{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Netløsninger til vinduer
  • #1   26. mar 2013 Altså jeg har taget den nemme løsning da jeg har 2 ret omgængelige katte, der i øvrigt aldrig er alene med åbne vinduer..
    Så jeg bruger bare fluenet for vinduerne, ja en katteklo kan nemt flå det i stykker, men det har aldrig været et spørgsmål her.. (har selv et skråvindue)

    Men ellers vil jeg mene at det er meget nemt at lave en træ ramme hvor man sømmer/ hæfter hønsenet på og så laver en haspe anordning smiley


  • #4   26. mar 2013 Jeg havde vinduer der tipped indad foroven. dem havde jeg ikke brug for at lave net løsning på fordi det var ikke muligt for kattene at komme op til kanten eller igennem. Mine tipvinduer var i en dyb vindueskarm så selv når de tippede indad så var der maks 10cm luft for oven men kattene kunne ikke komme derop selvom jeg så dem prøve et par gange smiley

    Kan du ikke vise os et par billeder af dine vinduer så kan vi jo bedre se hvad slags løsnign du skal bruge smiley Der findes dog også firmaer der laver moskito-vindue løsninger som også er beregnet til katte. de kan lave til alle vinduer.


  • #6   26. mar 2013 Hos min kæreste er det samme slags hos dig Linda.... Vi vil også gerne kunne åbne vinduerne - Mest for kattenes skyld, så de kan sidde og få frisk luft.. For os er det nok at tippe, så der er åbent øverst, og der kan kattene ikke komme ud..

  • #7   26. mar 2013 Tak G.H du gav mig et forslag til hvordan jeg kan gøre i min nye lejlighed, jeg skal have sikret alle vinduer, og de er desværre af de gamle modeller som åbnes ud af i bunden, så skal have gjort et eller andet for at lukke af så de ikk kan hoppe ud.

  • #8   26. mar 2013 Scroll lidt ned på siden:
    http://www.loppetjansen.dk/produkter/5304-sikkerhed/

    For øvrigt har jeg et par gange læst om katte, der er blevet kvalt, fordi det er lykkedes dem at springe op øverst på et vippevindue.
    Enten er vinduet vippet i om katten, eller også er katten gledet ned ude i siden og blevet kvalt på den måde.


  • #9   26. mar 2013 Anne Marie H.

    Ja det er da en super nem måde at gøre det på.... og faktisk heller ikke ret dyrt ... man behøver jo ikke at gøre det ved alle vinduer *S*


  • #10   27. mar 2013 Ja det er det, skal så se efter om det kan lade sig gøre, kan ikk lige huske hvordan vinduerne ser ud, men der er en i køkkenet, men den er meget høj og er ikk sikker på at det er træ at rammen er lavet af, men jeg ser på det når jeg flytter ind, ellers har jeg tænkt mig at købe noget myggenet også sætte op for de vinduer som er nødvendigt, nej jeg skal bare have så jeg kan åbne lidt vinduer i huset, også skal jeg have spærret den anden terrassedør af, har to, den ene ud til den store have bliver der lavet voliere, og hvis rammen er af træ på den anden så får jeg lavet en netdør til at sætte ud til udvendigt sådan at jeg stadig kan åbne den lidt uden at der sker noget.

  • #11   27. mar 2013 Mega, ja ved godt man kan få disse, men det er noget lort og skal sætte og og ned hele tiden om sommeren når det er, vi havde en i min fars gamle lejlighed, og de er desværre ikk så gode igen og jo flere gange du skruer skruerne i så større bliver hullerne og det kommer til at se rigtig grimt ud, og bryder mig ikk om at de kan gå på den og risikere at falde igennem med et ben og komme til skade

  • #12   27. mar 2013 skal de der gitter sikekrhedsvinduer skrues af og på hele tiden?? Eller var det bare fordi i komme på besøg og så bliver de sat op?

    Ellers. Jeg besøgte en ven i Holland der havde katte og der var vinduer ALLE steder i huset. De have lavet rammer der passede til vinduerne. I den ene side var der hængsler og på den anden sad 2 haps'er sådan at de altid kunne åbne hapserne også fungerede net-vinduet som en skabsdør de lige svingede ud. Så kunne de åbnede vinduet også lukke net-vinduet igen. så var alt katte sikkert.

    Det fungerede ligesom denne skærm dør.
    (link fjernet)


  • #13   27. mar 2013 Ja de skal af og på hele tiden hver gang du skal lukke vinduet, så det blev vi meget trætte af, og hullerne i gitteret er for stort, for de kan sagtens få deres poter igennem og det brød jeg mig ikk om.

    Ja det er også sådan at jeg tænker at lave det hvis ellers at alle rammer er af træ, hvis det er af plastik så bliver det lidt svære.


  • #14   27. mar 2013 Hvis vindues karmene er af plastik kan du sætte rammerne på med velcro strips. Så kan de nemt tages ned når du vil åbne vinduet også lige sættes op igen smiley

    Det har jeg gjort med de puder mine katte har på deres hylder for at puderne ikke kan glide ned.


  • #15   27. mar 2013 Gad vide hvorfor jeg ikke får notifikationer når der kommer indlæg i denne tråd.. Underligt! Når, men tusind tak for idéer. Vi har skråvægge i vores soveværelse, og vinduet er sådan et skråt veluxvindue, som sidder lidt dybere inde i væggen, på den måde at der er en stor vindueskarm. Kattene elsker at sidde og kigge der, men jeg tør ikke åbne vinduet for meget. Ville gerne kunne lave en eller anden fik løsning så det stadig kunne åbnes tilpas meget, men tror det bliver svært, da det jo tipper og derfor vil være åbent i toppen... Hmmm.. Men god idé med en ekstra ramme, det kunne vi godt gøre inde i vores stue, hvor vinduerne er "almindelige". Så kunne de i det mindste sidde der og få frisk luft. smiley

  • #16   27. mar 2013 Sasha, ja det regner jeg også med at jeg vil gøre hvis det er. men nu må jeg se når jeg flytter ind hvordan jeg lige gør det nemmest. men tak for råd

Kommentér på:
Netløsninger til vinduer

Annonce