3.591 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Forkølet kat.....snottet Forkølet kat.....snottet

Min Bengal er snottet og det ser ud til at tappe hende for energi.
Hun var ved dyrlæge for ca 1 måned siden hvor hun blev revaccineret og fik ormekur og dyrlægen mente at hun havde en forkølelse som ville gå over af sig selv.
Det har den så ikke gjort endnu og da jeg kan se at hun er plaget af det,
vælger jeg at spørge jer herinde om der er nogen der har forslag til hvordan jeg kan hjælpe hende til bedre at få vejret.
Har fra morgenen af været i kontakt med dyrlægen igen der siger det samme som sidst.....at det nok går over af sig selv.
Hun er den eneste af mine 3 katte der er snottet så det er ikke smitsomt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forkølet kat.....snottet
  • #1   18. dec 2012 hun har sikkert en infektion i de øvre luftveje og det går ikke over af sig selv. Hun skal have penicilin.

• #2   18. dec 2012 Jeg syntes det er en mærkelig dyrlæge der efter at katten har snottet i over en måned, og uden at have genset katten bare siger at det går over af sig selv???

Har lige været inde på en tråd hvor personens kat havde vejrtrækningsproblemer, og det viste sig at alle hendes 3 katte havde calici-virus til trods for at de var indekatte...
    (link fjernet)

Hvis jeg var dig ville jeg rådføre mig med en anden dyrlæge, eller insistere på en grundig undersøgelse hos din nuværende, katten skal da ikke være snottet i over en måned uden at du ved hvorfor..

• #4   18. dec 2012 Vælger at tage ud på dyrehospitalet med hende og satser på at de har mere styr på det der.
    Tak for gode indlæg smiley

• #5   18. dec 2012 Hvad er det dog for en dyrlæge, du har været hos?
    Umiddelbart lyder det som en der ikke har 'smådyr' som speciale.

Jeg vil som andre anbefale at du får en anden (katte) dyrlæge til at se på den.

Har lige været på din profil, kan kun se 'himmel-katte', men du skriver du har 3.
    Jeg har jo selv bengal, så ville rigtig gerne se din(e) smiley

Afsted til katte-dyrlæge og God bedring

• #6   18. dec 2012 det bedste pencillin som tager det hele er Ronaxan.

• #7   18. dec 2012 Skynd dig at finde en anden dyrlæge som de andre skriver. Jeg har selv haft en kat der var plaget af at være snottet . Den fik samme behandling af dyrlægen i starten med revaccination og bagefter kom de så og sagde at disse vaccinationer faktisk kunne gøre katten mere svag og belaste immumsystemet . Den fik tilsidst pencilin og en grundigere undersøgelse, men da var lungerne skadet.. Det behøver jo slet ikke være det samme din kat fejler, som min gjorde. Men han skal da være sikker på at det er lige den virus som vaccinen er rettet imod der plager katten ellers har vaccinen jo ingen effekt.

Kommentér på:
Forkølet kat.....snottet

Annonce