{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Hvorfår bider vore hunkat ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål mere men dette er omkring vores hunkat. Det bliver nok lidt langt håber i vil læse det og hjælpe mig.

Avatar ( er ikke oprettet) er en knap 3 år gammel hunkat som desværre stadig er fertil,:( dog på p- piller hvilket selvfølgelig kun er midlertidigt.

Hun er en killing af vores gamle røde hunkat så hun er født på vores gård i Jylland, og altid haft adgang til at komme ud. For ca 1/2 år siden tog vi hende ind permanent da vi viste vi skulle flytte i min mors rækkehus her i Ringsted (1marts) som ligger i et kvarter med mange udekatte og beboere som er sure over at kattene går og s....

Første gang hun bed var lide før vi flyttede, min datters veninde på 5 år stod lide så stille og havde hende i armene, det skal siges avatar så ikke sur ud, og pludselig bider/ makkere hun i venindens arm ikke hårdt men så hun blev forskrækket.

Næste gang hun bidder er da min datter på 4 år ligger i sengen med hende og aer hende pludselig sidder hun i armen på hende og min datter bliver selvfølgelig meget ked af det.

3. Gang ligger min datter i sengen og græder da hun ikke for sin vilje og vupti hopper avatar op i sengen og bidder min datter i ansigtet smiley

Nogle der har en forklaring på hvorfor hun gør det, er hun sur over hun ikke for lov til at komme ud eller hvad? Jeg har egentlig fundet et nyt hjem til hende hos noget familie hvor hun kan komme ud, men de sidste 3 dage har hun bare været så kærlig, ligget og sovet med mig om natten og hopper op på skødet af mig i sofaen, hun er pludselig igen som hun var engang.

De to sidste gange hun har bidt er her i Ringsted i vores nye hjem


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfår bider vore hunkat ?
  • #2   27. mar 2013 De nye ejere har også sagt hun hvertfald skal neutraliseres ved ikke om de vil mærke hende så meget har vi ikke snakket om.

    Det nye sted er der kun en far og en datter på 18 så tror da også det ku hjælpe.

    Og ja hun har været lidt over 2 år da vi tog hende ind men da hun var killing boede hun hos min mor som så boede her hvor vi bor nu og hun havde hende også inde pga folks holdninger her. Hun havde hende så kun til hun var knapt et år så hørte min mor mig ad om jeg ville ha hende tilbage da hun dengang egentlig heller ikke trivedes med at være inde. Håbede bare på det kunne være blevet bedre nu hvor hun ikke er killing mere, men det er det nok ikke ;(

    Åhh det er svært for vil bare ikke så gerne af med hende hun er nemlig så dejlig en kat, når ikke hun bidder. Og har bare heller ikke hjerte til " bare" at sende vores dyr vider de er jo også som vires "børn"

    Men vil selvfølgelig gøre hvad der er bedst for hende, må se ud over min egen næse ;( og egne behov


  • #3   27. mar 2013 Først vil jeg sige at jeg på flere af punkterne er enig med Felis. Der kan være flere grunde til at en kat bider. Som regel læser man ikke kattens signaler. Noget andet er at fertile katte, også dem på p-piller er lidt mere "skarpe" og det vil altid hjælpe at få dem neutraliseret.
    Når man tager en kat ind, der er vant til at være ude, så kræver det enormt meget af ejeren. Det kræver som det mindste basal viden om alm katteadfærd, leg osv. Det er i den forbindelse endnu mere vigtigt at man sætter ting (klatretræer, huler osv) i stedet for det der er blevet katten frataget. Det kræver tid og ikke mindst en del tålmodighed og så regel lykkes det ikke helt, i hvert fald ikke til kattens tilfredshed. Nogle katte resignerer og affinder sig med det, men mange ændre adfærd, til enten aggresivitet og urenlighed med mere.
    Jeg vil også anbefal at katten bliver undersøgt, således at evt sygdom/smerter kan udelukkes.


  • #5   27. mar 2013 Vi har et miljø plus et gulv til loft miljø og en masse legetøj og drillepinde, men det kan da godt være det ikke er nok.



  • #6   27. mar 2013 Så hvis vi for hende neutraliseret vil det formentlig stoppe ??

    Dem der skal ha hende skulle ha haft hende i lørdags men de troede vi tog hende med i en transportkasse til fødselsdag... Hvad tænker de lige på hun skal da ikke sidde der så længe, havde ondt nok af hende da vi transporteret hende fra Jylland til Sjælland ...

    Og det eneste de har sagt nu er at de vil hente hende engang i påsken... Det er meget løst, har lyst til at sige vi selv beholder hende...

    Problemet er at lige nu er mojo syg og ved ikke hvilken behandling der skal til endnu og hvad det kommer til at koste, plus vi har taget imod mojos bror som blev kastet rundt og ham har vi lige fået kastreret, vacc og øremærket, så bliver nød til at gemme den smule penge der er tilbage til mojos behandling.


  • #7   27. mar 2013 **Dem der skal ha hende skulle ha haft hende i lørdags men de troede vi tog hende med i en transportkasse til fødselsdag... Hvad tænker de lige på **

    Jamen du skal da ikke overlade katten til nogen, der ikke tænker på katten! smiley
    Jeg synes du skulle aflyse den "handel" og sige det som det er, at du har fundet ud af, at det sandsynligvis kan være p-pillerne, der gør hende uligevægtig. Så du har bestemt dig for at få hende neutraliseret og beholde hende selv.

    <i>Hvis</i> det så ikke hjælper at neutralisere hende, kan du senere søge et nyt hjem til hende - og give dig god tid til at finde det helt rigtige hjem.


  • #9   27. mar 2013 Helt enig med Tinka

  • #10   27. mar 2013 Med det du fortæller, synes jeg det er bedst for katten at i selv beholder hende. Så kan i med tiden få hende undersøgt og neutraliseret. I mellemtiden, kan i prøve at aflæse hendes signaler, hvis det skulle ske igen. Øjenstilling og størrelse, ørerstilling osv. Forklar din datter at hun ikke skal kramme hende og i stedet lege med drillepinde osv. Kør katten træt, så hun får brugt en masser energi.

  • #11   27. mar 2013 Lotte har lige givet mig et link til en dygtig og billig dyrlæge, så vil prøve at sige til dem vi beholder hende selv... Problemet er også bare at aftagerne til en huskat hænger bestemt ikke på træerne og hvis hun bliver ved selvom hun bliver neutraliseret så kan vi ikke beholde hende.

    Nu har jeg set hver gang hun har bidt og min datter har ikke krammet hende hun lå lige så stille og puttede ved siden af avatar mens hun lige så stille kørte hånden over hendes ryg.

    Vi har altid sagt til vores børn at det ikke er rat hvis en kæmpe hånd kommer ind over øjne og hoved på dyrene.

    Og specielt vores datter har meget forståelse for dyrene og hvad vi siger selvom hun kun er 4 knap 5 år


  • #12   27. mar 2013 Hvis hun stryger hende hele vejen ned af ryggen, kan det være overstimulation og så reagerer hun på den kedelige måde. Eller det kan være statisk elektrisitet. Prøv at bede din datter om kun at kæle hende på hovedet eller under hagen og ikke hele vejen ned og se om det gør en forskel.

  • #13   27. mar 2013 Det vil jeg prøve, men vores datter er ikke så glad for at kæle med hende mere, hun vil heller lege med hende med drillepinden så løber avatar rundt i huset efter hende når hun holder pinden på gulvet og musen glider rundt ...

  • #15   28. mar 2013 Men tror i virkelig hun kan ha ondt i ryggen når hun springer op i vinduskarmene som ikke er lave, hopper rundt og laver næsten baglæns saltomortaler for at fange musen min datter leger med hende med, plus hun kaster sig op i det store klatretræ og hænger der som en anden abe smiley

    Mon ikke det er p-pillernes skyld?

    For hvis hun har ondt i ryggen vil jeg jo heller ikke vent med at få hende undersøgt, bare fordi at pengene formentlig skal gå til behandling af mojo....


  • #16   28. mar 2013 Når man rør hende på det bagerste stykke af ryggen, måsen så lyfter hun måsen som hun plejer.

  • #17   28. mar 2013 Hej Nadia. Jeg har selv prøvet at have en kat som var vant til at komme ud, men da dn tidligere ejer skulle flytte valgte jeg at tage hende hjem til mig som inde kat.. Det vendte hun sig aldrig til.. Den første hun bed var min søster, hun sad med katten på skødet og pludselig bed katten min søster i hånden, tre mærker med hul.. Jeg søgte råd herinde og valgte at få hende steriliseret.. Der gik 2 mdr så bed hun mig i armen os hvor der gik hul.. Jeg besluttede mig for at finde et nyt hjem til hende, hvor hun kunne komme ud.. Det blev ved en bekendt som bor på landet, og hun har ikke bidt siden:) så kan godt være at din kat er frustreret over at den ikke kan komme ud mere..

  • #18   28. mar 2013 Jeg har jo lige det med smerte under huden lige nu smiley

    Jeg opdagede først her i weekenden at Manne viste tegn på smerte, han har leget hele vinteren med Røde, og han startede med at ville lege med en ny drillepind, det plejer han ikke at ville, og al den leg og aktivitet har været for meget for ham.
    Han var til dyrlæge i mandage, 3 gang på 2 mdr, og jo han havde muskelsmerter i ryggen og slem HD i den ene hofte, som dyrlægen sagde, kan en kat godt leve længe uden smerte, men al den aktivitet har belastet ham forkert, så men mindre aktivitet, og glukosamin og en periode med smertestillende, er håbet han får det godt igen.
    Og øv jeg ikke opdagede det før, nu kan jeg jo se at der har været tegn på smerte smiley


  • #19   28. mar 2013 Jeg er godt nok splittet, for vil gerne at hun kan komme ud, men føler bare heller ikke jeg lige kender nogle der kan gøre det bedre end os for hende... Sådan har man det vel altid med sine små pus smiley og som sagt så hænger aftager til en huskat ikke på træerne.

    Det andet problem er også bare at vi har rendt en del til dyrlægen på det sidste (siden dec faktisk) så katte opsparingen er i bund og ved ikke hvor vi skal få flere penge til opsparingen fra da vi også lige er flyttet. Så det bliver også svært at køre hende igennem den helt store undersøgelse, og hvis nu hun bliver sig selv igen bare ved at få lov til at komme ud....

    Det skal lige siges hun aldrig har bidt hul, hun makkere kun...


  • #20   28. mar 2013 Det <i>kan</i> jo være at katten har smerter, så jeg mener at pengene må findes til et dyrlægetjek. Og om hun bliver boende hos jer eller ej, også til neutralisering.

    Det er rigtigt, at aftagere til huskatte ikke hænger på træerne, og så meget desto mere grund til at få hende neutraliseret inden evt. nyt hjem, så hun i hvert fald ikke bliver "skyld" i flere overskudskatte.

    Og igen, det handler jo ikke bare om at få hende afsted til et hvilket som helst nyt hjem, hvor hun kan komme ud. Mavefornemmelsen for det nye hjem skal være i orden.




  • #21   28. mar 2013 Den er også i orden til dem vi ar fundet, blev bare lidt overrasket over de troede vi havde hende med til fødselsdag.

    Og de har sagt de vil få hende neutraliseret, så kan ikke se det er op til os...

    Har fortalt dem hun kan have ondt, og de vil lige se tiden an om ikke det hjælper at hun kommer ud, så hun ikke bider og ellers selvfølgelig få hende i behandling.

    De kan utrolig godt li hende da hun er en meget kælen og snakkesaglig kat som gerne vil putte. Så de vil gerne betale for behandlingen.


  • #22   28. mar 2013 Nadia godt du er ærlig omkring det hele, så må du håbe de virkelig tager sig af hende, det lyder det næsten til smiley og jeg ved du ikke bare lige gør det som venstre hånds arbejde, når du finder nyt hjem til din kat.
    Jeg ved hvordan det føles at være ved at nå bunden af kassen, når man har været mange gange ved dyrlæge, jeg har måttet udsætte alt det jeg ville dette forår for 2 katte med mange besøg ved dyrlæge og et til på tirsdag, og hver gang håber jeg bare jeg kommer hjem med min kat igen.


  • #24   28. mar 2013 Min regning i mandags, på en konsultation, to røntgen og medicin var 1497,89kr og får nok en i samme størrelse på tirsdag, så bliver det tæt på 9000 siden august smiley

  • #26   28. mar 2013 Du har da vist mere end 3 katte smiley jeg har samlet sammen til forsikringen, og har udskudt det nogle gange, fordi der var mere der skulle med smiley noget bliver jo ikke dækket, men er spændt på hvad der kommer retur smiley
    Jeg har så også kun min pension, så jeg må begrænse mit dyre hold, så jeg kan følge med.


  • #27   28. mar 2013 Jeg vil bestemt det bedste for vores dyr og avatar, og når de siger de vil behandle hende stoler jeg på det, og så er det jo familie så kan følge op på de gør det, det vil jeg ikke kunne med nogle fremmede.

    Og som Jette skriver, når bunden af kassen er nået så syntes jeg da det er bedre hun kommer til dem og de kan behandle hende, end hun skal vente til vi har bare lidt overskud til at behandle hende.

    Er ked af du ikke syntes det er i orden at gøre det på den måde Lotte men det er bare det eneste valg vi har lige pt.

    Jeg er på førtidspension manden har pt intet arbejde da vi lige er flyttet og starter på en uddannelse her starten af april og går på su. Og så har vi to små børn.

    Ved simpelthen ikke hvor vi skal støve pengene til behandling op, smiley vi har desværre ikke et penge træ smiley



Kommentér på:
Hvorfår bider vore hunkat ?

Annonce