3.753 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Kattemælk/Guf Kattemælk/Guf

Hey allesammen..

Jeg fik købt noget af det der Whiskat Cat Milk.. Min lille Chiquita synes rigtig godt om det smiley
Men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der er i mælken.. Det står ikke ligefrem bag på flasken.
Jeg har heller ej rigtig lysten til at prøve at smage det.

Jeg prøvede blande mælk med æggeblommer.. Det kan den også godt li.. Men jeg tvivler på det er i nærheden af det samme?..

Nogen som har en hjemmelaved opskrift på det der Cat Milk der sælges i netto osv?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattemælk/Guf
  • #1   24. jan 2013 Almindelig mælk er nok værd at undgå, for mange katte (vist nok de fleste) kan ikke fordøje laktosen. Men man kan få laktosefrit mælk i bl.a. Føtex - vist nok kun i 1-liters kartoner, men hvis du selv drikker mælk, kunne du jo prøve at købe det, og dele med katten.

• #2   24. jan 2013 Katte har ikke brug for mælk efter de er flyttet hjemmefra, og slet ikke whiskas

• #3   24. jan 2013 Som beltane siger, så har katte ikke brug for kattemælk

Men de (fleste) elsker det. Det svarer lidt til at jeg elsker marabou.... Har ikke brug for det men under mig selv det i ny og næ fordi det er rart
    Det samme skal man tænke med kattemælk

• #4   24. jan 2013 Beltane **Katte har ikke brug for mælk efter de er flyttet hjemmefra, og slet ikke whiskas**

Jeg tænker så, at Whiskas-kattemælk (der ikke indeholder laktose) er bedre end almindelig mælk.

• #5   24. jan 2013 Whiskas kattemælk er ikke godt, så kan man lige så godt servere cola for dem, så hellere kaffefløde

• #7   24. jan 2013 Det er billigere at bruge kaffefløde med lidt vand i end kattemælk fra Whiskas. Alm mælk skal man helst undgå. Surmælkspodukter og ost kan gives uden der sker noget.

• #9   24. jan 2013 Så kan man jo lige så godt købe en liter laktosefri mælk og fryse ned i terninger.

• #10   24. jan 2013 Fryse ned, ja - det var et smart spareråd smiley

• #12   25. jan 2013 Vil så lige sige at laktoserum mælk har en holdbarhed på en måned eller sådan(:
    Mille ELSKER whiskas cat milk, har prøvet med laktosefri mælk og kaffefløde men det gider hun ikke(:
    Hun får det en gang imellem, men har bemærket at hun ikke rigtig spiser særlig meget foder når hun drikker mælken, så tror hun blir mæt af det(:

• #13   25. jan 2013 Det kan nettop være ulempem ved at give store killinger/ungdyr og voksne katte bla mælk, de bliver mætte.

• #15   25. jan 2013 Det er lige før man skal have en mindre kemiker-eksamen for at kunne hitte rede i de forskellige varerdeklarationer, hvad enten vi snakker mad til mennesker eller dyr.

• #17   25. jan 2013 Beltane **Katte har ikke brug for mælk efter de er flyttet hjemmefra, og slet ikke whiskas**

Nææ de har måske ikke brug for det.. Men de har heller ikke <b>"brug for"</b> godbidder, men derfor får de det da stadig smiley
    Og jeg giver altså også mine Whiskas Cat Milk af og til... Igen, det er jo bare en godbid, og de er da ikke døde af det endnu smiley

• #18   25. jan 2013 Hvem snakker om at dø?

Jeg giver ikke mine katte sukker, hvorfor skulle jeg dog det? Det ødelægger bare deres tænder

• #19   25. jan 2013 Ihh, nogen gange hænger folk sig bare for meget i det man skriver -_-

Vores tænder har da heller ikke godt af sukker, men vi spiser det jo alligevel?! smiley

• #20   25. jan 2013 Hvis du ikke mener det du skriver, så skriv dog det du mener :S

Jeg hverken kan eller vil sidde og analysere alt hvad der bliver skrevet..

Kattene ved ikke det er usundt, og jeg har ikke penge til at tage dem til tandeftersyn hele tiden fordi de får ødelagt tænderne..

Jeg ved det er usundt, jeg har selv valget smiley

• #21   25. jan 2013 Desuden er katte ikke os (eller mennesker)

• #22   25. jan 2013 Beltane

"Det de ikke døde af endnu" er altså et ganske alm. Ordsprog
    Kan ikke se, hvorfor du skal analysere den så meget smiley

Min kat har næsten udelukkende fået vådfoder med sukker (er først inde for de sidste par måneder blevet opmærksom på at man skal kigge efter det) og hun har de fineste tænder og tandkød smiley

Så rolig nu

• #23   25. jan 2013 Man kan jo også blive FOR hysterisk hvad angår kattens kost smiley
    Og hvad levede de katte af som blev både 15, 18 og 20 år for 20-30 år siden???
    Det billigste af det billigste korn/sukker tørfoder, måske sjældent vådfoder, og så absolut ingen kød smiley

At man så er blevet klogere er jo kun godt for kattene - ligesom vi hele tiden bliver klogere på, hvad der er godt for os mennesker at spise smiley
    Bare se på madpyramiden, den er da blevet lavet om i forhold til den madpyramide som hang i klasselokalet da jeg gik i børnehaveklassen smiley

• #24   25. jan 2013 Min gamle huskat (udekat) blev i hvert fald 18 år på supermarkedfoder... Og aldrig vådfoder smiley

Tvivler endda på han nogensinde blev vaccineret eller overhovedet Kom til dyrlægen (den var dog kastreret)

• #25   25. jan 2013 Heidi J - Jeg analyserede den heller ikke, jeg læste præsis det der stod smiley

Lotte - Dengang var der jo ikke whiskas eller mad fyldt med sukker..

• #26   25. jan 2013 Whiskas har eksisteret siden 1936...

• #27   25. jan 2013 Ikke i Danmark

• #28   25. jan 2013 Nej okay, det blev internationalt i 1988

Men tvivler dog på at maden er ringere eller mere fyldt med korn og sukker idag end for 20 år siden smiley

Det skulle ikke undre mig at "dengang" var kravene til kattemaden endda ringere

• #29   25. jan 2013 nu snakker jeg om sukker smiley

• #30   26. jan 2013 Same same

• #31   26. jan 2013 Ej korn og sukker er ikke det samme.. korn ødelægger ikke kattens tænder

• #33   26. jan 2013 Ja det er en væsentlig forskel, er katten inde eller ude kat, er den inde hviler det hele på ejers samvittighed er den ude kan den supplere og måske tage det foder der hjemme bare som bunden på sulten.
    Min barndoms kat, ja der gjorde mine forældre stort set alt det man ikke skal gøre, ok det er så også 50 år siden, den fik madrester og rugbrød med leverpostej og ikke ander der hjemme, men den var jo ude kat og har selv sørget for det gode.

• #34   26. jan 2013 Lotte s

Den gamle tykke hankat, tror det er begrænset hvad han fangede til sidst:b
    Man kunne i hvert fald finde ham hamrende ude foran flere gange om dagen fordi han ville have mad smiley

• #35   26. jan 2013 Der skulle selvfølgelig stå jamrende.

• #36   26. jan 2013 Altså er det virkelig ikke op til folk selv hvad de fodre med?(:

Mille får godbidder og kattemælk to gange om måneden eller sådan, dog får hun lige en stang en gang imellem(:
    Hun får vådfoder 3 gange om dagen, kitekat (som er lort!) men hun nægter at spise andet smiley
    Og så får hun porta21 grainfree og happycat gourmet hver dag i tørfoder(:

Tror hun er godt tilfreds (: hvis det stod til mig droppede jeg gerne vådfoderet og havde endda købt ind af forskellige korn og sukkerfrie varianter, men hun nægter at spise det, hun elsker sin kitekat ...

• #38   26. jan 2013 I bund og grund har kattene ikke behov og kendskab til at det vi serverer ind imellem er mad og andre gange GUF. Guf er noget vi giver for vores skyld, ligesom når vi starter med at give små børn slik og is. Inden de smager det første gang, har de ikke behovet. For mennesker er guf lystspisning, mens mad bare er mad.
    Om det er guf af forskellige mærker eller mad, så er det for kattene noget at spise.

• #39   26. jan 2013 Marianne smiley det er en af grundene til, at jeg bare giver lidt fra et andet foder, for eksempel noget med fisk hvis hverdagsmaden en med kylling,, mine gider ikke at spise fra hånden, så jeg strør lidt ud på gulvet, det syntes de er spændende

• #40   26. jan 2013 Det samme her Jette. det er kun når jeg giver piller, jeg bruger stængerne fra Aldi, fordi jeg ikke gider holde kattene, når det kan undgås.

• #41   26. jan 2013 Ville ikke droppe selve vådfoderet total - men gerne droppe mærket kitekat(: hun gider bare ikke spise andet:(

• #43   26. jan 2013 Jeg har kun Røde der ville være enig med dig smiley men så skal det være råt kød, han er den eneste som spiser det og han skal nok huske mig på det, når der er kød fremme smiley

• #44   26. jan 2013 Det er rigtig Jesper, men godbid kan jo også være en anden smagsvariant af det foder man bruger, et stykke råt kød osv.

Maria, jeg synes ikke du skal droppe vådfoder, men prøv fx at hælde kogende vand over nogle af de lidt bedre produkter. På den måde har jeg fået alle mine med på ideen om dåsemad.

• #45   26. jan 2013 Havde skam aldrig tænkt mig at fjerne det fra hendes mad! Hun vil altid få morgen, middag og aften(: bare kitekat som er med korn og sukker jeg godt ville væk fra (:

Har prøvet med kogende vand - hun hopper ikke på den smiley

• #46   27. jan 2013 Altså en godbid ind imellem....... om det så er kattemælk eller stænger fra ALDI er det ikke hip som hap?
    Jeg ved godt at der er meget debat om sukker, men som jeg forstår det, så er det for at de bliver "sukkerafhængige" og derfor ville vælge Whiskas.

Mht. alder, så tror jeg at mange faktorer spiller ind udover foder.
    Kondition, vægt, forurening, tobaksrøg osv.
    Vi havde da også fritløbere derhjemme som blev oldinge og de fik såmænd vådkost først noget man kunne købe i frost, senere blev de vilde med "Kisser" som vistnok er blevet til Best Freind eller Kitekat.

Personligt, så får mine en godbid til at "sove på", det er en pind ala dem fra Aldi. Den deler de og så er der ikke flere godbidder den dag. Men hvis man kun foretrækkker en sofa fremfor leg, så bliver man overvægtig og det er aldeles usundt.
    Så hvis de kan lide kattemælk, så giv dem dog en tår - efter spisetid:)

• Elise J
    Elise J Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #47   6. jun 2016 Jeg fik lige lyst til at forkæle min kat lidt EKSTRA ved at købe kattemælk til den. Men den ville sku ikke rører ved det..:-/ øv øv den forkælede kat.

Kommentér på:
Kattemælk/Guf

Annonce