Hjemkomst efter kastrering :s Hjemkomst efter kastrering :s
Hej endnu et emne fra mig :s ( undskyld med så mange emner )
Leonard er lige kommet hjem fra dyrlæge efter kastrering, vaccine og tattoo .. Han ligger bare HELT stille ... han trækker vejret og det hele , men det er bare så underligt .. og jeg er så bekymret
Hende sygeplejerske sagde at poterne skulle være lunkne , de er lidt kolde , men han ligger ved radiatoren i sin seng med tæpper under og tæppe på poterne ..
Og jeg vil bare så gerne hjælpe ham til at få det bedrer , men det kan jeg bare ikke .
Hun sagde at det var normalt at de størrere/tungere katte tager lidt længere tid om at vågne helt , men han kan ikke engang ligge stille når han sover normalt
Men han er helt væk og sover MEGA tungt .
Ville bare ønske jeg kunne gøre noget !
ER der noget jeg kan gøre for ham ? udover komfort :3
( PS: har søgt efter tråde som dette , kunne ikke findes )
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Ellers ro, ro og ro. Han skal nok være frisk i morgen.
Der er stor forskel på hvor hurtigt katte kommer sig over narkosen. Jeg havde en der var frisk som en havørn, og en som var stang-bacardi, efter kastrering. Ham der var stang-bacardi var ham der blev kastreret først. Han kunne slet ikke styre sine ben, og ville på kattebakke, men kom til at sætte sig ned oveni tissetåren, men fik ham til sidst til at ligge på en dyne foran brændeovnen og sove den ud
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hvor lang tid fastede han (var uden mad) inden operationen?
Det er min erfaring, at jo længere tid de faster, des sværere har de ved at komme ovenpå.
Prøv at røre ved hårene i hans øre. Så skulle han gerne vippe med dem.
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 113
Lægen sagde at jeg skulle fjerne hans mad om aftenen ( lige inden jeg gik i seng ) , også må han først få i aften :s ( synes faktisk det er MEGET længe ) .
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.082
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.082
jun 2012
Men ja synes det er ret synd han skal gå så længe :s .
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Jeg synes det er for mange timer at være uden foder.
jun 2012
Hvis han kaster op , kaster han op .
jun 2012
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Hold ham varm og når han begynder at stavre lidt rundt, kan du tilbude ham en smule vådfoder blødt op med ekstra vand. Hold øje mens han spiser, så han ikke falder i søvn med hovedet i skålen. Går det fint kan du efter næste lange lur tilbyde ham lidt mere, indtil du synes han virker sikker på benene. Så kan du lade ham selv styre det igen.
jun 2012
Jeg var bange for at give ham for meget , så har kun givet så det sagtens kunne være i min håndflade , altså alt det inden fingrene
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
feb 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 4 Svar: 107
Det er rigtig ubehageligt at se sin elskede kat sådan og det skal nok gå, hold øje med ham og hold ham dejlig lun :).
Varme tanker herfra :).
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 134
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Mos noget vådmad og kom lidt vand og druesukker i
Hjemkomst efter kastrering :s