{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
475 visninger | Oprettet:

Tørfodder? Vådfodder? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et stort problem med en killing vi har købt.

Hun vil simpelthen ikke røre tørkost, ikke engang snuse til det smiley
Vi har prøvet flere forskellige slags, blødet det op og blandet det med vådkost. Intet hjælper.

Vi har været til dyrelæge med hende, og der var skam intet galt. Hun er sund og rask.

Vi er så selfølgelig begyndt at køre vådkost til hende da hun ellers slet ikke spiser noget.

Vi ved ikke hvad vi skal gøre, hvis nogen af jer har nogle gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tørfodder? Vådfodder?
  • #2   14. jan 2013 Mathilde **Vi ved ikke hvad vi skal gøre, hvis nogen af jer har nogle gode råd?**

Nemt nok smiley I skal bare fodre hende med vådfoder / kød /fisk så.
    I kan samtidig forsøge jer frem med de små prøveposer med tørfoder, som man kan få hos nogle dyrlæger.

Spørg opdrætteren hvad killingen er vant til at få. Måske er der en bestemt slags tørkost hun kan li'.

• #3   14. jan 2013 Tak for forslagende.

Men vi har skam prøvet at putte tørkost i vådfodderet op til flere gange. Det eneste hun gør er såmen bare lige at slikke dem rene.
    Opdrætteren vi købte hende af gav os en pose med det fodder hun var van til at få, i. Det vil hun skam heller ikke røre..

Selfølgelig kan en kat leve af vådfodder, det ved vi godt. Men vi har tre katte, to andre der så også vænner sig til det og katten får virkelig dårlig ånde(Hvilket er irriterende) og så er det også dyre end tørfodderet. smiley

• #4   14. jan 2013 Det med den dårlige ånde kan måske skyldes tandskifte .... Tror ikke at katte får bedre ånde af at æde tørfoder.

Hvad er det egentlig for noget vådfoder I giver hende? Hun må virkelig have fået smag for det ;-), når hun ikke engang gider det tørfoder, hun var vant til før.

Og ja, det er dyrere kun at fodre med vådt - men prøv med Lux, det er nok bedste køb til prisen 5,50 for 415 gram smiley

Jeg kan nu sagtens forstå, at I gerne vil have hende til at spise tørfoder også. Det er jo noget nemmere at have stående til fri afbenyttelse, og så supplere med vådfoder 2-3 x dgl.

Måske vil et tørfoder som fx Orijen falde i smag ... det er små bidder og har meget højere kødindhold end det meste andet tørfoder. Det er godt nok også dyrt, men måske dette kunne vænne hende til tørfoder...

• #5   14. jan 2013 Jeg vil da prøve igen så smiley
    Hvis jeg skal være helt ærlig så køber vi bare det billigste vådfoder der bare hedder Kattemad. Hun spiser hvad som helst af alt vådfoder man køber.

Men det er jo det at vores to andre katte også går rundt nu og vil have vådfoder da de vender sig til det og vil have mere hvilket jo så bliver dyrer.

Men vi giver dem normalt Royal Canin foder.

• #6   14. jan 2013 Jeg tænker, at det ikke er nogen skade til, at de andre katte får mere vådfoder. Væske er godt for nyrer og urinveje jo smiley

Jeg havde et hyr med at vænne mine kræsne, tørfodergnaskende katte til mere vådfoder. Nu får de ca 200 gram vådfoder hver dagligt.
    Den ene kat gider ikke altid kylling, men når jeg håndfodrer, så får han som oftest smag for det alligevel. Måske håndfodring med tørfoder til den lille kan lokke hende til at smage...

• #8   14. jan 2013 Jeg har jo sagt at jeg intet problem har med at de får mere vådfoder, tværtimod smiley

Men stadig vil jeg da gerne vænne min killing til at spise det 'rigtige' fodder i stedet for at ruinere os mere på at købe noget vådfoder..?
    Før vi fik hende gav vi dem stadig vådfoder, dog ikke så meget. Men jeg siger ikke jeg har et problem med det, hvis i forstår.

Jeg vil bare gerne lære min killing at spise tørfoder istedet for at gå og sulte sig selv hvis nu det skulle ske at vi ikke var hjemme?

Men vi har op til flere gange prøvet at vise hende flere forskellige slags foder i hånden. Men hun snuser ikke engang til det men vender ryggen til og går.

Det har intet at gøre med dyrlægeregninger og jeg siger intet om at tørfoder er bedre end vådfoder. Men efter min mening er vådfoder bare en ekstra bonus de kan få et par gange om dagen og så er tørfoder det generale. Jeg har intet problem med at give dem ekstra men som jeg siger vil jeg gerne have at kattene forstår at spise tørfoder smiley

Kommentér på:
Tørfodder? Vådfodder?

Annonce