1.745 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Zee
Zee
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 7

Duft og skifte kattebakken. Duft og skifte kattebakken.

Hej alle samme.

Jeg har to huskatte (halv år gammel) I min lejlighed. Jeg ville om der var nogen der ku anbefale duft til katte grus lige nu bruger jeg Miav kattegrus fra netto (15kr 8liter) lige nu det jeg har råd til. Er der noget bruge til duft I grusset der tag godt luften. Og så ville høre om hvor tit man behøver skifte katte Bakken. Jeg skifte den hverdag.

Mvh

Rene

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Duft og skifte kattebakken.
  • #1   26. mar 2013 Så vidt jeg ved så er det der miav fra netto ikke klumpende, eller husker jeg forkert??

Klumpende grus tager lugten noget bedre samt du spare altså en masse penge på ikke at skulle skifte alt gruset ud hver dag..
    Jeg fjerner klumper hver dag og skifter alt gruset ca en gang om måneden, jeg har 2 katte..

• #2   26. mar 2013 Miav har også en klumpende til 15 kr for 6 l, den har jeg været meget glad for. Nu har jeg halv af hver Miav klumpende og cats best öko plus (synes ikke öko plus klumper nok og så hjælper Miav til)
    Jeg ville aldrig bruge duft i kattebakken, da det kun kan være forfærdeligt for en lille kattenæse (min holdning)
    Jeg har 4 bakker til 2 katte og tømmer morgen og aften, her lugter ikke af kat, kun af liv. Har lukkede kattebakker med filter i toppen.

• #3   26. mar 2013 Ok Ninna så huskede jeg forkert smiley

• #5   26. mar 2013 det er ikke alle nettoer der har begge udgaver, jeg har jagtet rundt for at få det, da den netto tæt på job, kun får 2 poser hjem ad gangen og den tæt på mit hjem slet ikke havde det. Efter at havde fortalt butikschefen hvor meget grus jeg køber (løj lidt og sagde 2-6 poser om måneden) udover at det var en dag hvor jeg handlede for 400kr og sagde at det jo ikke ville ske igen hvis jeg alligevel skulle i en anden netto for at få grus, så kom det hurtigt på hylden;o)
    Nogle gange virker det at være fræk og butikschefen er en IDIOT!!!! så det har jeg ikke ondt i r**** over at lyve overfor ham ;o)

• #6   26. mar 2013 Jeg skal snart i petworld og købe 3x15 liter for 280,-
    Det tager lugten, holder længe og klumper godt. Jeg kan faktisk nærmest bruge det indtil der ikke er mere i Bakken (overdrivelse fremmer forståelse), kontra før brugte jeg den klumpende fra netto og det lugtede af kattegrus på den trælse måde og tog ikke lugten af ekstremiteterne ordentligt
    Og det kostede ca 20 kroner for 8 liter men holdte den halve tid

Jeg er færdig med at bruge billig kattegrus smiley

• #7   26. mar 2013 Mit råd er også at købe det såkaldt dyrere kattegrus og ikke det i supermarkedkvalitet. Der kan i løbet af 2 til 4 uger sparres en del ved at bruge noget grus, der her og nu virker til at koste mere. Plus du slipper for stanken.-

• #9   26. mar 2013 Nå jo jeg ville lige sige jeg bruger de der sten kattegrus fra netto. Men hvad bedst sten eller sand??

• #10   26. mar 2013 Altså der findes diverse duft pulver men det er IKKE hendsigst mæssigt for dine katte at hælde sådan noget i. Husk at din kattes lugtesand er meget meget meget bedre end din egen og det er jo dem der skal ind i bakken...

Hvis det lugter af høm høm så kan det være du skal skifte foder. Hvis der er meget korn og sukker i dit foder(som Whiskas og Kitekat har) så kommer alt det der korn bare ud igen fordi kattene ikke kan bruge det. De har ikke tarmsystem til at nedbryde korn/majs.
    Hvis du giver dem råt kød og kødfyldte knogler som kyllingevinger og halse så vil du 1) få mindre afføring og 2) få en mere kompact og mindre lugtende afføring.
    (plus kødfyldte knogler virker som naturlige tandbørstning for katte)

Hvis det er tis du kan lugte så skal du have ngoet bedre grus smiley God klumpende grus eller krystal kan jeg anbefale. Min veninde er klar for det klumpende grus fra Fakta hun siger det virker godt og så er der ikke tilsat parfume som så meget andet billigt kattegrus. Jeg er glad for krystal grus da krystallerne absorbere alt væden fra tis og hømhømmer så det ikke lugter. Med 2 katte skal jeg skifte sådan en pose krystal hver 14 dag og rense hømhømmer hver anden dag.

• #11   26. mar 2013 sten eller sand? Jeg vil tro det er sandet der bliver til ler som er det der skaber det klumpende kattegrus. Så jeg ville gå efter klumpendesand

• #12   26. mar 2013 Her bruger vi extreme classic eller tigerino. Jeg køber det hos zooplus. Hver 14. hældes alt ud og bakkerne vaskes af. Alle andre dage tages pøller og tis væk ca.3 gange dagligt. Jeg bruger det kattegrus med duft af babypudder.

• #13   26. mar 2013 Det der røde stengrus er for dårligt. Alt for meget arbejde ved det, skal skiftes ud hver dag, og det holder ikke på lugten.

Jeg bruger Extreme Classic uden duft.
    Fjerner klumperne flere gange dagligt.
    Skifter al gruset ud 1-2 gange om måneden, hvor bakken bliver vasket med sæbevand.

Jeg har bakken til at stå i stuen, og her lugter ikke af kattepis - eneste tidspunkt det lugter, er kun når der er lagt en lort, der ikke er blevet dækket til.

Normalprisen er høj for Extreme Classic, men jeg hamstrer, når det er på knaldtilbud, og så er det i længden det billigste grus at bruge, fordi det er så drøjt.

I denne uge er det forresten på knaldtilbud i Plantorama. 79 kr for 15 kilo. smiley

Kommentér på:
Duft og skifte kattebakken.

Annonce