{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.677 visninger | Oprettet:

Ulve i Danmark {{forumTopicSubject}}

Ja, nu er det efterhånden mere eller mindre sikkert at ulven er kommet til danmark, og holder prognoserne stik, vil den være integreret i Jylland i løbet af de næste 8-10 år

Dertil tænker jeg, især på jer med udekatte, har i tænkt over om det kan få betydning for jeres dyr? Ulven kan ligeså godt jagte en sprintende kat som en sprintende kanin

Vil i begynde at overveje indhegning til kattene at risiko for at de skulle blive snuppet af en ulv

Tror i generelt det kan få betydning for bestanden af fritlevende katte?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulve i Danmark
  • #2   28. feb 2013 En ulv er et meget sky dyr... så jeg vil ikke være bekymret for mine katte... selvom vi bor på landet tæt på skov og fjord... men stadig i en lille by med lidt trafik og liv... Og tæt på den ulv de fandt død.

    Jeg synes det er super fedt at ulven er tilbage... den høre til her naturligt... og vi mennesker må bare indrette os efter, at vi har et stort rovdyr tilbage i vores natur!

    Jeg har set at folk er snakker om at man nu ikke kan have sine børn eller hunde til at løbe frit i skoven.... tro mig det er ulven der løber væk først smiley


  • #5   28. feb 2013 "De er noget mere bange for os end vi er for dem."

    Det er kun et spørgsmål om tid.
    Ræve og bjørne (i andre lande) søger også ind i beboede områder, når de er sultne nok.

    Så selv om tanken om ulve i Danmark er fascinerende, synes jeg ikke, de skal være her.

    I Sverige, hvor der ellers er store områder nok til dem, udgør de et stort problem, både fordi de tager landmændenes rener og også på grund af indavl.

    PS: I tv-avisen nævnte eksperten, at der er taget billeder af to ulve.
    En med lys bug og lyse ben og en næsten sort. I fodsporene af den ene sås også blodpletter, som tydede på, at den var i løbetid.

    Jeg kan også forestille fremtidige problemer med hybrider efter ulve og hunde, så nej til ulve i Danmark.


  • #6   28. feb 2013 JA TAK til ulve i Danmark smiley De hører til her, og trist, at det er et rovdyr der kan skade folks hunde og katte, men de har ligeså meget, hvis ikke mere, ret til at være her.
    Hvor ville det være vidunderligt, hvis vi kom tilbage til det mere naturlige, så verden ikke drukner i industri, bil-larm, og grådige mennesker der tror de skal bestemme over naturen.


  • #7   28. feb 2013 Synes du beskrive det hele meget godt Maria B, vi mangler skam noget ordenlig natur i DK, det er blevet meget industri og store veje overalt. smiley

  • #10   28. feb 2013 Jeg bor ret tæt på den døde ulv de fandt her oppe ved Thy... og jeg tænker at en ulv der er vandret ca 400km fra tyskland til Thy UDEN at blive set på sin tur igennem DK og UDEN at nogen overhovedet har mistænkt at en ulv er på vandretur... Det giver mig en ide om at den har holdt sig laaaaangt væk fra mennesker og beboelse... heroppe kan der være laaaangt mellem byer og beboelse... så her er masser af plads og andet vildt liv ... prøv lige at tjekke området på et kort smiley

  • #11   28. feb 2013 Jeg synes det er fantastisk at ulven er tilbage i Danmark, for den hører til i vores natur og har gjort det i mange hundrede år, inden den blev udryddet herhjemme. Jeg har altid haft en stor kærlighed til ulven og synes det er et fascinerende og smukt dyr. Jeg synes den er en del af den nordiske sjæl og natur og derfor er jeg meget glad for at den er kommet tilbage. Jeg synes det er et godt varsel og jeg håber mange vil kæmpe for at den skal have lov at være her. Mange dyr er forsvundet og truet i den danske natur, fordi vi mennesker har taget deres levesteder og det er synd. Vi bør gøre mere for at passe på vores natur.
    Jeg er dog også meget bange for, at nogle vil udrydde den igen og at den skal blive skudt, fordi den har gjort sig upopulær og dræbt nogle får. Det ville være rigtig trist og jeg håber sådan at den vil blive tolereret og vi kan leve side om side. Det ville være en stor drøm for mig at se dem i naturen i deres rette element og det håber jeg på jeg vil komme til en dag smiley


  • #12   28. feb 2013 Desuden, hvis jeg havde udekatte ville jeg nok være mere nervøs for at de blev dræbt i trafikken, end at de blev taget af en ulv smiley

  • #15   28. feb 2013 Jeg syntes det er facinerende at der er kommet ulve tilbage til DK, om der er "plads" til den i den danske natur??? Godt spørgsmål, men jeg syntes ikke der er nogen grund til endnu at råbe bål og brand..
    Om der er større risiko for tamhunde og katte pga ulve, tjaa det er der nok, men tror nu stadig at faren ved biler og anden trafik er større end at en ulv skulle tage en kat eller hund..


  • #16   28. feb 2013 I Indien fortalte de lokale, at ulvene kunne finde på at søge ind til byerne efter mørkets frembrud for at lede efter føde. Jeg boede ½ år i Indien på udveksling i 2005. Jeg rejste primært i det nordlige område, da jeg boede tæt ved Delhi. Da jeg rejste i staten Uttarakhand med medstuderende SKULLE vi være tilbage, inden det blev skumring på grund af faren fra vilde dyr.

    Denne tragedie skete et andet sted i Nordindien 2 år tidligere.

    http://ekstrabladet.dk/112/article108606.ece

    Og fra vores egne himmelstrøg... Sverige... "Heldigvis" kun hunden Tyson der måtte lade livet. Mor og far med barnevogn slap væk...

    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39057163:ulve-angreb-svensk-børnefamilie.html

    Hvis befolkningstætheden er tæt, så vil ulven blive mere vant til at se mennesker. Den opsøger normalt ikke mennesker som sådan, så skal den vist være meget sulten, men det sker da. Jeg synes, vi bliver nødt til at anerkende, at vi taler om et stort rovdyr.Jeg ser ingen grund til skræmmekampagner men billedet er jo ikke rosenrødt heller og det synes jeg er nødvendigt at huske på.


  • #20   28. feb 2013 Uhh i en alvorlig debat, er jeg nød til at smide et humoristisk billed ind, med fare for at nogen ikke kan se humoren, hvis billedet støder for mange så må jeg fjerne det igen smiley men så det på FB og syntes trods sagen med ulve der har taget livet af får i jylland, at den er meget sjov smiley

    Ok jeg ved godt jeg har lidt sort humor smiley


    profilbillede
  • #23   28. feb 2013 Ja jeg er ikke i tvivl om at det ikke er sjovt for landmændene som har stået for skud for ulvens lyster, og jeg føler da også med dem..

    Men det gør ikke at jeg syntes dette billed er mindre sjovt smiley


  • #25   28. feb 2013 Så må landmændene jo lave nogle bedre hegn...

    Så kan det være at vi her på landet kan slippe for at jagte køer, heste og æsler væk fra vejen og baghaver ca 2-3 gange om mdr ... det sker nemlig tit her smiley


  • #26   28. feb 2013 Jeg bor i Jylland ,og lader gerne min kat være ude.
    Hvor stor er chancen at ulven lige kommet her og tager min kat smiley

    Næsten ikke eksistrende
    Sikke panik pga en ulv , i det fredelige DK.
    Tænk hvis vi boede ex i Australien uha da da ,der er farlige dyr;-)

    Bare varulvene holder sig væk er jeg tilfreds he he



    profilbillede
  • #27   28. feb 2013 Jeg synes da også det er ærgerligt for den bonde som har mistet de får, men så må man jo lave en eller anden form for forsikring. Skal vi så også udrydde alle ræve, fordi de kan finde på at tage et par høns? Andre steder i verden lever man altså side om side med meget større og farligere dyr end ulve, så herhjemme må der da også kunne være plads til ulven.

    Som Tine siger er det jo ikke varulve det drejer som om smiley


    profilbillede
  • #30   28. feb 2013 Hooooold da op debatten tog fart
    Og jeg har ikke fået en eneste besked oppe øverst om at der var kommet svar herpå smiley

    Lige for at få det på plads.. Kan vi så ikke blive enige om, at hvis ulve vandre hertil, må det være fordi at de har tilpasset sig? Og dermed hører de altså til her?


  • #32   28. feb 2013 Så vidt jeg har forstået, døde ulven af sygdom (var det ikke kræft man fandt i den?) samt at den var meget gammel smiley

    Edit: en betændelsestumor der kvalte den. Altså ikke mangel på føde


  • #34   28. feb 2013 De sider det er mere end 1 ulv der har bidt i alle de får der er dræbt de sidste par dage..

  • #35   28. feb 2013 Jeg har ikke læst hele tråden, men grunden til at ræve m.m. søger ind i byerne er at VI vil bo tæt på naturen - og helst der hvor alle dyr skal leve og have fred. Kort sagt, vi er selv skyld i at de kommer ind i byerne for byerne kommer ud til dem!

    Mht. ulve, så taler vi jo om få stykker der måske er set og indtil andet er bevist, så kan det jo være en stor hund der har fået en "blodrus".
    Ulven er fredet og sommetider skal vi lige passe på at vi ikke bliver for herskende her på jorden - en dag svier det til os selv (forurening, smog, uddøde arter af blomster og dyr).


  • #36   28. feb 2013 Tine:
    Ja uha, og vi tager gerne til Australien og alle mulige andre steder for netop at opsøge de farlige dyr;)
    Hvad beklager vi os egentligt over?


  • #37   28. feb 2013 Det jeg synes er ret underligt er at , Dagen efter at billedet blev taget, er der pludselig en landmand der har fået bidt 10 får ihjel... men mens ulven har været på vej op er der ingen rapporter der overhovedet ligner det landmanden har været udsat for...
    Men der er åbenbart kun får i midtjylland og op efter smiley


  • #38   28. feb 2013 Jeg ved ikke, om jeg er for eller imod ulven. Jeg konstaterer, der er et par eksemplarer i det jyske... Hvis ulvene er kommet for at blive, så håber jeg, der er tilstrækkeligt med territorie til dem.

    Men ja, vi er da ikke vant til at skulle dele territorie med vilde dyr. I både Australien og Indien har jeg haft grønne firben som værelseskammerater, det er super for de snupper myg og andre insekter:)

    Noget helt andet: det virker lidt forkert ikke at kunne rumme nogle ulve her, når vi forventer at verdens fattige mennesker skal dele område med flere farlige dyr. smiley

    Stadigvæk, så bryder jeg mig ikke om, at man antager, at ulven altid er sky. Det kan man altså ikke bare gå ud fra. I USA har der været angreb mod joggere og hundeluftere i naturområder, hvor man har genudsat ulve. Og ulvene har været gradvis dristigere og gået specifikt efter et nemt bytte, fordi deres erfaring sagde dem, at de ikke havde noget at frygte.


  • #41   1. mar 2013 Nej ! Ulven hører ikke hjemme i den danske natur efter min mening. Hvad enten man kan li det eller ej ,så har vi "indrettet" den danske natur så den passer til os mennesker. Vi har ikke store vilde og afsides landsdele hvor ulve flokke kan leve uforstyret som eks. Sverige eller Norge.
    F.eks i Norge skydes ulve der bevæger sig i nærheden af områder med landbrug , for at beskytte landbrugs dyrene.
    Nu kender jeg et medlem af den "ulve ramte " fåre avler familie, og det er mildest talt en frygtelig tid de går igennem lige nu. De er specielt kede af , at i et land som ellers påråber sig høj dyrevelfærd, at alle ignorerer det mareridt de stakkels får oplever.
    Ulven slår ikke dyret ihjel , men æder af det levende , til det sidst forbløder eller dør af stress. For ikke også at tale om de får der bliver aflivet fordi det er skambidt til ukendelighed , og her taler vi store lunser der er flået af . Der er ikke noget naturligt eller prægtigt over en ulv i blodrus i en indhegnet fårefold , men det er nærmere en massakre. Ulve der lever vildt i øde områder indfanger deres bytte ved jagt og der er lige vilkår så at sige for både ulv og bytte.
    En anden side af sagen er det økonomiske aspekt. Op til 30 døde dyr, dyrlæge regninger , plus en masse ekstra udgifter til eks. nød transport af flokke osv osv.
    Og oven i det hele er de indvaderet af pressen fra morgen til aften , der hænger kameraer op over alt for at få et billede af ulven og har et spørgsmål til alt hvad de foretager sig. De bliver kimet ned af "plattenslagere" der enten kan lokalisere ulven ved synskhed eller dem der kan fortælle ulven med telepati at det må den ikke.
    Det er ikke sjovt at se sit livsværk/levebrød blive raseret og stå og være magtesløs og så samtidig til stor jubel fra mange.


  • #43   1. mar 2013 H.M

    "Ulven slår ikke dyret ihjel , men æder af det levende , til det sidst forbløder eller dør af stress"

    Ja og ???

    Hvordan tror du andre rovdyr spiser ??

    Din egen kat kan lege i en times tid med en levende mus, den kan brække ryggen på den så den ikke kan løbe væk... og så elles hygge sig med at daske til den, gå rundt med den i munden... osv ...
    Har du nogensinde hørt en mus skrige i en time... fordi din kat leger med den... og ja en kat kan sagtens starte med at spise musen fra bagdelen af ... uden musen er dø.

    Det er sådan naturen er... det er sådan et rovdyr er !

    Men dertil skal siges, at jeg selvfølgelig synes det er rigtig synd for den familie at det går ud over deres får og dem...
    Men at de bliver overrendt på den måde, kan jo ikke være ulvens ansvar... det er sku pressen der er i en blodrus !!!!!!!!


  • #44   1. mar 2013 Jeg har intet imod ulve og synes det er prægtigt dyr ,men i sit rette element. og det synes jeg ikke vores natur er. Det var det måske for 200 år siden , men der er dælme også sket meget siden. Vores land kan efter min mening ikke samlignes med hverken sverige eller USA , vi har ikke de samme arealer af skove og stepper som er ulvens naturlige habitat.
    Mht til de skambidte får , så kan vi da godt sige at det er en hund løber rundt og skambider fårene samme nat som ulven har været på visit....


  • #45   1. mar 2013 **Ja og ???

    Hvordan tror du andre rovdyr spiser ??
    Det er sådan naturen er... det er sådan et rovdyr er !**
    Ja men der er intet naturligt ved får som er spærret inde i en indhegning. At en ulv æder et krondyr som lever frit er noget helt andet


  • #47   1. mar 2013 Hvis den er kommet ind i en indhegning, må det jo være fordi den ikke er ordentlig sikret, så bedre indhegning er nok vejen frem. Vi er ikke vant til at have den slags dyr, men nu er det jo ret sikkert at ulven er tilbage i den danske natur, så derfor må landmændene tage deres forholdsregler.

  • #50   1. mar 2013 Dette er taget fra illustreret videnskab,mon ikke de ved bare lidt om emnet smiley

    Endelig er der naturligvis ulvens skræmmende udseende og uhyggelige lyde, der nok har kunnet nære nogle menneskers frygt. Faktum er imidlertid, at de utallige historier om ulve, der uden den mindste provokation har angrebet mennesker, eller som i samlet flok har overfaldet hele landsbyer, ikke kan bekræftes. Antallet af autentiske historier om ulveangreb på mennesker er meget lavt.


  • #51   1. mar 2013 Det vil kræve et kæmpe indgreb for det danske landbrug at sikre sine husdyr mod ulve indtrængen. Sådan nogle hegn koster mere end hvad godt er , og dem er der kun landmændene til at betale . I de andre europæiske lande hvor ulven lever bliver de reguleret ved at indfange eller skyde særlige problem-ulve , f.eks. ulve, der mister deres naturlige skyhed overfor mennesker og kan optræde truende. Eller som tilfældet herhjemme fra hvis de angriber husdyr bestandene . I Sverige lever ulvene i i tyndt befolkede områder og bestandene holdes reguleret til disse områder. Jeg har svært ved at se hvor i Danmark det kan efterlignes . Så i mine øjne skal det bestemt ikke "romantiseres" at ulven er på vej tilbage i den danske natur .

  • #52   1. mar 2013 Nej, så hellere køre skræmmekampagne eller hvad? Det er jo som at være tilbage i middelalderen, folk snakker om at ulvene kommer og tager vores børn og de er så farlige at de nærmest er djævlen i forklædning.

  • #53   1. mar 2013 Camilla
    He he smiley
    Lad endelig være med at tage en rød hætte på smiley
    Nej seriøst ,man behøver ikke altid at have nej hatten på.


    profilbillede
  • #54   1. mar 2013 Er det en ensom strejfer eller to så begrænser det sikkert problemerne , men skal der til at være ulve bestand i Danmark , så rejser det nogle spørgsmål / problemstillinger man ikke kan se bort fra.

  • #56   1. mar 2013 Og pas nu på med "Ulven kommer", for det er jo endnu ikke bevist at det ikke er en stor"blodhund" der har bidt dem ihjel.

  • #58   1. mar 2013 Der stod der ville gå minimum 14 dage før de ved om det er en ulv, med det dna materiale som er sendt til undersøgelse.

  • #59   1. mar 2013 Enig med fruen smiley

    Felis ,man kan altid finde links,der støtter ens påstand smiley
    Hørte lige Jørn Dohrmann fra DF, han mener ulven skal ud af Danmark,
    meeeen de vil jo have alle ud smiley


  • #61   1. mar 2013 Som svar på spørgsmålet ts stiller: Ulve eller ej så er mine katte ude når de har lyst til det, jeg tror faren for de skulle blive taget af en ulv er minimal.
    Der ud over, så har ulven tidligere levet vildt i Dk og kommer den tilbage er det fordi den stadig kan leve her pga tilpasning. Ja det er skide surt for bønderne at det giver lidt mere udfordring og sikkert også noget udgifter... men så igen, skal løven udrydes i afrika? der kunne man jo give samme argumenter... og det med overfald på mennesker tager jeg med et gran salt, ulven er et meget sky dyr, og mennesket er ikke på deres menu... Ja en syg enlig ulv tager hvad den kan få, men så er faren vist ca lige så stor for at blive overfaldet af en hund


  • #62   2. mar 2013 Hvor interessant med ytringen om at "de biologer der indtil nu har set skader på fårene er overbeviste om det er ulven der har været på spil." når det nu langt fra er den generelle konsensus og udtalelse fra biologer..
    Og ditto med overbevisningen om at det er en ulv (og jeg sidder da trods alt på biologisk institut og arbejder dagligt).. Lad nu DNA beviserne dømme..


  • #65   2. mar 2013 Og efterhånden som stemningen er blevet pisket op, så siger jeg stakkels ulv hvis det er en ulv, for den bliver da hadet af de fleste med de udtalelser i medierne og menneskers manglende kendskab til ulves generelle adfærd.
    Håber at Naturfredningsforeningen står fast på at den er fredet - og at den forbliver fredet!


  • #68   2. mar 2013 Susan - hvor mange gange kan man trykke ENIG?

  • #69   2. mar 2013 Susan
    Jeg trykker også enig smiley


  • #71   2. mar 2013 Endeligt noget godt fra EU smiley

  • #72   5. mar 2013 Ulven tilbage i Danmark? Har vi plads til den?
    I december 2009 blev der meldt om observation af et ulvelignende dyr ved Maugstrup i Sønderjylland og 14. og 15. februar 2010 rapporteres to uafhængige observationer om en enlig ulv ved Stursbøl Plantage ved Jels.
    Selvom om observationerne ikke er blevet bekræftet af myndighederne var der muligvis tale om den første ulv på dansk grund i næsten 200 år!
    Spørgsmålet er om der er plads til ulven i Danmark? Selvom Danmark i dag er ganske vildt-rigt med en voksende bestand af rådyr, hvor danske jægere som hobby årligt skyder ca. 120.000 rådyr – en stigning på ca. 100.000 rådyr i forhold til 1940'erne, vil ulven unægtelig skabe konflikter når den også vil sidde med ved vildtbordet, ligesom det også må forventes at ulven af og til vil søge det lette bytte i form af påskelammet på marken.
    Ulven vil formentlig kunne trives og finde føde i de store midt- og vestjyske plantager eller i de flere tusinde hektar store militære skydeområder, der almindeligvis er lukket for offentligheden.
    Et er sikkert! Ulven er på vej! Er du klar til at give plads til den når den kommer?
    Vidste du?
    At der ikke eksisterer ét eneste dokumenteret bevis for, at ulve har dræbt et menneske i Europa siden Middelalderen.
    At ulve ofte tilbagelægger op imod 50 kilometer under en jagt og de jager fortrinsvis om natten.
    At ulvens parringstid er i marts og ulvepar kan holde sammen i årevis.
    At ulvens berømte tuden især høres i oktober-december.
    PB
    Kilder: Skov- og Naturstyrelsen, Søren Olsen/Ingeniøren, expatica.com, Ulveskoven.dk, Der Spiegel Online. Pattedyrenes Liv, Philipsens Forlag 1873


    Er der føde nok til ulve i Danmark?
    De fleste forskere er enige om, at der er rigeligt af mad til ulve i den danske natur. Ikke kun få strejfende ulve, men også til en egentlig bestand – måske helt op til 100 ulve, ifølge seniorforsker Peter Sunde, Aarhus Universitet – hvis vi altså vil have dem!
    Den danske bestand af hjortevildt, især råvildt, er steget markant de sidste 75 år. Stigningen menes at være hovedårsagen til den stigende forekomst af skovflåter, der bruger hjortevildtet som værtsdyr. Mennesker, der bides af skovflåter ser således ud til at være 4-5 doblet siden 1965.
    Et teoretisk regneeksempel
    En voksen ulv spiser i gennemsnit gerne 4 kg kød om dagen, hvis den har mulighed for det, men kan også klare sig i et par uger uden mad. En lykkelig ulv, der får hvad den kan æde, kan således teoretisk fortære ca. 4 kg i 365 dage = 1460 kg kød på et år. I praksis vil en vild ulv nok æde betydeligt mindre. Bl.a. viser polske erfaringer fra Bialowieza nationalparken at ulve, der jager sammen nøjes med at nedlægge et større bytte hver anden dag.
    Et voksent rådyr vejer ca. 20-25 kg, men leverer måske kun max. ca. 10 kg føde, resten efterlades til rovfugle, krager, ådselædere m.m.
    Det betyder at der teoretisk skal ca. 1460/10 = 146 rådyr til 1 ulv pr. år eller 14.600 rådyr til 100 ulve!
    Det kan sammenlignes med at ca. 30.000 rådyr hvert år dræbes i trafikken og at danske jægere årligt skyder omkring 130.000 rådyr!
    100 ulve = 14.600 rådyr
    Trafik = 30.000 rådyr
    Jægere = 130.000 rådyr
    Udover råvildt vil ulve også kunne jage kronvildt. Et krondyr vejer ca. 5 gange så meget som et rådyr og kræver derfor et betydeligt mindre antal byttedyr. Hvert år må Naturstyrelsen skyde flere hundrede krondyr for at holde bestanden nede på et passende niveau bl.a. af hensyn til landbruget.
    I regnestykket indgår ikke at ulven også supplerer kosten med gnavere, fugle, ådsler (f.eks. trafikdræbte dyr) m.m.
    /MR
    Kilder: Institut for Bioscience, Naturstyrelsen.dk, huntersmagazine.com.

    Et lidt langt indlæg som jeg ikke vil gøre meget længere.. bare sige at jeg helt sikkert er tilhænger af at ulven har sin plads i dansk natur. Og det glæder mig at den er fredet fra EU's side


  • #73   5. mar 2013 Irene

    Hvilket fantastisk indlæg!!!!


  • #74   5. mar 2013 mange tak Heidi smiley det tog kun 2 minutter at finde det på nettet smiley


  • #77   29. mar 2013 http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-66621106:ekspert-ulv-vil-angribe-mennesker.html?rss

    Der er også en artikel om det i Søndagsavisen.


  • #79   29. mar 2013 R.B.

    Jeg lagde linket ud, så Mogens m.fl. nemt kunne finde og kommentere på den canadiske eksperts syn på sagen smiley


  • #85   29. mar 2013 Tak til Mogens T
    Dejligt med en eksperts mening,og at du bruger tid på at læse og svare på denne tråd smiley

    Mon ikke Mogens T ved bare end smule mere om dette emne,end vi andre ?


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #88   29. mar 2013 Her er Mogens T links, der var sat et punktum sidst i linket, så siden ikke vises. smiley

    www.scribd.com/ulvidanmark


  • #89   30. mar 2013 Mogens Trolle er vist ikke den eneste ensidige person herinde smiley

    Har læst andre indlæg som MT. har skrevet på dr s hjemmeside smiley
    Og vælger at tro på MT ved hvad han taler om smiley



  • #90   30. mar 2013 Canadisk ulv og europæisk ulv er vist 2 forskellige arter smiley

  • #92   30. mar 2013 Jeg har brugt dette link i en lignende debat på hundegalleri.

    http://www.nprsr.qld.gov.au/parks/fraser/dingo-safe.html

    I Australian er dingoen normalt sky og ikke farlig for mennesker. På Fraser Island lever de dog tæt op af mennesker og dermed lærer nogle af dem ikke at forblive sky og søge føde ved mennesker. Det har givet nogle problemer og mennesket skal lære at ændre sin adfærd og tilpasse sig dingoen.

    Man har indhegnet de lidt større byer og ellers går de australske myndigheder efter at oplyse om, hvordan man bør gebærde sig.

    Hvis vi får flere ulve om mange år, så synes jeg, deres retningslinier giver et indblik i, hvad man skal forvente at forholde sig til.


  • #93   30. mar 2013 RB
    at udøve censur mod andre meninger
    øhh hvem gør det ?


  • #95   31. mar 2013 Felis
    Ok tak for svaret ,hvis det forholder sig sådan er det et problem.
    Ser lige nærmere på den påstand smiley


Kommentér på:
Ulve i Danmark

Annonce