. nov 2012 Tinka

    Jeg tror bare lige hun så muligheden for at få en gratis kastereret/vac/mærket 6mdr lækker kat... Som kunne se godt ud sammen med hendes helt hvide kat.


  • #9   23. nov 2012 Utroligt :-S
    Hehe, jeg har såmænd på helt lovlig vis fået hele to stk. sorte, kastrerede/vac/mærkede, overlækre, sorte katte helt gratis :D.


Kommentér på:
Øremærkning betaler sig - solstrålehistorie :)

Annonce