646 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hvad gør jeg galt?! Hvad gør jeg galt?!

Jeg har nu i en uge forsøgt at klippe de forreste poter på min kat, jeg har leget hende træt, kælet og fodret hende, men alligevel finder hun energi hver gang jeg forsøger til at hidse sig op og blive sur når kløerne skal klippes, jeg kan nå 1 max 2 kløer af gangen før hun opdager hvad der foregår..

Nogen der kan hjælpe mig lidt her? Det er kun de forreste poter der er tale om, de bagerste klarer hun fint selv, det skal lige siges hun er 100% indekat og hader at være udendørs, og hun har rigelig med kradsetræer også videre...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør jeg galt?!
  • #1   16. jan 2013 Du gør formentligt intet galt, med mindre du klipper for meget af..

Mine bryder sig heller ikke om at få klippet klør, den gamle tror jeg ikke kan lide lyden, for hun reagere først når den første klo er klippet, og er hun træt og ikkegider at kæmpe i mod så finder hun sig i det et stykke tid, men nogle gange må jeg også tage dem over nogle dage..

Den lille kan bare ikke lide at blive holdt fast så længe som det tager at klippe, så hende tager jeg over et par gange, så det ikke virker lige så ubehageligt, og så får de altid godbidder efter de har fået klippet klør, så de forbinder det med belønning til slut..
    Nogle gange giver jeg godbid mens jeg klipper, så det fjerner focus..

• #3   17. jan 2013 Mille gider ikke bagpoterne.
    Men jeg gør det når hun ligger og halvsover/hygger hos mig(: og hvis hun trækker poten til sig, så venter jeg lidt(:

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #6   17. jan 2013 Min den ene er meget sky, og synes også det er helt forfærdeligt.

Jeg bruger nok en halv time sammenlagt på at klippe alle neglene på forpoterne.
    Jeg gør det når han selv har lagt sig til at sove eller slappe af.

Jeg sætter mig ned på hans niveau, nusser i hovedet og på poterne, og så tager jeg en klo ad gangen. Hvis han trækker sit ben til sig så nusser jeg videre og prøver evt det andet ben.

Jeg holder aldrig fast i hverken ham eller poten (kun i det sekund jeg klipper) og hvis det er helt umuligt gør jeg det over flere dage.
    Hvis jeg holder fast i ham eller poten går han i total panik, så herhjemme bliver det gjort til noget positivt og hyggeligt hvor vi nusser og snakker imens.

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#7   17. jan 2013 Og du må endelig ikk tvinge den ved at holde den fast for at vise du har magten! Det er en værre omgang gylle, og din kat vil føle det som et overgreb!

• #8   17. jan 2013 Hun får dem klippet fordi hun ikke selv gør dem kortere og hun er 100% indekat..

Jeg tager den stille og roligt og tvinger hende ikke til det, har 2 hanhunde på henholdsvis 11 og 3 år, ingen af dem er kastreret og kan fint enes med katten, men at opdrage en kat er en helt anden ting end at opdrage 2 store hanhunde uden at få klodserne snittet af dem... Jeg kan lokke hende til alt mellem himmel og jord, på nær at få neglene klippet -.-'...

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#9   18. jan 2013 Emil

Så er det bare at have en masse tålmodighed, og evt klippe 1 - 2 negle om dagen smiley

Og ja, der er da kæmpe forskel på hunde og katte. Hunden herhjemme er super velopdragen, og kattene gør præcis hvad der passer dem smiley

• #10   18. jan 2013 Når det er et problem som her, så start med en klo af gangen, og så fri og masser af ros og godbider smiley I stedet for at lege katten træt, er det dog bedre at gå igang når den ligger og daser eller er i nussehumør smiley
    Er det et stort problem, kan man skulle starte med at lære katten bare at blive håndteret på poterne, altså få kloen "trykket frem", uden at man klipper smiley

Men gradvis tilvænning/træning er IMO vejen frem i sådan en situation smiley

• #11   20. jan 2013 Første gang jeg var til dyrlæge med min første kat, sagde hun at det bedste jeg kunne gøre for min kat var at vænne ham til at blive tjekket i hovet og r**, så herhjemme bruger vi meget hyggenusse tid på at tjekke ører, øjne, tænder, klør osv. Jeg gør som dyrlægen gør/kan få brug for at gøre. Jeg holder bare ikke fast. Når han ligger og slapper af og hygger på mig bruger jeg bla tiden på at kigge/manipulere med ører, mund og kløer. Han elsker det og jeg glæder mig til jeg kan få lært min hunkat at det er dejligt at blive nusset, så jeg også kan få trænet lidt mere med hende. Tålmodighed er vejen frem og katte er helt specielle med hver deres personlighed og kan ofte have brug for at prøve tingene på en positiv måde, mange gange før de (måske) overgiver sig. Fortsæt bare med en klo om dagen, pyt med om det tager en måned at nå dem alle så starter du jo bare forfra igen;)

Kommentér på:
Hvad gør jeg galt?!

Annonce