{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

Når noget bare bliver for meget ;-) {{forumTopicSubject}}

Jeg holder meget af min kat ,og gør hvad jeg kan for at den trives
Men den er slet ikke hele mit liv,det er mand og børn smiley
Venner og arbejde.Heldigvis
Læste i dag at menneskeliggørelse af kæledyr ,bliver mere og mere normalt.
Folk ofre tusindevis af kr på et gravsted til dyr,og ikke nok med det ,nu kan man også få lavet smykker af kæledyrets aske.
I Usa fjerner nogle dyrlæger sågar kattens klør ;-(
Købe tøj til katte osv. Jamen !!
For mig virker det fuldstændig absurd.Og meget trist.
Der må virkelig sidde nogle ensomme personer ,der inge relationer
har til andre menneske,siden behovet til at menneskeliggøre bliver større og større
Hvad mener I er det ok smiley ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når noget bare bliver for meget ;-)
  • #1   1. jan 2013 Jeg syntes det er helt ok, at folk vælger af få deres dyr kremeret. Kæledyr er jo en del af familien, og har ofte været det i rigtig mange år. Så hvis nogen føler behov for, at mindes deres dyr på den måde, så fred være med det.
    Jeg bor selv alene, og har gjort det i 4 år efterhånden (jeg har haft kæreste i den tid, vi flyttede bare ikke sammen) og jeg trives på den måde. Dog ville jeg slet ikke trives hvis ikke jeg havde mine dyr omkring mig. Jeg er ikke ensom og har en dejlig familie og venner. Jeg skal aldrig ha' børn, men vil i stedet gerne have flere dyr, og måske blive opdrætter.
    For mig er det det der gør mig lykkelig, og jeg stræber ikke efter at få den her kernefamilie. Jeg er også dressurrytter og er med til konkurrencer, og det er der mange mænd der ikke kan acceptere, og så vil jeg faktisk hellere undvære smiley

Husk på at det er forskelligt hvad der gør folk lykkelige, og jeg har fundet lykken på den her måde. Lykken er ikke altid mand og 3 børn, der er andre ting i livet.

• #2   1. jan 2013 Folk ofre tusindevis af kr på et gravsted til dyr,og ikke nok med det ,nu kan man også få lavet smykker af kæledyrets aske.

- Jeg forstår sagtens, at man får lavet et smykke med noget af dyrets aske, hvad har det med menneskeliggørelse af dyret at gøre?

I Usa fjerner nogle dyrlæger sågar kattens klør ;-(

- Det er så heldigvis ikke tilladt herhjemme, og det håber jeg heller ikke, at det nogensinde bliver.

Købe tøj til katte osv. Jamen !!

- Jeg forstår godt dem, der har hårløse katte, hvis de køber lidt tøj, så kattene kan holde varmen. Du vil vel heller ikke gå rundt og fryse?

• #3   1. jan 2013 Jeg syntes der er forskellige aspekter i dit oplæg Tine, og ikke alle henleder til at menneskeliggøre dyr..

Jeg tager det lige punkt for punkt:

Jeg holder også utroligt meget af min kat, og jeg vil ikke sige at den er hele mit liv, men jeg holder mere af den en nogle af mine familiemedlemmer, jeg har ikke børn, min kat/ katte er mine børn, men ikke på en menneskelig måde, jeg ved godt det er dyr, men jeg skal aldrig nogensinde have børn, en mand hvis han kommer, så må han acceptere at min kat er en del af mig og mit liv, kan han ikke det, så er han ikke manden for mig..

<i>Folk ofre tusindevis af kr på et gravsted til dyr,og ikke nok med det ,nu kan man også få lavet smykker af kæledyrets aske.</i>
    Tjaa hvad folk bruger deres penge og energi på, det m være op til dem, det er ikke noget der kan forarge mig, og det skader jo hverken dyr eller mennesker at købe gravsteder eller få lavet smykker af aske, om jeg ville gøre nogen af delene er nok tvivlsomt..

At fjerne kløerne fra katten er gemen ondskab, det tangere i min verden til dyremishandling..

At give katte/ hunde tøj på syntes jeg er en bisar adfærd, og de mennesker burde nok i stedet for have anskaffet sig en dukke, ok der er nogle katte/ hunde, der ikke kan holde varmen selv, det kan man så have delte meninger om, min er sådan set, at der kan man så se hvad man får ud af at avle på defekter, men det er blot min mening..

Men vil godt understrege at jeg ikke er ensom, jeg har en kæmpe stor familie og en god håndfuld nære venner, som jeg vælger at bruge min tid på, man er ikke ensom, bare fordi man ikke priortere kernefamilien, den er ikke for alle..

• #4   1. jan 2013 Lone
    Det er en helt anderledes situation ,når vi taler hårløse katte smiley Jeg tror du ved det ikke var de hårløse katte jeg hentydede til smiley
    Det kan godt være at aske fra et dyr ikke er menneskeliggørelse,men for at få aske skal kæledyret kremeres, det mener jeg e r menneskeliggørelse,

Karin tak for dit seriøse bidrag smiley Og ja ikke alle mener at kernefamilien er lykken
    Og det respektere jeg fuldt ud.,du har jo et indholdsrigt liv ;-),
    Men forstår ikke helt behovet for kremering osv,for mig virker det bare helt forkert.

• #5   1. jan 2013 Tine - Mht kremeringsdelen, så lad mig vende den om og spørge: Hvad vil du da gøre med dit kæledyr når det bliver aflivet/dør? Skal det bare smides ud med skraldet eller hvad?

• #6   1. jan 2013 Heidi smiley
    Jeg formulerede mig nok lidt forkert,for selvfølgelig er det ikke lig med ensomhed hvis man ikke har børn og mand smiley Det er jo også dagen derpå smiley

• #10   1. jan 2013 Eva
    Når du læser mit oplæg kan du læse jeg holder meget af katten. smiley hvis kommunen tillader det begraver jeg Mis i haven,ellers gør jeg hvad dyrlægen råder mig til,
    men at smide den ud med skraldet helt ærligt Eva smiley alt er ikke sort eller hvidt

• #11   1. jan 2013 Ok Lotte ,men det virker bare så trist hvis man foretrækker dyr fremfor mennesker smiley
    Men respekt for det smiley Jeg ved jo ikke hvad du har med i bagagen.

• #12   1. jan 2013 **Jeg holder meget af min kat ,og gør hvad jeg kan for at den trives
    Men den er slet ikke hele mit liv,det er mand og børn
    Venner og arbejde.Heldigvis**

Jeg elsker mine katte, dem jeg har haft, og dem jeg har.
    Hele mit liv drejer sig om dem jeg elsker, og det inkludere også min/e kat/te, selvom jeg har venner, kæreste, familie etc.

Forstår ikke hvor den hører hjemme i din kombination af at menneskeliggøre? Er det at menneskeliggøre at elske og holde af, som var det et levende væsen - akkurat som din mand, børn etc.???

At kremere sin kat, er vel op til den enkelte. Om man kan klare at skulle grave sit elskede kæledyrs ''hylster'' ned, eller om man helst vil have det kremeret.
    ELLER helt tredje (som jeg smiley ) at have sin kats urne stående i et mindeskab, fordi jeg nægter at få min elskede hanmis - som jeg har haft i 18½ år, siden jeg var 1½ år gammel - begravet i en have, som jeg ved vi vil fraflytte en dag???

**For mig virker det fuldstændig absurd.Og meget trist.
    Der må virkelig sidde nogle ensomme personer ,der inge relationer
    har til andre menneske,siden behovet til at menneskeliggøre bliver større og større **

At menneskeliggøre er ikke i orden, men det du starter din tråd op med, er i min verden tegn på at man har dyre-hjertet på rette sted. Det er igen op til den enkelte at hvordan de vælger at elske og holde af. Hvor vidt vi ser kattene som nogle søde pels totter, eller en ven for livet? Ligesom hunde?

Synes det er et lidt mærkeligt indlæg du har startet op der, og ikke mindst kan det virke lidt stødende at du skriver den slutning på indlægget. Det ville være det samme som hvis jeg nu skrev til dig:
    For mig virker det fuldstændig absurd. Og meget trist.
    At du er så følelses forladt, at du skal sidde og nedgøre dem som går op i næstekærlighed til deres elskede kæledyr. smiley

Et mindre surt opstød her fra.. Synes den tråd var ret så stødende.

• #13   1. jan 2013 Man kan sagtens elske sine dyr meget højt uden at menneskeliggøre dem. Jeg elsker mine misser og vil gøre alt for dem. Men fx. det der med at give et dyr tøj på er totalt gak. Kremering og det der med at få lavet smykker kan jeg ikke se noget problem i, det er en måde at føle man stadig har en del af det dyr man har mistet. Da jeg forrige år måtte gå den tunge gang og få min elskede hund aflivet pga. kræft, frisede jeg ham aftenen før, og beholdte hårene i nogle måneder bagefter, ved godt mange vil sige det er skørt men det gav mig megen trøst i månederne efter, at kunne dufte ham. Savnede ham bare så meget, og savner ham stadig.

Og ensomhed, ja der sidder rundt omkring nogle meget ensomme mennesker, og hvor er det dog godt at de kan have en kat eller hund som selskab. Men tror nu ikke det er ensomheden der gør at nogle ejere menneskeliggører deres dyr.

• #14   1. jan 2013 Som en skriver højere oppe: næsten alle afdøde kæledyr bliver kremeret, nogle vælger at lade dyrlægen disponere over asken (smide den ud) og andre vælger at få den udleveret og hvad de så gør med den er for min skyld lige meget. Jeg har set et program om kæledyrssmykker(når de presser "diamanter" af asken eller putter pels ind i), der er også nogen der får lavet tasker eller billeder med dyrets kartede pels, dem om at det. Det er jo forskelligt Hvordan vi vælger at ære dem vi elsker, mange får jo også tattoos der henviser til slægtninge osv. Personligt er jeg til tatoer og ville også gerne nogle diskrete smykker, hvis de var til at betale, det er jo en måde at have dem nær -altid, ligesom min datter altid er på mig i kraft af tatoer...

• #15   1. jan 2013 Desuden, vil jeg lige tilføje, at mand, villa, børn og volvo ikke altid er lykken.
    Der er absolut INTET i vejen med at folk vælger at være alene, uden børn eller mand. Mener du så at folk ikke har et liv, hvis de ikke har børn og mand som du?

Det er for mig at se, en trist tilgang til livet. Hvis alle er dømt ''sørgelige'' hvis de har andre livs glæder end du..

• #16   1. jan 2013 Tine - Det er jo ellers det du forsøger at gøre det til? Hvad udover kremering ville du da ellers gøre ved din elskede kat, hvis du boede på 3. sal inde i en "storby"? Du vil jo netop selv heller ikke smide din kat ud i dagrenovationen, og hvis man ikke er så heldig at have en have at begrave katten i, hvad skal man så gøre det til?

Det er det der med at prøve at sætte sig ind i andres sted, og ikke bare dømme smiley

• #17   1. jan 2013 Jeg kan ikke bo sammen med min datter pga mit handicap og mine psykiske forhindringer..

Jeg har dyrene til at holde mig med selvskab..

De er ikke mine børn, men jeg holder meget af dem..

• #18   1. jan 2013 Hvorfor skal man betragtes som værende ensom og uden relation til andre mennesker, fordi ens dyr betyder rigtig meget og man vil gøre alt for dem?? Jeg synes ikke det er at menneskeliggøre et kæledyr at få det kremeret eller begravet, det er en del af at sige farvel til et væsen som har betydet rigtig meget. Jeg elsker mine katte himmelhøjt og jeg vil gøre rigtig meget for dem og for at de skal have det godt. Den kærlighed man har til sine kæledyr er speciel, fordi den er anderledes end den man har til sin familie, venner og mennesker generelt - den er mere ukompliceret, fordi ens kæledyr elsker en betingelsesløst og stiller ikke krav og sårer ikke, ligesom mennesker kan gøre. Sådan har jeg det med mine katte og derfor betyder de rigtig meget i mit liv. Kunne slet ikke undvære dem.

Jeg kunne dog ikke finde på at give dem tøj på, det synes jeg faktisk ikke virker som menneskeliggørelse, men nærmere at man måske ikke helt er vokset fra sine barbiedukker... smiley

• #20   1. jan 2013 Ja, selvfølgelig. Hvis jeg havde en Sphynx måtte den også gerne få en lille striktrøje på om vinteren smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #21   2. jan 2013 Enig med Camilla.

Hvor er det godt formuleret og lige mine ord. Rigtig godt skrevet Camilla.:-)

• #22   2. jan 2013 Det er lidt mærkeligt, har du en hund og det er din bedste ven, syntes mange/de fleste, at uha det er da dejligt,, men har du en kat/katte og siger det er din bedste ven, ja så er du da små sær smiley
    Jeg har haft min kærnefamilie, den er nu spredt lidt og der er børnebørn, jeg nyder at være sammen med dem, når der er tid til det, og jeg tror mine børn er glad for, at jeg har mine katte,så de ikke føler en eller anden pligt til at fylde mit liv,, det har jeg selv gjort og det er så dejligt at have selskab hver dag.

• #24   2. jan 2013 Jette l:
    Jeg har tænkt samme tanke, min mor er ligefrem bekymret over at jeg holder af min kat som jeg gør.
    Mille er min lille baby herhjemme, og hun bliver møgforkælet.
    Hvis det havde været en hund havde ingen set skævt på det..

Synes det er op til folk selv hvordan de behandler deres dyr, så længe at det er i dyrets interesse (:

• #26   2. jan 2013 Godbidder, massere af legetøj, nus og kys konstant, ja alt hvad hjertet begære (:

Putter ikke tøj på hende og sådan, det synes jeg er synd(:

Lang tid siden at jeg har set dig herinde susan(:

• #29   2. jan 2013 Susan... Derfor(;

Ej men legetøjet bruger hun kun sine favoritter, men godbidder er nok der for jeg forkæler mest (:
    Bare se mit udvalg smiley

Men jeg synes det jeg gør er iorden, fordi jeg elsker min kat og er stolt af at sige det(:

profilbillede
  • #35   2. jan 2013 Jeg vil godt lige sige at Mille herhjemme får lov til at beholde papkasserne, de ikke kønne men HUN er vild med dem(:

• #36   2. jan 2013 Enig Susan
    Jeg kan forstå at dette emne,virkelig kan få folk op af stolen;-)
    Ccd
    Jeg har selv mistet min far og det kommer jeg ikke over ,men jeg har lært at leve med det.
    Det at miste en nærstående person, kan i min verden overhovedet ikke samlignes med et mistet kæledyr smiley
    Forstår ikke nogle føler sig så ramt,jeg mener ikke fordi man kun har sin kat mm
    Er man ensom. Men jeg har mødt en del katte damer der lever og ånder for deres kat,hvad der sker ude i verdenen er dem så ligegyldig og det er trist synes jeg.
    En kat er et dyr og skal så vidt muligt behandles sådan.
    Jeg er så glad for vores kat,og lever fuldt ud op til at være ansvarlig katteejer;-)
    Men kys og dyrt legetøj, nej tak

• #38   2. jan 2013 Susan
    Ja det har du ret i ,det er selvfølgelig ikke alle kattedamer der krænker katten smiley

• #40   2. jan 2013 Tine jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor du syntes det er trist, hvis kattedamerne har det fint og trives med den situation de er i og tager sig godt af sig selv og deres katte, hvorfor er det så synd for dem???

Det er da en følelse du pådutter dem, du yror de er ensomme, hvem siger de er det, de har måske nok indhold i deres liv med deres katte..

• #41   2. jan 2013 Heidi
    De har helt sikkert nok indhold i deres liv ,og ja jeg pådutter dem nok ensomhed,
    Fordi jeg simpelthen ikke fatter at disse personer kan leve som de gør,uden anden indhold i livet end katten.Men der nok en grund til man vælger isolation og fravælger
    Kontakt med andre personer. Og den kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om smiley

• #42   2. jan 2013 Tine:

**Det at miste en nærstående person, kan i min verden overhovedet ikke samlignes med et mistet kæledyr**

Så er det vel bare fordi du aldrig har haft det forhold til dine dyr.
    Fred være med det, at vi er andre der har. Nogen elsker deres katte himmelhøjt, og priotere dem som de levende væsner de er. Andre ser dem bare som kæledyr der lige skal klappes og fodres.

Desuden vil jeg lige tilføje at du efter min mening har lidt af nogle skyklapper på, hvis du tror at man ikke interessere sig for resten af verdenen, fordi man er ''katte-dame''. Det er vidst lige at sætte folk i en boks.

Jeg kan mildt sagt ikke se hvor du vil hen med dette indlæg?
    Er det bare for at såre nogle mennesker herinde at du skriver det?
    Får du det bedre med dig selv af at pådutte alle andre at de ikke er normale?

For mig at se, så prøver du indirekte at overbevise dig selv om et eller andet.
    Brug hellere tiden på at arbejde lidt med dig selv, istedet for at rive kløerne ud efter andre, bare fordi de ikke er af samme støbning som du.

• #44   2. jan 2013 Tr
    Hold da op en svada. Jeg synes simpelthen det er uartigt at sammenligne en nær persons død med det at miste et kæledyr.Mange kattedamer lever kun for deres dyr,
    Og som jeg læser dit indlæg er det da dig der har kløerne ude:-)
    Kun herinde for at såre andre !!! Nej jeg spørger til hvad I mener om menneskelig gørelse af husdyr ,og skriver at der må sidde nogle ensomme rundt omkring,.
    Det er dig der nedgør mig i dit sidste indlæg

• #45   2. jan 2013 Tine fordi du ikke forstår disse mennesker, betyder det jo ikke at de er mærkelige eller ensomme, at du ikke kan sætte dig i deres sted og se tingene fra deres side siger nok mere om din måde at se verden på end det siger noget om disse kattedamer, du ser det jo med øjne der siger at kerne familien er lykken og alle andre ved ikke hvad de går glip af..

Du ser på kattedamer udefra, og siger hvor er det synd for dem, men du har ikke set eller hørt hvad baggrunden er for at de har valgt dette og du har ingen ide om ikke de er lykkelige, lad være med at stemple folk du ikke kender, hav dog et åbent sind og acdcepter at hver vælger sin vej i livet..

Og så vil jeg tilføje at man godt kan elske sine dyr lige så højt som mennesker, kærligheden er måske bare lidt anderledes, da vi jo ved at dyrene formentlig ikke lever så længe som os, det er vi forberedt på, men det ændre jo ikke på hvor højt man elsker..

• #46   2. jan 2013 Tine
    Det er der tydeligvis andre der er enige med mig i. Jeg synes ikke det er uartigt at jeg skriver et tab er et tab - at elske er at elske - ligegyldigt om det levende væsen har to eller fire ben. Du nedgøre jo rent faktisk dem som elsker og holder af deres katte?
    Ja, jeg har kløerne ude, for jeg synes det er ret groft det du har gang i.
    Du sårer andre ved at skrive:

**Der må virkelig sidde nogle ensomme personer ,der inge relationer
    har til andre menneske,siden behovet til at menneskeliggøre bliver større og større**

Så fortæl mig lige engang hvorfor folk behøves at være ensomme, eller uden relationer til andre mennesker, blot fordi de elsker deres dyr?
    Og hvor kommer det ind i din sammenhæng med at menneskelig gøre?

Du burde ærligt talt skamme dig.

• #47   2. jan 2013 Heidi kan godt pointen i dit indlæg smiley skrev også at jeg ikke kender disse menneskers bagrund for deres valg. Og ja jeg forstår dem ikke ,Jeg har intet imod
    de såkaldte kattedamer, jeg har mødt nogle få igennem mit arbejde,men jeg tror altså ikke på disse damer ikke har en vis ensomhed,fordi det at de ikke omgås ( sin egen race ) er så naturstridigt for os mennesker

• #50   2. jan 2013 Tr
    Du læser mit indlæg som fanden læser biblen,som jeg har skrevet før nedgør jeg ingen, jeg skriver nogle er ensomme. Hvis jeg nedgjorde katteejer var jeg ikke her:-)
    Men du kan da bare lade være med at deltage i debatten,hvis du synes jeg er så forfærdelig , men siden du alligevel fare i kridthuset må du føle dig meget ramt smiley
    Men tror du og jeg skal holde med at kommunikere her da det ødelægger tråden
    Og nej jeg skammer mig ikke,,men har fået gang i en debat

• #51   2. jan 2013 Jeg tager hatten af for de mennesker der er så hudløst ærlige at de tør sige at deres dyr giver dem mere og betyder mere for dem end deres familie osv. - og det er ikke ensbetyde med at de føler sig alene

• #52   2. jan 2013 Vil lige tilslutte mig Otto
    Debatten er kørt skævt,
    Så for mig slutter debatten også her.
    Tager gerne ansvaret for at debatten blev for personlig, Og beklager at nogle læste det som om det var dem jeg skrev om.
    Men Tr : Det giver dig ikke ret til at svine mig til.
    Slut herfra

• #53   2. jan 2013 Så siger vi da bare at jeg gør det. smiley
    Men ja, jeg føler mig ærligt talt stødt. For mine katte, dem jeg har og har haft, ser jeg som lige så ligeværdige som min familie. Der er blevet brugt flere tusinde kr på at min kat Simba ikke bare skulle skaffes bort eller graves ned.

Jeg var lige så ødelagt da jeg mistede min KAT, som da jeg mistede min MORFAR. Og tro mig, jeg elskede dem begge mere end hvad hjertet kan bære. Så jeg føler mig stødt, specielt over at du synes det er ''uartigt'' at sammenligne disse følelser.

Vi er alle forskellige. Men jeg står ved at både min Simba, Sally og Mille fylder lige så meget i mit hjerte og mine tanker, som min familie, kæreste og venner.
    Og nej, jeg er ikke ensom. smiley

• #54   2. jan 2013 Der er jo nogle mennesker der har svært ved at rumme andre mennesker Ligesom der er stor forskel på hvor sociale vi hver især er. Jeg er social på mit arbejde, hvor jeg konstant er "på" og sammen med mennesker, når jeg kommer hjem nyder jeg bare mine katte, der kun beder om det basale og ikke stiller alle mulige krav og forventninger til hvad jeg bor og skal. Jeg vælger ofte mennesker fra i weekenden fordi jeg simpelthen har brug for tid til at lade op og være alene. Jeg elsker at være alene, det er så dejligt. Ensom er jeg aldrig!

• #56   2. jan 2013 Hvis man er ensom og derfor har behov for at forkæle eller menneskeliggøre sine dyr, er det vel en ærlig sag og noget folk selv bestemmer?

Herhjemme er pigerne som mine små babyer, jeg elsker dem himmel højt og sætter dem før mange mennesker, og det er hverken fordi jeg er ensom eller skør (ikke sådan rigtig skør ihvertfald smiley ) .. Jeg elsker bare de dyr jeg har valgt at få, og vores store af pigerne har jeg haft siden jeg boede hjemme og hun har været med mig igennem ALT, og der er mange mennesker jeg ville kunne undvære før jeg ville kunne undvære hende!

Jeg synes man skal lade folk gøre som de vil, så længe de gør det godt for deres dyr, kan ikke se problemer i at folk nusser og pusser om deres små, om det er katte, hunde, børn eller bamser.
    Derudover kan folk ikke vide hvordan andre folks katte er, måske de ikke kan være alene hjemme pga dårlige nerver eller lign. og derfor tager folk dem med alle steder, eller måske de bare synes det er rart at komme med, og igen så længe det ikke er noget skidt for dyret kan jeg ikke se hvorfor det kan være andre folk hovedpine hvordan folk har dyr.

Jeg elsker mine små som var det mine små børn og det siger jeg med stolthed, og aldrig kunne jeg finde på at få et smykke lavet af noget af dem, ligesom jeg ikke kunne finde på at få lavet et smykke ud af et menneske, men kremeres og begraves det er jeg helt sikker på mine piger skal, så må i kalde mig skør kattedame eller ensom, jeg ser det bare som meget høj kærlighed smiley

Kommentér på:
Når noget bare bliver for meget ;-)

Annonce