{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.369 visninger | Oprettet:

Kennelhoste {{forumTopicSubject}}

Hej alle der ude ..
Jeg skal hjem til min mor i juledagene sammen med Hubert. Men min mor skal passe en hund som har fået kennelhoste , den er i gang med behandling. Men så tænker jeg - kan det smitte til hubert? Jeg har søgt på Google og har fundet en masse forskellige svar .. Jeg har planer om at ringe til min dyrlæge i morgen, men inden da ville jeg lige høre jer her inde ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kennelhoste
  • #2   19. dec 2012 Hubert har været hos min mor før og trives rigtig godt der . Og det er min mor, - ikke en masse forskellige steder.. Han voksede op med hund og har i sit korte liv mødt et par hunde som han bare har syntes var sjove at lege med .. Så det med at tage ham med hen til min mor er intet problem for ham, så det er ikke noget jeg bekymre mig for eller synes er synd for ham .! Nu er det jo også mig der kender Hubert bedst og ved hvad han kan klare og ikke kan klare . Men hvis folk har nogle svar til kennelhoste vil jeg meget gerne høre det smiley

• #3   19. dec 2012 Plus det er er stort hus, så hubert behøver ikke være i samme rum eller samme etage som hunden..

• #5   19. dec 2012 Otto, tag nu bare og svar på spørgsmålet... Ikke? Gem dine meninger til en anden der vil høre på dem. For du tager udgangspunkt i ALLE katte, og ikke hendes. Der findes 10000vis af katte der er fløjtende ligeglade med hvor de er. Og hun kender nok sin kat som hun selv siger.
    Line: http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/47555-kan_kennelhoste_smitte_katte_ her er en gammel diskution, prøv at kigge om du kan bruge svar derfra smiley

• #8   19. dec 2012 Mange tak Joan .. Som skrevet før er Hubert en meget nem kat og er lidt ligeglad med hvor han er , bare han kan få lov til at komme op og hænge på min skulder - hvilket han gør tit smiley .. Tak for dit svar, jeg vil prøve at kigge der .. smiley

• #9   19. dec 2012 Jeg tænker skam på min kat ... Jeg behandler ham nærmest som et lille barn og han sover ved mig hver dag .. Jeg holder meget af ham, og jeg kender ham. Jeg ved hvilket mad han kan lide, og hvad han absolut ikke vil stikke tænderne i, jeg ved hvornår jeg skal lade ham være og hvornår han har brug for at komme op til mig og putte. Han vælger mig frem for alle andre - selv min far som hubert ellers elsker at ligge hos .. Jeg kender min kat . Jeg ved hvornår han laver ballade uden at jeg er i rummet . Jeg havde ham til dyrlægen selvom alle andre sagde der ikke var noget galt med ham - men det vidste jeg der var - rigtig nok, en mindre korsbåndsskade .. Jeg kender min kat. Og jeg fik meget ros af dyrlægen om hvor god jeg kender ham og hvor nem og tilvant han var til de forskellige ting ved dyrlægen .. Hubert fortrak ikke en mine da han blev stukket direkte i en muskel , jeg stod med ham og snakkede med ham og dyrlægen blev meget overrasket.. Jeg ved hvad Hubert kan og ikke kan .. Dette er en lille, forsigtig hund, ikke særlig gammel og jeg har mødt den mange gange før .. Jeg ville aldrig tage hubert hen til et andet dyr jeg ikke først selv havde mødt . Det er sødt at du bekymre dig for hubert . Men han er en glad og nem kat som ikke drikker vand af skål men helst fra min hånd eller fra vandhanen,
    Som ikke spiser kattefoder der har stået natten over men helst vil have helt friskt og nyt hver gang han vil spise, en kat som elsker at ligge hos en og ælte ens hår.

• #11   19. dec 2012 Mange siger at han er en mærkelig kat .. Nogle gange, hvis jeg ikke får lukket døren går han med mig ud i bad.. Jeg må fysisk fjerne ham når jeg skal til at vaske mig med sæbe.. Må sætte ham ud og lukke døren. Han er den bedste kat, i min verden, og jeg vil aldrig gøre noget som vil være skidt for ham.. Har jeg taget fejl og hubert ikke kan med den anden hund bliver hubert der jo selvfølgelig ikke men så tager jeg hjem med ham .. Men jeg er 99.9% sikker på at hubert er ligeglad med den anden hund. Og jeg skal gerne give en Update på det efter den 24. Tak for jeres svar omkring kennelhoste, .

• #12   19. dec 2012 Åååh hvor herre bevares, katte har det sgu snart bedre end selv spædbørn.
    Der findes ikke en form for børneopdragelse der er rigtig, og der findes ikke en katteopdragelse der er rigtig. Mine forældre havde en kat der elskede at være i en kasse bag på motorcyklen, så lige ud og strække ben på en rasteplads og tisse af, og så hjem til mine bedsteforældre hvor den kunne boltre sig i dobbelt så mange rum som derhjemme.
    Jeg har set katte i toge der har det fint.
    De bliver ikke traumatiserede! De kan godt komme over det. Og herre gud, går det helt galt så kan enten hunden eller katten få en afdeling af huset for sig selv er jeg sikker på.
    Jeg kan se du lever fint op til dit profilnavn, gider du godt lige lade andre have et valg om deres kat?

• #13   19. dec 2012 Den er i behandling. Jeg tager ikke min kat med alle vegne .. Syntes jeg også at jeg skrev ?? Og jeg lukker ikke en masse hunde ind til hubert ??? Jeg er da fuldstændig enig i at det er dumt at lade sin syge hund blive passet, men det er ikke min beslutning.. Min mor har helt sikkert styr på medicin og det hele .. Jeg synes du er meget angribende i dine svar og udstiller mig som en meget dårlig ejer .. Du har ikke set mig med Hubert .? Giraf sprog i stedet for rævesprog smiley .. Men god onsdag til dig og jeg håber du får en god dag ..

• #14   19. dec 2012 Du gør bare som du synes Line, så får du prøvet det smiley Alle de bøger de kloge siger vi bør læse, er jo ikke skrevet ved at spørge katten. De er skrevet ved at observere NOGLE katte. Altså prøve ting selv af. Og nu prøver du selv noget og sådan er det.
    Folk her på kattegalleri mener altid de har de rigtige meninger og svar.
    Hav en god jul!

• #15   19. dec 2012 Tak Joan .. smiley og god jul til dig også smiley

• #17   19. dec 2012 Alle må have sin mening men der er forskel på hvordan man udtrykker den smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #18   19. dec 2012 Helt ærligt, hvis jeg stillede det spørgsmål som Line gør og får pludselig et helt andet svar som "det er synd for katte osv" Ville jeg nu også blive lidt negativ, da jeg OGSÅ kender mine katte, til at vide hvad de har og ikke har godt af. Det var ikke det svar på mit spørgsmål jeg ville være intereseret i. Det er bare min mening smiley

Line. Du skal gøre som din intuition siger dig og jeg fornemmer du kender din kat godt nok til at du ikke ville udsætte den for noget den ikke kan lide. smiley

• #19   19. dec 2012 Elsker hubert og jeg ønsker aldrig at han har det dårligt ..

• #23   19. dec 2012 i skal bare huske at har man en kennelhoste hund i huset er man selv bærer af dette smiley og man bør ikke være i kontakt med andre hunde mindst 10 dage efter med mindre man sørger for at få vasket alt ind sko og overtøj smiley ja alt hvad den smittede hund har været i kontakt med

• #24   19. dec 2012 Tak for svaret.. Hvad hvis hunden er i behandling og har været det i en uges tid snart? Hvor længe går der før sådan noget går helt væk?

• #25   19. dec 2012 man bør isolere i min 10-14 dage efter påbegyndt behandling

• #26   19. dec 2012 Okay.. Tak for informationen.. Det er også rigtig irriterende at min mor skal passe en syg hund. smiley

• #27   19. dec 2012 jeg syntes det lyder som en fornuftig løsning is tedet for at sende den på pension og derved sprede sygdommen mere

• #28   19. dec 2012 Line og Hubert. Tror du og din dejlige kat får en skøn jul. God jul herfra

• #29   19. dec 2012 Line og Hubert:

Min hund havde for en måneds tid siden også kennelhoste, og da jeg var ved dyrlægen for vaccine, spurgte jeg om den kunne smitte mine katte, det kan det IKKE! Men selvfølgelig kan i være smittebærere for andre hunde, men Hubert kommer ikke til at blive påvirket smiley

Så bare rolig, tag ham trygt med (ift. kennnel-hosten i hvert fald) smiley

Og glædelig jul til jer alle.

• #30   20. dec 2012 Tak for svarene .. smiley

Kommentér på:
Kennelhoste

Annonce