14.538 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Spørgsmål ang. Bengal katte Spørgsmål ang. Bengal katte

Hej KG
Jeg har kigget meget på en bengal kat, har en masse spørgsmål som jeg kan finde svar på.

Jeg har en kat i forvejen, en helt normal huskat som er inde/ude kat.
Jeg bor i en lejlighed på 60 kv. i centrum af køge i stuen.
Kan en bengal godt gøres til en ude/inde kat UDEN indhegning???? Eller vil den blive stjålet????

Og er der nogen der ved hvor højt pris mæssigt de ligger???

Og sidste spørgsmål, hvor kan man købe den henne????

Håber i kan svare på mine spørgsmål da jeg er helt skudt i bengal katte smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. Bengal katte
  • #1   1. apr 2013 Der er ingen seriøs opdrætter der vil sælge en bengaler til frit løb, de er jeg ret sikker på,, de fleste rasekatte sælges ikke til frit løb og de som gør, er det på grund af at området de bor i egner sig til det,, og det er ikke inde midt i en by, uanset hvilken smiley

• #2   1. apr 2013 Tak for svaret.
    Ville bare være syndt at gøre den til inde kat, i en lejlighed.
    Så må nok vente til noget jeg flytter i noget større med have, så den kan blive indhegnet.

• #5   1. apr 2013 En bengal koster 6000kr til kæl.

En toyger koster 9000 til kæl.

• #6   1. apr 2013 Jeg mener der er en bengal opdrætter herinde - søg på bengalere i galleri, så mener jeg der dukker en op smiley

• #7   1. apr 2013 Tak for de super fine svar smiley

• #9   1. apr 2013 Fint link Lis smiley det siger det hele smiley

• #10   1. apr 2013 Godt link! Gik ellers og drømte lidt om en bengaler selv, det gør jeg ikke mere;-)

• #12   1. apr 2013 det er ikk syndt at holde Bengal som inde kat heller ikk i lejlighed.... med en Bengal skal man være forberedt på meget energi... jeg har selv bengal i lejlighed hvor den går sammen med Maine coon så hun indordner sig lidt efter dem men er stadig meget aktiv og god til at lege med sig selv når de andre sover.... smiley har ikk fortrudt jeg har fået hende og skal have flere med tiden..... smiley men synes du skulle opsøge bengal opdrætter og få lov til at komme forbi og hilse på dem..... smiley

• #13   1. apr 2013 Solveig H jeg har bengal som indekat og det trives hun helt fint med og laver ikk mere ballade end hvad mine maine coons gør....

• #15   2. apr 2013 inde på killingelisten kan du finde de registrede opdrættere, og se kilinger til salg.
    er selv skudt i Bengalkatten men da jeg har huset fyldt med Birmaer må det vente lidt smiley jeg vil mene at de prismæsigt ligger et sted mellem 6000-10.000 kr alt efter hvad den sælges til smiley for et par dage siden var der en tilsalg herinde til 6000 hankat kæle.

• #16   2. apr 2013 Solveig H & Rikke L:

Jeg har også bengal, 2 stk oven i købet.
    Vi bor i hus, de har adgang til løbegård (men ikke hele haven).
    Begge vores trives fint indendørs.

Jeg tror som du skriver Solveig, at generationen har meget at sige og sikkert også opvæksten.

EDIT: Btw, det link du har lagt ind Lis, kan du huske hvor gammelt det er?
    Jeg kan huske at have set det tidligere (ikke for nylig).

Jeg siger ikke at der ikke <i>har været</i> problemer og sikkert også stadig er visse steder med opvæksten, men en del af informationen er simpelthen ikke korrekt.

Jeg har KUN skimmet denne gang, men kan da sige at fx prisen ($ 22.000) er noget overdrevet (med mindre helt speciel avls-kat, så måske deroppe af, men...)

Det andet jeg faldt over:
    "<i>You can not breed the “wild” behaviors out of servals, Asian leopard cats, jungle cats, or Geoffrey’s cats by interbreeding them with domestic cats for a couple of generations.</i>"

Jeg vil påstå, at der ikke er meget wild behavior over mine 2 banditter.

• #17   2. apr 2013 Vi har en bengal på 1,5 år nu, og jeg kan jo starte med at sige at det er nogle specielle katte smiley de har meget energi, men hvis de kommer fra en god opdrætter (dette er i hvert fald min erfaring) så er de ikke hyperaktive eller svære på den måde, men man ska huske at når de er vågne så er de virkeligen vågne. Då vil de gerne vare med og kikke på at man laver. Jeg vil også mene at det bliver svært at finde en opdrætter der sælger udekatte. Jeg vil aldrig finde på at have vores ude, ikke kun fordi der er en risiko at han bliver stjålet, men fordi han slet ikke er bange for någet. Bengaler er som regel meget framad, og jeg tror godt han kunne finde på at gå op og hilse på en fremmende hund ( han elsker hunde) eller gå op til bile og andre tng der laver lyd. Bengaler strejfer også rimeligt langt. Azrael har mulighed for at gå ud i en lille løbegård og så kommer han med på turer i snor sammen med vores hund.

Jeg kan godt tænke mig at en bengal kan blive lidt for meget hvis man ikke husker at aktivere dem nog.

Så ska man måske også tænke over vad for en generation man køber. Bengaler bliver bengaler fra F4, dvs 4 generationer efter mix mellem tamkatt og asiatisk leopardkat. F4 generationerne har som regel meget af det vilde tilbage, og det er ikke altid så sjovt at have der hjemme. Jeg vil personligen kike efter katte der er længre væk fra f4 da du kan få en lidt mer nemmere kat at håntere, og der nog også vil trives med dig bedre smiley

• #18   2. apr 2013 Og hvis du ikke har noget imot at ta over til sverige, så kan jeg anbefalde http://kungsgardencats.se/ . Smukke katte med meget godt temperament!

• #19   2. apr 2013 Jeg synes at bengal er et dårligt valg som kat nummer to, når man i forvejen har en kat, der har adgang til udeliv. Så om bengalere kan trives indendøre eller ej, synes jeg egentlig er irrelevant i forhold til trådstarters situation.
    (men derfor kan man selvfølgelig godt diskutere det generelt :-))

• #20   2. apr 2013 Det er nemmere at købe katten af Benga - Evas katte er super smukke og har et fantastisk temperament - hun samarbejder iøvrigt med den svenske opdrætter

• Lise K
    Lise K Tilmeldt:
    apr 2013

Svar: 32
    #21   4. apr 2013 Det er ikke ofte, jeg poster - men jeg er nødt til at reagere på disse. Der skrives uendeligt meget vrøvl om bengalkatten - ikke mindst at de er farlige og fyldt med sygdomme. Jeg har lige mistet min vidunderlige han og der er ingen tvivl om, hvis jeg skal have flere katte (jeg har to almindelige huskattte, som havde det helt fint med bengalen) skal det være en bengalkat. De er fulde af personlighed og ja, hvis man vil have en kat som bare sover og spiser, er bengalkatten ikke et godt valg. De taler hele tiden og skal være med, hvor det sker. Jeg var aldrig i tvivl om hvor han var - eller hvad han ville, for den sags skyld. og jeg var aldrig et øjeblik nervøs for ham, til trods for at vi ofte har haft helt små børn i huset som ikke altid var lige blide ved ham. Hvis man handler hos en ordentlig opdrætter, får man en aldeles vidunderlig kat - og Solveg H: vi havde ingen oplevelse af at han var "sart" og havde kun problemer med strinteri da sneen havde dækket verden i flere måneder sidste vinter=ingen steder at tisse udenfor :-). I USA har man en helt klar opfattelse af at bengalkatten er et farligt vilddyr - og måske den er det i USA, det ved jeg ikke - men det er den bestemt ikke i DK og Sverige

• #22   4. apr 2013 Lise K:

Kan se du først lige er oprettet herinde for 17 min siden, så du har dårligt kunne nå at poste andet smiley

Velkommen til smiley

Som du måske har set længere oppe har jeg også bengal-katte sammen med huskat.

Jeg er enig med dig langt hen af vejen, men ikke i alt.
    Jeg ved <i>nogle</i> bengal katte taler meget, den ene af mine gør, den anden gør ikke.
    De har begge personlighed, det mener jeg nu alle katte har; mere eller mindre selvfølgelig.
    Mine 2 er (heller) ikke 'sarte', men vil dog sige at den ene er mere forbeholden overfor gæster (og andet 'nyt') end den anden; han ser dem lige an, inden han vil snakke, hvorimod den anden styrter hen og skal hilse på.
    Dette er jo heller ikke noget der er specielt for bengal-katte, den slags forskelle ser man også med andre racer incl. huskattene.

Mht om de er 'vilde', nej ingen af mine er på nogen måde vilde og jeg kender heller ikke nogen der er, så der er vi helt enige.

smiley

• Lise K
    Lise K Tilmeldt:
    apr 2013

Svar: 32
    #23   4. apr 2013 hehe - jeg mente nu også at poste generelt smiley Du har selvfølgelig ret i at alle katte er specielle - men nu har jeg haft tre bengalkatte og nok dobbelt så mange "almindelige" katte og jeg synes, der tegner sig et billede.....jeg bliver allermest irriteret over at folk beskylder dem for at være agressive og vilde og ikke gode kæledyr.

• #25   4. apr 2013 Lise K: Det er sjovt at læse at du har hørt de negative ting om bengalen fra USA smiley Jeg har nemlig hørt helt omvænt, og fik også den beskrivelsen av min kats opdrætter også. I europa har man mange linjer der er "vilde", da man tit avler på katte tæt på F4generationen, mens man i USA har linjer der avlet lidt længre væk fra F4, og hvor man fokuseret mere på en fungerende kat for hjemmet. Det er også derfor (ifolge de info jeg fået) Bengalen nogle gange har så dåligt ry (?reputation) i europa.

Min bengal kommer fra helt amerikanske linjer faktiskt smiley
    Jeg tror at det der med at den er så vild og svær er en del av det som er tilbage fra de gamle bengaler, sammen med at de koster 40 000 for en kat (der ikke er til avel), og at en bengal fra en dårlig opdrætter, eller en F4-bengal, kan have lidt for meget af det vilde tilbage og vare svære at håntere.

• #26   4. apr 2013 her er min skønne bengal som er noget at det mest kærlige væsen hun er vokset op med maine coon og går sammen med maine coon og børn og hun er bestemt ikk vild el farlig..... smiley

profilbillede
  • Thomas  B
    Thomas B Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Svar: 6
    #27   23. apr 2013 Det link som Lis poster om Bengalkatte er noget være ævl,da de problemer de omtaler generelt drejer sig F1-F3 Bengaller,som er det tætteste du kommer på den Asiaiske Leopard som Bengalen er avlet ud fra. De er nærmest som vilde katte,el meget tæt på. Lidt overdrevet sagt ville det svare til at få en kat der var parret med en Løve,el en Leopard. Derfor får de omtalte ejere i linket problemer med deres Bengaler,da de tildels stadig har en del vildkat i sig. De Bengal opdrætter der er i Danmark tror jeg ikke har Bengaler i F1-F3 generationen til salgs,da disse ville kræver specielle tilladelser. Og de er i øvrigt også først godkendt som racekat fra F4 generationen. Du vil kunne finde mere og bedre læsestof på Bengalklubbens hjemmeside Bengalklubben.dk i stedet for det negative pis i det link Lis poster
    som stammer fra staterne,hvor der er tale om dumme mennesker der i virkeligheden har købt en vildkat el et vildt dyr om man vil

Jeg har selv en han Bengal Ozzy og han er sgu en af bedste og dejligste katte jeg har haft. Ja han har tisset et par gange indenfor,men det er et spørgsmål om opdragelse,som det er med alle andre kattekillinger. Han har tisset hvis jeg har haft en kasse til at stå uden låg på ( let at tage fejl af en plastkasse til ting og på kattebakke til toilet besøg ). Det er også almindeligt at især hanner (generelt for alle racer ) tisser/strinter ved især ydermure,af territorielle årsager hvis den ikke får mulighed for,at komme ud og mærke omkring huset dens territorie. Min får ikke lov at løbe frit da jeg mest er bange for at han bliver snubbet da en Bengal er utrolig flot,og så bor jeg nær en befærdet vej. Jeg går en tur i en haven med ham hverdag,hvor han er i snor,hvilket han sætter stor pris på,som han visser ved at blive mere hengiven. Han er nu 10 mdr og det er enkelte gange der er en svipser med at han tisser,med det er nok jeg vrisser hvis han ligger an,og så fræsser han op på bakken. Han er også kastreret hvilket også hjælper på strinte problemet,og giver en mere "rolig kat " en Bengal har et lidt større aktivitets niveu end almindelige katte,men hvis man lufter dem,og leger med dem for man en meget kærlig og hengiven kat,de værdsætter nærmest den opmærksomhed de får. De er også utrolig nysgerrige og vil være med i alt hvad der foregår i huset,og så kan de lide at pjaske lidt i vand,de er sjove og skøre. Vil dog have lavet min have så han ikke kan "stikke" af så han kan løbe ind og ud sammen med min anden kat. For når vinduerne står åbne kan han godt hyle lidt fordi han vil ud. En Bengal til kæl koster i mellem 5 og 10000 jeg gav selv 7500 for min,og fortryder intet,og kan varmt anbefale Eva som er opdrætter og Benga-Bengals.dk. Og vil da også mene at du kan have en Bengal i lejlighed hvis du altså går en tur i snor den

profilbillede
  • Thomas  B
    Thomas B Tilmeldt:
    jul 2012

#28   23. apr 2013 Hov lige en rettelse den anbefalede opdrætters hjemmeside hedder Benga-bengal.dk el er det bare at Google der er et par opdrættere i landet

• #29   23. apr 2013 Nu er det altså ikke mig der har skrevet "pisset" smiley

Vil give dig ret at skal man have en bengal - så får man fantastisk temperament hos Eva,

Jeg vil ikke give dig ret i det med tisseriet - for går ud fra vi taler kastrat

• Thomas  B
    Thomas B Tilmeldt:
    jul 2012

#30   23. apr 2013 Det ved jeg godt,men kæft noget negativt pis smiley de er godt dumme derover i staterne. Og jeg har da heller ik sagt det var dig der har skrevet det,bare et linket du poster er noget ævl smiley

• #31   23. apr 2013 Fordi du ikke er enig behøver det da ikke være noget ævl. De laver da ikke siden hvis de ikke anser det for et problem.

Det plejer nu ellers at være sådan at der er USA der er foran - og med alt - også mere troværdige end hvad man læser i lille DK.

At du har en kat - det er godt nok ikke sammenligning nok, beklager ....

Igen vil jeg pointere at Eva's katte hat super temperament -. så det er ikke fordi jeg har de negative sko på:-)

• #32   23. apr 2013 Lis kan godt give dig ret men bliver bengalerne ikk opdrættet rigtig ja så er det sandt men det link skræmmer folk der vil have racen... man kan jo istedetfor anbefale og finde bengal opdrætter så de kan møde racen....

vil så sige at alt det "dårlige" jeg har læst om bengalen ikk har skræmt mig men skulle være sikker på det var den rigtig opdrætter jeg fik min fra.... min bengal er vokset op med maine coon og går med maine coon og det gør at den ikk har det sind de ellers er kan være kendt for....

• Thomas  B
    Thomas B Tilmeldt:
    jul 2012

#33   24. apr 2013 Det er meget mulig de er foran med alt i staterne,men det gør dem nødvendigvis ikke klogere el mere beviste om,hvad de snakker om. Men i de link du poster omtaler de Bengaler i F1 til F3 generationen,hvilket vil sige at de stadig har meget vildkat i sig,da de ikke avlet så langt ud fra en Asiasisk Leopard kat.
    Og jeg synes ikke din udmelding holder vand,når ikke du taler af egen erfaring,og det er heller ikke forebyggende at skræmme folk BUM.
    Den væsentligste forskel på en Bengal og en almindelig kat er at de har mere energi,el er de gode katte med at godt og venligt sind,de kræver måske nok lidt flere udfordringer i form af leg for stimulering. Og så går de i øvrigt også meget godt i spind med både andre katte,børn og hunde. Skulle jeg være så uheldig at miste min Bengal ville jeg ikke tøve med,at anskaffe mig en ny smiley

• #34   24. apr 2013 Jeg smider lige en bombe, din tone provokere mig til det Thomas smiley

Er det rimeligt, at avle en kat hvor 3-4 generationer faktisk ikke kan bruges til kæl? Men stadig har vildkatten i sig, jeg må formode, at de opholder sig i bure/ løbegårde af en slags, kun med det formål at skabe kælekatte på en vildkat, for at tilfredsstille vores trang til nyt og anderledes og gerne vildt ?? smiley smiley

• #35   24. apr 2013 Lis:

Det link du har postet har jeg også kommenteret længere oppe og spurgt om du ved hvor gammelt det er (hvor længe siden det er skrevet)?

Jeg kan huske at have set det tidligere, jeg skrev 2 april:

<i>EDIT: Btw, det link du har lagt ind Lis, kan du huske hvor gammelt det er?
    Jeg kan huske at have set det tidligere (ikke for nylig).

Jeg siger ikke at der ikke har været problemer og sikkert også stadig er visse steder med opvæksten, men en del af informationen er simpelthen ikke korrekt.

Jeg har KUN skimmet denne gang, men kan da sige at fx prisen ($ 22.000) er noget overdrevet (med mindre helt speciel avls-kat, så måske deroppe af, men...)

Det andet jeg faldt over:
    "You can not breed the “wild” behaviors out of servals, Asian leopard cats, jungle cats, or Geoffrey’s cats by interbreeding them with domestic cats for a couple of generations."

Jeg vil påstå, at der ikke er meget wild behavior over mine 2 banditter.</i>

smiley

• #36   24. apr 2013 Jette L og drengene:

Jeg ved godt det ikke er mig du spørger, men vil alligevel gerne svare.

Nej det er ikke rimeligt, det sker muligvis stadig i USA, men bestemt ikke i DK, det er slet ikke tilladt at have de tidligere generationer, med mindre man får speciel-tilladelse.

• #37   24. apr 2013 Pia, jeg ved ikke hvornår det er fra.

Tvivler du da på de har de problemer? De får jo kun dem der ikke adfærdsmæssigt kan tilpasse sig.

Hvor mange der egentlig er i USA ved jeg ikke, racen er ikke godkendt af CFA men af Tica

• #38   24. apr 2013 Lis:
    De ting jeg lige faldt over var prisen og nedenstående, som for mig 'antyder' at materialet ikke er nyt/opdateret.

<i>Det andet jeg faldt over:
    "You can not breed the “wild” behaviors out of servals, Asian leopard cats, jungle cats, or Geoffrey’s cats by interbreeding them with domestic cats for a couple of generations."</i>

Nu ved jeg ikke hvad de mener med "... et par generationer...", det er nok korrekt, at de første generationer (F1 - F4) ikke altid er lige medgørlige, men det er jo ikke dem vi har i DK.

Jeg tvivler heller ikke på at <i>nogen</i> ikke burde have med den slags katte at gøre og at <i>nogen</i> blev opdrættet (/opdrættes?) under kummerlige forhold.

Jeg håber og tror ikke at det stadig er sådan det foregår.

• Thomas  B
    Thomas B Tilmeldt:
    jul 2012

#39   24. apr 2013 Jette L og drengene

Hvorvidt det er rimeligt el ej kan jo altid diskuteres,men ikke desto mindre er det hvad der er sket. Man har avlet på den Asiasiske Leopard kat for,at fremavle den smukke pels,da man har mislykkedes i,at gøre den Asiasisk Leopard kat tam,og gøre det til et kæledyr. Alle katte har jo været vilde på et tidspunkt,og blev jo i starten anset som nyttedyr for mennesker til,at bekæmpe skadedyr som mus og rotter. Og blev først senere anset som kæledyr.

Grunden til artiklen forarger mig er at de omtalte Bengaler ikke kan sammenlignes med de man kan købes til kæl i Danmark. Der er tale om "vildkatte" som herhjemme kræver en speciel tilladelse. Og ja der kan jeg da godt forestille mig ville forekomme adfærds problemer.
    Og så synes jeg det er forkert at udtale sig om en race man ikke selv har erfaring med,men kun har hørt el læst om. Og det ryster mig i min grundvold at poster en så negativ artikel om en race som jeg er glad for og fascineret af.
    De katte de taler om er leveret ind af folk der ikke har vist,at de har købt et vildt dyr,og ikke har sat sig ind hvad for en type kat de har købt,og hvordan en sådan plejes,og behandles. Men bare har går jeg ud fra købt den i ønsket om en stue leopard,el et eksotisk kæledyr.
    Og for sidste gang vil jeg minde på at de Bengaler opdrættet i Danmark er over F4 generationen og først der anerkendt som race el tamkat. Muligt nogen holder Bengaler fra tidligere generationer herhjemme,men så er der i mine øjn tale om noget andet,og de mennesker har forhåbentligt de rette forhold,og omgivelser for holde den slags kat

• #40   24. apr 2013 Tak for dit fyldige svar smiley og i en god tone, jeg har ikke selv erfaring med Bengaler, og har holdt min datter fra at få de smukke katte, for jo de er smukke, men efter min mening burde man ikke BARE kunne gå hen og købe dem.
    Jo det er jo over F 4 der kommer her, det er jo også godt nok, men bliver der ikke stadig kørt Foundation ind?
    Jeg ved at jeg selv har/har haft raser hvor der stadig bruges Foundation katte, min kurilian bobtail har et par "tomme feldter" og min MCO var også Foundation på fars side.
    Det jeg prøver, at sige er, at selv om det ikke sker i DK, så sker det nok stadig! Og de katte hvor skal de leve? Hvor mange bliver aflivet og hvor mange havner i ukyndige hænder?

• Thomas  B
    Thomas B Tilmeldt:
    jul 2012

#41   26. apr 2013 Velbekomme,nu er det heller fordi nogen af mine indlæg bør tages personligt.
    Jeg kan godt give dig ret i at man ikke bare kunne købe en Bengal,når der er tale om F1-F3 Bengaler da disse helt klart har specielle behov,og kræver en ejer der ved,hvad de har med at gøre,og hvad de går ind til. Om der findes Foundation katte af Bengaler i Danmark kan jeg ikke svare på,men jeg at der i Tyskland og Storbritannien fås Bengaler og ligeledes Sahvana katte fra F1,men man skal lede længe. Men det kræver specielle tilladelser at holde dem.
    Men som en anden herinde foreslår synes jeg da det lyder som en god ide,at besøge opdrætteren,man har tænkt sig at anskaffe en killing hos,og se killingerne og hvordan de er i vante omgivelser. En opdrætter burde jo også kunne fortælle hvad det vil sige at holde en Bengal el Sahvanna

• #42   26. apr 2013 smiley nu lød bare som om der var flere her som vidste noget, og du provokerede min nysgerrighed, jeg tror bestemt ikke jeg har forhold og energi til en Bengaler eller lignende, men ikke alle kan indse deres begrænsninger.
    Jeg elsker alle smukke og dejlige katte, men har man ikke forhold til en Abby, skal man vist heller ikke tænke Bengaler smiley

• #44   27. apr 2013 Linda smiley hvor ser hun sød ud, og tak for en god beskrivelse.

• #46   27. apr 2013 det er som at se min binde-galer pige.... smiley

• #47   22. nov 2013 hej hvis du mangler en bengal kat har jeg faktisk to, en mor kat og en killing som jeg sælger, mor ca 5 år, killing 20 uger.

• #48   22. nov 2013 Karina B
    Den tråd du skriver i her er 'gammel', fra april måned.

Måske du skal oprette en annonce, hvis du vil sælge
    smiley

• #49   22. nov 2013 ups det har jeg ikke lige set, tak skal du ha pia d.

Kommentér på:
Spørgsmål ang. Bengal katte

Annonce