646 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Hvad gør jeg galt?! Hvad gør jeg galt?!
Jeg har nu i en uge forsøgt at klippe de forreste poter på min kat, jeg har leget hende træt, kælet og fodret hende, men alligevel finder hun energi hver gang jeg forsøger til at hidse sig op og blive sur når kløerne skal klippes, jeg kan nå 1 max 2 kløer af gangen før hun opdager hvad der foregår..
Nogen der kan hjælpe mig lidt her? Det er kun de forreste poter der er tale om, de bagerste klarer hun fint selv, det skal lige siges hun er 100% indekat og hader at være udendørs, og hun har rigelig med kradsetræer også videre...
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Mine bryder sig heller ikke om at få klippet klør, den gamle tror jeg ikke kan lide lyden, for hun reagere først når den første klo er klippet, og er hun træt og ikkegider at kæmpe i mod så finder hun sig i det et stykke tid, men nogle gange må jeg også tage dem over nogle dage..
Den lille kan bare ikke lide at blive holdt fast så længe som det tager at klippe, så hende tager jeg over et par gange, så det ikke virker lige så ubehageligt, og så får de altid godbidder efter de har fået klippet klør, så de forbinder det med belønning til slut..
Nogle gange giver jeg godbid mens jeg klipper, så det fjerner focus..
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
Men jeg gør det når hun ligger og halvsover/hygger hos mig(: og hvis hun trækker poten til sig, så venter jeg lidt(:
jun 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
Jeg bruger nok en halv time sammenlagt på at klippe alle neglene på forpoterne.
Jeg gør det når han selv har lagt sig til at sove eller slappe af.
Jeg sætter mig ned på hans niveau, nusser i hovedet og på poterne, og så tager jeg en klo ad gangen. Hvis han trækker sit ben til sig så nusser jeg videre og prøver evt det andet ben.
Jeg holder aldrig fast i hverken ham eller poten (kun i det sekund jeg klipper) og hvis det er helt umuligt gør jeg det over flere dage.
Hvis jeg holder fast i ham eller poten går han i total panik, så herhjemme bliver det gjort til noget positivt og hyggeligt hvor vi nusser og snakker imens.
jun 2012
jan 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 7
Jeg tager den stille og roligt og tvinger hende ikke til det, har 2 hanhunde på henholdsvis 11 og 3 år, ingen af dem er kastreret og kan fint enes med katten, men at opdrage en kat er en helt anden ting end at opdrage 2 store hanhunde uden at få klodserne snittet af dem... Jeg kan lokke hende til alt mellem himmel og jord, på nær at få neglene klippet -.-'...
jun 2012
Så er det bare at have en masse tålmodighed, og evt klippe 1 - 2 negle om dagen
Og ja, der er da kæmpe forskel på hunde og katte. Hunden herhjemme er super velopdragen, og kattene gør præcis hvad der passer dem
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Er det et stort problem, kan man skulle starte med at lære katten bare at blive håndteret på poterne, altså få kloen "trykket frem", uden at man klipper
Men gradvis tilvænning/træning er IMO vejen frem i sådan en situation
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Hvad gør jeg galt?!