{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
494 visninger | Oprettet:

Madproblem {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min hunkat Lille-mis fylder snart 2 år. Hun er lille af sin bygning, det var hendes mor også. Hun er en meget legesyg og kælen kat, som lever katte livet fuldt ud. Men hun er ikke den store spiser af mad. Der kan gå flere dage, hvor hendes madskål står med tørkost. (Jeg skifter det selvfølgelig ud engang imellem, så det ikke bliver dårligt) Fair nok tænker jeg. Men det gælder altså også overfor våd kost, lækre godbider som rejer, tun, leverpostej. Hun nipper lige til det, også går hun sin vej. Hun er udendørs kat, så derfor tænker jeg at hun har brug for energi igennem maden?

Dåsemad får de kit-kat i poser, og der har normalt aldrig været nogen problemer. De gider slet ikke have det af dåserne.

Af tørkost har de fået lidt forskelligt. Det eneste de sådan rigtig gider at spise af tørkost er Whiskas.

Mine to katte får mad hver sit sted.
Er det normalt at der er nogen katte som bare generelt ikke spiser det store??
Eller kan hun bare være MEGET kræsen, har nogen råd til hvad jeg kan gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Madproblem
  • #1   2. apr 2013 Hun kan jo i kraft af at være udekat fange fugle og mus som mætter hende, eller hun kan have fundet sig et ekstra mad sted, måske en nabo sætter mad ud til vildkatte eller noget som hun så går og spiser..

• #3   2. apr 2013 Jeg er ret sikker på, at der nok skal være noget andet tørkost end Whiskas, de katte vil æde. Prøv jer frem smiley

Du kan også prøve med noget forskelligt dåsemad, og se om der ikke skulle være et eller andet de kan li'. Mange katte er glade for Lux fra Aldi (bedste køb til prisen :-)... hvis kattene ellers gider æde det).

Rå eller kogt kød kunne måske også være et hit.

• #4   2. apr 2013 Jeg tænker også at det er fordi hun finder mad et sted andet. (Fred være med det -bare hun kommer hjem, og det gør hun) smiley
    Tinka, jeg prøver og prøver også.. De har både fået luksus mad og billigt mad - men de spiser vel forfanden, hvis de er sultne nok.

Tak for jeres råd - ville bare lige sikre mig at jeg ikke havde overset noget.

• #5   2. apr 2013
    Det der leverpostej og tun er rigtig skidt for katte... så det ville jeg droppe....

Prøv LUX fra Aldi det koster kun 5,5 kr for en dåse

Og find noget andet end Whiskas da det er ren junk food til en dyr kg pris....

Hun spiser sikkert andre steder... prøv at spørge jeres naboer smiley

• #6   3. apr 2013 Jeg tror som alle andre også at hun spiser sig mæt når hun er ude. Hvis det er mus og fugle hun selv fanger så kan jeg godt forstå hun ikke gider tørkosten eller dåsemaden smiley

Som GH også siger er Whiskas(også Kittekat) ren junkfood så du skal kun være glad for at hun ikke gider det!
    Grunden til at man siger at whiskas og mange andre mærker(også meget Royal Canine og Hills) er junkfood er fordi det er fyldt med korn/majs/hvede og sukker i stedet for det kød din kat har brug for.

Hvis ingen af naboerne siger de fodre hende kan du prøve at server noget råt kød for hende det har hun meget bedre af smiley (bare ikke server det fyldt med lage).

Kommentér på:
Madproblem

Annonce