Advokat med speciale i dyr? Advokat med speciale i dyr?
Jeg står desværre i en rimelig træls situation med min kære dreng Sahko, der er bøvl med chippen i forhold til ejerforhold og hvilken kat den tilhører.
Det viser sig at hans chipmærke som jeg har i hans pas og stamtavle ikke passer med hans øretatovering, samtidig hører chippen til en anden kat i Horsens.
Så enten er der sket det at de har byttet om på numrene og har sat forkert nummer i hans pas og stamtavle, eller også har to katte fået samme chipnummer og jeg skal hen og have ny chip i ham.
Derfor har jeg nogle spørgsmål som jeg godt ville have svar på, men kan simpelthen ikke finde en advokat på google med speciale indenfor dyr, det eneste jeg får frem er artikler om at advokater er dyre -.-
Så kender i en dygtig advokat indenfor området? Eller ved i evt. om der er nogle organisationer der har viden omkring det?
På forhånd tak
apr 2012
Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
Når jeg søger på chipnummeret på DKR kommer der en kat frem med samme beskrivelse (Det er en kat fra samme kuld) bosat i Horsens, den kat har bare øremærket HJP068.
Jeg har taget kontakt til dyrlægen jeg købte ham igennem (Dem der har tatoveret ham), de har taget kontakt til ejerne af katten i Horsens og den har det chipnummer som jeg også har.
Jeg skal ned på Overgade's dyreklinik her i Odense i dag og have scannet Sahko's chip for at se om det nummer i hans pas og stambog passer med det han har i nakken.
Hvis det nummer de scanner sig frem til passer med det chipnummer der står i stambogen så skal han omchippes. Hvis ikke så ved jeg ikke hvad der sker.
Og jo jeg har brug for at stille nogle spørgsmål til en advokat. Skal ikke sagsøge nogen og skal ikke hyre advokaten.
Jeg har bare nogle ganske simple spørgsmål som jeg håber på de kan afklare.
jul 2008
Følger: 28 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 484
apr 2012
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 27 Svar: 117
apr 2012
Men han er købt som voksen kat, og det har som sådan ikke så meget med selve ham eller opdrætter at gøre, ville gladeligt gå mere ind i det hvis jeg rent faktisk kunne finde hoved og hale i det
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 27 Svar: 117
(link fjernet)
apr 2012
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 353
apr 2012
Men jeg tog kontakt til den dyrlæge jeg har købt Sahko ved da jeg fandt ud af det, idag skal han ned og scannes ved min dyrlæge og hvis chipnummeret viser sig at passe i forhold til hans papirer så er det den anden kat der har samme chipnummer (På papiret altså), der skal ned og scannes og omregistreres. Hvis det chipnummer vi får frem på scanneren idag viser sig ikk at passe til hans papirer skal jeg have ham omregistreret.
Hvis begge katte (Mod al forventning) ved en fejl skulle have samme chip nummer så skal Sahko omchippes.
Men det er jo altsammen information som man ville få ved den dyrlæge der har registreret katten i første omgang, og håber da at det er dem man tager kontakt til som det første
apr 2012
Heldigvis viste det sig at hans chip ikke har samme nummer som det jeg har i hans pas og hans tavle, så det ender ud i en simpel omregistrering
Advokat med speciale i dyr?