{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.959 visninger | Oprettet:

Hård mave {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen.
Fik en dejlig kat igår ( hun er så dejlig kælen), fra dyrehospitalet. Hun er ca. 2 år, langhåret.

Hun virkelig glad, tilpas og rolig, men hun har stenhård afføring, faktisk i helt runde kugler.. Jeg vil blandet lidt vand i hendes foder, er der andet jeg kan gøre?

Mvh. Lotte Jensen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hård mave
  • #1   19. mar 2013 Når du skriver blande lidt vand i hendes foder, så er det i dåsemad/ vådmad ikke??

    Min kat har også lidt hård mave men jeg har afhjulpet det med at give vådmad 2 gange dagligt med ekstra vand i så det bliver en slagt suppe..


  • #2   19. mar 2013 Jeg ville give vådkost og malt eller zoolac, hvis det ikke bliver bedre hurtigt ville jeg høre dem om råd der hvor du har hende fra smiley

  • #3   19. mar 2013 hård eller er det bare kompakt?
    Katte afføring skal være tørt og lige til at knuse i fingrene(ikke lige efter der er kommet ud meen ligeså snart det er helt tørt ;))

    http://www.catinfo.org/images/Making%20Cat%20Food/Raw%20fed%20-%20fecal%20consistanc%20copy.jpg

    http://www.catnutrition.org/uploads/6/4/4/5/6445971/617438_orig.jpg?222


  • #4   19. mar 2013 Hvor er i søde .... Det er rigtig gode råd..

  • #5   19. mar 2013 Sasha G, det er mest nr. to, altså stenhårde runde kugler...

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #6   19. mar 2013 Du kan give din kat kattemalt mod hård mave, det forebygger også hårboller. Giv hende kattemalt 2 gange om dagen i en uges tid og se hvordan det går. Og så ville jeg efter der give hende kattemalt et par gange om ugen for at hun ikke skal få stenhårde runde kugler, som du skriver og forebyggelse mod hårboller. smiley

    Kattemalt kan købes på apoteket, dyrlæger og dyrehandler.


  • Yvonne S
    Yvonne S Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   23. jan 2020 Hej.
    Vi har en kat på godt fire år der er begyndt at fise ud og ind af kattebakken, gerne med 5 min. Mellemrum og mjarver når hun kommer ud.
    Der er kattegrus over det hele.
    Pøllerne er fine tørre, men der ligger også bitte små knolde. Tror I hun har hård mave og hvad gør vi ?


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #8   23. jan 2020 Ja han har sandsynligvis en forstoppelse, min kat begyndte også på det og pludselig kunne han ikke få afføringen ud, så hurtig til dyrlægen, hvor han blev skyldet i tarmen i narkose.
    Det hjalp ikke , så han blev indlagt på dyrehospitalet og der opdagede de en meget meget fyldt tarm med afføring. Dyrlægen sagde at min kat nok har tildens til forstoppelse og hvis han ikke kan komme af med det regelmæssig, så ville det være bedre at han fik fred. smiley Nu må jeg give ham paraffin olie med smag og nogle dråber der sørger for at tarmen selv kan arbejde, så når jeg ser at han ligger små hårde knolde, så får han igen paraffin olie og dråberne til jeg kan se det begynder at gå den rigtige vej igen, skal hele tiden nu holde øje med det ..
    Så en tur til dyrlægen ville jeg anbefale du gør.


Kommentér på:
Hård mave

Annonce