1.991 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Ano
Ano
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Haleløse katte Haleløse katte

Hej Alle
Har et par spørgsmål vedrørende haleløse katte (-:
Jeg kan ikke helt finde ud af hvad der gør en manx kat til en manx. Jeg synes ikke det er så nemt at gennemskue racestandarden, da jeg synes at forstå at de være lidt brede i ansigterne, hvor for mig ligner det at mange af katte ligner haleløse huskatte? Bliver manx stumpies og rumpies kun parret med andre manx longies eller også andre racer?

Håber nogle har svar (-;

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Haleløse katte
  • #2   26. nov 2012 Hej, det er korrekt at rumpis kun må pares men langhaler, ellers kan du risikere at killingerne bliver deforme i rygraden og dør,,, det gælder så ikke for alle korthalede katte, kurilian bobtail og japansk bobtail har en anden mutation af halen og den påvirker ikke rygraden, hvor manx ikke er dominant er det et dominant gen de 2 raser jeg nævner, har.

profilbillede
  • #3   26. nov 2012 Manx er jo naturligt opstået på øen man, og grundlaget er jo deres huskatte/vildkatte og de er grundlaget for de fleste naturligt opståede katte.
    Min kurilian bobtail er jo også opstået naturligt, men af en anden grund stamme, den ligner mest den sibiriske skovkat i hovedet.

• Ano
    Ano Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   27. nov 2012 Tak for hjælpen. Jeg undrede mig nemlig over at mange skrev "huskat/manx" i salgsannoncer og lignende (-: Det virkede nemlig som om at flere brugte det for at katogorisere katten som haleløs og ikke race (-:

Kommentér på:
Haleløse katte

Annonce