Afføring hænger nogle gange fast? Afføring hænger nogle gange fast?
Halløj..
Efter Sofie er blevet steriliseret har vi oplevet 2 gange nu at hun har afføring til at hænge i et stykke hår ud af bagen.
Ja hun gnubber jo sin bag hen ad gulvet (klinkegulv HELDIGVIS) og det er jo et svineri, og faktisk også synd for Fie mis
Jeg har lagt mærke til at det er hår det hænger i, altså LANGT hår, måske hun æder min dames lange hår rundt omkring, og dette skaber problemet?
Jeg har ihvertfald fjernet det begge gange, om det så er noget hår hun har gnubbet op i bagen mens hun har gnedet sig hen ad gulvet skal jeg ikke kunne sige.
Er det noget i oplever normalt?
Hun får Maine coon blanding fra royal canin og afføringen virker normal
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg tvivler på at du kan afhjælpe det som sådan, måske ved at give noget kattemalt eller give adgang til kattegræs, så håret ikke kommer ud som sådan en lang tråd, men mere blander sig i afføringen, ved det ikke men blot en tanke..
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 7 Emner: 26 Svar: 89
Min ene hunkat havde det for første gang igår, og gik næsten i panik. Og hun er 3 år gammel. De har altid fået tørkost og så en gang imellem lidt vådkost osv, men ikke fast.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Så masser af græs og lidt kattemalt kan måske hjælpe jeres kat også.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Engang var en af mine katte på bakken, og kom spurtende ud derfra i vild panik og galop med en pølle dinglende efter sig. Pøllen sad fast for enden af et langt hår.
Jeg gjorde så det, man IKKE skal gøre: Hev i det, og heldigvis gik det godt, men man må aldrig hive i hår og snore, der kommer ud af missenumser, for det kan skade tarmene.
Så klip det af med en saks hvis det sker igen.
Som Felis nævner har det absolut intet at gøre med, at katten er neutraliseret - det har udelukkende at gøre med damens lange hår, som hun har fældet.
dec 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 37
Og drikkelse vil jeg tro hun får nok af, hun tømmer da sin vandskål min. 1 gang om dagen, og det er altid friskt
Så det vi har erfaring med, vores tørfoder, det spiser hun.
Skal lige huske det der med at vi ikke må hive det ud, men klippe det..
Afføring hænger nogle gange fast?