{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Erfaringer med alenekat og evt. ny legekammarat? {{forumTopicSubject}}

Godt nytår derude!

Lidt kringlet overskrift, men håber det giver mening.

Jeg er i tvivl om hvorvidt det ville være en god ide at anskaffe en legekammarat til min kat, da jeg ikke ved om hun kan sammen med andre katte.

Vi flytter snart i større lejlighed, og jeg vil gerne kunne give hende muligheden for at kunne lege med en, når hun er så social og legesyg som hun er. Hun har levet som enekat siden vi adopterede hende som hittemis for omkring tre et halvt år siden.

Hun er meget social og kontaksøgende med både mennesker, hunde og kaniner. Hendes temperement er mildt og kærligt, og hun er meget nervefast. Hun har ingen problemer med venligt at sige fra hvis hunden fx bliver for vild.

Er der nogle der har ideer til hvordan jeg skal gribe det an?

- Skal jeg prøve at anskaffe mig en killing, og håbe på det bedste?

- Eller skal det være en voksen kat?


Hvordan vidste i at jeres enekat ville elske en ven? Og hvordan reagerede jeres kat på det - både positivt og negativt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med alenekat og evt. ny legekammarat?
  • #1   26. dec 2012 Da vi fik kat nummer to her hjemme vidste vi ikke om ham vi havde i forvejen ville kunne li at der kom en ny i huset. Men nu der kan de ikke undværre hinanden.
    Altså vi var så heldig at den nye vi fik som var omkring de 16 uger, ikke var bange for den kat vi havde her hjemme, han gik bare rundt og var godt tilfreds i mens ham den gamle hvæsede og sådan, i noget tid, men de skulle jo lige finde ud af hvem det var der bestemte. Men det gik faktisk hurtigt over. Vi var så heldige at det ikke tog mere end en uge max. før de kunne lave alt sammen. Men for andre kan det tage op til flere måneder, vil man have en kat nummer 2 kræver det rigtig meget tålmodighed. smiley

    - Lige det med alderen kan jeg desværre ikke svare dig på, da jeg også spurgte om råd her inde. smiley


  • #2   26. dec 2012 Er din kat indekat eller udekat?? Hvis den er indekat, har den så løbegård eller kommer ud i sele?? Har du set hvordan den reagere hvis den ser eller møder en anden kat???

    Din kat lyder som om den er venligtsindet overfor en kammerat, om det skal være en killing, afhænger lidt af hvor aktiv din kat er nu, normalt vil jeg ikke anbefale en killing til en kat på over 3 år, men omvendt kan det være lettere for en voksen kat at acceptere en killing frem for en anden voksen kat som måske er dominerende..

    Jeg har selv en voksen kat på 5 år (snart 6år) og hun har bestemt aldrig været venlig sindet overfor at skulle have selskab af en anden kat, faktisk prøvede jeg for et par år siden at anskaffe mig en kat på 9 mdr. men det gik slet ikke hun blev sur og afviste både og og den anden kat, så jeg droppede det og bestemte mig for at hun skulle leve sit liv som enekat smiley
    Men så skete der det i august måned at en killing blev dumpet ved mn søsters arbejde, den var smul blå/grå en farve jeg altid har ønsket mig i en kat, samt at den jo var blevet forladt og havde gået rundt der i over 2 uger men stortset ingen mad, så jeg besluttede mig for at prøve lykken igen og hentede den hjem..

    Jep minTøsen blev ikke ligefrem ovenud glad for den nye beboer,og det er hun stadig ikke, den er på tålt ophold, men de slås ikke, de bliver aldrig bedste venner, men hader heller ikke hinanden, Tøsen er bare irriteret over al den energi den lille har, og den lille vil så gerne lege med Tøsen, men det gider hun ikke, så derfor bliver der knurret og hvæst lidt, men ikke andet.

    Så mine elsker bestemt ikke hinanden hvilket jeg egentlig også vidste de ikke ville, men det går bedre en jeg havde turdet håbe, og satser på at når killinge adfærden dæmper sig på den lille at Tøsen vil være lidt venligere stemt, men så længe de ikke slås og Tøsen bare undgår den lille så er det fint nok, for jeg kan jo også se at Tøsen holder lidt øje med den lille og hun har da et par gange lige leget lidt tag fat med den lille, så helt uvenlig er hun jo heller ikke, hun har bare ikke den energi som den lille og gider ikke de der vilde lege..


  • #3   26. dec 2012 Undskyld det blev et langt indlæg smiley

  • #4   26. dec 2012 Det nemmeste tidspunkt at gøre det på er når du flytter - gør det så den nye kat og den gamle kommer præcis samtidig til den nye lejlighed. På den måde er det ikke blevet den gamle kats territorie. Og så bør du vælge en killing eller ungkat

  • #5   27. dec 2012 Jeg har læst at hvis man har en voksen kat og vil have en mere er det bedste at tage 2 killinger, gerne fra samme kuld. Så skulle det gå nemt. Jeg har lige sammenført min 6 mdr gamle dreng med en pige på ca samme alder og efter råd og vejledning herinde gik det så nemt, de er pt igang med at vælte huset i vild tagfat og brydekamp;-)

Kommentér på:
Erfaringer med alenekat og evt. ny legekammarat?

Annonce