4.764 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Nyresten evt. operation :'( Nyresten evt. operation :'(

Hej alle sammen smiley

Jeg vil rigtig gerne høre om nogle af jer har kendskab til nyresten ved kat.

Min dejlige Baby fik i går konstateret både blære- og nyresten ved en ultralydskanning. Gennem dyrlægen kan jeg forstå, at der findes to salgs sten: De gode, der kan forsvinde ved ændret kost, og så de dårlige, der skal opereres ud. Baby har desværre de sidste smiley Operationen vil betyde, at blæren vil blive tømt for sten, samt den 'ramte' nyre vil skulle opereres helt ud.

Nogen, der har tidligere erfaringer med dette og/eller været igennem en operationen??

Jeg er så ked af det.. Hun er virkelig mit et og alt!

Håber at høre fra derude..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyresten evt. operation :'(
  • #2   20. feb 2013 Jeg havde for mange år siden en hankat der fik konstateret nyresten. Den blev opereret, men jeg huskede desværre ikke lige præcis hvor.

Men trist at sige det ikke lykkedes for os, den blev aflivet 2 dage efter operation smiley

Den fik både for mest vådfoderet og tørfoderet fra superbrugsen.

• #3   21. feb 2013 Hun er en møgforkælet kat, og har altid kun fået kvalitetsfoder fra dyrlægen (:

Vi har fået en tid til operation på mandag, og så krydser vi alt, hvad der krydses kan. Dyrlægen har forklaret os, at man først kan se 'hvor slemt det står til', når de åbner op, og så må vi tage den derfra.
    Hendes velbefindende og livskvalitet er naturligvis vores primære fokus.

Vi krydser i hvert fald fortsat fingre for nu smiley

• #4   21. feb 2013 Ja valget ert dit...Men jeg ville aldrig trække en af mine egne katte gennem sådan en omgang...Jeg gjorde det sidste gang med min MC og det endte med aflivning alligevel...Katten kan jo ikke forstå hvorfor vi påføre den div. traumer i den bedste mening...Den oplever nuet..pg det er det..

• #6   21. okt 2014 Min neutraliserede hunkat på 12 år har nu gennem en uge skiftevis sjattisset og tisset normale portioner og haft diarre. Får Royal Canin hypoallergenic tørkost og Hills ZD allergi vådkost grundet proteinallergi. Første besøg hos dyrlæge efter 2 dage, fik penicillin- og binyrebarkinjektion og penicillintabletter til 5 dage. Igen hos dyrlægen efter 3 dage, endnu en binyrebarkinjektion samt 120 ml væske subcutant i forsøg på et skylle evt. nyresten ud. Får aktuelt vådkost til regulering af maven, kan være en hårbolle, da det ikke er særlig ofte hun kaster sådanne op. Hun spiser og drikker og vil også gerne lege, hopper op og ned uden problemer, ligesom hun også bruger kradsebrædtet som vanligt. Overhovedet ikke smertepåvirket eller påvirket på anden måde (kedelig pels, matte øjne osv.). I nat igen leveret normal tissetår x 2, men så til morgen også 2 mikroskopiske. Har nogen erfaring med disse symptomer ?

Kommentér på:
Nyresten evt. operation :'(

Annonce