2.160 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Afføring hænger nogle gange fast? Afføring hænger nogle gange fast?

Halløj..

Efter Sofie er blevet steriliseret har vi oplevet 2 gange nu at hun har afføring til at hænge i et stykke hår ud af bagen.

Ja hun gnubber jo sin bag hen ad gulvet (klinkegulv HELDIGVIS) og det er jo et svineri, og faktisk også synd for Fie mis smiley

Jeg har lagt mærke til at det er hår det hænger i, altså LANGT hår, måske hun æder min dames lange hår rundt omkring, og dette skaber problemet?

Jeg har ihvertfald fjernet det begge gange, om det så er noget hår hun har gnubbet op i bagen mens hun har gnedet sig hen ad gulvet skal jeg ikke kunne sige.

Er det noget i oplever normalt?

Hun får Maine coon blanding fra royal canin og afføringen virker normal smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afføring hænger nogle gange fast?
  • #1   5. mar 2013 Det er også sket her hjemme før, og tror simpelthen det er fordi at de sluger nogle lange hår.. Det er rigtig synd for katten ja.

• #2   5. mar 2013 Ja som Sanne siger det kan ske en gang imellem, det er rigtig synd for katten, så hvis det er muligt at afholde hende fra at spise håret så gør det, for hvis det er meget lange hår så er det jo ikke hendes eget..

Jeg tvivler på at du kan afhjælpe det som sådan, måske ved at give noget kattemalt eller give adgang til kattegræs, så håret ikke kommer ud som sådan en lang tråd, men mere blander sig i afføringen, ved det ikke men blot en tanke..

• #5   5. mar 2013 Felis: hvad mener du med at hun vel forhåbentlig får en masse forskelligt ud over det foder?
    Min ene hunkat havde det for første gang igår, og gik næsten i panik. Og hun er 3 år gammel. De har altid fået tørkost og så en gang imellem lidt vådkost osv, men ikke fast.

• #7   5. mar 2013 Det er sket en enkelt gang herhjemme, og da klippede jeg det lige ved numsen og så kom resten ud næste gang. Vi har opgivit at holde et helt hårfrit hjem (støvsuger hver dag og tørrer gulve hveranden) da vi bægge har langt hår. Så Trolden har altid tilgang til kattegræs og får malt et par gange om ugen. Man kan se at der kommer en del hår ud i Bakken, men det er lavet som små aflange hårbolde med 'spids' i den ene ende. Ved ikke hvorfor han ikke kaster dem op istedet for... Han spiser orijen og acana + vådt og råt.
    Så masser af græs og lidt kattemalt kan måske hjælpe jeres kat også.

• #8   5. mar 2013 Felis jeg forslog det heller ikke fordi jeg mener det opløser hår, det ved jeg godt det ikke gør, men det var mere ment som at det så ikke ville skabe problemer i tarmen for katten..

• #9   5. mar 2013 Ja, jeg har desværre oplevet det. Jeg er dog ret omhyggelig med at smide alle lange hår jeg ser i skraldeposen, så de ikke ender i missemaver. Støvsugning bør man også gøre mere i smiley (det var note til mig selv).

Engang var en af mine katte på bakken, og kom spurtende ud derfra i vild panik og galop med en pølle dinglende efter sig. Pøllen sad fast for enden af et langt hår.
    Jeg gjorde så det, man IKKE skal gøre: Hev i det, og heldigvis gik det godt, men man må aldrig hive i hår og snore, der kommer ud af missenumser, for det kan skade tarmene.
    Så klip det af med en saks hvis det sker igen.

Som Felis nævner har det absolut intet at gøre med, at katten er neutraliseret - det har udelukkende at gøre med damens lange hår, som hun har fældet.

• #10   5. mar 2013 Vi har prøvet vådfoder, men hun gider sku ikke rigtigt at spise det.

Og drikkelse vil jeg tro hun får nok af, hun tømmer da sin vandskål min. 1 gang om dagen, og det er altid friskt smiley

Så det vi har erfaring med, vores tørfoder, det spiser hun.

Skal lige huske det der med at vi ikke må hive det ud, men klippe det.. smiley

Kommentér på:
Afføring hænger nogle gange fast?

Annonce