{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Hjælp mig lige her :( {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige kommet hjem og jeg kunne så lugte at bakken skulle tømmes, men jeg finder så en klat afføring der er blød og lysbrun og der er helt klart friskt blod i smiley
Jeg er ikke 100% sikker på hvilken en af kattene den tilhører, men jeg hælder mest til Siri (steril hunkat, 3 år) for den var ikke gravet ned i gruset, og det plejer killingen at gøre. For et par dage siden har Siri kastet noget mavesyre op, men det et ved at være 3-4 dage siden. Hun virker ikke påvirket, og spiser som normalt.

Hvad gør jeg nu? og hvad kan det skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig lige her :(
  • #1   26. nov 2012 Jeg har forresten kigget begge katte i numsen, men der er intet at se.

  • #2   26. nov 2012 Du ringer da til dyrlægen?

    Blod i afføring er IKKE godt eller normalt.


  • #3   26. nov 2012 Men...frisk blod en enkelt gang behøver ikke være alarmerende. Det kan være et lillebitte blodkar der er sprunget enten pga diarre eller hård mave. Observer katten grundigt.

  • #4   26. nov 2012 Kaizer havde også blod i afføringen i en "længere" periode (det føles som lang tid når man står som missemor og er magtesløs, men det handlede måske om en uge eller sådan noget)
    Dyrlægen tog prøver og hvad ved jeg, der var ingenting galt med ham... Han fik ny kost, og vupti, så var det hele væk, nærmest fra den ene dag til den anden.

    Dyrlægen sagde at det ikke var unormalt (men selvfølgelig skal man holde øje) at der kunne være lidt blod i afføringen... som Chicabee skriver, kan der være en rift eller lignene pga. diarre eller hård mave. Det KAN ske for selv den bedste smiley

    Hold godt øje med katten(e) og kontakt dyrlægen for yderligere info af hvordan du skal forholde dig...

    Men det KAN altså godt bare være en engangs forestilling smiley


  • #5   26. nov 2012 PS. Kaizer blev diagnoseret en sart mave, så der var ingen problemer og har ikke været problemer siden...
    Han lever nu i bedste velgående på RC Gastro intestinal kost efter dyrlægens anvisninger... smiley


  • #6   26. nov 2012 Jeg vil holde godt øje! Siri har aldrig før haft bøvl med maven, men det har Sia jo så til gengæld. Jeg må være på vagt når jeg hører nogen gå på bakken, for Sia er nok den der har størst risiko for maveproblemer, da hun jo har været meget syg. Jeg syntes bare størrelsen på afføringen tydede mere på, at det var Siri men jeg er meget i tvivl. Hvis det er Sia, så skal hun til dyrlæge med det samme hvorimod hvis det er Siri så er jeg ikke vildt bekymret endnu.

  • #7   26. nov 2012 Vi har lige haft samme problem med chino... dyrlægen sagde at hvis det skete igen, skulle vi tage derned og det gjorde det.. Dyrlægen sagde at det kunne være en bakterie og Chino fik en sprøjte, piller og noget foder, vi skulle give ham imens..
    det hjalp med det samme smiley

    men ring til din dyrlæge.. det er aldrig godt med blod i afføringen smiley


  • #8   27. nov 2012 Jeg håber bare det var en engangs forestilling smiley
    Men i hvert fald, god bedring til missen, hvem af dem det så var smiley


  • #9   27. nov 2012 Der er ingen af dem der har været på bakken endnu. Så jeg venter stadig spændt. Men alt er som det plejer, de spiser og leger og sover som normalt.

  • #10   27. nov 2012 Så har jeg fundet ud af hvilken kat det er galt med, og det er Siri. Hun har lige været på bakken, og har haft halv-tynd afføring med en klat blod i. Så vi skal til dyrlægen i morgen. Transportkassen er sat frem - den er hun heldigvis glad for - og hun har fået sit halsbånd på, som hun kun har på når hun skal ud af huset. Hun er chippet, men jeg vil gerne være på den sikre side, hvis hun skulle smutte.
    Hun er stadig upåvirket, og opfører sig som hun plejer. Så må vi se hvad dyrlægen siger i morgen.
    Kryds finger for hende.


  • #11   27. nov 2012 Krydser fingre for det ikke er noget alvorligt smiley

  • #12   28. nov 2012 Jeg må indrømme jeg sidder og venter på nyheder. Krydser fingre for det ikke er fordi det var alvorligt at du ikke lige har skrevet smiley

  • #13   28. nov 2012 Uanset hvad, så er det altid godt at give dyrlægen et kald..

  • #14   29. nov 2012 Nu skal jeg give jer en update! Vi var til dyrlægen i går, og Siri er kommet på antibiotika i 5 dage. Dyrlægen siger det er en mave/tarm infektion (jeg havde også en afføringsprøve med, den syntes han ikke lugtede særlig godt :P) Hun skulle så faste i går, hvilket ikke passede den unge dame. Men i dag må hun godt få lidt tørkost. Hun har det sådan set godt, der har intet været at mærke på hende smiley Så nu er jeg spændt på at se hvad der kommer i kattebakken.

  • #15   29. nov 2012 Åh, det lyder da godt at det 'bare' skulle være det smiley

    Vi har også en kat på antibiotika, men heldigvis 'bare' pga ubalance i maven.. Så jeg forstår din venten på 'gode pøller' smiley


Kommentér på:
Hjælp mig lige her :(

Annonce