{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Kat lukker låger på {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kat på 8 måneder. Han har fundet ud af, hvordan man lukker lågen op ind til skraldespanden. Han er kommet på slankekur med slanke mad fra dyrlægen og må kun give en bestemt mængde.

Han er tydeligvis mere sulten. Hvad kan jeg gøre? evt. give ham som ikke er usundt., så han kan tåle at få lidt ekstra til sulten.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat lukker låger på
  • #1   6. dec 2012 Ha min den ene åbner også smiley men der er for at rode.
    Jeg er så nervøs for de slanke kure til katte smiley min datter skulle måle og veje og den skulle have slanke kost, der skete intet i over et år, så endelig ENDELIG, tabte han sig og hun fik ros, en månede efter stod jeg i hendes lejlighed, hun var ikke hjemme og en nabo passede katte, Rex kom ikke ud til mig, jeg fandt ham døden nær under sengen, vagtdyrlægen sagde der ikke var noget at gøre, nyrene var kaput, så det var ikke foder eller afvejning han havde tabt sig af, men sygdom smiley

• #2   6. dec 2012 Med hensyn til lågerne...
    Så kan man få sådan nogle ekstra kraftige magnetlåse til skabslåger smiley

Jeg skal selv have fat i nogle, da jeg også har en flok skabs åbnere smiley

• #3   6. dec 2012 Jette: Sikke øv smiley
    Lotte: Smart, havde også tænkt på magneter smiley Dejligt at det ikke kun min kat der er så fix

• #5   6. dec 2012 køb en børnesikring

• #7   6. dec 2012 Jeg vil også sige at den bedste "kur" for en kat er at få noget der ligger så tæt på dens naturlige føde som muligt...
    Altså kød, og ingen korn eller kulhydrater...

Du kan få mange fine typer tørkost som lever op til de krav...
    Jeg selv bruger en blanding af Acana Pacifica og Porta 21 Grain Free smiley
    Derudover vådfoder hver dag (her skal du selvfølgelig også gå uden om korn og kulhydrater), LUX vådfoder fra Aldi til 5,50 kr pr dåse er rigt på kød og indeholder ikke en masse "affald" smiley

• #8   6. dec 2012 Jeg kan virkelig ikke forstå, at dyrlæger kan finde på at sætte katte på så voldsom slankekur, at katte ligefrem sulter smiley

Som de andre har nævnt: Giv ham noget vådfoder/kød/fisk. Rør evt lidt vand i vådfoderet.

Åh Jette, hvor var det en trist historie med din datters kat smiley

Jeg har lige haft besøg af en veninde, hvis venner nær havde taget livet af deres gamle, nyresvage kat :-O. Dyrlægen havde givet streng instruks om, at katten KUN måtte få nyrediæt, og intet andet. Men katten gad ikke æde det, og blev svagere og svagere ... indtil ejer tabte et stykke kød på gulvet, som katten åd. Og så sansede ejer da heldigvis, at katten skulle have noget andet (kød) at æde.

Man skal ikke være for autoritetstro - og da slet ikke overfor dyrlægers rådgivning om foder.

• #9   6. dec 2012 Jeg forstår det heller ikke helt. 65 g, det er da ligesom en slikpose.

• #10   6. dec 2012 Nej vel. Kun 65 gram - og tilmed er det sikkert slankediæt, der ikke indeholder ret meget kød. smiley
    Det kan ikke være sundt, og da slet ikke for en 8 måneder gammel ungkat, der skal have noget krudt at vokse af.

Giv du bare katten en masse vådfoder.

• #11   6. dec 2012 PS: hvis katten ikke er vant til vådfoder, så start forsigtigt op med det for at undgå mavebøvl. Missemavsen skal lige vænne sig til det.

• #13   6. dec 2012 Felis smiley jeg har selv en nyre kat nu, den får dyrlægens nyrefoder, men også vådkost med ekstra vand ( han vil ikke have råt) og hans nyre tal er blevet bedre af at SNYDE smiley

• #14   6. dec 2012 Jeg syntes godt nok det er skræmmende så lidt dyrlægerne ved om fodring af katte smiley

• #16   6. dec 2012 Fedt, nu kan du ikke nå at rette "fodting", Felis smiley

(OT, men lidt sjov må man godt ha' i en ellers alvorlig tråd).

• #17   7. dec 2012 smiley jeg måtte lede efter fodring smiley havde ikke lagt mærke til det hvis du ikke havde lavet sjov med det Tinka,, jeg syntes tit min iPad finder på nye ord, og jeg opdager det ikke altid smiley

• #18   7. dec 2012 Ja, de ipads kan vist være ret slemme til at lave sjove ord. Jeg har ikke nogen - har rigeligt i min forældede mobils stavekontrol.

Nå, det var OT.

Spændende om der kommer en melding fra Marlene L, der forhåbentlig nu har givet sin kat noget mere og bedre at æde....

• #20   7. dec 2012 sæt børnesikring på lågen

• #21   7. dec 2012 Jeg høre hvad i siger. Jeg læste en tråd herinde om slankekur til kat, og der var et på stykker der rent faktisk skrev, gå til dyrlæge og få mad til katten. Men helt ærligt 65g.

Skal lige have det helt klart, hvad i mener vådkost er: Vådkost er foder med vand i og dåsemad? Troede allerførst at vådkost var usundt, så det plejer de kun at få 1 gang om dagen

Han har ALDRIG gået i skraldespanden før

• #22   7. dec 2012 Vådkost dækker over både dåsemad og råt/kogt kød.

Herhjemme bruges der kun dåsemad, som jeg blander op med vand, for at de skal få ekstra væske (det er super godt for urinvejene), og hvis jeg skal lave en bøf falder der lige en lille klat fars fra til misserne, eller hvis jeg pudser en mørbrad af får de også "affaldet"...

• #23   7. dec 2012 Troede endelig ikke katte havde godt af at få så meget kød, men den ene af mine der er lidt buttet spiser det gerne, hvis han får lov.

• #24   7. dec 2012 Marlene **Jeg læste en tråd herinde om slankekur til kat, og der var et på stykker der rent faktisk skrev, gå til dyrlæge og få mad til katten.**

Man skal ikke tro på alt, hvad folk skriver. Jeg har fx set nogen skrive, at man skal tage katte i nakkeskindet :-O. Så uha, dårlige råd kan man altid risikere at få. Man skal bare lade være med at følge dem smiley

Vådfoder er færdigfabrikeret kattemad på dåser - eller i portionsposer eller brikpakker. Vådfoder indeholder ca. 80 % vand, så man behøver altså ikke komme ekstra vand i.

Kogt fisk, eller kogt eller råt kød kan også regnes til vådkost, da det også har højt væskeindhold.

Jo mere væske i forhold til madens vægt - desto mere fylder maden i kattens mave - og uden at det feder.

Felis har før skrevet et langt indlæg om foder til katte, hvor vigtigheden af vådfoder fint forklares - måske hun kan lokkes til at linke til den tråd.

Ellers prøv at søge på "foder" i forum.

• #25   7. dec 2012 Skal jeg så følge jeres råd smiley Kan i se hvad jeg mener. Der er så mange forskellige meninger smiley

• #26   7. dec 2012 Ja, du skal følge vores råd! Din kat sulter som det er nu :-/.
    Kan du ikke også godt selv se logikken og fornuften i det, vi skriver?

Jeg har just prøvet, om jeg kunne google mig frem til en større afhandling om katteernæring, men kan altså ikke finde den. Men pyt, det siger vel også sig selv, at katte skal have kød eftersom de jo altså er rovdyr! Prøv bare at tænke på hvad vilde katte lever af smiley

• #27   7. dec 2012 Så fandt jeg noget:
    (link fjernet)

(som jeg husker det er oversættelsen elendig, men prøv alligevel at læse noget af det)

Og her er en hel bog om katteernæring - desværre på engelsk.
    http://www.amazon.com/Your-Cat-Simple-Secrets-Stronger/dp/0312358024

• #29   8. dec 2012 Jaaah Lotte, det var den jeg ledte efter i går :-). NU er den gemt i foretrukne.

• #30   10. dec 2012 Nu blander jeg mig lige - Min dyrelæge har også smidt min kat på slank... Han får stadig samme fodder bare mindre af det (Royal Canin Indoor og Royal Canin Young Male Neutralised) - han får våd fodder én gang om dagen - skal jeg droppe den slankekur? Dyrelægen har nemlig også sagt til mig at han ikke må få ret meget...

• #31   10. dec 2012 Ja, det ville jeg gøre. I stedet for vil jeg anbefale at give mere vådkost, enten dåsemad eller råt kød. Og den du bruger til neutraliseret hankat, ville jeg helt skippe, den er fyldt med korn.

• #32   10. dec 2012 Ok det vil jeg så gøre smiley

• #33   10. dec 2012 Marlene, tænker bare hvad ville du foretrække hvis du skulle tvunget på skrump: to små portioner dagligt ef feks pommes fritter ( og en vitaminpille), eller tre - fire alm portioner af feks en gryderet med masser af grøntsager? Du vil få det samme antal kalorier, og tabe dig, men i den første version vil du helt sikkert vare meget sulten.
    Jeg ville selv helt sikkert foretrække at spise mig mæt flere gange om dagen, og det er jeg sikker på at alle katte også ville.

Kommentér på:
Kat lukker låger på

Annonce