638 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hjemkomst efter kastrering :s Hjemkomst efter kastrering :s

Hej endnu et emne fra mig :s ( undskyld med så mange emner )

Leonard er lige kommet hjem fra dyrlæge efter kastrering, vaccine og tattoo .. Han ligger bare HELT stille ... han trækker vejret og det hele , men det er bare så underligt .. og jeg er så bekymret smiley

Hende sygeplejerske sagde at poterne skulle være lunkne , de er lidt kolde , men han ligger ved radiatoren i sin seng med tæpper under og tæppe på poterne ..

Og jeg vil bare så gerne hjælpe ham til at få det bedrer , men det kan jeg bare ikke smiley .

Hun sagde at det var normalt at de størrere/tungere katte tager lidt længere tid om at vågne helt , men han kan ikke engang ligge stille når han sover normalt smiley smiley Men han er helt væk og sover MEGA tungt .
Ville bare ønske jeg kunne gøre noget ! smiley

ER der noget jeg kan gøre for ham ? udover komfort :3

( PS: har søgt efter tråde som dette , kunne ikke findes )

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemkomst efter kastrering :s
  • #1   3. dec 2012 Det vigtigste er, at du sørger for at holde ham varm. Tilbyd ham evt. noget most vådfoder tilsat ekstra væske, således at han kan slubre det i sig. Prøv at sætte ham på kattebakken.

Ellers ro, ro og ro. Han skal nok være frisk i morgen.

Der er stor forskel på hvor hurtigt katte kommer sig over narkosen. Jeg havde en der var frisk som en havørn, og en som var stang-bacardi, efter kastrering. Ham der var stang-bacardi var ham der blev kastreret først. Han kunne slet ikke styre sine ben, og ville på kattebakke, men kom til at sætte sig ned oveni tissetåren, men fik ham til sidst til at ligge på en dyne foran brændeovnen og sove den ud smiley

• #2   3. dec 2012 Har han været vågen og er faldet i søvn igen, eller fik du ham hjem, før han var vågnet?

Hvor lang tid fastede han (var uden mad) inden operationen?

Det er min erfaring, at jo længere tid de faster, des sværere har de ved at komme ovenpå.

Prøv at røre ved hårene i hans øre. Så skulle han gerne vippe med dem.

• #3   3. dec 2012 ja han var ihvertfald blevet vækket og var vågen i bilen .. så faldt han i søvn herhjemme , men nu vågner lidt engang i mellem .

Lægen sagde at jeg skulle fjerne hans mad om aftenen ( lige inden jeg gik i seng ) , også må han først få i aften :s ( synes faktisk det er MEGET længe ) .

• #4   3. dec 2012 Vores frodo blev kastereret for lidt over en uge siden og han var frisk og helt sig selv da han kom hjem. Dengang vores hunkat blev steriliseret gik der flere dage før hun var sig selv. Vi havde faktisk glemt at fjerne vand og mad til Frodo så det gjorde vi først da vi stod op så måske er der noget om at de kommer sig hurtigere hvis de ikke har fastet længe.

• #5   3. dec 2012 Hmm hvorfor må han mon først få mad i aften ? det har jeg aldrig hørt om. Dyrlægen sagde til os at han godt måtte få mad men at han måske ville kaste det op igen men det gjorde han nu ikke.

• #6   3. dec 2012 Det kan jeg ikke huske :s , han sagde også et eller andet om at kaste op .
    Men ja synes det er ret synd han skal gå så længe :s .

• #7   3. dec 2012 Bare sørg for at give meget små portioner. Faren er, at han kan forspise sig, fordi han ikke har fået mad længe. Så kan han kaste op, og blive kvalt i det. Men giver du ham meget lidt, burde han ikke kaste op.

Jeg synes det er for mange timer at være uden foder.

• #8   3. dec 2012 Jeg prøver smiley Jeg kan ikke holde tanken ud om at han ikke har fået mad siden i går !
    Hvis han kaster op , kaster han op .

• #10   3. dec 2012 gav ham noget vådfoder smiley

• #11   3. dec 2012 Jeg har haft lignende oplevelser, og man er bekymret, men det lyder nu helt normalt.
    Hold ham varm og når han begynder at stavre lidt rundt, kan du tilbude ham en smule vådfoder blødt op med ekstra vand. Hold øje mens han spiser, så han ikke falder i søvn med hovedet i skålen. Går det fint kan du efter næste lange lur tilbyde ham lidt mere, indtil du synes han virker sikker på benene. Så kan du lade ham selv styre det igen.

• #12   3. dec 2012 sad og fodrede ham med en teske , var bange for at han spiste for hurtigt smiley
    Jeg var bange for at give ham for meget , så har kun givet så det sagtens kunne være i min håndflade , altså alt det inden fingrene smiley haha

• #13   3. dec 2012 Det lyder normalt...Men må tilstå efter jeg sidste sommer var med til en opr. på en af mine hunde og oplevede deres udstyr til at måle de livsvigtige funktioner, ja der er jeg blevet meget mere obs.

• #14   3. dec 2012 Det er godt du lod ham faste fra inden I gik i seng, da de i værste tilfælde kan blive kvalt i egen opkast under bedøvelsen/indgrebet, og derfor er fasten super vigtig :). Jeg husker dog ikke at vores først måtte spise om aftenen dagen efter..

Det er rigtig ubehageligt at se sin elskede kat sådan og det skal nok gå, hold øje med ham og hold ham dejlig lun :).

Varme tanker herfra :).

• #17   3. dec 2012 Jeg har oplevet ved vores dyr at hvis vi følger dyrlægens anbefaling med ingen mad et par timer efter så tager de meeeget længere tid om at vågne end hvis de får tilbudt mad når de kommer hjem smiley Så her står fodret fremme til de kommer hjem og så styre de selv hvor meget smiley

• #18   3. dec 2012 Blodsukkeret er alt for lavt - derfor varer det længe inden der kommer gang i katten.

Mos noget vådmad og kom lidt vand og druesukker i

Kommentér på:
Hjemkomst efter kastrering :s

Annonce