{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Så er vi snart klar til lille ny {{forumTopicSubject}}

Så er det ved at være tid. Vi skal hente vores lille prins den 29. december hos svigermor, og hvor bliver det spændende.

Min kæreste havde en drøm i nat, hvor vores nuværende kat og den nye kat lå i én klump, og da han ville nusse dem så slog den lille ud efter min kæreste... åårh jeg ser det som et godt tegn smiley

Udover at vi glæder os helt vildt, så ved vi også godt at der ligger riiiigtig meget arbejde bag at have to katte der ikke kender hinanden, og derfor denne tråd.

Jeg ved ikke om nogen har erfaring med det men er der noget man kan gøre når vi snakker madskåle, når vi snakker legetøj og når vi snakker kattebakke. Det er jo noget de skal dele nu, men ville det være en ide at købe en ny madskål kun til den nye eller hvordan?

Alle råd modtages med kyshånd smiley

Billedet viser den lille mis og hans mor (mor ligger til højre, hun er også herinde http://www.kattegalleri.dk/galleri/35906-huskat_brandy)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så er vi snart klar til lille ny
  • #1   19. dec 2012 Tillykke smiley
    Prøv at søge på "sammenføring" i forum. Der må være nogle tråde med råd og erfaringer.

    Jeg ville bestemt anskaffe en ekstra bakke, nu hvor der kommer en ny kat.
    Og madskåle selvfølgelig også.

    Måske lidt OT, men jeg forstår slet ikke det spørgsmål med, om hvorvidt man skal have en madskål til ny kat (har set det spørgsmål flere gange før). Hvad er tanken bag det spørgsmål?

    Jeg håber de to katte hurtigt finder ud af det sammen.


  • #2   19. dec 2012 jeg tror tanken er om de kan deles om en skål med mad, eller de skal have en hver (:

  • #3   19. dec 2012 I skal i hvert fald have en kattebakke mere. Tørkost kan de sagtens spise af samme skål, men jeg vil anbefale en til hver når det er vådmad.

  • #4   19. dec 2012 Ahhh Marianne at sige at tørkost kan de sagtens spise af samme skål giver jeg dig ikke ret i, i nogle tilfælde måske, men hvis jeg gav mine 2 mad i samme skål, så fik min den lille aldrig mad, for hun ville være blevet jaget væk og maden spist..

    Dorthe
    Ja du skal klart give dem hver sin madskål.
    Anskaf en kattebakke mere.
    Det er også en god ide at købe en smule legetøj som er nyt er ikke dufter af din nuværende kat, så den nye har noget der er dens, det vil selvfølgelig hurtigt blive deres begge, men bare lige i starten..

    Vil lige komme med et ekstra spørgsmål, du skriver at i skal have den hjem den 29. dec. skal i være hjemme nytårsaften?? Skal i have mange gæster nytårsaften??
    Hvis i ikke er hjemme eller i skal have mange gæster så ville jeg nok anbefale at vente med at hente killingen den 1. januar i stedet for, det er en meget stor omvæltning for en lille killing at blive fjernet fra sin mor og pludselig være i et fremmed hjem med en fremmed kat, så det er en god ide at der lige er ro på de første dage..
    Bare en lille side bemærkning smiley


  • Matilde N
    Matilde N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
    #5   19. dec 2012 Hej smiley

    Jeg har haft det samme problem vi havde dem begge i ét rum og satte kattebakke mad, vand og lejetøj ind sammen med dem og de fandt ud af det fint.. Jeg ved jo self ikk hvor jammel jeres den "gamle" er. Begge vores var killinger men den ene af dem havde vi haft nogle måneder.


  • #6   19. dec 2012 Mange tak for alle jeres svar, jeg har netop været på zooplus og bestille lidt legetøj, en ny madskål, og kattebakke får jeg vist at svigermor, en som den lille selv har været i.

    Heidi - Vi er selv hjemme til nytår, og vi får gæster, men langt fra huset fuld og vi vælter ikke rundt er bliver rigtig stive, vi plejer at gå lidt mere op i maden og hyggen.
    Vi bor også i en stor lejlighed, så hvis det bliver for meget for den lille, så kan den fint gemme sig i vores store stue eller på vores værelse.


  • #7   19. dec 2012 Super Dorthe, du har tænkt det hele igennem smiley
    Det var også blot en bemærkning hvis du ikke selv lige havde tænkt på det, det er der jo nogle der ikke gør smiley

    Held og lykke med familieforøgelsen.
    Kom gerne med en update om hvordan det går når den lille ny kommer hjem smiley


  • #8   19. dec 2012 Jeg takker for lige at minde om det. Vi har nemlig udskudt afhentningen en gang da vi 10 dage efter vi oprindeligt skulle hente den lille skule holde indflytterfest, med 30 gæster. Det sagde jeg NEJ til, stakkels lille mis.

    Mange tak, jeg skal nok give en update smiley


  • #9   19. dec 2012 Aha, Linda - det er nok det jeg ikke forstår, altså at to for hinanden fremmede katte forventes at kunne dele madskål. Jeg kan forresten heller ikke forstå, hvordan man kan nøjes med én skål pr kat. (Jeg tænker tørfoderskåle, vådfoderskåle, skåle i blød, skåle til opvask)...

  • #10   19. dec 2012 De skal have hver deres madskål. I starten kan du, for at vænne dem til hinanden, fodre dem ved siden af hinanden. Du starter med måske 1½ meter mellem dem, og så kan du gradvist flytte skålene tættere på hinanden. Husk at give den ældste kat mad i skålen først.
    Man plejer at sige min. 1 kattebakke pr. kat. Så i hvert fald 2 bakker skal du have.
    Held og lykke med den lille ny smiley


  • #11   19. dec 2012 Tinka - nemt nok, nu viste du jo ikke hvor mange vores egen kat har. Svaret er fire, så der er plads til det hele.

    Karin tak for de gode råd


  • #12   19. dec 2012 Aha, så er det jo bare med at anskaffe det antal skåle der skal til, for at man kan følge med opvasken :-).


  • #13   20. dec 2012 Jeg plejer normalt at vaske dem i hånden, så er det hurtigt gjort. Vådfoder skålen bliver vasket så snart den er tom, og tørfoder bliver vasket når den er tom... hvilket tager lidt længere tid smiley

  • #14   21. dec 2012 Vi <i>havde</i> 10 madskåle, men jeg er kommet til at smadre en. Og eftersom jeg har en dum vane med at lade et par skåle eller seks stå i blød en opvask over, er 9 skåle lige én for lidt.

  • #15   22. dec 2012 Hej Dorthe.
    Jeg har 2 killinger og købte 2 skålsæt ( med 2 skåle ), der er altid ens mad samt vand i dem men indtil videre så spiser de altid af den samme skål, bruger da begge sæt, men når de bliver ældre så finder de nok ud af at have hvert sit sæt. Jeg sørger for at der altid er tørfoder og vand. Jeg har så købt en stor skål til deres vådfoder som de får 2 gange daglig. Vedhæfter billed af skålene, de koster ca. 80 -- 100 kr pr sæt
    Held og lykke med den lille ny smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Så er vi snart klar til lille ny

Annonce