5.574 visninger
|
Oprettet:
Nabo lukker kat ind {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Jeg er i den heldige situation at jeg overtog min kammerats lejlighed for 1 år siden. Og samtidig overtog jeg hans super skønne kat.
Katten er minimum 80% udekat, så når den er hjemme sover og spiser den, og så afsted på farten igen.
Nu er min nabo så begyndt på at de lukker den og, samt fodre den. Så nu er den næsten aldrig hjemme, og er ofte inde ved dem hvor de så lukker den ud om aftenen når de går i seng.
Jeg har bedt dem om at lade være, da det jo er min kat. Men de fortsætter med at lukke den ind, fodre den osv.
Hvad kan jeg gøre??
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Måske kunne det være en mulighed at gøre noget lignende til dine naboer..
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Desværre er det jo sådan at når man har en udekat har man ikke 100% indflydelse på hvor katten befinder sig og har lyst til at befinde sig. For 22 år siden, da jeg fik min datter, havde jeg 2 misse-søstre, hvor især den ene var "min". Den blev så smækfornærmet, da den åbenbart følte jeg overså den. Den flyttede ganske enkelt.
Vil man have en udekat og vil have mest mulig kontrol bør man fra starten hegne haven ind.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
I må blive enige om, hvem der er ejer af katten - i tilfælde af der bliver behov for dyrlæge, eller i tilfælde af at en af jer flytter.
Hvis ikke katten allerede er øremærket og registreret i dit navn, vil det være en god ide at få det gjort. Hvis du så engang flytter, og katten foretrækker naboen, kan du evt. overdrage den til dem i god ro og orden.
Der er da nogle fordele i, at kat og naboer er glade for hinanden, fx er det nok en smal sag at aftale kattepasning.
Torben H **Det er svært når de står og åbner døren for den..**
Hvis katten står udenfor og vil ind, så er det nok svært at lade være med at åbne for den.
Kan også være at den bare går ind, når de lufter ud. Det var sådan jeg fik besøgskat, da jeg ikke selv havde kat - han gik bare ind, når døren stod åben.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Jeg har intet imod fritløbere - intet!
Dog synes jeg at den har lige frie tøjler nok.
Hvad med at holde den inde imens du er på arb. / skole? Lade den komme ud og få luft når du kommer hjem og så ind igen til aftenhygge? Reelt kan det jo være at den savner selskab og det får den hos naboen.
Men jeg synes nu også at du skal prise dig lykkelig for at naboen er glad for den:)
Nabo lukker kat ind