{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.449 visninger | Oprettet:

Katte allergi & Astma - hulk {{forumTopicSubject}}

Jeg har været syg her i vinter med bronkitis & lungebetændelse og har hostet siden midt december, heldigvis er det ikke så slemt mere. Jeg var på hospitalet og fik taget røntgen billeder af mine lunger, heldigvis var de helt ok. Jeg fik en tid til en astma og allergi test i sidste uge og sikke en nedtur, jeg har astma men det værste var at prik testen ( allergi test ) viste kraftig katte allergi, jeg fatter ikke at når jeg aldrig før har lidt af noget som helst pludselig har ovennævnte. Før de 2 killinger jeg har nu havde jeg en kat i 13 år ( himmelkat nu ). Jeg har ingen symptomer såsom kløe og udslet det troede jeg var hoved symptomerne ved katte allergi. Jeg skal til samtale med en læge på hospitalet i næste uge, så må jeg høre hvad han har at sige, en ting er sikkert killingerne skal INGEN steder de BLIVER her.
Har nogen af jer erfaring med katte allergi og noget mod dette der virker, jeg tænkte på at prøve akupunktur.
Alle råd er meget velkomne.

Hilsen Sanne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte allergi & Astma - hulk
  • #1   12. mar 2013 Du har lige beskrevet det værste der kunne ske i mit liv.... udover at være allergisk overfor mine børn smiley

    Piller og god rengøring må være vejen frem, hvis lægen begynder at øffe noget om at du ikke må have katte mere...
    Håber han fatter hvor vigtig dine katte er... og han kan komme med andre alternativer end at komme af med kattene.

    Held og lykke


  • #2   12. mar 2013 Du skal vide, at mange læger kun har i hovedet at kattene skal væk - men husk, der er andre udveje;)
    Jeg HAR haft astma betinget af katteallergi i min barndom, men vi beholdt katten. Da jeg blev teenager blev jeg testet negativ for katteallergi!
    Jeg har stadig astma, men nu er det vejrbestemt.

    Du får sikkert udleveret mindst 2 slags medicin - en forebyggende spray og en anfaldsmedicin, Måske får du en tredje der er en langtidsvirkende anfaldsmedicin.
    Det er standarden smiley
    Det er lokalbehandling og er ikke giftigt - heller ikke selv om det er binyrebarkhormon. Binyrebarkhormon giver først de alvorlige bivirkninger ved langtids-tabletbehandling.
    Få katten ud af soveværelset.
    Hvis du ikke selv kan holde ud at gøre rent, så få en anden til at gøre GRUNDIGT rent 1 gang om ugen og luft ud og sørg for en lav luftfugtighed.
    Der findes også vacciner, så giv ikke op, det kan være, a du i det lange løb vil ende som mig - jeg har vist vaccineret mig selv;).

    Akupunktur har jeg prøvet med succes, det fjerner ikke allergien, men lindrer symptomerne - dog skal du blive ved med medicinen så du ikke skal fise ind og ud af hospitalet;)

    God bedring:)


  • #3   12. mar 2013 Hej G.H
    Både min egen læge og den sygeplejerske der tog prøverne sagde at det eneste der er at gøre er at finde et nyt hjem, men det kommer aldrig på tale. Jeg forstår stadig ikke de kraftige udslag der kom med kat & hun i testen da det eneste jeg " lider " af er hosten, den blev rigtig slemt da jeg stoppede med at ryge for ca. 5 uger siden, men det siger ryge stop linien er normalt da lungerne begynder at regenerere, nu hoster jeg stadig men får ikke anfald på 5 - 10 min mindst 10 - 15 gange daglig som før. Jeg sagde til sygeplejersken på hospitalet at jeg havde hørt man kunne blive vaccineret mod katte allergi, men det havde hun aldrig hørt om.
    Jeg gik hjem og googlede det og det kan man altså godt, nå men nu må jeg vente og høre hvad lægen har af behandling at tilbyde og forklare ham at komme af med killingerne vil være som hvis forældre skulle af med deres børn og håbe at han er en der kan lide katte og forstår dette. Jeg bor alene ( med killingerne ) og da jeg indimellem får nogle nedture så er det dem der forhindre mig i at gå helt i sort da det er terapi for mig at lege og hygge med dem.


  • #4   12. mar 2013 Hej Marianne.
    Jeg kom på hospitalet pga. lungebetændelse som der har været en hel epedemi af her i vinter.
    Soveværelset kan jeg ikke holde dem ude af da det er det eneste dted hvor der er plads til deres store klatretræ.
    Jeg har net for et vindue i hvert værelse ( stue - sove & køkken ) så udluftning er intet problem. Jeg har ingen problemer med rengøring og er begyndt at støvsuge oftere end før samt støve af. Det mest underlige er at hun killingen ligger og sover ved mit hoved hver nat og det giver ingen problemer. Tror / håber der har været noget galt med allergi testen smiley


  • #5   12. mar 2013 Altså jeg har HØRT at priktesten ikke altid er 100 pct. pålidelig.
    Så findes der en provokationstest, men er du interesseret i det?
    Er denne viden ikke nok for dig?
    Jeg tror at det vil skabe flere bekymringer.
    Sååå synes jeg at du skal slå lidt på. at det er dem der holder dig oppe;)


  • #6   12. mar 2013 Hej igen Marianne
    Jeg vil gøre som du foreslår forklare at det er dem der holder humøret oppe smiley
    Rart at se at jeg ikke er den eneste natteravn her smiley


  • #7   12. mar 2013 Måske har du os bare vendet din krop som meget til dine katte, at du ikk reagere så voldsomt. Nogle er det os vise typer katte de kan få voldsomt reaktion på og andre ingen, min mor har selv begge og lever fint med sin skovkat smiley

  • #8   12. mar 2013 Det er ikke verdens undergang at have katteallergi, jeg har haft katteallergi (samt allergi for en masse andet) siden jeg var 5 år, jeg har som barn og teenager fået vacciner på ugentlig basis mod dette for at bekæmpe symptomerne, og måske fjerne allergien, det hjalp rigtig meget, men tror kun det er noget man gør ved børn, har aldrig hørt voksne få den behandling, men ved det selvfølgelig ikke, jeg blev ikke allergi fri, men mine symptomer blev lettere at leve med, da jeg var barn gav vi min kat væk til naboen, og først da jeg var 13-14 år fik jeg plaget min mor nok til igen at få kat, og jeg har ingen problemer med mine egne katte, jeg kan dog ikke tåle langhårskatte, og efter jeg fik Tøsen for 6 år siden har min allergi udviklet sig sådan at hunde kan jeg næsten ikke være i stue med uden at jeg får vejrtrækningsproblemer, og hund skulle jeg ellers være mindre allergisk overfor end kat, men tror min krop har vaccineret sig selv mod katte og i stedet skudt det over på et andet dyr smiley

    Og vil også sige at jeg som barn havde astma, men voksede fra dette, så nu venter jeg blot på at det vender tilbage, idet jeg om et par år fylder 40 og så er der jo en ret stor risiko for tilbagefald..

    Men vil sige at allergi piller er nok for mig til at holde det nede, og det er for mig ikke dagligt, kun ved behov, som sagt reagere jeg ikke på mine egne, kun i pollensæson og så her hvor de fælder meget der kan også være dage hvor jeg lige har brug for en pille..
    Men der er noget med at man kan få en vaccine som holder 3 år, men kender intet til den andet end jeg har hørt om det, min læge ville begynde at rive håret ud af sit hoved hvis han vidste jeg havde kat, jeg har haft samme læge altid så han kender min barndomssituation, og er meget imod at udsætte sig for unødig risiko smiley men jeg vil ikke undvære mine katte, det er dem der afholder mig fra at gå i sort..


  • #9   18. mar 2013 Øv, det er jeg ked af at læse, jeg ved jo hvor højt du elsker de to. Og at du er holdt op med at ryge er da vildt imponerende. Jeg håber der findes en løsning så du kan få det bedre og samtidig have kattene hos dig. Jeg kender en med katteallergi som er alternativ behandler, måske kender hun noget som kan lindre, hvis du skulle være interesseret, hun holder sig dog helst fra katte;-)

  • #10   18. mar 2013 Giv ikke op smiley jeg er også i den båd,, en priktest kan vise noget om hvad din hud kan reagere på, inhalationstest viser mere om lungerne og blodprøver kan igen vise noget andet,, min læge ved jeg har katte, og jeg har det fint med min medicin og hun kunne fortælle mig, at hvis jeg fik lunge symptomer pga allergi ( har det slemt med birk) havde hun et nyt præparat jeg kunne få smiley ja jeg vil gøre alt for at beholde mine mislinger.

  • #11   19. mar 2013 Hej alle
    En opdatering herfra ang min astma og allergi. Jeg var på Bispebjerg hospital idag for at tale med en læge ang. alle de prøver de tog for et stykke tid siden og heldig var jeg da lægen jeg havde tid hos var en katte elsker og har haft katte i over 20 år så han sagde ikke som de andre læger at jeg skal af med kattene, men så var det også slut med de gode nyheder, for jeg har en kraftig katte allergi der giver en voldsom astma og indimellem vejrtræknings problemer.
    Jeg er nu sat i behandling med 1 pille om dagen ( montelukast teva ) - bricanyl inhalator 1 gang daglig samt en anden inhalator medicin ( symbicort ) 2 gange daglig, så håber jeg det bliver bedre.
    Lægen sagde også at han aldrig ville sige at jeg skulle af med kattene da de jo var som børn for mig - hurra for ham.
    Den forrige læge jeg var hos sagde at når jeg ikke ville af med kattene så var der ikke mere at snakke om, godt det ikke var ham jeg kom ind til.
    Tak for alle jeres gode råd smiley

    Hilsen Sanne


  • #12   19. mar 2013 Dejligt at høre smiley god og moderne tilgang til allergi,, den anden holdning er et levn fra den gang der ikke var så god en medicinsk behandling smiley jeg er sikker på det nok skal blive godt, og ellers kommer han med noget andet til dig.

  • #13   19. mar 2013 Var lige omme og Google teva, jeg er sikker på det er det som jeg har fået at vide jeg kan få smiley

  • #14   19. mar 2013 Dejligt at høre Sanne, ikke at du har allergi som forårsager astma, men at du får en behandling der forhåbentligt giver dig bedring, og a du fik en læge der var forstående for at man ikke bare giver afkald på sine højt elskede katte..

    Fantastisk at sådanne læger trods alt findes smiley


  • #15   19. mar 2013 Jette:
    Teva er et kopifirma, det er det lange ord du skal google. Er det ikke det der hedder Singulair? Altså originalpræparatet.

    Hurra for en læge og nu regner vi så bare med at videnskaben kan gøre hverdagen noget lettere for dig smiley


  • #16   19. mar 2013 Marianne smiley det var også hele den lange betegnelse jeg googlede smiley jeg var bare doven og skrev ikke det hele smiley

  • #17   20. maj 2014 Hej Sanne!!
    Hvordan går det nu??
    Går det bedre med din allergi og astma??
    Knus Yvonne


Kommentér på:
Katte allergi & Astma - hulk

Annonce