{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

M S
M S
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 205

Økonomisk kattegrus {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for nogle råd ang. økonomisk kattegrus. Har efterhånden prøvet en hel del, og jeg synes godt nok at jeg er ved at få grå hår over det.... Har bl.a. prøvet Extreme Classic, Vitakraft (både klumpende og krystaller), Tigerino og LitterPearls. Ved både EC og Vitakraft, havde vi kattegrus i hele lejligheden, da det sætter sig fast i poterne på de små damer. Vi gik derfor over til krystal-form, men jeg synes ikke at dem vi har prøvet indtil videre, har suget særlig godt (bunden blev hurtigt våd trods vi tømmer bakken mindst 2-3xdgl). Derudover synes jeg heller ikke, at nogle af ovenstående mærker har holdt særlig længe (max. en uge med to katte)

Nu er jeg simpelthen på bar bund..... så hvad bruger I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Økonomisk kattegrus
  • #1   16. dec 2012 Jeg bruger det fra Olivers, og fodre med godt foder.. Hvis man bruger dårligt foder skal der mere ind for at katten får sine behov dækket-- Jo mere der kommer ind jo mere kommer der ud

• #2   16. dec 2012 Beltane: Hvor længe holder en pose på 10kg?

• #3   16. dec 2012 Vi bruger biocats, og det passer med ca en pose om måneden - lidt over en halv pose i Bakken også fylde på efter behov. Fjerner klumper 2-3 gange dagligt. Vi har grus lige udenfor Bakken på badeværelset, men ikke i resten af lejligheden og det sidder ikke fast i poterne (lidt hvis han gået derind med våde fusser). Kan intet lugte i gruset i ca tre uger, og så starter nedtællingen til at smide det hele ud og starte forfra. smiley

• #4   16. dec 2012 tjahh bruger exstreme classic har to katte og 2x15 kilo (har to bakker ) holder i ca en 4 uger så blvier det smidt ud og erstattet. da kan man lugte det smiley men ellers holder det og begge har jeg en af de der kradse tæpper, som man egentlig skal hænge op på væggen, liggende foran så har kun sand liggende på de to tæpper?

• #5   16. dec 2012 Samme som Jennie , biocats

• #6   16. dec 2012 Den holder holder mellem en halv og 1/3 måned..

• #10   16. dec 2012 Bruger silikatgrus / krystalgrus.
    Bruger 78,- pr. måned til 2 bakker beregnet til 2 katte

• #11   16. dec 2012 Hvis bunden bliver våd er der for lidt grus i bakken. Jeg har også et par store kastrater, der kan afleverer en kæmpe sø, så jeg nøjes ikke kun med at putte 5-10 cm i bakken. Jeg vil stadig påstå at hvis man bruger gruset korrekt, så er mærker som Extreme Classic, Van-Cat grus og Golden Grey nok noget af det mest økonomiske og jeg har også forsøgt mig med flere billigere mærker det sidste halve år, sådan bare for at se om det kunne betale sig. Men nej.

• #12   16. dec 2012 Jeg bruger cats Best øko plus som også kan smides i toilettet, en pose på 20kg kan holde 1-2 måneder.
    Hver dag ordner jeg Bakken og fylder mere i efter behov, hver 14. Dag skifter jeg al gruset(:

Vi har en måtte uden for Bakken og det hjælper meget på at fange gruset (:

• #13   17. dec 2012 Vi er lige begyndt at fase ind i Cat's Best Nature Gold kattegrus fordi vi døjede med grus over alt fordi det sad i bassens poter og pels... Det kan (ligesom øko plus) smides i toilettet, men det her skulle være lavet specielt til langhårskatte så det ikke bliver slæbt rundt smiley

Lige nu ser det ud til 1 pose på 20l holder ca 1½ måned (er et estimat, da vi ikke bruger det rent endnu)

Kommentér på:
Økonomisk kattegrus

Annonce