618 visninger
|
Oprettet:
Skovkatte og sarte maver - foder?? {{forumTopicSubject}}
Indenfor ret kort tid er det min kat nr 2 der som allerede i starten af opvækst som får dårlig mave.. Ligger det til racen at have sarte maver?? Har i 3 år kørt med Royal canin men efter at have kørt diæt på Hills til sarte maver går det lidt bedre men efter erfaring med den første kat tør jeg ikke fortsætte på Royal canin, skal jeg fortsætte med Hills eller hvad vil jeres bud være?! Sidst jeg fortsatte med Royal canin kostede det mig dyre dyrlægeregninger og der vil jeg ikke ud igen men da jeg står med samme problem nu med ny lille mis.. Er virkelig forvirret :-\
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
jul 2010
Følger: 1 Katte: 5 Emner: 4 Svar: 34
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
det kan være parasitter din gamle kat fik, og de kan stadig være i omgivelserne og selv den gamle hunkat kan have dem men ikke vise tegn på sygdom hvorimod den lille nye er svagere i sit immunforsvar pga den er en killing og derfor viser den tegn på sygdom?
Mine to havde diarre i næsten 2 måneder i streg her i sommers pga et ophold i en pension...og det var parasitter der normalt ikke burde havde gjort dem syge, men da der var så mange af dem blev de sge alligevel og det var den type der ikke kunne slåes ihjel med de almindelige ormekure og pencillinkure osv.
Men der er jo ingen der siger at det er bakterier/parasitter men det er bare min tanke eftersom det er 2 katte der ikke har været i kontakt med hinanden...
jul 2010
jun 2011
jul 2010
jun 2011
jul 2010
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
Vær meget opmærksom på,hvad hun helst vil spise!!! Måske ved hun selv, hvad der er bedst...
Den ene af mine 8½ årige katte (1/4 skovkat og 3/4 havehæk-møder). Han har altid haft en meget sart mave. Det ved han godt selv og er ret kræsen efterhånden. Spiser han noget forkert, kaster han op 5-10 minutter senere. Han KAN GODT TÅLE Whiskas dåsemad, men kun dén med oksekød!?! Selv de små dyre pakker á 100 g kan han ikke tåle. til gengæld kan han godt klare en smule mælk eller fløde¨og lidt mikrobølget kød en gang i mellem!?! - Løjerlig kat, men en superskøn ven og legekammerat for sin store storebror :o) - og mig!!!
jul 2010
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
Skovkatte og sarte maver - foder??