{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Skovkatte og sarte maver - foder?? {{forumTopicSubject}}

Indenfor ret kort tid er det min kat nr 2 der som allerede i starten af opvækst som får dårlig mave.. Ligger det til racen at have sarte maver?? Har i 3 år kørt med Royal canin men efter at have kørt diæt på Hills til sarte maver går det lidt bedre men efter erfaring med den første kat tør jeg ikke fortsætte på Royal canin, skal jeg fortsætte med Hills eller hvad vil jeres bud være?! Sidst jeg fortsatte med Royal canin kostede det mig dyre dyrlægeregninger og der vil jeg ikke ud igen men da jeg står med samme problem nu med ny lille mis.. Er virkelig forvirret :-\

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skovkatte og sarte maver - foder??
  • #1   26. dec 2012 Det kunne jo være det var noget du har i huset så den f'ørste kat har smittet den anden

• #2   27. dec 2012 Jeg købte et søskende par og der var det hankatten der blev dårlig og med voldsom diarre - men intet med hunkatten. Vi har nu fået en en lille ny hunkat i aug. og har skiftende afføring - har prøvet med ormekur og div. men eftersom det er 2 katte på samme foder mistænker jeg lidt fodret for at være skyld i det?

• #3   27. dec 2012 jeg tror hvis jeg var dig at jeg ville tage en tur forbi dyrlægen med en afførringsprøve og få det undersøgt og måske endda også en blodprøve?
    det kan være parasitter din gamle kat fik, og de kan stadig være i omgivelserne og selv den gamle hunkat kan have dem men ikke vise tegn på sygdom hvorimod den lille nye er svagere i sit immunforsvar pga den er en killing og derfor viser den tegn på sygdom?
    Mine to havde diarre i næsten 2 måneder i streg her i sommers pga et ophold i en pension...og det var parasitter der normalt ikke burde havde gjort dem syge, men da der var så mange af dem blev de sge alligevel og det var den type der ikke kunne slåes ihjel med de almindelige ormekure og pencillinkure osv.
    Men der er jo ingen der siger at det er bakterier/parasitter men det er bare min tanke eftersom det er 2 katte der ikke har været i kontakt med hinanden...

• #4   27. dec 2012 Hmm... Det kan selvfølgelig være, jeg må prøve at kontakte dyrlægen

• #5   27. dec 2012 du kan prøve at gå under min profil og læse "gode råd er guld værd" de to tråde viser lidt om hvor bøvlet det er at finde frem til årsagen smiley

• #6   28. dec 2012 Tak Ping Pong og Judith. Men hvordan vælger man så et andet foder, noget specielt man skal kigge på. Min ene hunkat er neutraliseret og min lille er ikke? Men det er min lille der har dårlig mave.

• #7   28. dec 2012 jeg ved det ikke ? min den ene nægter at spise det hvis det ikke er RC så jeg kører kun i RC og cosma vådfoder. jeg skifter lidt en gang imellem imellem varianterne...lige nu får de maine coon adult og hair & skin...men hvis den var vant til RC og maven først begyndte at drille efter den kom til dig så ville jeg altså virkelig mistænke omgivelserne...ved du hvad der var galt med den gamle?

• #8   28. dec 2012 Jeg har prøvet maine coon adult og hair & skin, men min store kat (Bailey) kommer til at ligne en gravid så meget tager hun på af det så jeg gik tilbage til RC steralises eller hvad det hedder. Jeg fandt aldrig ud af hvad Bugatti fejlede (de var søskende), der var intet at se og blodprøver og div. viste intet. Men han fik nogle anfald med hosten, hvor han fik sådan helt ind i sig selv, for at trække vejret. Han startede med at have diarre da jeg havde haft dem i ½ år ca. Og kom desværre aldrig til bunds i det. Dyrlægen mente at han havde cancer, hvor jeg så besluttede at han ikke skulle igennem mere - havde ofret hele min opsparing så pengene var små da jeg fik den melding. Så derfor ønskede jeg på hans vegne ikke at fortsætte. Han sov og gik i bakken og var mut - begyndte til sidst at hvæse af de andre katten hvis de kom for tæt på. Men han fik både zoolac, flagyl,imodum+ og diæt og div. sprøjter med antibiotika Så noget var jo galt. Vi købte i aug. 2012 en lille ny hunkat, da Bailey var begyndt at kalde hver gang jeg gik hjemmefra uanset om min kæreste var hjemme eller ej så var det kun når jeg gik. Nu har vi så haft Soya siden aug. og hendes diarre startede for 1 mdr siden ca. Jeg troede pga. manglende ormekur at det var derfor hun gjorde det på gulvet, men nu gør hun de bevist. Hun havde før jul blod i afføringen hvor jeg susede til dyrlægen, hvor vi startede med diæt og ormekur - hendes vægt og temp. er fin men hendes afføring svinger meget og gør det stadig på gulvet. (vi er så blevet enige om at neutralisere hende efter nytår) Uanset hvad ønsker jeg ikke at skulle igennem samme mave problem så tænkte derfor det kunne være fodret??

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #9   28. dec 2012 Ganske uvidenskabeligt og måske endda ikke virksomt for dig..

Vær meget opmærksom på,hvad hun helst vil spise!!! Måske ved hun selv, hvad der er bedst...
    Den ene af mine 8½ årige katte (1/4 skovkat og 3/4 havehæk-møder). Han har altid haft en meget sart mave. Det ved han godt selv og er ret kræsen efterhånden. Spiser han noget forkert, kaster han op 5-10 minutter senere. Han KAN GODT TÅLE Whiskas dåsemad, men kun dén med oksekød!?! Selv de små dyre pakker á 100 g kan han ikke tåle. til gengæld kan han godt klare en smule mælk eller fløde¨og lidt mikrobølget kød en gang i mellem!?! - Løjerlig kat, men en superskøn ven og legekammerat for sin store storebror :o) - og mig!!!

• #10   29. dec 2012 Hun spiser faktisk alt hvad der bliver serveret, hvor i mod den store - som din også helst kun vil have whiskas oksekød.. Men når den lille er så uvidende er det svært for mig at vurdere..

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #11   31. dec 2012 Har dine katte forreste adgang til græs? En almindelig græstot i en urtepotte eller købt kattegræs er lige godt og super til at holde maven i orden!

Kommentér på:
Skovkatte og sarte maver - foder??

Annonce