{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foderspørgsmål .... IGEN!
  • #1   13. dec 2012 Korn er et fyldstof så producenterne kan lave masser af foder med minimalt kød. Katte er et rovdyr og har ikke brug for korn

• #2   13. dec 2012 Læste bare på en eller anden side at hvis katten fik opfyldt sit proteinbehov var korn en udemærket energikilde.
    Men altså gør det noget at give korn - kan det skade?

Nu prøver jeg med det foder jeg har købt, ellers tager jeg i en Aldi og køber Lux, men er stadig meget nysgerrig(:

• #3   13. dec 2012 Katte mangler de enzymer der skal nedbryde stivelse (kulhydrater) i korn.
    Prøv at læse mere her om fodring af katte:
    (link fjernet)

• #4   13. dec 2012 Nu er det sådan, millioner af katteejere fodre deres katte så tvivler stærkt på det er skadeligt

Men det er klart sundere for katten at vælge noget med mere kød og mindre korn

• #8   13. dec 2012 Så er jeg glad for at jeg købte hvad jeg købte - og så dyrt var det heller ikke(:

• #10   13. dec 2012 3 kilo om måneden??? på 1 kat?

jeg fodrer også med royal canin og min sæk har holdt 5 måneder og der er stadig 2-3 kilo tilbage.. måske endda 4:p

• #12   13. dec 2012 altså mille får killingefoder, og 2 kg holder flere måneder smiley men hun får også våd 3 gange om dagen(:

• #13   14. dec 2012 Korn er ikke foder til kødædere, det er fyldstof. Som nævnt kan de ikke omsætte det, men hvis de er meget sultne på en godt kornfrit foder, kan man overveje at spæde op med et fyldprodukt, eks. kornprodukter (ris, majs m.m.) eller grøntsager.

Og inden folk farer i flint over min holdning til tingene, er jeg nødt til at sige at det er afprøvet efter råd fra min lokale BARFforhandler fordi min hund simpelthen ikke blev ordenligt mæt på det kornfrie tørfoder han dengang fik, idet det ikke udvidede hans mavesæk svarende til hvad han tidligere var vandt til med kornfyldt foder. Jeg ved godt at hunde og katte ikke er ens opbygget anatomisk, men hvis katten spiser de gode grøntsager vi andre også ville spise, ser jeg intet problem i at give det. smiley

• #14   14. dec 2012 Nej katte er ikke hunde og absolut ikke vegetar, så et råd givet til hunde fodring KAN ikke overføres til kat.

• #15   15. dec 2012 Jette L: Jeg har ALDRIG antydet at de skulle spise vegetarisk. Jeg har sagt at kornprodukter og grøntsager er fyldstof som kan give en fysisk mæthedsfornemmelse ved at udvide mavesækken uden at tilføre energi.
    Og den eneste grund til at min hund får grøntsager i hans kød er fordi han blev meget sulten efter kasteration og derfor havde behov for noget til at fylde i maden.

Da min kat smager hundens kød når han bliver fodret får hun også ind i mellem et stykke gulerod eller lignende. Min påstand er at det ikke skader dem. Det giver heller ikke rigtigt noget ernæringsmæssigt, men skader ikke.

Kommentér på:
Foderspørgsmål .... IGEN!

Annonce