669 visninger
|
Oprettet:
Foderspørgsmål .... IGEN! {{forumTopicSubject}}
Hej alle jer(:
Jeg har opdager hvor meget korn jeg egentlig giver Mille, og har nu købt Porta21 tørfoder og noget der hedder carny vådfoder, det virker som rigtig godt indhold der er i(:
Mit spørgsmål er lidt, hvad er det egentlig som der er galt med korn?(:
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
Men altså gør det noget at give korn - kan det skade?
Nu prøver jeg med det foder jeg har købt, ellers tager jeg i en Aldi og køber Lux, men er stadig meget nysgerrig(:
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Prøv at læse mere her om fodring af katte:
(link fjernet)
feb 2012
Men det er klart sundere for katten at vælge noget med mere kød og mindre korn
sep 2012
feb 2012
jeg fodrer også med royal canin og min sæk har holdt 5 måneder og der er stadig 2-3 kilo tilbage.. måske endda 4:p
sep 2012
okt 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 21
Og inden folk farer i flint over min holdning til tingene, er jeg nødt til at sige at det er afprøvet efter råd fra min lokale BARFforhandler fordi min hund simpelthen ikke blev ordenligt mæt på det kornfrie tørfoder han dengang fik, idet det ikke udvidede hans mavesæk svarende til hvad han tidligere var vandt til med kornfyldt foder. Jeg ved godt at hunde og katte ikke er ens opbygget anatomisk, men hvis katten spiser de gode grøntsager vi andre også ville spise, ser jeg intet problem i at give det.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
okt 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 21
Og den eneste grund til at min hund får grøntsager i hans kød er fordi han blev meget sulten efter kasteration og derfor havde behov for noget til at fylde i maden.
Da min kat smager hundens kød når han bliver fodret får hun også ind i mellem et stykke gulerod eller lignende. Min påstand er at det ikke skader dem. Det giver heller ikke rigtigt noget ernæringsmæssigt, men skader ikke.
Foderspørgsmål .... IGEN!