{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.977 visninger | Oprettet:

Hvordan kan jeg stoppe en opdrætter? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvad kan man egentlig gøre - hvis man har kendskab til en opdrætter, som opdrætter syge katte (FeLV) og som umiddelbart ikke vil teste dem? Og fortsat sælger katte - nu bare i en andens navn?

Jeg har en del penge i klemme, men jeg tvivler på at jeg får dem. Jeg opretter dog en sag i forbrugerklagenævnet d. 19.

Jeg har kontaktet dyrenes beskyttelse, som vil kigge på sagen - men hvor meget de reelt kan gøre, er jeg meget i tvivl om.

Jeg har skrevet til de mennesker som har skrevet på annoncerne (dem jeg har kunne opstøve, da det ofte ikke er rigtig navne de bruger) og advaret dem. Men hvad pokker gør man?

Jeg har dokumentation for det hele, både dyrlæge regninger og dyrlægens udtalelse af min syge og nu afdøde killing.

Er der mere jeg kan gøre? Gode forslag ønskes, hun skal bare stoppes.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kan jeg stoppe en opdrætter?
  • #1   15. mar 2013 Er det en rigtig opdrætter vil jeg tro du kan kontakte den klub hun er medlem af, så burde de kunne hjælpe.


  • #2   15. mar 2013 Pia D - Det er ikke en registreret opdrætter.

  • #4   15. mar 2013 Gaia&momo - Det kan de vel ikke, hvis opdrætteren ikke er registreret - eller?

  • #6   15. mar 2013 Hvis det ikke er en opdrætter under en af de fire hovedeklubber, er det meget begrænset hvad du kan gøre end at oplyse.


  • #8   15. mar 2013 Winnie - Kattens værn har jeg faktisk slet ikke tænkt på, dem vil jeg prøve, hvis dyrenes beskyttelse viser sig at skuffe.

    Hun avler maine coon - uden stamtavle. Og hun er fra Falster.

    Hendes dyrlæge kender jeg ikke, da jeg selv er fra Lolland. Jeg kender faktisk ikke rigtig nogen herinde så PB er svært.

    Mange tak for din ros. Det er bare et ret stort arbejde (og detektiv arbejde faktisk..) at stoppe hende, fordi hun nu blot bruger et andet navn. Det er mange ting at holde styr på hele tiden, og mange 'spor' at følge.
    Nu håber jeg, at jeg snart har fået hende presset fra alle sider, så hun stopper sit hjernedøde foretagende.


  • #9   15. mar 2013 du kan også kontakte nordjysk dyreredning de hjælper over hele landet og der sker noget når man anmelder noget der inde og hun er på fb og har egen side her er et link du kan bruge http://www.njdyreredning.dk/ godt du gør noget og held og lykke smiley

  • #11   15. mar 2013 Winnie B

    Selvom Sysser (Nordjysk dyrredning ) kan rigtig mange ting... og er pokkers god til det hun gør... så tager hun sig ikke af uansvarlige opdrættere ....
    Hun redder misrøgtet dyr ... og eller formidler dem videre.
    Men jeg kan godt love dig for at hun ikke har tid til at køre til Falster for at kigge på nogle "måske" syge katte... og slet ikke med alle de sager hun har lige nu ... desværre...

    Der er kun en måde at ramme disse mennesker... der hvor det gør allermest ondt... og det er på pengepungen... så TS har gjort det helt rigtigt.... at melde det der hvor hun kan og ikke mindst til forbruger rådet.


  • #12   16. mar 2013 Felis - Problemet med at blande guloggratis.dk ind i det er at hun nu bruger sin svigerdatters pigenavn, i stedet for det. Og når hun bliver konfronteret med det, siger hun "er du sikker på at det er mig, der er tale om, jeg er først lige startet og det er mit første kuld".

    Hun glemmer bare at man meget nemt kan finde ud af, hvem der bor på adressen igennem krak.dk og det er så absolut ikke svigerdatteren, men hende selv. Og den adresse har hun oplyst.

    Det er bare så frustrerende at hun kan blive ved med det her, og risikere at smitte endnu flere katte. Jeg får simpelthen knopper af hende!


  • #13   16. mar 2013 Nu har jeg skrevet til guloggratis.dk så må vi se om de kan og vil tage min henvendelse seriøs.

  • #15   16. mar 2013 C C D - Vil du uddybe 'ikke-eksisterende beviser' - jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår hvad du mener nemlig.



  • #17   16. mar 2013 Nathja. Jeg har hørt du blev tilbudt en ny kat der ville være testet eller at få dækket dine udgifter på en eller anden aftale , men du ville hverken det ene eller det andet . Så synes jeg du farer lidt voldsomt frem ,da avleren har tilbudt dig I kunne finde en løsning . Kan også lige berette jer andre om at der er blevet testet , da avler ikke var klar over problemet med felv før hun fik henvendelsen fra Nathja, og ikke med vilje er kommet til at sælge en syg killing til vedkomne .


  • #18   17. mar 2013 Malou A -
    Jeg blev tilbudt en ny kat, som jeg satte krav om skulle være testet negativ for felv 2 gange med en månedes mellemrum, samt vacc. og have sundhedsbog.

    Det gik hun med til, men skrev så senere at denne kats værdi lå på 2000 kr. og med test, vacc. og sundhedsbog blev den meget dyrere, og så ville hun ikke dække yderligere omkostninger.

    Sagen er bare, at Dexter (som er den kat hun forsøger at erstatte) kostede 1600 kr. Og det efterlader 1400 kr (vi er gået med til at hun blot betaler os 3000 kr. i stedet for de 3881,50 kr som vi egentlig burde have) som hun ikke vil betale og så røg aftalen naturligvis til gulvet.

    Mht. at få udgifterne dækket, ville det bliver over så lang en periode at vi kontaktede forbrugerklagenævnet for gode råd. Og de kunne sagtens forstå at vi ikke var interesseret i en 4 måneders lang afdrags løsning - men rådede os i stedet til at give hende 14 dage (igen, det har hun fået før) til at betale, og derefter oprette en sag, hvis pengene ikke falder. Og det er det vi gør nu.

    Mht. test osv. skrev jeg til hende d. 3/3-13 og spurgte om hun havde fået testet sine dyr. (Dexter blev aflivet d.19 februar hvor hun fik besked samme dag) Hun svarede:
    "Hej . ‘
    Nu blev jeg en smule forvirret . talt med dyrlægen om hvad . hvis I gerne vil have en erstatning skal han jo bare testes og så vil jeg gerne vide hvilke farve ??"

    Så du må meget undskylde min forvirring i forhold til test, men for mig lyder ovenstående meget som om at hun ikke havde tænkt sig at teste andre dyr end eventuelt den killing jeg skulle have haft. Og jeg er sikker på at vi trods alt godt kan blive enige om, at det ikke er nok at teste én kat for felv - alle katte skal testet.


  • #19   17. mar 2013 Og i øvrigt, Hej Benthe. Du kan bare bruge dit eget navn. Ingen grund til at bruge dæknavne, hvis du har rent mel i posen, vel? Nu er det anden gang jeg tager dig i det, og kan ikke se nødvendigheden af det, når du påstår dine katte er raske og det er mig som chikanere dig.

  • #21   17. mar 2013 "Hej . ‘
    Nu blev jeg en smule forvirret . talt med dyrlægen om hvad . hvis I gerne vil have en erstatning skal han jo bare testes og så vil jeg gerne vide hvilke farve ??",,,,,


    Der var vel ikke noget at snakke med dyrlægen om DER SKULLE JO HANDLES!!!


  • #22   17. mar 2013 Nu kommer jeg lige ind via min venindes profil da jeg ikke kan finde min egen .
    Jeg Benthe Hannibal har aldrig benægtet at erstatte elle betale Nathja sine penge retur jeg forslog hende det over 4 gange . jeg benægter IKKE at jeg har Felv, men jeg har intet vidst før jeg får besked fra Nathja om at dexter er aflivet , han viste ingen tegn på sygdom da han forlod hjemmet . Jeg er igang med at teste for felv nu ,
    ærligt forstod jeg ikke en pind da mine katte er vacc. men er blevet klogere da jeg talte med dyrlægen om raske smittebære . så nu bliver her testet og infiseret katte aflives og der testes igen og igen til alt er negativt . er i intr i mere er i velkommen til at kontakte mig . Jeg har ved gud ikke fået solgt Nathja en syg killing med vilje og er selv ked af hele situationen . stadig står jeg ved mit ansvar


  • #23   17. mar 2013 Dejligt, at din veninde "Malou" er så venlig at lade dig låne hendes profil.

    "Der var vel ikke noget at snakke med dyrlægen om DER SKULLE JO HANDLES!!!"

    ^ Og alligevel vælger du at vente lang tid med at handle. Dexter blev aflivet d. 19 feb. og du er angiveligt først begyndt at teste for nylig.

    "så nu bliver her testet og infiseret katte aflives og der testes igen og igen til alt er negativt ."

    Lad mig citere hvad du skrev i din mail til mig:
    "Alle katte er ikke testet endnu da det vil koste mig 16000 kr" og " for mig er dette en lang proces . da jeg er pensionist og når du så samtidig prøver at ødelægge det for mig tager det bare endnu længere tid"

    Her er det så, at jeg lige går tilbage i mine regninger og kigger på Dexters test. Det kostede:
    Blodprøve i forbindelse med konsultation - 185 kr
    Blodprøve glas, forsendelse - 50 kr
    1 stk. FIV/FELV test 150
    = 385 kr. og hvis vi så siger at du har ca. 20 katte bliver det 7700 kr. + konsultationen, hvilket bliver billigere hvis du får dem alle tjekket på én gang. Hvordan kan det nogensinde bliver 16000 kr?

    Men så må jeg endnu engang sige, at jeg synes du burde få alle katte aflivet når du økonomisk ikke kan se dig ud af den situation du har sat dig selv i. Og så er jeg måske koldhjertet, men hellere end død kat - end en syg kat, som har det skidt - eller er skyld i at andre bliver det.

    Dexter blev syg dagen efter han kom herhjem, han havde en smule puds i øjnene allerede om aftenen. Han var kugle rund om maven, men spids langs rygsøjlen. Noget af det første jeg sagde til min kæreste da vi kom ud i bilen, var at jeg troede han havde orm. Og jeg er ikke engang katte ekspert, jeg har haft hest og hund - ikke katte.

    Jeg er godt klar over at du ikke har solgt mig en syg killing med vilje, men du skal ikke bilde mig ind, at Dexter overhovedet ikke på noget tidspunkt har vist det mindste lille tegn på sygdom hos dig. Men det kan selvfølgelig også være svært at holde styr på de 15-20+ katte du har.
    Et godt eksempel på det, er at da jeg ringede og fortalte dig at han var aflivet, kunne du ikke engang huske hvem hans mor var.

    Og må jeg så til sidst spørge - hvad er ideen med de falske navne? Det kan jeg ikke betragte som andet end at du overhovedet ikke har rent mel i posen.



  • #25   17. mar 2013 Lige præcis, Felis.

  • #26   17. mar 2013 Benthe Hannibal her

    Nathja med din udregning så skal ingen aflives , nu har jeg taget forbehold for dette også . min dyrlæge sagde at hvis dem der var testet blev isoleret fra de andre er det ok , men det kan jeg så forstå på dig "felis" det ikke er ??
    for så stopper salget bare . nu vil jeg gerne have en ekspert på området ind


  • #27   17. mar 2013 Vær lige opmærksom på at FeLV der er gået i knoglemarven kræver PCR test (noget dyrere) og fanges ikke af snap testen

  • #28   17. mar 2013 er det derfor mine bliver sendt til Labatorie undersøgelse Lis , min dyrlæge sagde den v ar mest sikker

  • #29   17. mar 2013 Nadja. Du giver mig besked den 3-3 om dexters aflivning og hvorfor den 4-3 ringer jeg til din dyrlæge og hører til råds den 5-5 min egen hvor hun går igang med testene og nu kunne jeg ikke lige få en tid den 5-5 idag har vi den 17 -3
    synes du er helt galt på den med lige det


  • #30   17. mar 2013 PS jeg gider ikke mudderkastning , da jeg synes jeg er rimelig berørt i forvejen da jeg muligvis må skille mig af med alle mine kæle potter. Ønsker bare at forklare mig , få mere viden omkring dette sammen med dyrlægen

  • #32   18. mar 2013 CCD den forstod jeg ikke helt Jeg har ikke slettet noget.
    Ja ved gud SKAL de aflives hvis testen er positiv og det med det samme . Jeg skal have stoppet den smitte


  • #33   18. mar 2013 ccd nu jeg med det er et uddrag af en privat mail som Nadhja har lagt ind

  • #34   18. mar 2013 C C D - Jeg tror ikke der er rettet i nogen beskeder, den sætning du hentyder til er en jeg har sat ind fra en mail Benthe har sendt til mig.

    Min fejl, mht. regnestykket. Jeg kan godt se, at med aflivning bliver det naturligvis dyrere.
    Men som jeg også skrev til dig Benthe, så synes jeg du skal tage konsekvensen og få aflivet dine dyr. Det er rigtig ærgerligt og rigtig trist, men når du har sat dig i en situation som du økonomisk ikke kan se dig ud af, så skal du måske bare ikke opdrætte katte.

    Og som jeg også skrev, du kunne du forsøge at kontakte diverse dyreværns organisationer og forklarer dem situationen - måske kan de hjælpe dig af med kattene. Eller forsøge at få en afdragsløsning i hus med din dyrlæge, så hun afliver dem og du kan få lov at afdrage.

    Jeg kan ikke lade vær med at føle der er noget lusket ved det hele. Herinde vil du gerne stå ved, at du har felv men på guloggratis.dk sælger du kattene i et andet navn end dit eget. Det virker umiddelbart ikke særlig ærligt. Samtidig nægter du derinde at du er Benthe, siger at du er ny startet og det er dit første kuld killinger. Dog udlevere du din egen adresse, som meget hurtigt igennem krak.dk kan bevise at du bor på adressen. Hvorfor?
    Du har indrømmet overfor mig i en mail at det er dig som udgiver dig for at være denne Monique Hansen og at din svigerdatter i øvrigt er indforstået med at du bruger hendes navn.

    For mig føles det som om, at du snart ikke kan holde styr på dine egne løgne.

    I øvrigt har du tidligere avlet perser katte, hvor det også gik grueligt galt. Og igen må jeg indrømme at jeg virkelig undres over at du ikke har lært din lektie.


  • #36   18. mar 2013 fortid er fortid og gad vide om du har fået den sande historie der . det der er relevant her er testning af dyr . og desuden med mine 53 år er jeg sgu blevet for gammel til at debatere mere på dette . jeg ved hvad der skal gøres og så dermed basta.

  • #37   18. mar 2013 Det er godt at du forstår alvoren og vil få gjort noget ved det. Alligevel er det imponerende hvordan du hele tiden undgår mit spørgsmål til dine 'dæknavne'.
    Men måske det i bund og grund siger det hele for dig.


  • kristina a
    kristina a Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Svar: 2
    #39   2. apr 2013 JEG UNDRER MIG LIDT MEGET NU.....................jeg har også købt 2 katte af B.H
    skriver til hende og aftaler hun skal overføre et aftalt beløb tilbage til mig,men vupti så hører man så absolut intet fra hende..................Jeg syntes det er så svinsk at man overhovedet kan finde på at handle med syge katte, tilmed får vi at vide af dyrlægen at alderen på killingerne ikke er tilsvarende den alder B.H påstod.
    Jeg går også videre med sagen, både til forbrugerstyrelsen, politiet, dyrenes beskyttelse, og holder øje med hende og hendes dæknavne og forsøger at advare alt og alle.


  • kristina a
    kristina a Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Svar: 2
    #40   2. apr 2013 Skal lige siges at hun også bruger en veninde efter sigende ihvertfald til at sælge sine killinger derigennem jeg fik kontakt desværre
    navnet der er D.V.P ønskes hele navnet så skriv privat..............


  • #41   3. apr 2013 Kristina a - Send meget gerne navnet til mig.

    Fejlede dine katte noget, siden at hun skulle betale dig penge tilbage? Skriv gerne pb, hvis du ikke vil skrive det offentligt. Hvis vi to går sammen, så står vi meget bedre.


  • #42   8. apr 2013 Jeg vil lige komme med en nyhed. Jeg har fået mail fra dyrenes beskyttelse i dag, og BH har fået aflivet 20-25 katte pga. felv. Det kan man sige trods alt er positivt, omend rigtig ærgerligt for alle de katte.

    Nu håber jeg bare at hun snart betaler mig mine penge tilbage.


  • #43   8. apr 2013 Lyder godt at der er blevet gjort noget, men ja synd for de katte, men de var jo syge, så nu fik de fred..

    Krydser fingre for dig at der falder noget af til dig..


  • #44   8. apr 2013 Fy for pokker det var mange katte... Godt der blev gjort noget !

  • #46   8. apr 2013 Jamen helt enig Felis...

    Håber også på der kommer noget efterspil på den her sag... men hvordan skal man lige kontakte/advare tidligere køber... uden at hænge opdrætteren off. ud på tørresnoren ???


  • #47   8. apr 2013 Felis - Ja, det er rigtig - det er rigtig frustrerende. Især fordi BH ikke selv tager kontakt til andre købere, hun har slået følgende op på facebook:

    "TIL ALLE JER FORFÆRDELIGE KATTE FOLK KAN JEG NU OPLYSE OM AT MIT KATTERI NU ER TESTET NEGATIV FOR FELV OG AIDS, SÅ STOP JERES RYGTER . ELLER KONTAKT DYRLÆGE ( jeg fjerner navnet) TAK"

    ^^ De er jo IKKE testet negativ, de positive er 'bare' aflivet (forstå mig ret) og det burde hun stå frem med. Men det ville omvendt betyde at mange killinge købere ville forlænge deres penge retur og det bliver unægteligt en dyr omgang.

    GH - Jeg har forsøgt at kontakte de killinge købere jeg har kunne finde, men enten har de ikke svaret tilbage eller også købte de aldrig alligevel. Så jeg har ikke haft det store held der..


  • #49   8. apr 2013 ** Jeg har fået mail fra dyrenes beskyttelse i dag, og BH har fået aflivet 20-25 katte pga. felv. Det kan man sige trods alt er positivt, omend rigtig ærgerligt for alle de katte. **

    Kunne man ikke få et uddrag af den mail... for det lyder da til at hun stadig har alle de katte ????



  • #50   8. apr 2013 At en voksen kat testes positiv for FeLV er ikke ensbetydende med den får det i udbrud - den kan naturligvis ikke bruges i avl.

    Men den kunne sagtens leve et godt liv som kastrat med katte der er vaccineret for FeLV

    Den eneste pålidelige FeLV test er PRC (laboratorietest) - der også finder det i knoglemarven


  • #51   8. apr 2013 GH - Hvorfor synes du det lyder som om hun stadig har de katte?

    "Har i dag haft personlig kontakt med (fjerner navn og adresse her)

    "Hun blev gjort bekendt med forholdet. Oplyste hertil, at hun har fået undersøgt samtlige katte for leukemi. De katte der havde leokemi (20-25 stk.) er blevet aflivet af en dyrlæge, ligesom hun af samme dyrlæge er blevet vejledt med hensyn til forebyggelse af denne kattesygdom.
    Oplyste videre, at hun ikke bevist havde solgt syge katte.

    Omh, dyrlæge har jeg efterfølgernde kontaktet, som kan bekræfte, at de syge katte er blevet aflivet - og at (fjerner navn her) har fået vejledning i hvordan man undgår, at hendes katte får leukemi."

    Uddrag af mailen fra DB.


  • #52   8. apr 2013 Læste bare på hendes profil.... og der var en nabo der skrev noget.... og så tænkte jeg jo at det er sku da mærkeligt at naboen ikke kunne "se" at der manglede 20-25 katte.... og alle hendes veninder heller ikke ved noget....
    Så det var bare tanken....


  • #54   9. apr 2013 Personligt ville nok liiiige gå DB lidt på klingen med baggrund i den mail....

    For jeg tror overhovedet ikke der er aflivet nogen katte....

    Uha hun er vist i CKs liga ....


  • #55   9. apr 2013 Skræmmende historie smiley
    Jeg håber virkelig at de katte har fået fred som der skrives fra DB.

    Jeg synes du kæmper rigtig flot Nathja!


  • #56   9. apr 2013 Hmm.. Jeg er svært ved at forestille mig at en rigtig dyrlæge (omend fåredyrlæge) skulle lyve overfor DB angående aflivning af 20-25 katte. Hvis hun lyver og det bliver opdaget, er det hendes egen r'v det går ud over. Årsagen til at det er en fåredyrlæge er jo at hun kan køre ud og ordne det, så BH ikke skal transportere 20-25 katte ind på en klinik. + Hun får det billigere, sådan forstod jeg det på min egen dyrlæge.

    Jeg kan huske at BH selv ringede til min egen dyrlæge og snakkede med hende, og oplyste hvem hendes dyrlæge var, og min dyrlæge sagde efterfølgende til mig at hun kendte den dyrlæge og hun var god nok.

    At hendes veninde og måske tidligere nabo ikke siger noget ang. nedskæringen i BH katteri kan vel også skyldes at de hjælper hinanden?
    Jeg ved at BH for nylig er flyttet, så det er ikke sikkert at denne veninde/nabo overhovedet har været hos hende efter at kattene er aflivet.

    Jeg tror mere på at veninden/naboen dækker over BH end at dyrlægen gør det. Det kan vel aldrig være i en dyrlæges interesse at lade så mange syge katte gå, eller at lyve overfor DB.

    DB skriver længere nede i mailen, at han ikke kan foretage sig yderligere i sagen og at han håber jeg er tilfreds med det han har foretaget sig. Så der er ikke mere at komme efter.


  • mycoons
    mycoons Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #57   9. apr 2013 Snes lige der mangler nogle sandheder I stedet for jeres løgne .

    Felis . du har ikke talt med mig . hverken idag eller igår .

    Nathja. jeg har ikke fået aflivet 25 katte . Jeg har testet 25 og 9 er aflivet . der ibland var mine killinger med .



  • mycoons
    mycoons Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #58   9. apr 2013 PS . nu der er så mange kloge hoveder så forklar mig lige hvordan en kat der er vaccineret for felv kan blivet smittet og lægges til at sove .???????????????????????+


  • #59   9. apr 2013 Så dyrenes beskyttels er blevet infomeret om at 25 stks katte er aflivet på grund af sygdom men aktuelt er det kun 9 stks der er aflivet... det hænger jo ikke sammen...

  • mycoons
    mycoons Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #60   9. apr 2013 Sasha . nej dyrenes beskyttelse er imformeret om test af 25 og 9 aflivet . og hvorfor hænger det ikke sammen ??
    Afliver sgu da ikke dem der ikke er smittet


  • #61   9. apr 2013 "PS . nu der er så mange kloge hoveder så forklar mig lige hvordan en kat der er vaccineret for felv kan blivet smittet og lægges til at sove .???????????????????????+"

    Det kan jeg godt, er katten smittet og virus gået i knoglemarven og katten ikke udviser symptomer hjælper det ikke at vaccinere.

    Snap testen finder ikke katte der har virus i knoglemarven


  • mycoons
    mycoons Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #62   9. apr 2013 Tak Lis . så er der en reg. opdrætter der har et problem også

  • #63   9. apr 2013 Jeg kan blot videre fortælle hvad dyrenes beskyttelse har skrevet til mig, og det er ovenstående - hvilket var 20-25 stk. aflivet.

    Hvad antallet er, er vel egentlig heller ikke så vigtigt - det vigtigste er at BH har fået aflivet de syge. Og så håber jeg at du snart kigger min vej, med de penge B.


  • mycoons
    mycoons Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #64   9. apr 2013 det var ikke hvad jeg fik fortalt af E. T
    Desuden ved jeg ikke om antallet er lige gyldigt , det synes jeg ikke .
    synes det vigtigt at få frem at det var de sidst indkøbte og de killinger der ikke var nået at blive vacc. som matte lade livet her .
    synes det her tog overhånd med sladder og rygter uden at der var ret mange der holdt sig til det konkrete I at mine dyr er testet og jeg ikke har solgt dig en killing der var syg med vilje .
    jeg har aldrig benægtet noget og tog konsekvenser af det og fik testet og aflivet og forsøgte også at få noget I stand ang. Dexter .
    men okay mange har lært noget også jeg
    Køb/sælg aldrig en killing uden den er tjekket og vacc. af dyrlæge
    test altid dine ny indkøbte dyr inde de sluses ind I flokken .


  • #65   9. apr 2013 <i>Køb/sælg aldrig en killing uden den er tjekket og vacc. af dyrlæge
    test altid dine ny indkøbte dyr inde de sluses ind I flokken . </i>

    Tjaa i mine øre burde det være logik for burhøns, men jeg er jo heller ikke opdrætter, dog forstår jeg ikke at man som opdrætter ikke ville teste nyindkøbte dyr og sørge for sundhedstjek og vaccine at killinger/ katte inden salg, men jeg er jo også blot alm. forbruger der forventer at få en sund og rask kat når jeg køber af reg opdrætter.. smiley


  • #66   9. apr 2013 B - Hvad mener du helt præcis med sladder og rygter? Så vidt jeg ved har jeg holdt mig til sandheden hele vejen igennem, og meget ofte er det faktisk dine egne skrevne ord jeg har refereret til længere oppe i denne tråd - at du så temmelig ofte modsiger dig selv, kan jeg vel næppe stilles til ansvar for.

    Jeg er glad for at du har lært noget af den her sag, så har det trods alt ikke været spild af tid og energi. Ærgerligt for dine dyr, og Dexter - det er super hårdt at ligge så små 'babyer' til at sove, det ved jeg selv. Men det er dit ansvar.


  • jane f
    jane f Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #68   9. apr 2013 . så er der en reg. opdrætter der har et problem også

    Så har du BH vel forhåbentligt informeret den Reg. opdrætter om problemet så Smitten ikke spredes yderligere ???????


  • mycoons
    mycoons Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #69   9. apr 2013 jane f . ja selvfølgelig har jeg det .

    felis. Undskyld , sådan læste jeg det ikke

    Nathja. ja du lærte også ikke at købe en kat uden den er vacc, og sundhedstjekket .

    Heidi . jo det gjorde jeg desværre , bade fik jeg købt uden at teste og fik desværre også solgt . men det gør jeg aldrig mere .


  • jane f
    jane f Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #70   9. apr 2013 Tror Mange kan lære af denne sørgelige "sag" -Med åbenthed og ærlighed kommer man længest-og Katteverden er Hårde og kontante ved den/dem som "bryder" disse regler-Jeg mener denne sag er blevet håndteret helt forkert fra start af (opdrætteren) I stedet for at benægte og gå "undercover" så skulle der allerede med det samme have betalt killingekøbere deres penge og udgifter tilbage samt-Tilbagekaldt killinger og Lavet telefonstorm til tidligere købere- Test sat i værk hurtigt og Åbenhed omkring dette-Da det jo er en sørgelig sag for Alle indblandede...

  • mycoons
    mycoons Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #71   9. apr 2013 Jane f
    du har helt ret , men nu har jeg aldrig benægtet noget . prøvede også at få noget aftalt med Nathja ,men uden held . og har taget konsekvensen og satte en test I gang med det samme af mine katte . ringede til Nathja dyrlæge da jeg stod som et stort spørgsmål tegn da mine katte var vacc. for felv . .
    viste sig jo så at smitten lå ved 2 ny indkøbte killinger der også var vacc. for felv . de havde så smittet de killinger som jeg ikke havde nået at vacc.
    opdrætter blev kontaktet omkring dette , men hun har jo heller ikke bevidst solgt mig syge killinger ,så kan jo kun håbe hun så får testet .
    så jeg kan ikke gøre mere end at de killinger jeg fremover sælger også bliver testet for felv den dag de bliver vacc og sundhedstjekket , inden de skal til Nye hjem og at jeg isolerer ny indkøbte katte og får dem testet


  • mycoons
    mycoons Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #72   9. apr 2013 Nathja . Jeg TOG ansvar . ellers havde jeg jo ikke testet eller lagt til at sove

  • jane f
    jane f Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #73   9. apr 2013 Er glad for at høre at der er taget "action" og at vacc og test er blevet en del af opdrættet..

  • #74   9. apr 2013 Selvom jeg 'kun' har familie-katte (hygge-katte) og ikke opdrætter er alle mine testet på min foranledning OG regning af opdrætter, inden de er blevet vaccineret og har fået lov at flytte ind.

    Jeg undrer mig over at man ikke tester <i>inden</i> man vaccinerer, er katten positiv virker vaccinen ikke.


  • mycoons
    mycoons Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #75   9. apr 2013 Pia D .
    det så det jeg har lært ..


  • #76   9. apr 2013 <b>Lis</b>, du har skrevet:
    Den eneste pålidelige FeLV test er PRC (laboratorietest) - der også finder det i knoglemarven

    Jeg har lige googlet lidt og fundet denne undersøgelse, hvor konklusion er:
    The results indicate that FeL V detection by PCR can be adapted for diagnostic purposes using peripheral blood samples, however, results do not differ significantly from FeL V ELISA results. Also, a proportion of cats with a high suspicion of having FeL V-related cytopenia and hemopoietic tumors are negative for both circulating FeL V antigen and DNA. <b>These cats may not have FeL V-related disease, or FeL V may exist in a disease-producing but nonreplicating form ultimately detectable by PCR in tissues other than peripheral blood.</b>

    Kopieret fra:
    Journal of Veterinary Diagnostic Investigation January 1996 vol. 8 no. 1 25-30

    Ved godt den ikke er ny, men vil tro den stadig er gældende.
    Har du nyere undersøgelser?


  • #77   9. apr 2013 B - Uha, ja vi har lært meget. Rigtig meget. Og vi er faktisk ikke engang sikker på at vi vil have kat mere - den oplevelse var simpelthen for meget, og selvfølgelig skal andre opdrættere ikke bøde for din bommert, men lige nu og lige her i det her øjeblik, er vi begge to meget enige om at kat ikke er noget vi skal igen. Så må tiden vise om vi ændre mening. Men en ting er sikkert, vi skal ikke have kat igen før den er testet for felv og den anden dødelige katte sygdom (kan ikke huske hvad den hed) samt vacc. inden den flytter ind.

    Din såkaldte aftale gider jeg ikke diskutere en gang til, den har vi taget længere oppe og den er ikke ret meget værd.

    I min optik kom der først skub i tingene hos dig, da jeg begyndte at ligge forhindringer på din vej - så helt ansvarlig synes jeg ikke du har været. Men det er min mening, og det bliver vi med garanti heller aldrig enige om.

    Jeg kan blot igen understrege hvor glad jeg er for at du har fået gjort det nødvendige.



  • mycoons
    mycoons Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #78   9. apr 2013 Nathja. Ved du pludselig hvornår jeg kontaktede min dyrlæge ??? Nej vore aftale kan du ikke bruge til noget det vel fordi jeg aldrig har nægtet og tilbød dig at erstatte men det må måske ikke komme frem I lyset .

    Ved det har taget hårdt på jer og havde jeg vidst hvad jeg ved idag , havde du aldrig fået købt Dexter . Kan kun beklage at jeg ikke havde testet kattene på det tidspunkt




  • mycoons
    mycoons Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #79   9. apr 2013 ved ikke hvor mange der tænker på at teste og får det gjort hvis der ikke er synlige tegn på sygdom og alle katte er vacc imod felv og sågar de ny indkøbte også er vacc imod det

  • #80   9. apr 2013 Polymerase chain reaction (PCR) is offered by a number of commercial laboratories for the diagnosis of FeLV. Polymerase chain reaction detects viral DNA sequences and can be performed on blood, bone marrow, saliva, and tissues (15). Blood PCR tests for FeLV are usually positive within 1 to 2 wk of FeLV exposure. Real-time PCR assays quantify viral copy number and are therefore sensitive for detection of regressive infection, but may not be commercially available (16). However, information regarding sensitivity and specificity of specific PCR assays offered by commercial laboratories is frequently unavailable, limiting their utility until such test characteristics are established.

    In the past, it was believed that about 1/3 of FeLV exposed cats became persistently viremic and about 2/3 would clear infection. New research using more sensitive detection methods suggests that most cats remain infected for life following exposure to FeLV, but that the virus is “highly contained” in cats that are clinically healthy. Cats that are persistently FeLV antigen positive are considered to have a “progressive infection” and are at risk of FeLV-associated diseases. However, an effective immune response may allow some cats to revert to a non-viremic state within weeks to months after exposure, which is termed “regressive infection.” Cats with regressive infections test negative for FeLV antigen using ELISA and IFA, and virus cannot be cultured from blood; however, FeLV proviral DNA can be detected in blood using PCR (17).

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3135027/



    Cats with latent FeLV infection will typically test negative on both the ELISA and IFA tests, because they do not have viral particles in circulating blood. Cats previously vaccinated against FeLV do not test positive on these blood tests as a result of the vaccination.

    http://www.petwave.com/Cats/Health/Immune/Leukemia-Virus/Diagnosis.aspx


    In a study in Switzerland it was shown that in addition to the antigen-positive,
    provirus-positive cats, about 10% of the cat population that were negative for antigen were positive for
    proviral DNA in the blood [16]. Regressive infection can be reactivated because the information for
    producing complete viral particles is present and can potentially be reused when antibody production
    decreases (e.g., after immunosuppression).

    http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=felv%20pcr%20test%20bone%20marrow&source=web&cd=24&ved=0CEEQFjADOBQ&url=http%3A%2F%2Fwww.mdpi.com%2F1999-4915%2F4%2F11%2F2684%2Fpdf&ei=WzdkUbzgA5GHswbJqYD4Ag&usg=AFQjCNG5CGskTeleu2jjwebpbWzr-m2YoA


  • #81   9. apr 2013 B - Hvis du læser længere oppe i tråden (troede jeg faktisk at du havde gjort tidligere) kan du se at jeg har redegjort for samtlige løsninger du har tilbudt. Jeg har været meget ærlig hele vejen igennem.



  • #82   6. maj 2013 Nathja

    Desværre er "din" opdrætter godt igang igen.... med at sælge syge killinger.... kan du få fat i de folk igen, der hjalp dig sidste gang ???



  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #84   7. maj 2013 Er der evt. en mulighed for at man kan få et link til annonce (Over PB self) så man kan advare andre?

  • #85   7. maj 2013
    Jeg har henvist til denne tråd til de uheldige killinge købere ... Håber det er okay ??


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #86   7. maj 2013 Jeg har sat en advarsel på FB der også linker til denne tråd. Også har jeg bedt folk dele så vi kan få stoppet det vanvid.

  • #87   7. maj 2013 G.H - Jamen er du sikker på at de katte hun sælger nu er syge, for hun fik jo ryddet ud i katteriet? Så vidt jeg forstod så er de syge katte aflivet. Er der nogle der har henvendt sig, og fortalt at kattene er syge - eller kan i blot se annoncer fra hende igen?

    Jeg så en annonce fra hende, men reagerede ikke - for kattene er jo testet nu og de syge er aflivet.
    Har dog fået en besked fra en som har købt en syg kat, men spørgsmålet er hvor gammel den er.

    Bare så vi ikke laver en unødvendig hekse jagt, på en som faktisk ikke sælger syge katte mere.

    Dem som købte fra før Dexter og kuldet lige efter, har nok købt en syg kat - og de skal bede Benthe om pengene retur. Samt dækning af dyrlæge regningerne.

    D. 8/4-13 skrev dyrenes beskyttelse at de havde aflagt besøg på adressen og at der var ryddet ud i katteriet.


  • #88   7. maj 2013 Jeg sender lige en pb med en annonce...

    Der er tre på fb der har syge katte fra hende... øremider, nysen, snot og konstant øjenbetændelse... samt at de generelt mistrives og er tynde... de får tjekket deres katte her i løbet af kort tid.



  • #89   7. maj 2013 Den ene killing er hentet den 18 april.. og der skulle den være præsis 12 uger... så det er jo ikke fra samme kuld som dit.

  • mycoons
    mycoons Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #90   7. maj 2013 Kan oplyse jer alle om at katteriet er lukket d.d Killingerne havde været ved dyrlægen den 14-4 og var vacc. og godkendet , så nu fatter jeg ikke mere . I bedes ringe til Inga Stamshøj nu da hun har godkendt de killinger og hvis man ikke kan stole på sin dyrlæge giver jeg op

  • #91   7. maj 2013 Jamen det er da mærkeligt at der er 3 katte som er rigtig syge... som kommer fra dig .... når du faktisk skulle ha fået styr på det ???

    Når du skriver du lukker dit katteri ... hvad mere du så lige med det ??? At alle katte bliver neutraliseret eller solgt eller hvad ???


  • #93   7. maj 2013 G.H - Jamen så er det fra det kuld som Benthe tilbød mig en erstatnings killing fra. Øv, hvor er det synd for de piger.. smiley Det er så frygteligt at skulle igennem.

    Benthe - Blev de killinger testet, f.eks med blodprøve? Det kan også have været for tidligt til at testen slår ud, tænker jeg. Anyway - jeg håber du betaler pigerne og mig vores penge retur. Og god idé at stoppe katteriet en gang for alle.

    Felis - Dyrenes beskyttelse skrev jo at de havde talt med BH's dyrlæge, og at denne havde bekræftet aflivningen af de syge katte. Jeg forstår ingenting - men én ting ved jeg, og det er at Benthe må punge ud.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #94   7. maj 2013 Nathja..Øhhh hvad, har du ikke fået dine penge tilbage endnu, det var den 15. marts du lavede tråden. Det håber jeg sandelig er en fejl fra vedkommendes side og du får pengene på din bankkonto idag.

  • #95   7. maj 2013 Janne - Sagen køre lige pt. i forbrugerklagenævnet. Og nej, jeg har ikke set en krone.

  • #96   7. maj 2013 2 ting:
    Lad være med at beholde / isolere FeLV smittede katte og lad dem få et "lykkeligt" liv.
    På et tidspunkt bliver de meget syge - jeg taler af erfaring og derfor bør alle FeLV smittede IMO aflives.

    20-25 katte? Hvordan f***** socialiserer man så mange??

    Det er godtnok useriøst avl:(





  • #98   7. maj 2013 FeLV er fatal for killinger - men ikke nødvendigvis for voksne der ikke fejler noget. Faktisk kan man sagtens have en FeLV positiv (og det er ikke sikkert den nogensinde går i udbrud) kat sammen med katte der er vaccineret mod det

  • #99   7. maj 2013 Lis:
    FeLV optræder jo ofte som en "følgesygdom" til FIV. FeLV smitter ved mad, kattebakke, slikning m.m. så hvis man har flere katte der har det rigtigt godt sammen, ja så ville jeg være et omvandrende nervevrag for at beholde den FeLV positive - og ofte tester man jo også først når symptomerne er der eller der har været sendt en stor blodprofil afsted.
    Det er jo et faktum, at hvis katten bliver syg af FeLV så er der jo heller ingen kur - desværre.
    Jeg lod mig fortælle af en tidl. dyrlæge for maaange år siden, at hvis man vaccinerer en FeLV positiv kat mod FeLV (i uvidenhed om smitte) bliver denne kat meget syg.


  • #100   7. maj 2013 "FeLV optræder jo ofte som en "følgesygdom" til FIV"

    Hvordan det?

    Vi kan hver især have en holdning -. min kommentar var fordi du skrev:

    "På et tidspunkt bliver de meget syge - jeg taler af erfaring og derfor bør alle FeLV smittede IMO aflives"

    Det er IKKE korrekt - det er ikke alle der bliver syge -. og det er udokumenteret at alle skal aflives


  • #101   8. maj 2013 " "FeLV optræder jo ofte som en "følgesygdom" til FIV"
    Hvordan det?

    Fordi katten har en sygdom i immunsystemet og derfor tager imod ALT smiley


  • #103   8. maj 2013 Jeg kan da sige, at Dexter blev testet for både FIV og felv, og det var hun leukæmien han slog ud på.



  • #104   9. maj 2013 Nå, men så var jeg bare meget uheldig, for mine 3 som jeg havde uafhængig af hinanden var positiv for begge....

  • #105   13. maj 2013 Nå, jeg vil lige komme med en opdatering på den ene af de 3 killinger som er nævnt fornylig i denne tråd.

    Jeg har haft kontakt med ejer af killingen, og han er blevet testet negativ for felv (gudskelov!) men har så desværre clamydia og mykoplasma.

    Han er så vidt jeg har forstået rimelig syg, og hans immunforsvar er lig 0 - så kryds fingre for ham.

    Hvor er det frustrerende at det her får lov at fortsætte..


  • #106   13. maj 2013 Øv hvor trist, men godt der ikke er FeLV
    XXX


  • #107   13. maj 2013 Ja det er så synd for ham den bette mis smiley

    Og for pokker en træls situation for ejeren.. men ved hun gør noget ved det... så godt katten endte hos hende smiley


  • mycoons
    mycoons Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #108   18. jun 2013 til intereserede

    profilbillede
  • mycoons
    mycoons Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #109   18. jun 2013 et mere

    profilbillede
  • #110   18. jun 2013 Hej Benthe.

    Det er flot, at du er kommet felv til livs. Men hvad med chlamydia? Og mycoplasma? Og ikke mindst øremiderne?

    Jeg har (stadig..) kontakt med 2 piger som begge har katte med chlamydia og den ene med mycoplasma. Måske du liiiige skulle få testet for det også og få gjort noget ved det? Bare et godt råd.

    Det er jo tydeligvis stadig en virkelig dyr fornøjelse at handle kat med dig, når man efterfølgende ender op med store dyrlæge regninger - muligvis ikke pga. felv, men det andet skal der vel også handles på?

    Indtil da kan jeg stadig ikke støtte op om dit katteri.


  • #111   18. jun 2013 Chlamydia kan der vaccineres mod - desværre kan vaccinen have den kedelige bivirkning at give udbrud af det den skulle beskytte mod. Der skal mindst vaccineres hvert ½ år.

    Der kan ikke vaccineres mod Mycoplasma, som er den hyppigst forekomne bakterie der findes


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #112   26. jun 2013 Én løsning på de mange problemer, der er at kæmpe imod, er at NEDSÆTTE TÆTHEDEN af katte. Med god plads ude (overdækkede "volierer") og inde er det lettere, at holde en høj hygiejne og opnå et lavt smittepres. Omhyggelig fodring og lavt stress-niveau hos mennesker og dyr medvirker til bedre immunforsvar. Så det gælder altså om, at kattene føler sig godt tilpas og får deres del af deres menneskers kærlighed, ros og interesse. Svært at leve op til, hvis man er presset på mange måder, men forholdene SKAL tilpasses, så det kan opnås - det gode immunsystem, det lave smittetryk, den gode hygiejne og de sunde, glade katte.
    PØJ-PØJ!


  • ladygaga
    ladygaga Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #113   15. jul 2013 smiley

Kommentér på:
Hvordan kan jeg stoppe en opdrætter?

Annonce