Min lille Bet er syg :( nyser og sover meget Min lille Bet er syg :( nyser og sover meget
Bet-Bet er blevet syg! Jeg opdagede i går at han nøs og slikkede sig på snuden hele tiden, så afsted til dyrlægen det gik.
Hun konstaterede at han ikke havde feber, munden så fin ud og snuden havde fri passage, men han havde en lidt hævet lymfekirtel på den ene side af halsen, så jeg fik øjendråber med binyrebarkhormon i med hjem til at dryppe med morgen og aften. Det skulle også via tårekanalerne lindre i snuden.
Han er indekat og er vaccineret, sidste gang i august i år.
Hun sagde at der ikke var grund til bekymring. Dog ringede jeg i dag, fordi jeg synes han er lidt mere sløj i dag, og jeg fik at vide at hvis det ikke var blevet bedre weekenden over, skulle jeg komme ind igen mandag, så han kunne få en pillekur.
Jeg skulle bare holde øje med om han spiste, og han har spist lidt i dag, men ellers bare sovet hele eftermiddagen.
Jeg er simpelthen bare så bekymret! Jeg mistede lige min ældste kat for en måned siden, så jeg er meget pylret.
Derudover synes jeg det er lidt mærkeligt at en indekat bliver syg, når han ikke har kontakt med andre katte.
Jeg selv vasker altid hænder, når jeg har været ude, inden jeg rører kattene.
Ozzy, den gamle, nøs lidt sidste uge, men det har han altid gjort lidt i perioder, så det var jeg ikke bekymret for. Og han er også frisk, som han plejer at være og han har ikke nyst i denne uge.
Er der nogle af jer, der har haft katte med snue? Som forhåbentlig kom sig hurtigt?
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
jul 2007
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 4 Svar: 29
Min lille Bet er syg :( nyser og sover meget