{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

R.I.P Kære Andy. {{forumTopicSubject}}

Valgte igår aftes at lade vores 14,5 år gamle kat sove ind. Den havde for nylig fået konstateret forhøjede nyretal. Han havde også tabt sig og var blevet dårlig af noget medicin, så det droppede vi. For tre dage siden begyndte han så at virke mere frisk igen og tog også 100 gram på igen. Men igår blev han pludselig dårlig og kastede op og sad så elleres bare under sengen og savlede og han begyndte også at vakle rundt. Kunne ikke få ham til at drikke noget. Puha det er så hårdt at tænke på. Men vi fik ahm til en vagtdyrlæge og han sagde han godt ville hjlæpe med alt mulig, men han var stærkt bange for det måske kun gav ham et par uger. Og så med hans høje alder. Vi valgte at give ham fred. Jeg ville ikke tage nogen chancer. Man skal jo tænke på katten. Så her i huset er vi dybt ulykkelige over tabet af vores højt elskede kat. Er sikker på der er nogen af de andre katte i flokken der også kommer til at mangle ham.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  R.I.P Kære Andy.
  • #1   30. dec 2012 R.I.P Andy, Jeg Føler med jer

• #2   30. dec 2012 Tak skal du have. Det er bare så hårdt. Det her billede er kun 5 dage gammelt. Der havde han det umiddelbart fint. Men jeg var ikke i tvivl om at han var dårlig igår.

• #3   30. dec 2012 Åhhhrrr hvor er det bare hårdt at sige fravel til et elsket kæledyr, de er jo en del af familien, men hvor er det stærkt og sejt at sige at man vil dyret det bedste og så indse at hvis man vælger at holde det i live så er det for ens egen skyld og sådan skal det ikke være, jeg er helt enig i den måde at se tingene på, men derfor gør det det ikke lettere at foretage det valg, selvom det er bedst for dyret..

Du er så sej Mille - RIP smukke Andy smiley

• #4   30. dec 2012 Kære kære lille Andy, R.I.P. smukke dreng, vi håbede jo alle du ville få det bedre lille skat. Din tante har fulgt dig igennem din mor og krydsede finger for du fik det bedre. Lille skat, du fik 14 gode år med mor og Far og havde mange gode og søde søskende misser. Nu er du i dyrehimlen og er ikke syg mere, og din gamle missøster i dyrehimlen stod ved regnbuen og ventede ppå dig og nu er i sammen igen. Andy min skat vil du hilse mine misser deroppe... Farvel dejlige og smukke dreng.

• #5   31. dec 2012 Tak skal i have. Ja jeg havde håbet der var noget vi kunne gøre. Men da jeg sådan hvordan han begyndte at vakle, der tænkte jeg at nu er den helt gal. Det kom så pludselig på nogen timer. Jeg tænker dog stadig om man kunne have gjordt noget, men han var jo 14,5 år. Og den dyrlæge vi var taget til, da vores egen havde ferie. Han sagde vi sagtens kunne gøre alt mulig, men at det nok kun ville hjælpe måske nogen uger. Og så dårlig som han var der har jeg aldrig set før, så jeg følte også det ville være det bedste for min stakkels gamle dreng. Men hold op hvor jeg savner ham helt sindsygt. Vi har 5 andre katte dejlige katte. men ham her var tæt knyttet til mig og min bedre halvdel. Der gik næsten ikke en nat hvor han ikke lå og delte hovedpude med mig, som man kan se på en af billeder. Det var bare så skønt. Og Nala som er en af de andre katte. Hun lå hver dag og puttede med Andy. Hun puttede ikke med de andre. Så jeg syntes det er så synd for hende nu. Timon var også rigtig glad for andy og lå også ofte og puttede sammen med ham. Andy var alfa han i flokken.
    Andy kommer hjem i en fin blå Urne med hans navn stående på. Så skal han stå ved siden af Twinkle. En pigemis vi mistede for snart 4 år siden. så nu vil vi gerne have ro i mange år, for magter da ikke at skulle igennem det her igen foreløbig. Det er desværre noget man skal igennem.

• #6   31. dec 2012 Kære kære mille, ja jeg forstår dig , føler med dig og Morten, det var jo jeres lille dreng, og jeg forstår bestemt også i gav ham fred, jeg har set på min Tarzan ne 2 hvordan nyrer og det hele på nogle få timer satte ud og han havde stærke smerter, var næsten død da vi kom til dyrlægen som tog prøver og sagde nyrene er stoppet med at virke og det giver frygtelige smerter...Sad og tænkte på Andy da jeg piudselig fik hele senariet frem igen med Tarzan 2, har ellers i mange år fortrængt det.Det er jo bedst i gav ham fred inden smerterne blev for slemme, så i gjorde det rigtige, selv om man altid bagefter sådan et valg tænker, gjorde jeg det rigtige, sådan har jeg det med Tarzan 3 og Coco, tror ikke man slipper for at tænke sådan , vi er jo kun mennesker. Trøstekrammer fra mig og hele den zoologiske have....KNUS

• #7   31. dec 2012 Åh, et smukt billede. Andy fik et langt og dejligt katteliv, og blev hjulpet til Kattehimlen, da det var tid.

Mille, det gør mig så inderligt ondt for jer, at I har mistet ham. ;'-(

• #8   1. jan 2013 Ja men jeg kan nu ikke lade være med at tænke på om man kunne have fået ham på ret køl igen med vædske terapi. Min egen dyrlæge påstod jo at hans nyretal ikke var sindsygt høje når man tænkte på hans alder. Men den vagtdyrlæge jeg var ved, sagde at når creatinin var højt, å var det ikke godt. Og det kunne sagtens være blevet fordoblet på 14 dage. Han sagde da han gerne ville tage nogen nye prøver, men at han mente det ville være spildt, da han mente det så sort ud for katten. Nu er der gået tre dage og jeg er stadig lige så ked af det. han var jo lige begyndt at spise noget mere og havde taget 100 gram på af de 400 han havde tabt, så vi var jo så glade. Bum så bliver han bare pludselig dårlig.

• #9   1. jan 2013 Jeg forstår dine tanker, dem får vi vist alle i den situation, kunne jeg have gjort mere?? Den vil nok blive ved at dugge frem, du gjorde det bedste.

• #10   1. jan 2013 Mille - jeg forstår dine tanker, og ville tænke nøjagtigt det samme. Sådan er der mange der tænker, når de har fået en elsket kat aflivet. Dels savner man sin kat, og dels er det ikke rart, at have gjort sig til herre over liv og død.
    Men som du skrev i første indlæg - **man skal jo tænke på katten**. Og det var jo præcis det, du gjorde!

Der er ikke noget mere trist, end når en alvorligt syg kat bliver hevet igennem tests, behandlinger, medicinering, indlæggelser, osv...... og det hele så er forgæves.
    Alt dette blev Andy sparet for. Han var heldig, at han havde dig til at træffe den rette beslutning i rette tid.

• #11   1. jan 2013 Kære Mille, hvor gør det mig ondt at læse om dit tab. smiley Sikke en smuk kat han var, og hvor så han dejlig mild ud. Jeg tror at det er helt normalt, at have de tanker som du har nu. Min dejlige barndomskat på 14 år blev aflivet i august pga. gigt i forbenene. Den ene dag var han fin og frejdig, den næste dag kunne han knap nok rejse sig. smiley Det var mine forældre der tog beslutningen, som blev genovervejet 1000 gange. Det er stadig hårdt at tænke på i dag, for han havde jo sine gode dage.. Men er det et katteliv at være svækket? Jeg tror det virkelig ikke. Katte er jo et rovdyr, og jeg tror at det påvirker dem psykisk, hvis der er noget i vejen med dem fysisk.
    Jeg synes du lyder som en utrolig ansvarsfuld ejer, og du har givet din kat et dejligt og langt liv, og hjulpet ham over på den anden side, da tiden var inde.

Trøst og tanker fra mig.

• #12   2. jan 2013 Mange tak skal i have for jeres trøstende ord. Det er dejligt.
    Jeg følte også den aften at det var den rigtige beslutning. Og det er det jo nok også. Men som i jo også skriver, så kan man heller ikke lade være med at tænke om der var noget man kunne gøre.

Og så stakkels lille Nala som mangler sin højt elskede putteven. Jeg har så ondt af hende. Ja jeg ved ikke hvor meget sorg en kat kan føle, men jeg tror nu nok der må være et eller andet. SUK.

• #13   2. jan 2013 MS
    Det gør mig også ondt at høre om tabet af din elskede 14 årige kat.
    Nej vores dyr skal ikke lide. Vi skal sørge for de har det godt.

Kommentér på:
R.I.P Kære Andy.

Annonce