1.216 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hill's eller Royal Canin? Hill's eller Royal Canin?

Ja jeg har besluttet mig for at skifte foder fra Iams til enten Hill's eller Royal Canin, på grund af at min ældre pige ikke syner til at kunne tåle Iams mere (selvom hun er vokset op på dette). Dyrlægen har selvfølgelig tjekket hende igennem og kunne ikke finde noget galt med hende, så derfor har vi konkluderet i fællesskab at der nok er tale om foderallergi, og jeg blev rådet til at prøve at skifte foder. Men nu er jeg i tvivl for jeg står i valget mellem Hill's og Royal Canin, og aner ikke hvad jeg skal vælge, så hvad ville i foreslå?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hill's eller Royal Canin?
  • #1   6. dec 2012 Af de 2 mærker, så er det hip som hap. De er stort set ens. Jeg bruger begge dele.

• #2   6. dec 2012 Hvis det er foderallergi, skal katten vel have et specielt diætfoder? Så tror jeg ikke det er tilstrækkeligt at skifte til et andet mærke, for indholdet er meget ens i RC, Hills og Iams.

• #3   6. dec 2012 Jeg fik at vide af dyrlægen at hun synes jeg skulle prøve at skifte til et af de to mærker (hun talte selv meget godt om Hill's, men det er jo nok fordi det er det som de fører hos dem, og derfor jeg ville prøve at høre herinde). Så jeg gør bare hvad jeg har fået foreslået fra dyrlægens side smiley

• #4   6. dec 2012 Når i tror det er foderallergi, er det jo vigtigt, når du vælger det nye foder, at det ikke indeholder stort set det samme som du fodrer med nu. Hvis det er kornallergi hjælper det jo ikke noget at vælge et nyt foder der indeholder de samme korntyper. Hvis det er en bestemt slags protein, hjælper det heller ikke noget at vælge et nyt foder der indeholder den samme slags protein.

Hvilken typer Iams fodrer du med? De tre mærker du nævner minder jo meget om hinanden.

• #5   6. dec 2012 Jeg ville afprøve James Wellbeloved såfremt at der er mistanke om foderallergi. Det kan med fordel købes via Zooplus.com eller Zooplus.de.

Personligt bruger jeg ikke Hills eller Royal Canin. Det er i mine øjne ikke "value for money".

• #6   6. dec 2012 Jeg ville prøve med et allergifoder. Der burde din dyrlæge også kunne rådgive dig og de har sikkert et allergifoder i deres sortiment.

Må jeg spørge hvordan katten reagerer? Altså hvad sker der, siden den ikke tåler foderet fra Iams?

• #7   6. dec 2012 James Wellbeloved kan ikke fås på hverken den danske eller tyske Zooplus, eller jo, men det er kun til hunde smiley
    Men det kan fås på www.zooplus.com eller www.zooplus.co.uk

• #8   6. dec 2012 Her kan du købe allergifoder
    http://www.medicanimal.com/product/~product_id=793

Det kan godt være billigere end hos din dyrlæge, især hvis man skal bestiller meget på en gang smiley

• #9   6. dec 2012 Det er korekt at indholdet er stort set det samme i de 3 mærker. Men Alle mine kan ikke tåle IAMS, heller ikke hairball-control. De brækker sig ganske enkelt i tykke stråler. Både Vaner og de andre. Det er i øvrigt det eneste foder de har problemer med. Underligt.

• #10   6. dec 2012 Mange tak for alle jeres svar. Jeg er dog om noget blevet endnu mere i tvivl nu, men regner med at snakke med dyrlægen igen, så må hun lige komme med et bud på de alternativer i er kommet med smiley

Camilla: Har du selv bestilt over den side før, og undgår man told hvis man køber fra den side?

Marianne: Hvad bruger du så nu til dine katte?

• #11   6. dec 2012 OT: Hold da op, der er godt nok meget at spare på Medic Animal! Bliver der ikke lagt nogen former for gebyrer oveni?

• #12   6. dec 2012 Hvorfor ikke prøve barf ( råfodring) ?

• #14   6. dec 2012 Jeg bruger Hills, RC, Sanabell, Applaws, Porta21. 2-3 mærker af gangen og flere smagsvarianter. Jeg vil så sige at jeg aldrig døjer med at nogle af mine har tynd mave, ved foderskift, men det er nok fordi de ikke er vant til kun at få en slags foder i måneds eller årevis.

• #15   6. dec 2012 Sabrine
    Ja, jeg har købt fra den og varerne sendes fra England, så ingen told og moms. Det er kun fragten der koster, men hvis man køber stort ind kan det godt betale sig smiley

• #16   6. dec 2012 Camilla: Hvor meget er fragten ca?

• #17   6. dec 2012 12 pund (cirka 110 kr), så der skal handles stort ind, men så kan det også godt betale sig.

• #18   7. dec 2012 Vi har fået foreslået RC (Skin Hairball) til vores kat med sart mave, og dyrlægen sælger både Hills og RC... Men ved intet om hvad forskellen egentligt er...

På medicanimal kan vi faktisk spare på foderet selv hvis vi kun køber en pose og der er den fragt..

Kommentér på:
Hill's eller Royal Canin?

Annonce