1.973 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Update på mojos tandkød Update på mojos tandkød

Så kom vi til dyrlægen i går. Dyrlægen sagde det var calicivirusinfektion som kommer af katteinfluenza og anbefalede os at smøre gummerne med branduilde i 1 måned og så ville han se på ham igen når vi samtidig skal have re vacc mojos bror igen. Medmindre han fik feber, løbende næse og øjne så er det nemlig slemt og så skulle jeg komme med ham igen.

Og er det ikke gået over om 1 måned så skal han på penicilin. Og så se tiden an igen om han evt skulle have det opereret væk, altså tandkødet som og hævet.

RÅT KØD:
Jeg bliver også lige nød til at høre at omkring det med det rå kød, mojo har jo fået det siden i søndags mener jeg, han fik file de første 3 dage så havde vi lige nogle dage vi ikke ku få fat i kød til ham og nu har han i 2 dage fået små kyllingelår, hvor han kun spiser kødet og ikke knoglen.

Men men nu har han altså bare fået SÅ dårlig mave, kan han ikke tåle det rå kød eller hvad sker der lige ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Update på mojos tandkød
  • #1   23. mar 2013 Måske for meget råt på en gang hvis han ikke er vant til det?

• #2   23. mar 2013 Han har ikke fået så meget vi delte en file på 3 dage og et underlår på 2 dage det nederste gad han ikke så det røg ud. Men det kan da godt være det er for meget alligevel smiley

• #3   23. mar 2013 I går fik mine 2 én inderfilet til deling og min hankat fik lidt tynd mave af det kunne jeg se imorges på bakke indholdet (hun katten afleverede gaven mens jeg så på så det var ikke hende ;-))
    De fik en mere til deling idag alligevel så er lidt spændt på bakke indholdet imorgen tidlig;-)

• #4   23. mar 2013 Kaster han op eller er det kun diahreea?

Hvis han kaster op så er det nok fordi at hans mave ikke er klar til det rå kød endnu og det kunne også ske hvis kun han fik ½file om dagen. Derofr ville jeg anbefale dig at starte med en kyllinge kød suppe(du koger en hel kylling og piller benene fra bagefter)
    Nr. 2 indlæg i denne tråd fortæller hvordan du laver suppen i detaljer. http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/103995-start_paa_raafodring___min_kat_er_toer___

Hvis det er tynd mave så er det fordi han lige nu kun får rent kød. når han begynder at spise knogler vil hans afføring blive fast igen. Du kan give ham kogte ris hvis du gerne vil have hans afføring mere solid igen. Men hans mave vil komme til at kunne håndtere kødet sammen med tørkost bedre når han lgie har haft et par dage smiley

Nogle katte får tynd mave i overgans facen som Musirama skriver i dette indlæg har hun kun oplevet det 1 gang og et var overstået hurtigt.(du kan søge på "tynd mave" så kommer du direkte ned til hendes indlæg)
    http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=8865

• #5   23. mar 2013 Han kaster ikke op det kommer kun meget tyndt ud bagfra smiley

• #6   23. mar 2013 Det er fordi der er mere væske i maden end hun er vandt til.
    Jeg troede du var offline så brugte lige lidt tid på at opdatere mit indlæg så infoen var der når du kom online igen smiley

Det burde gå væk efter et par dage med råt og tørt så hun selv lige kan regulere det.

• #7   23. mar 2013 Du kan se samme problem hos en kat der altid kun har fået tørkost eller ku meget lidt vådksot også pludselig får mere vådkost. Så skal maven lige vende sig til den nye portions forhold

• #8   23. mar 2013 Hehe det helt ok har læst det igen, prøver at lave en suppe, det er vel kun kødet han skal spise ik ? Vel ikke også suppen eller hvad ?

• #9   23. mar 2013 Fandt opskriften smiley hvor meget vand skal jeg koge kyllingen i ?

• #10   23. mar 2013 En hell kylling dække rjeg med ca 2-3 liter vand. hvis du lige skære kyllingen ud lidt så ligger den bedre i gryden også skal du bruge mindre vand end hvis du bare smider den ned uden at skære den smiley

Han skal have kød og suppen. mineralerne fra meget af kødet, knogler og senere kommer ud i kødet når du koger det smiley

• #11   23. mar 2013 Du mener det kommer ud i suppen ik ? Og ikke kødet eller hvad

• #12   23. mar 2013 Når man køber sådan en hel kylling er der jo også indmad med skal jeg også koge det eller må han få det råt?

• #13   23. mar 2013 Du kan godt koge indmaden med men hvis der er mave indhold med vil det være bedst at give det råt smiley kallun(komave) og andre dyremaver indholder enzymer som er godt for kattens mave og vil virke beroligende for kattens mave. Men mange katte vil ikke spise kallun(komaven)

De kyllinger jeg køber har aldrig indmad med XD.. Jeg har ledt men kan ikke finde dem i mine supermarkeder

Mange af mineralerne bliver trukket ud og ind i suppen, der er stadig gode ting i kødet og derfor skal katten have både suppe og kød smiley

• #15   24. mar 2013 Så er kyllingen kogt og der var tilfældigvis ingen indmad i denne selvom dem jeg plejer at købe har det smiley glæder mig til at tilbyde dem det, vores hunde stod og slikkede sig om munden, fik helt ondt af dem at det ikke var til dem smiley så de fik det tørrede and jeg også har prøvet at tilbyde mojo som han ikke ville ha.

Dyrlægen sagde også først klorhexidin, men så rettede han det til branduilde og viste mig hans flaske smiley

Hvorfor skulle klorhexidin være bedre end branduilde ??

Min søn er igår faldet på vores trappe og har bidt sig under læben både uden på og inden i, og det gør han tit ( han er en lille vildbasse) og ham er jeg altid blevet anbefalet at smøre med klorhexidin så har smurt mojo med det siden i søndags, men nu sagde dyrlægen jo så at det skal være branduilde

• #17   24. mar 2013 Det er klorhexidin der bruges til katte - og iøvrigt også til menneskers mundhule

• #18   25. mar 2013 Ville aldrig bruge brintoverilte på hverken dyr eller mennesker! Det er virkelig skrapt!
    Jeg bruger selv klorhexidin til mundsår og det er ingenting i forhold til brintoverilte (gør dog rigeligt ondt alligevel når man har sår)

• #19   25. mar 2013 interesant at jeg aldrig er blevet anbefalet at smøre min Macros tænder med værken klorhexidin eller brintoverilte selvom han har haft tandkødsproblemer i næsten 5 år on/off....... Jeg fik kun at vide at jeg skulle børste hans tænder hvilket han jo bestemt ikke var enig i!

Håber lille Mojo snart får det bedre smiley

• #20   25. mar 2013 Hvis det gør ondt så jeg da glad for jeg ikke har købt det endnu... Så smør jeg bare vider med klorhexidin, forstår dog ikke at dyrlægen ha sagt jeg skulle smøre med brantoverilte

Fik også lavet suppe til mojo men ingen af kattene vil spise det smiley

• #21   25. mar 2013 Det var dog ærveligt smiley har du forsøgt at servere kun kyllinge kødet? nogle gange ville mine ikke spise hvis det var i suppen, så skulle jeg lige lægge kødet uden for suppen og servere det på en tallerken. så ville de gerne spise det når de lige havde tænkt over det.

Andre gang skulle jeg kaste kødet let så løb de over og huggede det i sig.

• #22   25. mar 2013 Nej det har jeg ikke prøvet, men har haft mine unger til at hjælpe mig så kødet er næsten smuldret til ukendelighed så det er lidt svært at skille fra ...

• #23   25. mar 2013 Nej, du tager da bare en si og sier det fra;-)
    mit er også helt mast (fordi jeg vil være sikker på at ser ikke var ben i)

• #24   25. mar 2013 God ide det prøver jeg.

Har lige for 30 min tid siden tilbudt dem suppen igen, de "prikkede" lidt til det.

Jeg var så nød til at hjælpe min søn inde. Stuen og i mellemtiden så jeg kattene komme ind til mig, og vupti så var hundene ude af kurven og ude og hugge suppen i sig smiley de syntes det smagte dejligt hihi

Men jeg har nogle flere portioner prøver at si dem for kød

• #25   25. mar 2013 Nadia det er da en fordel med de firbenede skraldespande smiley når der er noget kattemad mine katte ikke vil spise, ryger det ned til min datter, og vil hendes kat ikke spise det eller levner, så bliver hunden glad smiley

• #26   25. mar 2013 Ja og vores er nogle store container ;D de spiser ALT den ene stjæler sågar jalapenos hvis den kan komme til det, det er jeg dog ikke glad for den gør, det kan næppe være godt for dens mave smiley

En gang var vi hjemme hos min mor og sagde til hende at vi sagtens kunne efterlade bla rugbrød og tørret pølse på bordet for vores store bæster kunne bestemt ikke finde på at hugge det.... Og hvad var væk da vi kom op igen ..... smiley

• #27   25. mar 2013 hahahaha! ja det kender jeg godt med hunde smiley Vores gamle hund spise også alt undtagen grønsager! Det sorterede han fra smiley

Lyder som at kattene lige skal vænne sig til at sådan noget kogt kylling kan være mad smiley når nu de var dristige nok til at prikke lidt i det smiley

• #28   26. mar 2013 Mine er helt elektriske når jeg laver kylling, de ved jo at der så falder noget af til dem (det er ikke så tit vi spiser kød, så når der dufter af kød...)

Kommentér på:
Update på mojos tandkød

Annonce