{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

KCS
KCS
Tilmeldt:
21. jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

jeg forstår ikke.. {{forumTopicSubject}}

hvorfor folk blir ved med at avle løs på deres katte, især almindelige huskatte. marked og internaterne vrimler med katte der søger nye hjem. hvorfor avle på en art der er i overtal? 1000 vis af katte blir aflivet fordi de ikke er ønsket mere. mange blir overladt til sig selv og ender som vildkatte og lever et forfærdeligt liv. tænk jer om hvis I virkelig elsker katte. ja det kan godt være det er hyggeligt at få killinger men de killinger blir voksne en dag og kønsmodne og så får de killinger osv osv. og det er ikke særlig hyggeligt for en kat at sidde på et internat og vente på at nogen vil ha den eller om den skal ha dødsprøjten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg forstår ikke..
  • #1   23. jan 2013 Det er du ikke ene om ikke at forstå.

  • KCS
    KCS Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   23. jan 2013 det er jeg rigtig glad for smiley

  • #3   23. jan 2013 Enig smiley

  • #4   23. jan 2013 Puha, ja det er et af de emner der er rigtig svært at diskuterer, for der er MANGE der virkelig ikke kan se hvor forkert det er.....for det er jo "bare et enkelt kuld, for det kunne nu være så hyggeligt"....Ja for hvem? Dig selv eller katten?!

    Jeg er ved at rykke grå hår ud af hovedet når jeg ser hvor naive folk er på det område, og når jeg tænker over hvor mange katte der hvert år bliver aflivet fordi de er i overskud.....og stadig syns folk at "det er jo så hyggeligt med et kuld killinger".....aarghhh smiley

    Har selv to utrolig lækre huskatte, og ingen tvivl om at de ville kunne avle fremragende killinger med perfekt temperament, MEN har valgt at neutraliserer dem, for der er sq katte nok..... smiley Desuden kunne jeg personligt heller ikke have på mig ikke at vide hvor de stakkels afkom måske havnede henne......


  • #5   23. jan 2013
    Jeg kan huske en lignende "pyramide" fra et gammelt nummer af Dyrefondets medlemsblad, og har ofte "ledt huller i nettet" efter den. Den gik dog, så vidt jeg husker, helt op til 8 år! :-O.

    TAK for at du har sat denne ind her! smiley

    Der har forresten været mange tråde med lignende emne - eller tråde har udviklet sig til at omhandle problemet med overskudskatte, men søgefunktionen her på KG er ikke meget bevendt (fx giver "overskudskillinger" ikke et eneste hit). Men det lykkedes mig da at finde et par tråde, der relaterer til emnet.

    http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/102588-killinger

    http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/99672-foedende_kat_i_vejkant___ingen_plads___



  • #6   23. jan 2013 Kære trådstarter vi er helt enige. Jeg har ind imellem fornøjelsen af at passe de katte/killinger, nogle mennesker har smidt som affald på enten min gårdsplads eller hos KV eller hvor de nu har smidt dem. Det græmmer mig hver gang at mennesker kan være så ondskabsfulde.

    Jeg undre mig også over hvor pokker de mon kommer fra, for alle dem der her på Kattegalleri, skriver at de skal have killinger og nok skal sørge for gode ejere, det kan jo ikke være dem, vel ?


  • KCS
    KCS Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   23. jan 2013 er rigtig dejligt at læse at jeg ikke er den eneste der har det sådan her. var ellers sikker på jeg ville blive haglet ned smiley

    Middi & Lille-Mis: lige nøjagtigt. og godt du neutraliserer dine katte smiley burde alle gøre. jeg har dælme taget mig af mange herreløse katte. pt går jeg og en ældre dame og fodrer vildkattene her hvor jeg bor. det er så synd altså. de har både lopper og øjenbetændelse.


  • KCS
    KCS Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   23. jan 2013 Marianne: jeg har pt 2 store killinger i pleje som jeg håber at finde et godt hjem til. den ene blev bare smidt af i min venindes have ved juletid. nok nogen der skulle på juleferie og syns den var i vejen. det er så trist smiley

  • KCS
    KCS Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #10   23. jan 2013 Tinka: det var så lidt smiley del den meget gerne smiley

  • #11   23. jan 2013 Kære KCS
    Jeg er så også en af dem der ikke forstår, jeg har som sådan ikke noget imod at folk får killinger, hvis de ved hvad de går ind til og opfører sig ansvarligt med de killinger, det er der bare alt alt for mange der ikke gør, derfor ser vi alle de katte på internaterne..
    Jeg har selv været plejemor for KV og også været plejemor for en kammerat som ikke formåede at handle ansvarligt, så jeg rydde hans rod op (for hans penge)
    Min ene kat er en af de killinger fra KV kuldet og min anden kat var en killing som en anden havde smidt ud (hun er nu 9mdr) begge katte er neutraliseret..
    Jeg har selv haft et kuld for mange mange år siden, og jeg skal aldrig selv have killinger, men vil gerne hjælpe som plejemor for KV, så de stakler som andre kassere kan få muligheden for en god start...


  • #13   23. jan 2013 Jesper du glemte at fordi deres kat bare er det sødeste og fordi man gerne vil dele oplevelsen med katten.

  • #15   23. jan 2013 Jesper og Marianne

    og fordi børnene skal have den super oplevelse (ihvertfald i en kort tid) det er med killinger


  • #16   23. jan 2013 Og fordi deres kat skal prøve moderfølelsen smiley

    Husk endelig den det er den mest brugte syntes jeg smiley


  • #17   23. jan 2013 Ja også det Lis. Der er utroligt mange dårlige begrundelser.

  • #18   23. jan 2013 Herhjemme mener manden at det er synd og i strid med naturen at kastrere katte (og sikkert også andre dyr)...
    Men medmindre jeg en dag står med en masse plads, tid og penge til at starte et opdræt så holder vi kattedrenge uden fyld i poserne i hjemmet. smiley

    Er der ikke også en myte om at en hunkat først bliver rolig og voksen efter et kuld killinger? Så hvis man vil undgå en problemkat skal man lade den få mindst et kuld før den bliver steriliseret... Den synes jeg ha hørt ret mange gange...


  • #19   23. jan 2013 Jennie S: Myte....tjoo, syns ihvertfald min hunkat er ret voksen og hun er stereliseret og har ikke fået killinger, så den myte passer ikke på hende..... smiley

  • #20   23. jan 2013 Det er helt klart en myte Jennie smiley

  • #21   23. jan 2013 JO gammel myte.

Kommentér på:
jeg forstår ikke..

Annonce