Duft og skifte kattebakken. Duft og skifte kattebakken.
Hej alle samme.
Jeg har to huskatte (halv år gammel) I min lejlighed. Jeg ville om der var nogen der ku anbefale duft til katte grus lige nu bruger jeg Miav kattegrus fra netto (15kr 8liter) lige nu det jeg har råd til. Er der noget bruge til duft I grusset der tag godt luften. Og så ville høre om hvor tit man behøver skifte katte Bakken. Jeg skifte den hverdag.
Mvh
Rene
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Klumpende grus tager lugten noget bedre samt du spare altså en masse penge på ikke at skulle skifte alt gruset ud hver dag..
Jeg fjerner klumper hver dag og skifter alt gruset ca en gang om måneden, jeg har 2 katte..
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Jeg ville aldrig bruge duft i kattebakken, da det kun kan være forfærdeligt for en lille kattenæse (min holdning)
Jeg har 4 bakker til 2 katte og tømmer morgen og aften, her lugter ikke af kat, kun af liv. Har lukkede kattebakker med filter i toppen.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Nogle gange virker det at være fræk og butikschefen er en IDIOT!!!! så det har jeg ikke ondt i r**** over at lyve overfor ham ;o)
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Det tager lugten, holder længe og klumper godt. Jeg kan faktisk nærmest bruge det indtil der ikke er mere i Bakken (overdrivelse fremmer forståelse), kontra før brugte jeg den klumpende fra netto og det lugtede af kattegrus på den trælse måde og tog ikke lugten af ekstremiteterne ordentligt
Og det kostede ca 20 kroner for 8 liter men holdte den halve tid
Jeg er færdig med at bruge billig kattegrus
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
mar 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 7
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Hvis det lugter af høm høm så kan det være du skal skifte foder. Hvis der er meget korn og sukker i dit foder(som Whiskas og Kitekat har) så kommer alt det der korn bare ud igen fordi kattene ikke kan bruge det. De har ikke tarmsystem til at nedbryde korn/majs.
Hvis du giver dem råt kød og kødfyldte knogler som kyllingevinger og halse så vil du 1) få mindre afføring og 2) få en mere kompact og mindre lugtende afføring.
(plus kødfyldte knogler virker som naturlige tandbørstning for katte)
Hvis det er tis du kan lugte så skal du have ngoet bedre grus
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg bruger Extreme Classic uden duft.
Fjerner klumperne flere gange dagligt.
Skifter al gruset ud 1-2 gange om måneden, hvor bakken bliver vasket med sæbevand.
Jeg har bakken til at stå i stuen, og her lugter ikke af kattepis - eneste tidspunkt det lugter, er kun når der er lagt en lort, der ikke er blevet dækket til.
Normalprisen er høj for Extreme Classic, men jeg hamstrer, når det er på knaldtilbud, og så er det i længden det billigste grus at bruge, fordi det er så drøjt.
I denne uge er det forresten på knaldtilbud i Plantorama. 79 kr for 15 kilo.
Duft og skifte kattebakken.