Giver plaster allergi? {{forumTopicSubject}}
Min datter har en kat der lige er blevet steriliseret. Hun har så også en lille chihuahua hund og den har fået den idé at kattens sår skal vaskes mange gange om dagen, og det har så gjort at såret ikke rigtig vil hele og min datter er også nervøs for bakterier o.l. Hun har prøvet alt muligt, men lige så snart hun vender ryggen til, er hunden der med det samme.
Jeg foreslog så at sætte plaster på såret så hunden ikke kunne komme til det, men så var der én der sagde at plastre var en meget dårlig idé fordi dyr ofte bliver allergiske overfor plastre.
Er det noget i kender til, at det sådan er ofte det sker at dyr bliver allergiske overfor plastre?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men sig til din datter at hun skal lave sådan en bodystocking til katten, har set de fleste laver det ud af en microfiber strømpe, men jeg brugte en nylonstrømpe der alligevel var løbet
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
Og ja det er en rigtig træls idé den har fået, men utroligt at katten finder sig i det, det havde mine sgu ikk gjort.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg er nu heller ikke sikker på en skærm på hunden ville hjælpe, den kan nok komme til katten alligevel
Håber nylonstrømpen kan hjælpe
Her er Lis model af bodystockingen: http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9807-bodystocking
Jeg vil lige sige at med nylonstrømpen da lavede jeg ikke nogen snor i halsen, jeg klippede blot 4 huller til ben og så trak jeg den over katten og det fungerede fint, hun kunne nu ikke lide at have den på, men fandt sig i det, og det er jo kun i kort tid, når først såret får fred, så heler det hurtigt
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
apr 2008
Følger: 1 Svar: 76
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
Min datter fik lavet noget tilsvarende til katten, og er ovre problemet nu.
Tak for alle rådene
Giver plaster allergi?