{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.034 visninger | Oprettet:

"Min" Vildkat {{forumTopicSubject}}

Jeg/vi har boet her i huset i 2 år og siden den første dag, har "Gammel far" besøgt os...
Han er en ægte fertil vild kat, men han elsker mad... så han har været nem nok og nusse her det sidste års tid...men kun lidt ellers får man en med poten...

Han spiser her hver dag... jeg og en nabo skiftes til at give ham en orme/loppekur når han trænger... og snupper de tæger jeg kan få fat i...

Sidste sommer forsvandt han i en uges tid... og en dag kom han tilbage med et brækket forben... jeg fik fat i DB og de kom ud med en fælde som han ikke ville gå i... så en dag satte jeg en transport kasse ud med mad ... og halvt inde fik jeg ham vippet ind og lukkede lågen... satte ham ind i en lille mørk gang jeg har og ringede til DB... 1/2 time efter kom hun og jeg ville hente "gammelfar"
Jeg åbnede døren og ud røg ham.... Hele min gang var indsmurt i blod, lort og tis ... transport kassen var helt rykket fra hinanden...
Der gik over en mdr inden jeg så ham igen... og benet var helet...

Han har overlevet vinteren rigtig fint.... men nu er han begyndt at tabe sig.... han kommer flere gange om dagen og spiser fint... men han er også begyndt at gå ind i køkkenet, når døren står åben...

Jeg er bekymret for ham... han er tynd og virker mere kontakt søgende.... tror han er meget syg smiley

Men jeg synes simpelthen det er så synd for ham hvis han skal i sådan en kasse igen.... hvis det overhovedet lykkedes... Men jeg kan heller ikke holde ud at han skal dø langsomt af en eller anden sygdom.

Hvad gør man lige ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Min" Vildkat
  • #1   6. apr 2013 Billedet her er fra i sommers... og vil tro han har tabt sig et kilo eller to....

    Det kan vist ikke bare være fordi han jagter hunner vel ???


  • #2   6. apr 2013 Du låner en fælde at fange ham i - enten hos en dyrlæge eller hos en dyrevelfærdsorganisation. Har selv haft lånt hos flere dyrlæger uden problemer. Og kattene, der gik i dem tog det forholdsvis roligt.

    ...for fanges, det skal han. Når han er i fælden, dækker du den til med et tæppe, så der er mørkt. Det vil forhåbentligt gøre ham lidt roligere.

    Hvis det ikke er muligt at få ham transporteret trygt og sikkert til en dyrlæge for bedøvelse og diagnose + behandling (og kastration), må du aftale med en dyrlæge at få ham aflivet hurtigt og smertefrit derhjemme. Hårdt måske, men i sidste ende nok mest for dig.

    En fertil og måske syg hankat bør ikke rende frit omkring.


  • #4   7. apr 2013 Katrine N.

    Vi har forsøgt med en fælde.... og den nærmer han sig overhovedet ikke... ikke engang med duftende vådfoder..... Og nej han skal ikke gå rundt og være syg...


    Felis

    Det har også taget et år inden jeg har kunnet komme til ham.... men ja jeg tror han har haft en madmor længere nede af gaden... som kom på plejehjem faktisk da vi flyttede ind...

    Han rykkede jo en solid transport kasse fra hinanden med et brækket forben... så han er en stærk fætter.... og jeg ved ikke om jeg kan få ham tæt på sådan en igen...

    Og han er en dejlig dreng... med kæmpe hoved.... og så ligner vores den Bette gårdkat ham helt vildt (de har begge Blotch mønster) og det er der ikke andre katte heromkring der har .... så "Gammel far" er noget særligt for os...

    Selvfølgelig skal han behandles.... men hvordan pokker får jeg ham til dyrlægen uden han splitter sig selv ad.... kan man mon få en beroligende pille ved dyrlægen først ????


  • #5   7. apr 2013 Jeg gjorde således ved min gamle afdøde vilkat (16 år på bagen.)
    Da han var inde, isolerede jeg ham i et rum - det kunne jo være køkkenet, tilkald dyrlægen med besked på at en aflivning kan komme på tale eller at han kan medbringe sikkert bur og handsker. Beskæft ham med godbidder til dyrlægen når frem (hasteudkørsel) og du skal bare holde ved, hvis du får ham eller hende i røret. Så skal dyrlægen nok give sig.
    Du skal ikke være bange for at h*n ikke kan håndtere den - min har håndteret en kat der var ved at splitte konsultationen ad.
    Snak om hvor skidt det ser ud og hvis h*n mener at der kan gøres noget for Gammelfar og du er enig, så kan h*n give den en let beroligende sprøjte og når den er helt rolig tage den med til hospitalet.

    Min dyrlæge mente at han måske kunne rette Hr. Hoved op, men jeg insisterede på at han skulle aflives pga alder og fordi at jeg kunne se, at han ikke længere var fører i flokken - og det er sjældent et godt tegn.
    Det skal siges, at vi på det tidspunkt havde flere FIV tilfælde i området og det var med til at fastholde min beslutning.

    Håber det bedste for Gammelfar - og hatten af fordi I har passet ham så godt smiley

    Sådan kan det gøres i ro og fred og Gammelfar bliver i sine vante omgivelser.


  • #6   7. apr 2013 På billedet vil jeg skyde ham til 10 år.

  • #7   7. apr 2013 Rigtig god ide Marianne ... Hvis jeg dog bare ikke havde åben køkken til resten af huset...
    Og han er jo lige så flink at aflægge et "visit kort"(strinter) hvergang han har været i køkkenet...

    Jeg er jo netop bange for han har en virus... og selvom mine katte er passet med deres vac. kan man jo aldrig vide...
    Han er stadig bossen her... mine 5 katte lader ham ihvertfald spise sin mad... og jagter ham ikke... men han kan godt finde på at være efter mine...

    Jeg må snakke med dyrlægen og se hvad vi kan gøre.... og ja en aflivning kommer på tale... hvis det er det dyrlægen synes... for jeg tror også han er en gammel herre.


  • #8   7. apr 2013 Ps

    Det skal lige siges at hans øjne på billedet altid ser sådan ud... de er meget små... så det er ikke fordi han sidder og misser med øjnene.... lidt andreledes end andre katte smiley


  • #9   7. apr 2013 Håber det lykkedes at få ham tjekket, hvad end det fører til. Han ser godt nok skøn ud. smiley

  • #10   7. apr 2013 G.H.
    Har du slet ingen døre?
    Jeg mener... køkken/alrum ja, men der må da kunne lukkes lidt af.
    Det kan jo være at han når at stresse lidt af inden dyrlægen kommer og hvis du kan kalde ham til dig er problemet jo ikke så stort.
    Husk:
    Hvis det ender med en aflivning, så er det jo trods alt sidste gang at han har sat sit visitkort.
    Jeg ser det dog som et godt tegn at han stadig er bossen smiley
    Held og lykke med projektet.
    Nb: FIV smitter kun ved bid og parring, så hvis du lige holder ham isoleret fra de andre katte imens du venter, så risikerer du ikke smitte.


  • #11   7. apr 2013 Der er helt åben fra teressen til køkkenet , stuen og spisestuen.... så han får ca 100 kvm at boltre sig på.... Og han har aldrig været inde mere end de to meter der er hen til mine missers madskåle... og flyver ud når jeg kommer imod ham... men det er jo fordi jeg har jagtet ham ud flere gange.... og så sætter han sig lige udenfor teressedøren og venter på sin egen mad ... Nøjagtig som på billedet her ...

    Jeg kan ikke kalde ham til mig, han kommer når han har tid og går igen... på forskellige tider.... så der kan jeg ikke regne med noget heller....

    Jeg prøver at få fat i den dyrlæge imorgen... og høre hvad de har af ideer smiley



  • #12   7. apr 2013 Måske kunne du være heldig at få noget let sløvende til ham, men du skal jo være sikker på at katten er isoleret når medicinen virker, for nogle katte reagerer uhensigtsmæssigt.
    Men ja, tag fat i dyrlægen og hør hvad HAN har af idéer. De er jo vant til lidt af hvert.


  • #13   7. apr 2013 Jeg kan jo få en ormepille i ham... så kan jeg vel også give ham en anden pille... og han plejer jo gerne at tage en lur på en teresse stol efter maden.... så det er det "vindue" jeg har at arbejde med ...

  • #15   7. apr 2013 Okay, tak for forklaringen Felis.... det anede jeg ikke smiley

    Har aldrig haft fertile hankatte smiley


  • #17   7. apr 2013 Ja hold da op! Kan godt se hvad du mener... er den også lille i størrelsen?? For han er ret lille... og det er hans "afkom" også ... altså vores Bette...

  • #18   7. apr 2013 Det kan være arveligt betinget.
    Hos huskatte - vildkatte kan der opstå indavl og der kan det spille ind at de er lidt små.


  • #20   7. apr 2013 Vi bor jo på landet... mellem en masse gårde.... så helt sikkert der er indavl... men vi er heldigvis ikke overrendt af vild/gårdkatte... og han er lille i forhold til mine to huskatte... men hans "søn" er også en bette ski... men knapt så stort hoved smiley

  • #21   7. apr 2013 Hvis "sønnike" er kastreret, er det derfor at den ikke få det store hoved smiley

  • #22   7. apr 2013 Jeg kan garantere dig for at han er kastreret... lige som mine andre drenge..... som sagt har jeg aldrig haft fertile katte... ihvertfald ikke ret længe smiley

  • #23   7. apr 2013 Min gamle vildkat hed Hr. Hoved, fordi et var det eneste der var stort på ham inden han kom i min favn smiley

Kommentér på:
"Min" Vildkat

Annonce