3.640 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Vægt på 6 mdrs killing? Vægt på 6 mdrs killing?

Hej alle
Min søde killing (det er hun vel stadig) Gaia er ca de 6 mdr og jeg ved ikke hvad hun "bør" veje, hun er 1/4 skovkat, men er ret lille.
Hun spiser ikke så meget, ifølge kattemaden skal hun have 70 g om dagen, men hun spiser langt fra så meget..
Hun vejer 2,5 kg, er det for lidt??
Knus og tak for svar

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægt på 6 mdrs killing?
  • #1   18. mar 2013 Forskelligt fra race til race. Men syns ikke det lyder helt skørt. Mærk på hende om hun føles fin.

• #2   18. mar 2013 Det er svært at sige om din kat vejer for lidt eller tilpads, for det kommer jo an på race og størrelse på katten i almindelighed, men jeg syntes det lyder som en okay vægt, da min hunkat var ca 6mdr. da vejede hun 2,4 kg, nu er hun 11mdr. og vejer 3,7kg.
    Hun er også en meget fint spisende kat, hun spiser ca 40-50 g tørfoder og ca 40g vådfoder om dagen, hun har adgang til mad 24/ 7 så hun styrer selv så hun får hvad hun kan spise, hun fr ca 60 g tørfoder og levner altid, derfor er det ca tal jeg skriver..

• #3   18. mar 2013 Jeg plejer at give hende lidt forskelligt, for at hun ikke bliver kræsen og hun drikker meget vand og hun rationerer selv maden, men får mest tørfoder da jeg blev anbefalet det da hun skiftede tænder smiley
    Men hun undrer mig lidt nogle gange, da hun er ret vild med avokado og bønner..??

• #4   18. mar 2013 Det er giftigt smiley så giv hende ikke mere af den slags, hun har godt af at få noget godt vådkost eller/ og noget råt kød.

• #5   18. mar 2013 Hun får vådkost en gang om ugen og råt kød når vi får kød til aftensmad smiley

• #6   18. mar 2013 Fint smiley du kan måske give mere af vådt og råt, det kan både slanke og give vægt, altså stabilisere vægten smiley
    Er hun ellers frisk og rask at se på? Ingen forkølelse eller noget? Så er hun måske bare som hun skal være,, er du på nogen måde i tvivl om hun trives, så må hun en tur til dr dyr,, godt du følger hendes vægt.

• #8   18. mar 2013 Hun har haft lidt forkølelse, men synes det er gået væk nu.. Hvad er forkølelse indikator for? smiley
    Hvis hun ikke får råt en dag får hun typisk noget andet (evt. vådkost eller pate), tørkost står altid fremme, sammen med vand, selvom hun næsten tømmer vandskålen på en dag smiley

• #9   18. mar 2013 En forkølelse kan jo bare være en forkølelse, men kan også blive til lungebetændelse, og er forkølelsen ikke "bare på grund af træk/kulde" kan det være tegn på svaghed, og den må ikke være forkølet mange dage uden, at komme til dyrlæge.

• #11   19. mar 2013 Gitte det er også det en forkølelse er, virus i luftvejene smiley
    Og da min har haft 2 forkølelser, som kun var i næsen, intet kunne høres på lunger/luftvejene, på 2 måneder, og har været ved dyrlægen, som bare betegnede det sådan,, altså hverdags sprog smiley

• #12   19. mar 2013 Min hankat vejede 3,5 kg som 6 måneders.. Hunkatten vejede nok lidt mindre.. men synes ikke 2,5 kg lyder af meget..

Kommentér på:
Vægt på 6 mdrs killing?

Annonce