1.540 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hunkat er fjern og virker trist. Hunkat er fjern og virker trist.

Hej, dav, osv.

Jeg overtog for godt en uge siden to katte, en han og en hun, på ca. 2 år.
Som nok kan forventes var de begge lidt sky og forvirrede i starten, men efter kun få dage var de begge meget kontaktsøgende, legende og generelt virkede de meget tilfredse (hunkatten var lidt hurtigere til at tilvænne sig det nye sted end hannen).
Nu, efter en uges tid, er hankatten glad og kommer jævnligt over for at snakke, kæle, lege og han putter også gerne i sofaen.

Hunkatten, derimod, er over den sidste dags tid eller to blevet mindre og mindre interesseret i at være i nærheden. Hun virker fjern, og "gemmer" sig ofte i forskellige steder (på toppen af garderobeskabet, på badeværelset eller især under sengen -- oftes i rum jeg ikke befinder mig i).
Efter de første dage begyndte hun glædeligt at komme over for at ligge i skødet når jeg sad ved computeren, men det er hun også holdt op med.
Nu gider hun ikke lege, og virker ofte ligeglad når jeg prøver at sige hej til hende, eller kæle med hende,og hun trasker bare væk og finder sig et sted at gemme sig.

Hun virker ikke på nogen måde forskræmt, bare... ked af det.

Det bør måske også lige nævnes at hun pt. får p-piller per dyrlægens anvisning, fordi hun skal steriliseres Mandag morgen, og han ville sikre sig hun ikke var i løbetid.
Jeg ved ikke om det har noget at sige?
Kan det være lidt problemer med hormonerne som gør hende til mut?
Bør jeg evt. nævne denne ændring i adfærds når jeg dukker op med hende på klinikken?

Jeg er lidt nervøs for hun er syg eller noget.
Nogen som har lidt gode råd og information som kan hjælpe?

Mange tak på forhånd. :>

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunkat er fjern og virker trist.
  • jan b
    jan b Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Svar: 76
    #1   2. feb 2013 "Kan det være lidt problemer med hormonerne som gør hende til mut?
    Bør jeg evt. nævne denne ændring i adfærds når jeg dukker op med hende på klinikken?"

Ja, til begge dele smiley

• #3   2. feb 2013 Hun spiser fint, tror jeg (begge katte spiser ret meget, men det er sådan noget low-energy kost fra Royal Canin de får, da det er det jeg har fået anbefalet til neutraliserede katte), og drikker også.

Jeg har ikke lagt mærke til om hun ikke går i bakken, men ud fra det jeg tømmer fra den fra gang til gang, synes jeg at kunne konkludere det er fra 2 katte. :>

• #5   2. feb 2013 Hm, tror ikke min dyrlæge tager telefonkald i weekenden. :<

• #9   4. feb 2013 Jeg har ikke lige været ved computeren igår.
    Hun virker til at være lidt mere "op på dupperne" her til morgen, og igår virkede hun også mindre fjern.
    Hun lagde sig glædeligt på sofaen og hyggede sig, men er stadig mindre kontaktsøgende end normalt.
    Nu skal jeg til dyrlæge her om 30 minutter, så må vi se hvad han siger, og hvordan operationen går.
    Den stakkels kat har fastet siden i går aftes, og hun er SULTEN! :<

Og jo, I skal selvfølgelig alle have super mange tak for svarene. :>

Kommentér på:
Hunkat er fjern og virker trist.

Annonce