Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  støvallergi
  • #1   3. jan 2013 Du kan teste selv. Prøv så vidt muligt at undgå det, der kan være årsag til evt. allergi. Udover støv kan det fx være: tobaksrøg, parfume, duftlys, parfumeret kattegrus, mm....

Men eftersom du har støv mistænkt, så prøv en periode med grundig støvsugning, afstøvning, udluftning, gulvvask.

• #2   3. jan 2013 Der kan testes for støvmide allergi,, læg lige mærke til om din kat nyser når den er på bakken (grusstøv) eller når den sætter næsen i en skål tørkost.
    Min kat havde en periode ,lang, hvor han nøs hvergang han satte næsen i skålen med tørkost, jeg blandede det med vådkost og så gik det fint, nu får han også tørkost af et andet mærke, det giver ikke nys.

• #3   3. jan 2013 tak men han nyser hverken når han er på bakken eller spiser.
    jeg er ikke ryger, bruger neoutral parfume, og der er heller ikke parfume i hans grus.
    da jeg selv har allergi.

• #4   4. jan 2013 hej ping pong:
    min kat er blevet testet fra hovede til hale og han fejler intet. vi har brugt tonsvis af penge på blodprøver og podninger. og han fejler overhovedet intet.
    han nyser ikke hele tiden det kommer i perioder..

vores dyrelæge er speceliceret i katte.

• #5   4. jan 2013 ping pong: nej det har jeg ikke.
    han har i langtid (ca. 3 måneder ) slet ikke nyst, også lige pludselig begynder han igen.
    han er en gåde den kat.

• #6   4. jan 2013 vi var hos dyrelægen idag hvor han har fået en indsprøjtning med binyrebarkomon.
    og hvis det virker så er det allergi.

• #7   5. jan 2013 En allergitest kan tages ved en blodprøve. I 2008 var prisen ca. 550 kr. så du skal nok forvente at det har fået et hak opad.

Har du skimmelsvamp i boligen?
    Har du en lav luftfugtighed ( 50-60 pct.)
    Husstøvmider trives ved høj luftfugtughed og det er især i sengen, så jeg synes at du skal bede om en allergitest.

• #8   5. jan 2013 nu skal vi lige se om den indsprøjtning hjælper ham.

nej vi har ikke skimmelsvamp.

kan de blive sløve efter en omgang binyrebarkomon???

• #9   5. jan 2013 Ja det kan det.. Og min dyrlæge sagde at binyrebark forkorter kattens liv..

• #10   5. jan 2013 Beltane det er kun ved langtids brug, men ellers er det en opvejning af livskvalitet mod livslængde, hvad er det ved at leve et langt liv uden at have det godt?
    En blodprøve sendt til Tyskland for ca 2 år siden kostede 800kr + konsultation mm.
    Det var så både støvmider, græs, pollen og lopper, altså et start panel.

• #11   5. jan 2013 Tja jeg valgte at lade min kat aflive da han fik kraftig foderallergi.. Hellere ende mens legen er god..

• #12   5. jan 2013 Det kan også være den rigtige løsning, det er bare meget individuelt, og vi må selv finde den løsning som passer til os, min ene har flere gange fået sprøjter, men nu er det 1 1/2 år siden sidst, og to operationer, dyrt men han har det fint og heldigvis har jeg forsikret dem

• #13   5. jan 2013 Cathrine:
    Hvis din kat ikke er i langtidsbehandling, så er der fred og ingen fare.
    Den kan ved langtidsbeh. få de samme bivirkninger som os, anderledes fedtfordeling, deppression (går væk når beh. slutter) og endelig kan den få sukkersyge.

Men se nu hvad der sker og hvis den har allergi kan den vaccineres mod det akkurat som os mennesker.

• #14   5. jan 2013 tusind tak marianne. jeg tør heller ikke tænke for mange dårlige tanker om hvad der kan ske.
    indtil videre har den indsprøjtning med binyrbak hjulpet på at han nyser. problemet er bare nu at han er blevet dårlig at binyerindsprøjtningen.

• #15   6. jan 2013 Øv hvor uheldigt,Cathrine, det har jeg heldigvis ikke oplevet med min allergi kat, jeg håber det bedste for dig og din smukke kat.

• #16   6. jan 2013 tak:-)

• #17   6. jan 2013 Jeg ved jo ikke hvad det er for et præparat der er brugt.
    Hvis det er den der holder i ca. 3 mdr. skal du regne med at den er lidt hård. Bivirkningerne falder i takt med at koncentrationen i kroppen falder.

Du skriver at han er træt - er du sikker på at han ikke er nedtrykt?
    Men uanset om det er den der holder 14 dage -3 uger, ja så giver det jo lidt bivirkninger, men man skal veje det ene op imod det andet.
    HVIS den har allergi ville jeg lade den vaccinere, det er dyrt, men pengene værd, for så slipper du for så meget binyrebarkhormon.

Og hvor er han da nuttet, den skal da ha´alle chancer:)

• #18   6. jan 2013 hun sagde at den ville virke et par dage, og hvis det var allergi ville han få det bedre over weekenden.
    men allerede idag er han begyndt at få det bedre:-D
    han spiser igen og har også været udenfor men sover stadig ret meget.

OG han nyser ikke mere:-) så jeg er glad. men ja jeg vil nok os vaccinere ham. men ved du hvad den vaccine hedder??

• #19   6. jan 2013 Nej, men det er samme princip som mennesker at man sprøjter små koncentrationer ind med jævne mellemrum over flere år - og han er jo ikke så gammel.

Du skal vel til kontrol med ham når han kun har fået den ultra-korte kur?

En sidste mulighed:
    En kat jeg havde i min barndom fik binyrebarkhorm mod en grim bihulebetændelse - er du sikker på at det ikke bare er det?
    Det er mange år siden, men da Elvis har en snotter indimellem har binyrebarkhormon også været i spil

Få HELT tjek på hvad det er.

• #20   6. jan 2013 jo self skal dyrelægen se ham ige.

sidst han havde et nyse anfald var for 4mdr siden.
    der nøs han i en uge og var helt væk han havde høj feber og spiste ikke i en uge de anfald havde han 3 gange men kun en uge hver måned.

så har der ikke været noget i de 4mdr. men så den anden dag da jeg rystede et tæppe og han stod ved siden af så begyndte han at nyse igen.

så jeg tror det er støvallergi.

-----------------------------------------
    når men jeg troede det var en vaccine imod det.

• #21   7. jan 2013 Jeg er ikke helt sikker, det høre til sjælenheder, at have feber pga allergi, og hvis det kommer er det som regel når der støder andre ting til, jeg har stadig håbet om at det ikke er allergi smiley

• #22   7. jan 2013 men han er blevet testet for alle tænkelige sygdomme og han fejler intet.

• #23   7. jan 2013 Jeg håber du får løst mysteriet og at du vil fortælle om det smiley

• #24   7. jan 2013 det skal jeg nok.
    Tarzan og jeg vender tilbage.

profilbillede
  • #25   7. jan 2013 ja så har tarzan lige nyst to gange håber ikke det er af noget betydning.

Men jette L. hvis du ikke tror det er allergi hvad tror du så det kan være.???
    har brug for forslag fra andre.

• #26   8. jan 2013 Elvis har en næse der er stoppet indimellem - ikke noget han er syg af.
    Det menes at han har haft katteinfluenza i sin spæde vildkattebarndom.

Det udløses ved stress som ikke kan være mere end en fremmed kat der er for tæt på døren, så snotter han.

Du skal selvfølgelig observere ham, men pas på at du ikke fokuserer for meget, det kan nærmest gøre én paranoid (skrevet af en bruger der har haft 2 katte med astma).

• #27   8. jan 2013 okay tak marianne.
    jeg er meget nærvøs for hvad det kan være da vi bruger kattepension når vi skal noget.
    men skal så også siges at der er ALDRIG noget når han er i pension og han fejler heller ikke noget når han kommer hjem derfra.

• #28   8. jan 2013 Jeg har jo ham her som også nyser i perioder, og han har bare følsomme slimhinder i næsen, ikke allergi ikke virus, i hvert tilfælle ikke sidst han blev set efter,, ok han har så problemer med nyretallent så jeg skal passe på, at det ikke ændre sig.

profilbillede
  • #29   9. jan 2013 tarzan og jeg var hos dyrelægen igår hvor vi snakkede og han blev undersøgt.
    han skal i 3mdr være på allergikost også skal mor her støvsuge hver dag.

dyrelægen mener at han har vinter allergi. han nyser kun om vinteren og aldrig om sommeren.
    så lad os håbe at alt det her virker indenfor de 3mdr.

• #30   9. jan 2013 Jeg krydser fingre for jer smiley

• #31   10. jan 2013 Skaaf dig et hygrometer og pres fugtigheden ned mellem 50 og 60 pct.
    Det gøres ved daglige udluftninger samt opvarminger herefter.

Ved så lav en fugtighed trives mider ikke.

• #32   10. jan 2013 tak Marianne.
    men hvor køber man sådan et?

• #33   11. jan 2013 Ved en isenkræmmer, men det behøver ikke at være ét af de dyre mærker.
    Den skal hænge på en indervæg.

• #34   11. jan 2013 har købt en.

Kommentér på:
støvallergi

Annonce