{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.852 visninger | Oprettet:

cn85jl83
cn85jl83
Tilmeldt:
11. jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Vi overvejer at få kat. Hjælp til race? :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg og min kæreste overvejer at få kat, men ved at det er en stor beslutning. Så vi vil gerne sikre os om der findes en race der kan med vores livsstil.

Vores punkter:

- Lille/middel-størrelse
- Kælen/glad for mennesker
- Rolig
- Egner sig til indekat (vi har en lejlighed)
- God til at omstille sig/ikke for nervøs/urolig af sind
- Kan være en "alene" kat, ved desværre ikke helt om vi har plads/økonomi til to.
- Trives godt "alene", når menneskene er på job. Både jeg og min kæreste har fuldtidsjob og det er således også at jeg er musiker i min fritid hvilket indebærer at nogle gange kommer jeg ret sent hjem. Er det ikke muligt at kombinere et musikerliv og en kat? Vil nemlig så gerne have kat smiley

Hvad synes I? Send evt. gerne billeder af racen smiley

Tak smiley







Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi overvejer at få kat. Hjælp til race? :)
  • #1   11. jan 2013 Jeg vil mene at med jeres livsstil, skal i have 2 katte.

  • cn85jl83
    cn85jl83 Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #2   11. jan 2013 Hej Marianne smiley

    Kræver det meget mere at have to katte? smiley

    Tænker mht. økonomi, dyrlæge, skal man have to kattebakker, foder osv.?


  • #3   11. jan 2013 Der er ikke mange racekatte der sælges som enekatte, og med så meget tid alene så er det bedst at have 2.

    Selvfølgelig koster det lidt ekstra at have 2 , og ja det kræver 2-3 kattebakker.
    Men om det kræver meget økonomi vil jeg nu ikke sige, jeg har altid været på mindsteløn og lige nu er jeg på dagpenge, og jeg har 2 katte, og jeg vender bestemt ikke hver en 25øre, men ok jeg har også en billig husleje..


  • #4   11. jan 2013 Jeg tror ikke mine 2 i foder og grus koster meget mere end 300 kr. så kommer der jo dyrlæge oven i, dem har jeg ikke ligefrem rendt på dørene, men hvis man ligger 100-200kr tilside hver måned, så tror jeg det passer ok, og så vil jeg tilføje at det koster nok ikke mere end 100-150 kr mere at have 2 end det koster at have 1, og det tror jeg faktisk er højt sat..

  • cn85jl83
    cn85jl83 Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #6   11. jan 2013 Hej alle,

    Mange tak for jeres indlæg smiley

    Jeg synes at det lyder fornuftigt det I kommer med mht. at have to katte. Og som jeg kan forstå så koster det ikke meget at have kat (foder,grus) og det er en meget lille forskel i økonomien mellem at have en 1 katte og 2 katte. Så det lyder som om at vi skal have to katte smiley Dejligt hihi smiley

    Hvilke racer vil I evt. anbefale os? smiley


  • #7   11. jan 2013 Det koster ikke meget mere at have 2 smiley

    Jeg vil anbefalde i får jer 2 Européer smiley


  • cn85jl83
    cn85jl83 Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #10   11. jan 2013 Beltane> Yeps, jeg har også lidt spurgt min kollega som har to katte og han siger det samme som alle herinde hihi smiley Uh, de er godt godt nok søde.

  • cn85jl83
    cn85jl83 Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #11   11. jan 2013 Jesper > Hahaha smiley

  • cn85jl83
    cn85jl83 Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   11. jan 2013 Otto> Har lige googlet dem og de ser søde ud. Men ikke helt vores smag men tak smiley

  • cn85jl83
    cn85jl83 Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #15   11. jan 2013 Jesper> Ja ikke haha smiley Jeg tror at jeg vil surfe lidt rundt på nettet som du siger og kigge. Tak for hjælpen herinde smiley

    Babette> Ok mange tak smiley



  • #16   11. jan 2013 Det kunne måske også være en god ide at besøge et par katte udstillinger og snakke med de forskellige ejere af de katte der fanger jeres interesse, ofte er folk meget glade for at fortælle noget om netop deres race, og man kan få mange nyttige informationer..

  • #17   11. jan 2013 Jeg kan varmt anbefale hellig birma smiley

  • #18   11. jan 2013 Jeg tror alle katte trives fint inde bare de er 2. Race er smag og behag, de fleste taler for deres egen..

  • #19   11. jan 2013 Jeg vil stemme for alle mine raser smiley den største er Main Coon , mellemste Kurilian bobtail, mindste Hellig Birma, alle fine raser og trives i lejlighed men med selskab.

  • #20   11. jan 2013 Jette jeg ved bare ikke lige om en MCO er en kat for TS, et af kravene er jo en rolig kat, og de MCO jeg har mødt, har krudt i røven og er meget snakkende, så ved ikke lige om det falder ind i TS livsstil..

    Da hælder jeg måske mere til Hellig Birma..


  • #21   11. jan 2013 Jeg syntes dem jeg kender og min egen er rolige og mindre kridtede end både birma (har haft 3) og kurilian, men ham jeg har er stor ca 110cm og over 10 kg med lidt overvægt, og alle killinger er krudtede, så må de have et par voksne smiley

  • #22   11. jan 2013 En skøn siameser måske? Eller en dejlig maine coon, ja ok den er så ikke så lille smiley
    Men en siameser er ikke så stor men den har en stor personlighed. Men som andre skriver prøv at finde en katteudstilling og se jer lidt omkring og snak med opdrættere om kattene.


  • cn85jl83
    cn85jl83 Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #23   11. jan 2013 Hej alle, mange tak for jeres rigtige gode råd og tips, det sætter vi pris på. Vi har talt sammen og drejet hvert spørgsmål omkring det at anskaffe sig en kat og vi er kommet frem til at på nuværende tidspunkt vil vi ikke kunne give nok tid til katten, hvilket vi synes vil være rigtig synd for den smiley Katte fortjener det bedste og et hjem hvor de er i centrum og får den tid den fortjener. Vi elsker katte men pt passer vores livsstil ikke med en kat. Så vi skal ikke have kat på nuværende tidspunkt. Tak allefor jeres tid og hjælp smiley

  • #24   11. jan 2013 Hvor er i bare fornuftige smiley og så kan i jo stadig kikke og ønske for fremtiden.

  • cn85jl83
    cn85jl83 Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #25   11. jan 2013 Det er rigtigt og tak smiley

  • #26   11. jan 2013 Hvor fornuftigt, at I er nået frem til den erkendelse. Det er nemlig noget helt andet, og mere (tids)krævende, at have indekat, end at have fritløber-kat der kan fornøje sig ved udelivets glæder.

    Engang når forholdene egner sig til kat, så skal der nok være en kat eller to, der vil blive glade for at få et hjem hos jer. smiley


  • #27   11. jan 2013 Godt at i vælger fra selv når jeres livsstil pt ikke passer til at holde kat.

    Jeg vil så lige indskyde, at når i en dag så finder tiden og tager skridtet - så er der jo altid mange katte til salg her og på internaterne der mangler hjem. Man kan sagtens få søskende der og racekatte også (især herinde i markedet) og hvis I så ikke har tid til at lære en sæt killinger til og fra så er det jo en mulighed at finde et sæt der allerede er kælne, bakketrænet, neutralisede og vaccinerede osv. der bliver solgt pga. allergier eller flytning eller skilsmisser osv..
    Tænkte bare at det også kunne være en mulighed i måske ikke havde overvejet så det ville jeg lige nævne til når i en dag tager springet..

    Held og lykke herfra..



  • #28   12. jan 2013 Jeg vil anbefale européen på alle punkter bortset fra at den egner sig som ene kat smiley
    Læs evt. mere på www.eife.dk eller www.europeklubben.dk

    Mht alenekat, så vil jeg ikke anbefale nogen race til at være alene kat! Skal man ud i det, så skal man evt. gå efter en voksen kat, der har vist at den kan klare sig selv. En killing, skal i hvert fald ikke ud og gå som indekat uden selskab smiley De får SÅ meget mere ud af hinandens selskab, og kan hygge og lege sammen, og putte osv.
    Og som katte ejer får man også meget mere sjov katte adfærd at iagtage, og man mister ikke noget af deres hengivenhed smiley

    Mht plads, så vil jeg faktisk især sige at når der ikke er så meget plads, og derfor ikke sker så meget inde i sådan en lejlighed, så er det ekstra vigtigt med to, fremfor ved f.eks. en kat der kom ud i indhegnet have (eller fritløb)


    HOV - jeg havde ikke lige fået fat i hele tråden, men det var da en dejlig konklusion i er kommet frem til smiley
    Men når den tid kommer, så vil jeg mene at européen opfylder jeres andre krav smiley


  • #29   12. jan 2013 Jeg siger perser, de er rigtig fodertilskud st være inde/sofa katte.og det med pelsener ikke så svært og besværligt som det lyder. Jeg startede selv med sådan en i en lejlighed.

  • #30   12. jan 2013 Jeg tror din stavekontrol har taget magten smiley det gør min også nu og da på iPaden.

  • #31   12. jan 2013 Haha ja det skal jeg da lige love for smiley måske sku jeg læse igennem før jeg sender smiley
    Jeg prøver lige at gøre det forståelig smiley
    Det korte af det lange er at det er en god indekat, med et super temperament og at de ikke er så besværlige at holde som man skulle tro smiley
    Men det kan da også godt ske de er gode fodertilskud smiley


  • #32   12. jan 2013 Man kunne også læse indlæggene (i det mindste bare TSs indlæg) gennem tråden. Gør man det, vil man opdage, at de har droppet planerne om at få kat. smiley

  • #33   12. jan 2013 Hvis det ikke behøver at være en racekat, hvad så med at tage ud og kigge ved dyrenes beskyttelse, der er også "tilbud" ved at tage 2 katte med hjem smiley

Kommentér på:
Vi overvejer at få kat. Hjælp til race? :)

Annonce