{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.220 visninger | Oprettet:

Han strinter på mig ! {{forumTopicSubject}}

Hej KG..
Jeg har en dejlig "lille" dreng på lidt over et år gammel. Jeg har aldrig haft problemer med at han strintede før, men pludselig kunne jeg godt lugte at han var begyndt at strinte i mit hjem.. ! jeg forsøgte først at vaske alt jeg havde godt og grundigt, og få skrubbet gulve, paneler osv helt i bund.. Dette virkede ikke, og derefter blev der så bestilt tid til kasteration.. Det skal han så på Tirsdag... (Ved godt jeg er sent ude, men jeg troede jeg var en af de heldige, der slap for en hankat der strinter, fordi han var blevet så gammel uden uheld)
Nå... Så igår aftes, ligger jeg i min seng, og snakker i mobil, samtidig med at jeg kæler med katten.. Pludselig mærker jeg at han står og strinter op ad min arm ! Der kom virkelig meget, og det ramte selvfølgelig også dynen ... ! Jeg blev selvfølgelig rasende, og han blev kastet ud af rummet med det samme..
Nu til mit spørgsmål....
1: hvorfor strinter han pludselig op ad mig ?? Jeg havde ikke været et fremmede sted, og lugtede derfor ikke anderledes eller noget....
2: Har i haft erfaringer med strintende katte som blev kastreret og derefter stoppede eller fortsatte ?

Jeg har købt rodalon, og alt bliver vasket ned mens han er hos dyrlægen tirsdag...

Kom meget gerne med gode råd for jeg er lidt på bar bund, da jeg kun har ejet hun katte før i tiden,...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han strinter på mig !
  • #1   6. jan 2013 Jeg ville nok købe det produkt der hedder Urine off. Rodalon etc dræber bakterier og fjerner lugten for vores, men ikke kattenes næser, så han vil fortsat mærke hvor der lugter af toilet, også hvis du ikke gør.
    Og så krydse alle fingre for at han stopper efter kastrationen.
    Sjovt nok så skal Trolden også til dyrlægen og kastreres på tirsdag. smiley


  • #2   6. jan 2013 Ping Pong (Snart med små Coon killinger) - som skrevet så skal han afsted på tirsdag...

    Jennie S - dyrlægen sagde Rodalon til mig fordi den netop gjorde så katten ikke kunne lugte det..
    Ej hvor sjovt at de skal afsted samme dag smiley Tirsdag var den første ledige dag de havde da jeg ringede i sidste uge.. så jeg har bare gået og været utålmodig !! smiley


  • #3   6. jan 2013 Der er desværre ikke nogen garanti for at han stopper med strinteriet, efter kasteration, men du må krydse fingre, for at han gør..

    Somm Jennie siger rodalon fjerner bakterier og lugt fra vores næser, men ikke fra kattens, så urine off er vist et godt produkt til dette, husk at skylle grundigt efter med vand efter brug af rodalon, da dette er giftigt for katte..

    At han strinter op af dig, er sansynligvis et tegn på at han vil fortælle at du er hans egendom, og ingen andre skal prøve at ændre dette..


  • #4   6. jan 2013 Jeg har desværre en gang fået en hankat kastereret for sent. Han var begyndt at strinte, og fortsatte efter kast.

  • #5   6. jan 2013 Ping Pong (Snart med små Coon killinger) - han har aldrig mistet appetiten - han er derimod nok lige lidt for stor. han har aldrig haft problemer med sin opførsel eller ødelagt noget.. Det er kun her på det sidste at han har ændret sig, med at hyle om natten og strinte, og så blev tiden jo også bestilt .. så jeg gider ikke høre på at min kat ikke har haft det godt , for er der noget jeg har så er det fandme at ofre penge på ham, både med utrolig dyr foder grundet hans tarmsystem , og med million dyrlæge besøg for at finde ud af hvad der var med de tarme !!! Så det der gider jeg ikke ha på mig !!!!

    Heidi N *slave for Tøsen & Smilla* - men jeg forstår bare ikke hvorfor lige der? jeg lugtede ikke anderledes, og jeg lå i sengen og nussede ham ... Så jeg forstår bare ikke hvor det kom fra...

    Hanne J - jeg håber at han stopper... !


  • #6   6. jan 2013 Uanset penge brugt på dyrt foder osv. er det stadig synd for katten at være fertil hvis ikke den skal indgå i avl, længere er den ikke!
    Men det er da godt at han skal kastreres, og forhåbentlig du slipper for mere strinteri...held og lykke med ham smiley


  • #7   6. jan 2013 forstår ikke at det er synd for dem når de ikke har haft gener af det.. Og så snart han fik det blev tiden jo også bestilt.. så jeg ser intet synd i det.....
    Ja han begyndte jo så at strinte.. og surt at jeg ikke lige havde set det komme.. men jeg har kun haft hunkatte, og min søster har to hankatte, hvor ingen af dem strintede .. de er begge kastreret nu, men den ene var da næsten to år før det skete.. og han har aldrig haft problemer, så regnede vel ikke med det var så slemt...


  • #9   6. jan 2013 Felis - tak for svar.. hvis han ikke stopper med at strinte så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre smiley - ja jeg ærger mig helt vildt over at jeg ikke havde set den komme.. men troede vel bare at jeg var lige så heldig som min søster med hendes katte....


  • #10   6. jan 2013 Har hørt at hans stadig unde alder og at det kun er over en så kort periode han har strintet giver mig bedre ods ?

  • #12   6. jan 2013 camilla t - jeg har prøvet det flere gange. 7-9-13, dem jeg har haft er alle stoppet omgående efter kasteration, så lad os håbe at din også gør :o)

  • #13   6. jan 2013 Det er ikke særlig heldigt med en fertil udekat. Og mht. til strinteriet så kan man forvente, at hankatte begynder at strinte. Og man burde forvente det.

  • #14   6. jan 2013 har forresten selv en der skal afsted i den her uge. han har ikke strintet - før i går :o))))

  • #15   6. jan 2013 Lone A - nu er han indekat , og ja tak nu har jeg snart forstået at hankatte alle strinter og at jeg burde ha vidst bedre og bla bla ! - er lidt træt af samme "beskyldninger" ...

    Mette L - Mange tak for svar - jeg håber jeg er lige så heldig som dig !!! smiley
    Hvor gamle er dine når du får dem kastreret ?


  • #16   6. jan 2013 det har været forskelligt camilla. 2 af dem (far og søn ) var omkring 2 år.
    min hittemis strintede helt vildt allerede kort før han blev 6 mdr. og ham der skal afsted her i ugen, bliver 7 mdr i morgen.
    og en var lidt over et år.
    men de kom alle afsted meget kort efter de begyndte. ellers går det som ping pong skriver, alt bliver ødelagt. :o)


  • #17   6. jan 2013 ja dexter har været igang i små tre uger tror jeg smiley

  • #21   6. jan 2013 hmm hvis det er bedst for katten at bliver det når den er 12 uger allerede, ja så vil jeg da undre mig over a,t så mange katten bliver brugt i avl og dermed går fertile længe... så må det jo være synd for alle de katte der avles på...eller....nej så er det nok noget andet... kan ikke lave smilies...så i får den her :o)))))

    ha en god søndag aften...misserne kalder.


  • #22   6. jan 2013 Når kun han har strintet i ca 3 uger, så tror jeg også der er gode chancer for at han stopper efter kasteration. Men hvis du har fetile hunkatte derhjemme, må du regne med at han nok fortsætter. Kryds fingre.

  • #23   6. jan 2013 Ping Pong, det er heldigvis de færreste, der har hankattene til at gå alene, og desuden er der retningslinier for, hvordan hankatte skal holdes. Men det er jo let at nedgøre opdrættere på den måde.



  • #24   6. jan 2013 Ping Pong ; nu kender jeg ikke mange opdrættere, men der hvor mine misser kommer fra - går hankatten sammen med hunkattene. Når han ikke skal bruges får han en p-stav.

  • #27   6. jan 2013 Det er da utroligt, at Ping Pong kender alle opdrættere, har besøgt samtlige og kan sige, hvordan de holder deres hankatte. smiley

  • #29   7. jan 2013 Ping Pong, jeg forstår ikke, at du er sådan efter opdrætterne. Du har selv katte fra disse opdrættere, og du venter killinger. Som jeg kan tænke mig til, så må det nærmest være BYB killinger. Selvom jeg ikke forstår, at nogen sælger fertile katte ud til en ikke registreret opdrætter.

  • #30   7. jan 2013 jeg havde en han kat som aldrig havde gjordt et år efter han var blevet kastreret begyndte han at strinte det var ikke tid at holde ud så han kom hjem til en min mor kendte hvor han kunne få lov at rende ude

  • #31   7. jan 2013 hanne j - Tusind tak for et brugbart svar i stedet for en masse anklager smiley - Jeg har ingen andre katte i hjemmet, kun en lille hund smiley Det kan vel ikke have betydning vel?

    sweet-angel - Okay, jeg håber da ikke at dexter begynder igen .. Jeg håber for alt i verden at det stopper efter imorgen!! For du har helt ret, det her er på ingen måder til at holde ud...


  • #32   7. jan 2013 Camilla, jeg tror det tager lidt tid før alle hormonerne er ude ur kroppen efter kastrationen, så køb en ekstra bytte Urine off og rodalon og fortvivl ikke hvis han nu strinter igen imorgen aften. smiley
    Tror heller ikke at din lille hund vil indvirke på hans evt tissetrang.


  • #33   7. jan 2013 Ping Pong, nu skal hankatte jo have en kryptocidattest, så du siger dermed, at dyrlæger er svindlere hele bundtet?

    Det er da noget af en udtalelse at komme med, og fordi du har mødt enkelte opdrættere, der svindler og bedrager, så er alle opdrættere svindler og bedragere?

    Der findes heldigvis seriøse opdrættere.

    Jeg kunne lige så godt sige, at alle med BYB katte har syge dyr. Det er lige så meget en påstand som din.



  • #34   7. jan 2013 Jennie S - okay mange tak for det smiley er godt lige at høre, for ellers havde jeg nok været grædefærdig hvis han gjorde det smiley

  • #35   7. jan 2013 Jeg håber sådan, at der sidder nogle dyrlæger og læser med her, og at de opdrættere du hentyder til også gør, for så kan de måske anmelde dig for injurier. Og det skal man være pænt forsigtig med.



  • #36   7. jan 2013 Jeg kender ingen dyrlæger der udleverer vacciner til selvvaccinering - og vacciner kan ikke købes af menigmand.

    Jeg er hverken dyrlæge eller har veterinæruddannelse. Min dyrlæge har, og det er fuldt lovligt, lært mig at injicere - og det har jeg gjort indtil flere gange.

    Nu er det sådan at der SKAL en attest til på at katten har begge testikler for den kan anvendes i avl. Iøvrigt sker det at en testikkel kan være for plads for så senere at smutte tilbage.

    Ligegyldighed - tja måske - jeg vil nærmere kalde det uheld.

    Nu er det sådan at det eneste forbund der kræver attest på katten har begge testikler er FIFe - disse katte kan sagtens anvendes i andre forbund.

    Man burde, ville man eliminere problemet, lukke forældredyrene og hele kuldet. For hunkatten giver det præcis lige så meget videre som hannen. Og se så kommer vi ud i det problem at vi ved st lukke så meget får nye og "bedre" problemer.

    Det kan man så vælge at få ondt et vist sted over - der er nu det jeg får mere ondt over end det.

    Opdræt er ikke sort eller hvidt, men i høj grad baseret på sund fornuft. Sidstnævnte kniber det desværre ofte med -. mange mener det godt men gør faktisk mere skade end gavn.


  • #37   7. jan 2013 Så vil jeg gerne sige undskyld til trådstarter- denne tråd er vist kørt helt af sporet

    Jeg har haft flere fertile hanner der har tisset på mig - det er holdt op når de blev kastreret


  • #38   7. jan 2013 camilla T
    jeg har voksne kastrater der også ha strintet inden de kom ud af avl men i dag som kastrater er der ik det mindste. har selv oplevet hunkatte strinte men er jo tit og ofte kun ved løbetid.
    jeg har mine drenge sammen de har deres rang uden kamp og sover også sammen med os tror lidt det ligger i nogen linier og strinte meget.

    men som de fleste siger det kan gå begge veje dog kastrat strint lugter ikke som hankatte og urin off er den bedste til og fjerne lugten så en god ide var nok mens han er berørt af bedøvelsen så få hjemmet gået over med urin off så hænge ikke den gamle hankat i luften så kan du måske mindske det sku gentag sig.
    held og lykke på tirsdag


  • #39   7. jan 2013 Jeg tænkte også at det hele gik langt væk fra det jeg ønskede råd om..
    Men sådan er det vel når man starter tråde...
    Tusind tak, jeg håber også at det hele hjælper.. jeg har været ude og lede efter urin off idag, men kunne ikke finde det.. kan det kun købes i dyrebutikker ? - jeg har købt to forskellige slags rodalon og har også købt en skrap ajax, dette er ikke nok ? (har ikke tæpper eller ligende)
    Jeg skal gøre hovedrent mens han er hos dyrlægen imorgen, så jeg håber virkelig at det hjælper...


  • #40   7. jan 2013 Er ret sikker på at Urine off kun findes hos dyrebutikker. Men det kan jo være at din dyrlæge forhandler dem.
    Held og lykke med ham i morgen. Vi er lidt nervøse for Trolden (tror at kattens kastration kommer til at gøre mest ondt på min mand... smiley )


  • #41   7. jan 2013 Ajax er ikke godt at bruge. Der hvor man vasker med Ajax, tisser de først og fremmest.

  • #42   7. jan 2013 hvordan kan det være lone?

  • #43   7. jan 2013 så jeg må kun vaske i rodalon og så ikk ajax bagefter ? det lugter bare så grimt synes jeg...

  • #44   7. jan 2013 ved ik hvad det er men katt er vilde med klorin og ajax så nok ik det bedste du bruge rent vand og vaske efter med ved rodalon så lugter der ik

  • #45   7. jan 2013 pøj pøj med missedrengen imorgen håber det går i sig selv men hormonerne sidder i ham 6-8 uger frem så hav tålmodighed er nu sikker på det stopper når han ikk har strintet længere....

    Ping Pong fatter ikk du snakker så nedladende om reg opdrætter når du selv er det og held og lykke med at finde katte i udlandet når nu du ikk vil have fra DK mere


  • #46   7. jan 2013 jamen så forsøger jeg at vaske med vand efterfølgende, og lufte godt ud !! smiley

    Jeg håber også at det stopper... og mange tak smiley


  • #47   7. jan 2013 Ping pong nej det var en fejl men du har omgået dig med dem og nu lyder det bare som om du sætter alle opdrætter over en kam vi er nogen der går efter sundhed fremfor type som selv arb sig frem til begge dele men jo nogen gør det du skriver og får desværre lov til det men synes bestemt ikk man skal sætte alle opdrætter over en kam for der er sku nogen der er seriøse og ærlig

  • #48   7. jan 2013 Ping Pong du skal være velkommen.... smiley


  • #49   7. jan 2013 Generelt er Ajax et rigtigt dårligt rengørings middel... men mange forbinder det med duften af "rengjort hus" ....
    Ganske alm. opvaske middel er det alle bedste!

    Vil man så gerne have duften af rengøring, kan man hælde lidt på et stykke køkkenrulle og ligge det på radiatoren.

    Jeg er "uddannet" *can-skidt-fjerne* i over 15 år smiley


  • #50   9. jan 2013 Hej Alle..
    Dexter kom hjem igår ved en tre tiden og var selvfølgelig helt vildt træt..
    Han har spist en lille smule, og er her til moren helt frisk igen.. - Han har larmet lidt i nat, men slet ikke som han plejer. (håber ikke kun det skyldes narkosen smiley )
    Han har slet ikke været i kattebakken endnu.. er det normalt ?
    Så vidt jeg kan se har han ikke strintet endnu.. så jeg håber da det fortsætter sådan..


  • #51   9. jan 2013 Det lyder som Lang tid uden bakke. Trolden var Jo også afsted igår, vi var hjemme ved 14-tiden hvor han spiste og spiste (indtil jeg fjernede hans mad igen så han ikke skulle brække sig) og han var på Bakken med nr 1 og 2 ved 17-tiden. Han var dog lidt sløj hele aftenen men virker normal og i fuld fart her til morgen. smiley

  • #52   9. jan 2013 Han havde i hvert fald tisset i sin transportkasse ! det kunne man lugte da jeg modtog ham smiley og så har han været på bakken en gang her til formiddag.. men han har ikk lavet nr 2 endnu.. ?
    Han spiser og drikker normalt.. smiley - OG stadig ingen strinteri ! smiley


  • #53   9. jan 2013 Det lyder da rigtig godt at det ser ud til at det hjulpet på en gang! Trolden havde for første gang i sit liv dårlig mave her inat, helt sikkert pga narkosen.

  • #54   12. jan 2013 Dexter fik slet ikke dårlig mave efter narkose.. trods at de også havde givet ham noget andet foder - han kan kun tåle det mærke han får herhjemme...
    Han har stadig ikke strintet nogle steder, og han er blevet meget mere harmonisk smiley
    det er super dejligt at det har hjulpet så meget smiley


  • #56   12. jan 2013 Lisbeth - Ej hvor sjovt at jeres kat gør sådan.. smiley har jeg aldrig hørt om før..
    Ja det er super skønt at det allerede virker så godt .. Dyrlægen sagde ellers at der nok ville gå 14 dage før han ændrede adfærd pga hormonerne lige skulle ud af kroppen.. Men han er allerede meget bedre. Jeg sover ikke længere med ørepropper, og er ikke længere nød til at lukke ham ude på badeværelset om natten, fordi han hyler for meget. (der hans bakke står) Nu siger han kun nogle små lyde, og det er slet ikke lige så mange gange om natten som før.. og jeg har stadig to uger endnu, så måske han bliver endnu bedre smiley


Kommentér på:
Han strinter på mig !

Annonce