324 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Misser kom til mig Misser kom til mig

Jeg har en skøn 18 mdr gammel kastrat, han er udekat og kommer hjem mange gange i løbet af dagen og hilser på og er inde i de mørke timer. Han er også kælen, altså hvis jeg kommer til ham i hans stol. Problemet er nemlig at han aldrig kommer til os for at kæle, og vi kan kun en sjælden gang i mellem løfte ham over i sofaen hvor han så ligger og nusser i 10 minutter før han vender tilbage til sin stol. Han er heller ikke meget for at blive båret. Jeg savner en rigtig nussekat som vil ligge i ske og nusse. Kan jeg på nogen måde træne/opmuntre ham til mere kærlighed? Har forsøgt lidt med godbidder, men han går når de er spist. Nogen gode råd eller erfaringer?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Misser kom til mig
  • #1   21. jan 2013 Nogen katte vil gerne nusses og andre vil ikke rigtig. smiley
    - Vi har en her hjemme, han er heller ikke det store nusse dyr, han ligger som regel på ryglænet af sofaen, men nogen gang får han et flip hvor han bare skal have alt vores opmærksomhed, og så har vi den anden kat, han elsker og blive snakket med, han spinder lige så snart du bare kigger på ham.

Men det er meget forskelligt, jeg ville ikke mene man skal tvinge katten til at ville snakkes med.

• #2   21. jan 2013 Det er også det eneste du kan gøre smiley hvis du holder ham ( når det er nødvendigt ) skal du sætte ham ned, inden han selv siger til eller hopper, han må ikke føle tvang, skal du kunne tjekke poter, holder du ganske kort ved den og skynder dig at slippe, det tager tid smiley vigtigst er hans tillid til du kun vil ham det godt, alle katte er ikke skøde katte.

• #3   21. jan 2013 Ps min ene foretrækker også kæl med højest 3 fingre, på hage, kinder og mellem ørene, han får også flip hvor han vil meget mere, men så siger han selv til.

• #4   21. jan 2013 Hvis han ikke er skødekat så bliver han det ikke, ikke alle katte har behov eller lyst til at putte og nusse..

• #5   21. jan 2013 Nemlig smiley det skal helst være når de selv kommer, så kan man sige men de kommer jo ikke:( jo det skal nok komme, specielt hvis de kommer fra et godt hjem som har taget sig af dem og haft dem i hænderne hver dag,, men er det ikke tilfælde kommer man til at vendte længe.

• #6   21. jan 2013 Hm det kan være jeg er for ihærdig ;O) Det er jo kun fordi jeg holder meget af ham og vil ham så gerne. Tak for indslagene piger, kom endelig med mere hvis nogen har gode idéer.

Kommentér på:
Misser kom til mig

Annonce