{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Giver plaster allergi? {{forumTopicSubject}}

Min datter har en kat der lige er blevet steriliseret. Hun har så også en lille chihuahua hund og den har fået den idé at kattens sår skal vaskes mange gange om dagen, og det har så gjort at såret ikke rigtig vil hele og min datter er også nervøs for bakterier o.l. Hun har prøvet alt muligt, men lige så snart hun vender ryggen til, er hunden der med det samme.
Jeg foreslog så at sætte plaster på såret så hunden ikke kunne komme til det, men så var der én der sagde at plastre var en meget dårlig idé fordi dyr ofte bliver allergiske overfor plastre.

Er det noget i kender til, at det sådan er ofte det sker at dyr bliver allergiske overfor plastre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Giver plaster allergi?
  • #1   24. feb 2013 Mennesker kan i hvert til fælle få allergi for plaster, og det er nok heller ikke sjovt at få af igen smiley hun må holde dem adskildt eller forbinde hele maven/ trøje eller noget smiley

• #2   24. feb 2013 Jeg ville ikke sætte plaster på, om det kan give allergi, ved jeg ikke, men det bliver da et helvede at få det af igen, samt at såret ikke får luft pga plasteret..

Men sig til din datter at hun skal lave sådan en bodystocking til katten, har set de fleste laver det ud af en microfiber strømpe, men jeg brugte en nylonstrømpe der alligevel var løbet smiley og det fungerede fint, dog havde min den kun på om natten og når jeg ikke var hjemme, men den fungerede og så kan hunden da vel ikke slikke på katten, det er do også en frygtelig vane den har fået sig der smiley

• #3   24. feb 2013 Heidi, det var skisme en god idé med den nylonstrømpe, den vil jeg gi videre til hende. Jeg har ellers også foreslået at hunden kunne få en skærm på indtil såret er helet, måske det ku gøre så hunden ikke kunne komme til, men det tror jeg nok datteren syntes ville være lidt synd for vovse.
    Og ja det er en rigtig træls idé den har fået, men utroligt at katten finder sig i det, det havde mine sgu ikk gjort.

• #4   24. feb 2013 smiley næhh men katten syntes nok det er hyggeligt at blive vasket smiley

Jeg er nu heller ikke sikker på en skærm på hunden ville hjælpe, den kan nok komme til katten alligevel smiley

Håber nylonstrømpen kan hjælpe smiley

Her er Lis model af bodystockingen: http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9807-bodystocking

Jeg vil lige sige at med nylonstrømpen da lavede jeg ikke nogen snor i halsen, jeg klippede blot 4 huller til ben og så trak jeg den over katten og det fungerede fint, hun kunne nu ikke lide at have den på, men fandt sig i det, og det er jo kun i kort tid, når først såret får fred, så heler det hurtigt

• #6   24. feb 2013 Min var for stor til strømper, så hun fik et ærme fra en aflagt bluse lavet efter lis' model, det virkede!

• jan b
    jan b Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Svar: 76
    #7   24. feb 2013 Hvis det er for at holde hundesavl væk fra såret - så skal der nok noget mere end en nylon/mikrofiber-strømpe til. Et bluseærme kan måske bruges - men jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare holdes adskilt de par dage til såret er lægt...?

• #8   24. feb 2013 Da min gamle kat blev syet på siden og ikk kunne lade hans sting være så fik han en bodystock på til børn, den passede perfekt og det hjalp rigtig meget. knappede den så bare sammen ved maven så han stadig kunne gå på bakken uden problemer.

profilbillede
  • #9   24. feb 2013 skal lige siges at han fik den på fordi han gik amok af at have skærmen på og kunne slet ikk klare den, og det her var meget bedre og han tog det pænt

• #10   1. mar 2013 Hej Anne Marie H, det ser fint ud med den bodystocking *smiler.

Min datter fik lavet noget tilsvarende til katten, og er ovre problemet nu.

Tak for alle rådene smiley

Kommentér på:
Giver plaster allergi?

Annonce