2.253 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Ann
Ann
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 155

Vejsalt, vådfoder og maveknurren ;) Vejsalt, vådfoder og maveknurren ;)

Jeg har søgt lidt, men finder ikke lige et svar på det....

Hvordan har katte det med vejsalt - hvor skidt er det for deres fusser? Jeg så min komme hoppende overfra nabo grunden, som om fødderne brændte.. Da den begyndte at slikke poterne, fik jeg fat i den og gik ind og skyllede dem.
Hvor skidt er det for katte?

Nu har jeg prøvet lux, bozita, porta 21, smilla og hills vådfoder, men katten gider det simpelthen ikke. Den går hen og slikker lidt i det ekstra vand jeg hælder ved, men ikke specielt meget. Den elsker til gengæld whiskas - men det lyder jo til det er forbudt foder... Den får ellers Orijen, blandet med lidt killinge Perfect Fit (endnu) som tørkost.
Råt gider den heller ikke... Den vil gerne smage lidt kylling HVIS det er tilberedt, og det er heller ikke meget... Skal jeg fortsætte tålmodigt med at prøve mig frem? Eller tage det stille og roligt...?

I formiddags da min kat lå ved mig og slappede af, lød det meget mærkeligt fra den. Som om dens mave blev ved med at knurre - som om den var (menneske) sulten... Jeg tænkte straks mave/tarm problemer? Jeg optog lidt film med den, men da vi stod op stoppede det, og den virkede heller ikke irriteret over det eller noget. Er det normalt.... eller?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vejsalt, vådfoder og maveknurren ;)
  • #2   14. jan 2013 !Råt gider den heller ikke... Den vil gerne smage lidt kylling HVIS det er tilberedt, og det er heller ikke meget... "

Nej ikke spinden, en form for når vores (menneske) maven knurre?

• #4   14. jan 2013 Den bliver tilbudt forskelligt et par gange i ugen (ikke flere, da jeg ikke selv spiser kød, hmm) Jeg stiller vådfoder frem 2 gange dagligt... Og som sagt har jeg prøvet en håndfuld forskelligt vådfoder...

"Den får ellers Orijen, blandet med lidt killinge Perfect Fit (endnu) som tørkost". Og ja det er 24/7 smiley

• #6   14. jan 2013 Har skam også i fryseren... men den snuser knap nok til det... den vender sig om og går - selvom jeg binder en snor i diverse og render rundt med kødet, som om det var et levende dyr...

• #7   14. jan 2013 Og i såfald... skal jeg købe noget andet vådfoder, eller prøve med noget af alt det jeg har købt?

• #8   14. jan 2013 Vejsalt påvirker også kattepoter ligesom det påvirker hundepoter, så det er bestemt ikke rart at være hverken hund, kat eller andre dyr på denne tid. Det giver en brændende fornemmelse, som du selv har bemærket.
    I forhold til vådmad og råt, har det taget mig næsten 4 år at få den sidste af mine til at spise det, så blive bare ved. Jeg håber at det re kogende vand du hælder over og ikke bare koldt fra hanen. Det kogende gør at duften forstærkes. Men husk at det selvfølgelig skal være lunkent når du serverer.
    Det med at maven knurrer, kan ud over sult være tamene der arbejder. Det er det som regel. Ved nogle, både mennesker og dyr, lyder det af mere end hos andre.

• #10   15. jan 2013 Jooh det med køleskabskoldt mad var jeg jo egentlig klar over... - men prøver da lige den med mikroovnen.
    I dag kom vi til Bozita´s kanin i sovs - en tur i mikroovnen med den, men den står -endnu- bare og slikker sovs og vand i sig... (Kan jeg se på forum at mange andre også nøjes med) Min kat drikker heldigvis en del - både fra skål og vandhaner - så jeg er ikke SÅ bekymret for urinvejene...

I må endelig ikke tro jeg giver op mht til råt og vådt - jeg ville bare høre om i havde nogle erfaringer eller råd til indkøb af vådfoder og kød. Skal i dag afsted efter Lux´ pate, og se om det er noget herren gider smiley

• #11   15. jan 2013 Mine vil helst spise pate varianterne og jeg hælder som sagt kogende vand over og lader det køle inden servering. Som sagt har det taget mig næsten 4 år at få den sidste til at æde vådkost og råt.

• #12   15. jan 2013 Det er flabet... især fordi jeg hælder til det er madspild.. men hvad gør man ikke for dem man har allermest kær smiley

Ved du forresten om dyrekassen dækker uheld "sket ude?" Slagsmål etc?

• #13   15. jan 2013 Nej, det aner jeg ikke, men ring og spørg, det koster i hvert fald ikke noget smiley

• #14   21. jan 2013 Er der nogen der har en ide til andet vådfoder jeg kan prøve?

"Nu har jeg prøvet lux, bozita, porta 21, smilla og hills vådfoder, men katten gider det simpelthen ikke."

Har selvfølgelig prøvet både gele, sovs, pate osv...

• #15   21. jan 2013 Vores er glade for Sheba. (især varianten med kalv)
    Og de er RET kræsne.

• #16   21. jan 2013 Og der er hverken korn eller sukker i? smiley

• #17   21. jan 2013 Nej ellers ville jeg ikke give det.
    Det koster så også ca. 8 kr pr. 100 gram

• #18   21. jan 2013 Har du prøvet at hælde en smule kogende vand over ? for det forstærker duften.

• #19   21. jan 2013 Kogende vand, varmt vand, mikroovn - og selvfølgelig ikke serveret det kogende smiley

• #20   21. jan 2013 Hvor køber du det Thilde?

• #21   21. jan 2013 Brugsen, Rema1000, Kvickly bla.

• #22   21. jan 2013 Takker...

Kommentér på:
Vejsalt, vådfoder og maveknurren ;)

Annonce