{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.849 visninger | Oprettet:

Birma med nyreproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Gennem de sidste par måneder har min hellig birma hunkat tabt sig langsomt, sover meget og er begyndt at lugte meget ud af munden. Jeg havde ikke lagt 2 og to sammen, og blev derfor lidt overrasket da jeg var oppe hos min dyrlæge for at få en ormekur og noget fedt mad, og hun så spørger om jeg ved hvad PKD er. Jeg får pakket Mira i en transportkasse og skynder mig op til dyrlægen med hende, som trykker og gør ved og siger han synes vi skal tage en blodprøve da det viser sig hun kun vejer 2 1/2 kg. Blodprøven viser så desværre at hun har nyreproblemer og jeg får mad(Hills K/D i tørt og vådt) med hjem. Men hun har fået maden i en uge nu plus fortekor 2,5 mg og jeg synes ikke jeg kan få hende til at spise ret meget og hun sover rigtig meget. Der er taget DNA test for at se om det er PKD, som jeg får svar på om en uges tid. Men er der nogen der har nogle erfaringer med katte med nyreproblemer? Hvad skal jeg være obs på? tips til at få hende til at spise mere? Hvad skal jeg huske at spørge dyrlægen om? Alt er behjælpeligt!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Birma med nyreproblemer
  • #1   18. mar 2013 Åh hvor trist at læse smiley Gør mig ondt for dig, men har desværre ingen erfaring på dette område smiley Håber alt det bedste for dig og din kat smiley

  • #2   18. mar 2013 Du skal have fat i "Jette L og de 3 drenge" her, hun har selv en Hellig Birma med nyreproblemer..

  • #4   18. mar 2013 jeg er lige med da jeg selv har en bimse


  • #5   18. mar 2013 Min blev undersøgt for PKD da han var ca 1 1/2 år han blev skander, og havde ikke PKD, heldig vis, jeg må bedrøve dig med at PKD ikke kan helbredes, men man kan forlænge livet for dem, jeg vil med den erfaring jeg har nu, foreslå dig at give vådkost, men er det så slemt, ville jeg se om din Bimse vil spise det vådkost som er til nyrekatte, men vil han ikke det, er det vigtigste at den spiser, og helst får væske i maden.
    Min egen har kronisk nyresvigt, og har siden han var 1 år haft svingende/dårlige nyretal, men nu er han snart 8 år og har de sidste 1 1/2 år haft fine nyretal, og det selv om jeg ikke overholder diæten, men giver ham alt det vådfoder jeg kan få ham til at spise.
    Jeg har så set 2 af min datters katte få akut nyresvigt og de stod ikke til at rede, de havde levet af tørkost og kun en gang i mellem vådkost, men jeg ved ikke om det var derfor, for det var en anden nyrelidelse, hvor nyrene bliver store af bindevæv? Eller sådan noget, det er ikke PKD og noget som tit ses ved Main Coon sagde dyrlægen ??
    Jeg krydser finger for din lille kat smiley


  • #6   18. mar 2013 Fruen på Godset: Måske kan jeg prøve at supplere med råkost på et tidspunkt, men lige nu tør jeg ikke give hende andet end det foder dyrlægen giver mig til Renal Health. Har ikke styr på hvordan råt kød ligger med Kalium og Fosfat, hvilket så vidt jeg har forstået er det man gerne vil sænke niveauet af hos katte med nyreproblemer.

    Ellers så venter vi stadig på svar fra DNA test der viser om det er PKD. Jeg håber virkelig det er noget andet. Hun er kun 4 1/2 år gammel. Jeg har lige i dag fået noget pulver far dyrlægen der hedder Ipakitine, som hun skal have 1/2 gram af morgen og aften. Er der nogen der har prøvet det??
    Ellers synes jeg der er en lille bedring. Hun lugter meget mindre ud af munden inden hun gjort længe smiley

    Men tak, det er rart at få positive tanke sin vej smiley


  • #7   18. mar 2013 Håber du får positiv svar fra DNA test smiley

  • #8   18. mar 2013 Yvonne du mener vel negativt svar smiley altså at det ikke er PKD smiley det gør jeg også.

  • #9   18. mar 2013 Hold lige øje med om din kat får dårlig mave af ipaktinen for der er meget laktose i det, men jeg kender det ikke og har ikke brugt det, jeg googlede det bare kort og undrede mig over indholdet.

  • #10   19. mar 2013 Hehe jo det var jo det jeg mente, men med en positiv afgørelse så eller hvordan man så skal skrive det ? smiley Jeg mener, jeg håber da ikke det er PKD, for så mener jeg ikke der er ret meget at gøre smiley smiley

  • #11   19. mar 2013 Det tænkte jeg nok smiley

Kommentér på:
Birma med nyreproblemer

Annonce