Når noget bare bliver for meget ;-) {{forumTopicSubject}}
Jeg holder meget af min kat ,og gør hvad jeg kan for at den trives
Men den er slet ikke hele mit liv,det er mand og børn
Venner og arbejde.Heldigvis
Læste i dag at menneskeliggørelse af kæledyr ,bliver mere og mere normalt.
Folk ofre tusindevis af kr på et gravsted til dyr,og ikke nok med det ,nu kan man også få lavet smykker af kæledyrets aske.
I Usa fjerner nogle dyrlæger sågar kattens klør ;-(
Købe tøj til katte osv. Jamen !!
For mig virker det fuldstændig absurd.Og meget trist.
Der må virkelig sidde nogle ensomme personer ,der inge relationer
har til andre menneske,siden behovet til at menneskeliggøre bliver større og større
Hvad mener I er det ok
?
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
Jeg bor selv alene, og har gjort det i 4 år efterhånden (jeg har haft kæreste i den tid, vi flyttede bare ikke sammen) og jeg trives på den måde. Dog ville jeg slet ikke trives hvis ikke jeg havde mine dyr omkring mig. Jeg er ikke ensom og har en dejlig familie og venner. Jeg skal aldrig ha' børn, men vil i stedet gerne have flere dyr, og måske blive opdrætter.
For mig er det det der gør mig lykkelig, og jeg stræber ikke efter at få den her kernefamilie. Jeg er også dressurrytter og er med til konkurrencer, og det er der mange mænd der ikke kan acceptere, og så vil jeg faktisk hellere undvære
Husk på at det er forskelligt hvad der gør folk lykkelige, og jeg har fundet lykken på den her måde. Lykken er ikke altid mand og 3 børn, der er andre ting i livet.
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
- Jeg forstår sagtens, at man får lavet et smykke med noget af dyrets aske, hvad har det med menneskeliggørelse af dyret at gøre?
I Usa fjerner nogle dyrlæger sågar kattens klør ;-(
- Det er så heldigvis ikke tilladt herhjemme, og det håber jeg heller ikke, at det nogensinde bliver.
Købe tøj til katte osv. Jamen !!
- Jeg forstår godt dem, der har hårløse katte, hvis de køber lidt tøj, så kattene kan holde varmen. Du vil vel heller ikke gå rundt og fryse?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg tager det lige punkt for punkt:
Jeg holder også utroligt meget af min kat, og jeg vil ikke sige at den er hele mit liv, men jeg holder mere af den en nogle af mine familiemedlemmer, jeg har ikke børn, min kat/ katte er mine børn, men ikke på en menneskelig måde, jeg ved godt det er dyr, men jeg skal aldrig nogensinde have børn, en mand hvis han kommer, så må han acceptere at min kat er en del af mig og mit liv, kan han ikke det, så er han ikke manden for mig..
<i>Folk ofre tusindevis af kr på et gravsted til dyr,og ikke nok med det ,nu kan man også få lavet smykker af kæledyrets aske.</i>
Tjaa hvad folk bruger deres penge og energi på, det m være op til dem, det er ikke noget der kan forarge mig, og det skader jo hverken dyr eller mennesker at købe gravsteder eller få lavet smykker af aske, om jeg ville gøre nogen af delene er nok tvivlsomt..
At fjerne kløerne fra katten er gemen ondskab, det tangere i min verden til dyremishandling..
At give katte/ hunde tøj på syntes jeg er en bisar adfærd, og de mennesker burde nok i stedet for have anskaffet sig en dukke, ok der er nogle katte/ hunde, der ikke kan holde varmen selv, det kan man så have delte meninger om, min er sådan set, at der kan man så se hvad man får ud af at avle på defekter, men det er blot min mening..
Men vil godt understrege at jeg ikke er ensom, jeg har en kæmpe stor familie og en god håndfuld nære venner, som jeg vælger at bruge min tid på, man er ikke ensom, bare fordi man ikke priortere kernefamilien, den er ikke for alle..
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Det er en helt anderledes situation ,når vi taler hårløse katte
Det kan godt være at aske fra et dyr ikke er menneskeliggørelse,men for at få aske skal kæledyret kremeres, det mener jeg e r menneskeliggørelse,
Karin tak for dit seriøse bidrag
Og det respektere jeg fuldt ud.,du har jo et indholdsrigt liv ;-),
Men forstår ikke helt behovet for kremering osv,for mig virker det bare helt forkert.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
aug 2012
Jeg formulerede mig nok lidt forkert,for selvfølgelig er det ikke lig med ensomhed hvis man ikke har børn og mand
aug 2012
Når du læser mit oplæg kan du læse jeg holder meget af katten.
men at smide den ud med skraldet helt ærligt Eva
aug 2012
Men respekt for det
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Men den er slet ikke hele mit liv,det er mand og børn
Venner og arbejde.Heldigvis**
Jeg elsker mine katte, dem jeg har haft, og dem jeg har.
Hele mit liv drejer sig om dem jeg elsker, og det inkludere også min/e kat/te, selvom jeg har venner, kæreste, familie etc.
Forstår ikke hvor den hører hjemme i din kombination af at menneskeliggøre? Er det at menneskeliggøre at elske og holde af, som var det et levende væsen - akkurat som din mand, børn etc.???
At kremere sin kat, er vel op til den enkelte. Om man kan klare at skulle grave sit elskede kæledyrs ''hylster'' ned, eller om man helst vil have det kremeret.
ELLER helt tredje (som jeg
**For mig virker det fuldstændig absurd.Og meget trist.
Der må virkelig sidde nogle ensomme personer ,der inge relationer
har til andre menneske,siden behovet til at menneskeliggøre bliver større og større **
At menneskeliggøre er ikke i orden, men det du starter din tråd op med, er i min verden tegn på at man har dyre-hjertet på rette sted. Det er igen op til den enkelte at hvordan de vælger at elske og holde af. Hvor vidt vi ser kattene som nogle søde pels totter, eller en ven for livet? Ligesom hunde?
Synes det er et lidt mærkeligt indlæg du har startet op der, og ikke mindst kan det virke lidt stødende at du skriver den slutning på indlægget. Det ville være det samme som hvis jeg nu skrev til dig:
For mig virker det fuldstændig absurd. Og meget trist.
At du er så følelses forladt, at du skal sidde og nedgøre dem som går op i næstekærlighed til deres elskede kæledyr.
Et mindre surt opstød her fra.. Synes den tråd var ret så stødende.
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
Og ensomhed, ja der sidder rundt omkring nogle meget ensomme mennesker, og hvor er det dog godt at de kan have en kat eller hund som selskab. Men tror nu ikke det er ensomheden der gør at nogle ejere menneskeliggører deres dyr.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
mar 2012
Der er absolut INTET i vejen med at folk vælger at være alene, uden børn eller mand. Mener du så at folk ikke har et liv, hvis de ikke har børn og mand som du?
Det er for mig at se, en trist tilgang til livet. Hvis alle er dømt ''sørgelige'' hvis de har andre livs glæder end du..
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Det er det der med at prøve at sætte sig ind i andres sted, og ikke bare dømme
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Jeg har dyrene til at holde mig med selvskab..
De er ikke mine børn, men jeg holder meget af dem..
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Jeg kunne dog ikke finde på at give dem tøj på, det synes jeg faktisk ikke virker som menneskeliggørelse, men nærmere at man måske ikke helt er vokset fra sine barbiedukker...
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Hvor er det godt formuleret og lige mine ord. Rigtig godt skrevet Camilla.:-)
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Jeg har haft min kærnefamilie, den er nu spredt lidt og der er børnebørn, jeg nyder at være sammen med dem, når der er tid til det, og jeg tror mine børn er glad for, at jeg har mine katte,så de ikke føler en eller anden pligt til at fylde mit liv,, det har jeg selv gjort og det er så dejligt at have selskab hver dag.
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
Jeg har tænkt samme tanke, min mor er ligefrem bekymret over at jeg holder af min kat som jeg gør.
Mille er min lille baby herhjemme, og hun bliver møgforkælet.
Hvis det havde været en hund havde ingen set skævt på det..
Synes det er op til folk selv hvordan de behandler deres dyr, så længe at det er i dyrets interesse (:
sep 2012
Putter ikke tøj på hende og sådan, det synes jeg er synd(:
Lang tid siden at jeg har set dig herinde susan(:
sep 2012
Ej men legetøjet bruger hun kun sine favoritter, men godbidder er nok der for jeg forkæler mest (:
Bare se mit udvalg
Men jeg synes det jeg gør er iorden, fordi jeg elsker min kat og er stolt af at sige det(:
sep 2012
aug 2012
Jeg kan forstå at dette emne,virkelig kan få folk op af stolen;-)
Ccd
Jeg har selv mistet min far og det kommer jeg ikke over ,men jeg har lært at leve med det.
Det at miste en nærstående person, kan i min verden overhovedet ikke samlignes med et mistet kæledyr
Forstår ikke nogle føler sig så ramt,jeg mener ikke fordi man kun har sin kat mm
Er man ensom. Men jeg har mødt en del katte damer der lever og ånder for deres kat,hvad der sker ude i verdenen er dem så ligegyldig og det er trist synes jeg.
En kat er et dyr og skal så vidt muligt behandles sådan.
Jeg er så glad for vores kat,og lever fuldt ud op til at være ansvarlig katteejer;-)
Men kys og dyrt legetøj, nej tak
aug 2012
Ja det har du ret i ,det er selvfølgelig ikke alle kattedamer der krænker katten
jan 2012
Det er da en følelse du pådutter dem, du yror de er ensomme, hvem siger de er det, de har måske nok indhold i deres liv med deres katte..
aug 2012
De har helt sikkert nok indhold i deres liv ,og ja jeg pådutter dem nok ensomhed,
Fordi jeg simpelthen ikke fatter at disse personer kan leve som de gør,uden anden indhold i livet end katten.Men der nok en grund til man vælger isolation og fravælger
Kontakt med andre personer. Og den kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om
mar 2012
**Det at miste en nærstående person, kan i min verden overhovedet ikke samlignes med et mistet kæledyr**
Så er det vel bare fordi du aldrig har haft det forhold til dine dyr.
Fred være med det, at vi er andre der har. Nogen elsker deres katte himmelhøjt, og priotere dem som de levende væsner de er. Andre ser dem bare som kæledyr der lige skal klappes og fodres.
Desuden vil jeg lige tilføje at du efter min mening har lidt af nogle skyklapper på, hvis du tror at man ikke interessere sig for resten af verdenen, fordi man er ''katte-dame''. Det er vidst lige at sætte folk i en boks.
Jeg kan mildt sagt ikke se hvor du vil hen med dette indlæg?
Er det bare for at såre nogle mennesker herinde at du skriver det?
Får du det bedre med dig selv af at pådutte alle andre at de ikke er normale?
For mig at se, så prøver du indirekte at overbevise dig selv om et eller andet.
Brug hellere tiden på at arbejde lidt med dig selv, istedet for at rive kløerne ud efter andre, bare fordi de ikke er af samme støbning som du.
aug 2012
Hold da op en svada. Jeg synes simpelthen det er uartigt at sammenligne en nær persons død med det at miste et kæledyr.Mange kattedamer lever kun for deres dyr,
Og som jeg læser dit indlæg er det da dig der har kløerne ude:-)
Kun herinde for at såre andre !!! Nej jeg spørger til hvad I mener om menneskelig gørelse af husdyr ,og skriver at der må sidde nogle ensomme rundt omkring,.
Det er dig der nedgør mig i dit sidste indlæg
jan 2012
Du ser på kattedamer udefra, og siger hvor er det synd for dem, men du har ikke set eller hørt hvad baggrunden er for at de har valgt dette og du har ingen ide om ikke de er lykkelige, lad være med at stemple folk du ikke kender, hav dog et åbent sind og acdcepter at hver vælger sin vej i livet..
Og så vil jeg tilføje at man godt kan elske sine dyr lige så højt som mennesker, kærligheden er måske bare lidt anderledes, da vi jo ved at dyrene formentlig ikke lever så længe som os, det er vi forberedt på, men det ændre jo ikke på hvor højt man elsker..
mar 2012
Det er der tydeligvis andre der er enige med mig i. Jeg synes ikke det er uartigt at jeg skriver et tab er et tab - at elske er at elske - ligegyldigt om det levende væsen har to eller fire ben. Du nedgøre jo rent faktisk dem som elsker og holder af deres katte?
Ja, jeg har kløerne ude, for jeg synes det er ret groft det du har gang i.
Du sårer andre ved at skrive:
**Der må virkelig sidde nogle ensomme personer ,der inge relationer
har til andre menneske,siden behovet til at menneskeliggøre bliver større og større**
Så fortæl mig lige engang hvorfor folk behøves at være ensomme, eller uden relationer til andre mennesker, blot fordi de elsker deres dyr?
Og hvor kommer det ind i din sammenhæng med at menneskelig gøre?
Du burde ærligt talt skamme dig.
aug 2012
de såkaldte kattedamer, jeg har mødt nogle få igennem mit arbejde,men jeg tror altså ikke på disse damer ikke har en vis ensomhed,fordi det at de ikke omgås ( sin egen race ) er så naturstridigt for os mennesker
aug 2012
Du læser mit indlæg som fanden læser biblen,som jeg har skrevet før nedgør jeg ingen, jeg skriver nogle er ensomme. Hvis jeg nedgjorde katteejer var jeg ikke her:-)
Men du kan da bare lade være med at deltage i debatten,hvis du synes jeg er så forfærdelig , men siden du alligevel fare i kridthuset må du føle dig meget ramt
Men tror du og jeg skal holde med at kommunikere her da det ødelægger tråden
Og nej jeg skammer mig ikke,,men har fået gang i en debat
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
aug 2012
Debatten er kørt skævt,
Så for mig slutter debatten også her.
Tager gerne ansvaret for at debatten blev for personlig, Og beklager at nogle læste det som om det var dem jeg skrev om.
Men Tr : Det giver dig ikke ret til at svine mig til.
Slut herfra
mar 2012
Men ja, jeg føler mig ærligt talt stødt. For mine katte, dem jeg har og har haft, ser jeg som lige så ligeværdige som min familie. Der er blevet brugt flere tusinde kr på at min kat Simba ikke bare skulle skaffes bort eller graves ned.
Jeg var lige så ødelagt da jeg mistede min KAT, som da jeg mistede min MORFAR. Og tro mig, jeg elskede dem begge mere end hvad hjertet kan bære. Så jeg føler mig stødt, specielt over at du synes det er ''uartigt'' at sammenligne disse følelser.
Vi er alle forskellige. Men jeg står ved at både min Simba, Sally og Mille fylder lige så meget i mit hjerte og mine tanker, som min familie, kæreste og venner.
Og nej, jeg er ikke ensom.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 25 Svar: 114
Herhjemme er pigerne som mine små babyer, jeg elsker dem himmel højt og sætter dem før mange mennesker, og det er hverken fordi jeg er ensom eller skør (ikke sådan rigtig skør ihvertfald
Jeg synes man skal lade folk gøre som de vil, så længe de gør det godt for deres dyr, kan ikke se problemer i at folk nusser og pusser om deres små, om det er katte, hunde, børn eller bamser.
Derudover kan folk ikke vide hvordan andre folks katte er, måske de ikke kan være alene hjemme pga dårlige nerver eller lign. og derfor tager folk dem med alle steder, eller måske de bare synes det er rart at komme med, og igen så længe det ikke er noget skidt for dyret kan jeg ikke se hvorfor det kan være andre folk hovedpine hvordan folk har dyr.
Jeg elsker mine små som var det mine små børn og det siger jeg med stolthed, og aldrig kunne jeg finde på at få et smykke lavet af noget af dem, ligesom jeg ikke kunne finde på at få lavet et smykke ud af et menneske, men kremeres og begraves det er jeg helt sikker på mine piger skal, så må i kalde mig skør kattedame eller ensom, jeg ser det bare som meget høj kærlighed
Når noget bare bliver for meget ;-)