1.155 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Bider negle.. Bider negle..

Nyx er begyndt at bide negle...eller jeg ved ikke om hun har gjort det før, men det er først nu jeg har lagt mærke til det.

Det er gerne de kløer der sidder på siden af benet, længst oppe...det som jeg ville kalde ulveklo på en hund hehe, ved ik lige hvad den klo/negl hedder på en kat.

Men hun bider/ tager fat og hiver i den..

Hvorfor gør hun dette?
Kløerne ser fine ud, og hun bruger flittigt sine klatretræer.
Jeg klipper ikke klør på hende, og har ikke lyst til det, da de som sagt ser fine ud...og så kan hun ikke lide man holder hende fast..så flår hun bogstaveligt talt en.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bider negle..
  • #2   4. dec 2012 blir det ikke fjernet når hun hvæsser dem ?
    man kan rigtig høre hun bider og hiver i den..altså neglen smiley

• #4   4. dec 2012 Vores obelix gør det samme og nogen gange finder jeg også det yderste hylster af neglen.

• #5   4. dec 2012 nårh ja det gir da mening, jeg tror ik rigtig hun får dem slidt nok, de sidder jo længere oppe... arh så faldt tiøren lige her hehe

• #6   4. dec 2012 Basse har altid bidt dem på bagbene, og har set på cats 101 på animal planet at det er helt normalt at kattebider negle, så har aldrig bekymret mig smiley synes bare det er lidt sjovt med en kat med 'en dårlig vane' smiley

• #7   4. dec 2012 bagbenene gør hun ikke noget ved...Ikke mens jeg er her ihvertfald smiley

Kun lige de der klør længst oppe på forbenet...

Er der ikke noget ord for den klo, eller er det bare en negl som de andre negle..altså navne mæssigt.. fx havde hun været en hund så havde det heddet ulveklo..

hmm en katteklo.. narh det lyder da helt forkert

• #8   4. dec 2012 Da jeg fik Spir for 2 år siden, havde jeg allerede haft Usho i 2 år - han havde aldrig nogensinde "renset negle" (som jeg kalder det), men det fik Spir lært ham, for et halvt år senere sad Usho også og rensede negle smiley

Jeg har aldrig tænkt det som at de bider negle - men bare renser dem (:

• #9   4. dec 2012 Den klo oppe på benet kaldes rov kloen smiley

• #10   4. dec 2012 Jette: Tak for det smiley

Kommentér på:
Bider negle..

Annonce