1.433 visninger
|
Oprettet:
suk suk suk {{forumTopicSubject}}
Har endelig fået mit ønske om en lang håret misse kat opfyldt og han er bare så dejlig
(5 kg stor)...... men skår i glæden
Min hun kat er rædsels slagende for ham!! På trods af forsigtig tilvænding og natur medcin,..... så er hun panisk for ham!! er så bange at hun skider når hun ser ham.... så er bange for at eneste mulighed er at finde nyt hjem til ham!!
dec 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2
Har tålmodighed....... Men er ikke så fedt når hun skider over det hele?! Det render ud af hende, mens hun løber. Ved ikke om du syntes det er skægt at gøre 200 km2 hus rent for kattelort hver dag ????
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Kan det være sådan noget måske?
Og så har jeg mistanke til det homøpatiske stads - men måske fordi jeg ikke går ind for alternativ beh. på dyr, for de kan jo ikke selv sige fra.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
sep 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 74
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Vil lige indskyde at det sagtens kan være en reaktion på at hun er bange...
Min ene hankat ligger sig rent ud sagt ned i et hjørne og skider på sig selv når jeg skal støvsuge...
Er dog begyndt at flytte ham til de rum der ikke støvsuges i, det har hjulpet...
Men sådan kan du jo desværre ikke klare dit problem...
Jeg ville hurtigt få fat i en omgang Zylkene, og nogle Feliway til stikkontakterne..
Med sådan et stort hus, ville jeg sætte en i hvert rum, hvor kattene færdes..
Og så er det selvfølgelig en forudsætning for at det går godt, at de begge er neutraliserede
aug 2010
Der fåes også et andet beroligende middel i håndkøb - AnxiCalm. Jeg har prøvet begge midler og jeg synes at sidstnævnte var stærkest.
Tal med dyrlægen on det.
Endelig er der Serene-UM, men det er nogle rimeligt store piller såååå....
dec 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2
De er begge neutraliceret!
Tilvændingen er gået stille over lang tid!
Natur medcin var noget der blev prøvet i en uge og er for længst taget fra hende!
Zylkene og Feliway er prøvet uden resultat!!
jan 2012
Trist, men det er jo synd at din hunkat skal være så bange..
Susan, jeg tror altså ikke at hunkatten fejler noget, at en kat skider tyndt af rædsel er ikke unormalt.. Min søsters hankat gør det sammen, han er meget nervøst anlagt og hvis han bliver oprigtigt skræmt så skider han også tyndt på sig selv, og han fejler absolut intet, og afføring i kattebakken er helt normalt, det er kun når han bliver skræmt han gør det..
jan 2012
Men vi kan så spørge Heidi om hendes hunkats afføring i kattebakken er normal, for er den det så fejler tarmsystemet jo ingenting..
Heidi er din hunkats afføring normal når hun går på kattebakke???
feb 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 5
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Jeg vil sige, at kan man ikke finde en fysisk årsag til (generelt) en kat er så nervøs, eller er nervøs i sådan en grad at den dagligt skider på sig selv, må man tænke på om det er et værdigt liv for katten, kan man ikke fjerne årsagen, ville jeg fjerne katten, måske over regnbuebroen, hvis der ikke er en anden løsning.
Jeg har en kat som skider på sig selv, når den køre bil, det er jo til at undgå det meste af tiden.
aug 2010
Jeg synes også at det er synd at den gamle skal gå i panik - hvis det er det der sker, men der findes også katteadfærdsterapeuter, men spørgsmålet er om TS vil gå så langt.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg går da også ud fra, at trådstarter vurderer kattens angst for den nye kat ud fra andet end tyndskid.
Det fremgår ikke, om katten generelt har dårlig mave (?)
Det må være helt forfærdeligt at levere en kat retur, men hvis man i forvejen har en kat, der reagerer med så voldsom angst på ny kat, så kan man jo blive nødt til det.
feb 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 5
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
suk suk suk