{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.520 visninger | Oprettet:

overvægtig kat(te( {{forumTopicSubject}}

Hej KG!

ja, nu fik jeg ENDELIG kastreret mine to hanmisser (alt for sent, i know), men men dyrlægen sagde, at ham den ene (felix) havde lidt for meget bonus på siderne, hvilket jeg også selv har lagt mærke til, så hun synes vi skulle passe lidt på nu hvor han var kastreret og også indekat... Og mickey var også på vej derop ad.

De er begge store katte, felix vejer 6+ kg og er 1 år, og mickey vejer 5 kg og er 7 måneder - han ser dog ikke tyk ud ENDNU!

min problematik er så, at jeg har hørt SÅ meget dårligt om light foder, og at det egentlig ikke virker en dyt, og at man bare skal fodre med proteinrigt foder som mætter og ikke har tomme kalorier i sig - men det fodrer jeg allerede med, og har gjort siden jeg fik dem :S

de får Porta 21 grainfree og pt. orijen tørkost, men ville ændre til applaws da de ikke er ret glade for orijen, og så fodrer jeg med enten cosma, applaws, lux eller lign. produkter i vådfoder, plus de får råt kød 2-3 gange om ugen - men især felix er altså stadig for tyk smiley

så.... hvad ville i foreslå for at han kan tabe sig og holde sin ideal vægt? han overspiser ikke skal jeg lige hilse og sige smiley

nåh ja, og så leger vi med dem hver dag, og får pulsen op på dem, men det giver ikke rigtig noget..

har overvejet sådan et activityboard til foderet som stimulerer deres sanser - nogle der har erfaringer med sådan et??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overvægtig kat(te(
  • #1   2. dec 2012 Jeg syntes næsten du er heldig smiley altså med at det er begge katte som er til den gode side. Jeg har en som er til den overvægtige side og en som ikke må tabe sig,,
    Jeg har brugt funbord, kugler og andet af den slags, og det virker, for godt smiley for ham som ikke skal tabe sig, taber sig også, Manne min store kat vejer så næsten 1 kg mere om vinteren end om sommeren, for da kommer de mere ud i haven.


  • #2   2. dec 2012 Nu ved jeg ikke hvor i Nordjylland du bor, men ved Skyttens hundefoder i Tylstrup kan man få noget udmærket kattefoder til en rimelig pris. Det har bremset en truende fedme her i huset.

    http://hundefoder.skyttens.com/kat.aspx


  • #4   2. dec 2012 tak for svar smiley

    de får ca. hvad der svarer til 50g tørfoder til hver om dagen, de spiser ikke mere, og skålen er aldrig tom! De får en halv dåse lux til deling 1 gang om dagen, og så evt. råt eller en pose cosma/lign. 1 gang om dagen. De spiser ikke ret tit deres vådfoder op, uanset mængde - råt spiser de som regel op.

    De får også ekstra vand i deres vådfoder når det er smiley og de drikker meget, især felix, tror han drikker hvad der svarer til 3 dl om dagen ca.

    De har heller ikke problemer med afføringen, den er fin og normal farvet - dog lugter mickeys tæmmelig groft? :s


  • #5   2. dec 2012 har overvejet at give dem mere råt - men hvor meget skal de have om dagen? og hvad må de sådan få? har haft succes med kyllingefiletter, koteletter i stykker, oksefars mv. men fisk vil de IKKE have - kun cosma tun og det er det!

  • #7   3. dec 2012 Lotte:

    jeg giver dem nogle rimelig store klumper, det er ikke fint hakket smiley men hvis jeg fx giver dem et kyllingelår eller lign, så spiser de de overhovedet ikke - men hvis jeg skærer kødet af, så er det guf - det er som om de SLET ikke kan finde ud af at styre det når der er knogle i. er det til at skære sådan en kyllingevinge i mindre stykker, men stadig med alt i og så give dem?


  • Lærke  D
    Lærke D Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #8   3. dec 2012 Kloger hoveder i er smiley så må jeg jo så tilspørger - når man nu har en fin kat og en grådig kat.. hvordan undgår jeg så at min grådige kat spiser alt madden smiley
    Min fine kat er lidt tilbageholdende og går ikke til skålen før grådigmis er smuttet...


  • #9   3. dec 2012 Flere skåle smiley og så vagt på når den står på vådkost, det er det jeg gør, min nye kat har efter hånden forstået, at mad får man ikke på bordet og man har sin egen skål, tørkost står flere steder,, men Det er svært når man har en grovæder,, jeg har en af slagsen og 2 som ikke er.

  • Lærke  D
    Lærke D Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #11   5. dec 2012 Haha.. jamen så bliver han mega fed jo smiley der er allerede flere skåle..

  • #12   5. dec 2012 Sjovt det med råt kød....... min den ene fik kylling i går - den anden ville OVERHOVEDET ikke have det.
    Nå, men det var udenfor emnet:)


  • #13   19. dec 2012 Er det mig, der er helt gal på den, eller er det sandt at man absolut IKKE må give hverken hund eller kat kylling med knogler i? Kyllingeknogler splintrer nemlig på en bestemt og farlig måde, som i værste fald kan gøre skade på hals, mave og tarme.

  • #14   19. dec 2012 Ditte, det er kun når den er tilberedt, det skal være råt,, er det kogt SKAL ben fjernes.

  • #15   19. dec 2012 Okay, på dén vis! Så blev jeg så meget klogere, mange tak! smiley

Kommentér på:
overvægtig kat(te(

Annonce