997 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

marie M
marie M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Aggressiv mod kvindelig gæster Aggressiv mod kvindelig gæster

Jeg har en kastret hankat, som er fra okt 08. Han blev kastret efter han angreb en af mine veninder.. Hun kom før i tiden tit på besøg og kæler for ham, nogen gange daske ham i snuden, pludselig en dag, bid han sig fast i hende og riv hende til blods.. dengang var han lige begyndt at strinte på bestemte steder..
Før i tiden var han meget kælen, men reserveret, ellers meget elskelig, sov ved siden af mit hoved, vækker mig om morgen kl. 7. han har sine faste spisetider, kl. 7 tørkost og kl.18 vådkost og søndag ved han altid at der er rejer. (Han skal altid sat sig pænt på plads og kys, før han kan får sin mad)
Så siden han havde bidt sig fast og kradset min veninde, havde han været ret fjendtlig mod kvindelig gæster.. Hvæser af dem, eller nappe dem eller direkte angreb dem uden grund.
Sidste år fik vi en hunkat er hjemløs som ellers skulle aflives. I første omgang er det kun som logerende fra Dyrenes ven, fordi der ikke er plads i Internatet, men vi beholdte hende, fordi vi ikke nænnede at lade hende blive aflivet...
Vores kæmpe hankat på 5-6½ kg lader til at falde lidt til ro. Men når vi har kvindelig gæster, er vi nød til at lukke ham ind på soveværelset, da han kan være aggressiv mod dem, der er ikke noget i vejen, med mandelig gæster, han er nærmest den mest søde og kælen kat.

Hvad kan være grunden til det? og bliver vi nød til at aflive ham? Der er ikke noget i vejen, når vores underbo kom og kæler for ham, men kvindelig gæst lige meget hvem det er, så skyder han ryggen op og hvæser af dem... Dyrlægen siger at der ikke er noget i vejen med ham fysisk.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aggressiv mod kvindelig gæster
  • #1   11. apr 2013 Hvad mener du med dette her?

"Hun kom før i tiden tit på besøg og kæler for ham, nogen gange daske ham i snuden,"

Hvis hun daskede ham på snuden, kan jeg da godt forstå han fik nok og mistede sin tillid!

Derudover er det ikke unormalt at en ukastreret hankat, bliver voldsom i sin adfærd - særligt hvis han ikke får afløb for sine drifter. Hvor længe er det siden, han blev kastreret?

• #2   11. apr 2013 Er hunkatten steriliseret??
    Og ja hvor længe siden er det at hankatten er kastreret..

• #4   11. apr 2013 Enig men Felis, og han kommer heller ikke til at kunne lide kvinder, for de er skyld i, at han bliver lukket inde smiley
    Hvis det skal blive bedre, skal du have besøg af kvinder som opføre sig ordentligt og vil give din dreng noget godt, så han kan blive overbevist om at kvinder er ok.

• marie M
    marie M Tilmeldt:
    apr 2013

#6   12. apr 2013 Han blev kastreret 1½ mdr efter han angreb veninden, ja hun blev forhenværende veninde, da han blev kastret var han sådan ca. 8 mdr. han faldt meget til ro efter det, men kvindelige gæster skal lige advares, om at være stille og bare ignore ham indtil han selv kommer...
    Hunkatten blev steriliseret 2 mdr efter hun kom til os. 1 mdr efter hun blev vores officielt.
    Begge katte har en lille cylinder i halsbånd med vores navn, adresse og tlfnr, hvis de skal blive væk.
    Det er Begge indekatte, med hver deres fristed, vores hankat har sit "eget" høje sted og "hans" eget kradsebræt.. han springer oven på køkkenskabe og reol hvis han vil være i fred, kun hans legemus må være oven på det steder, andre ting "faldt" sådan stille og rolige ned smiley
    hunkat har også sit eget kradsbræt, hun er vores lille dame-kat smiley
    Hannen vejer 6½ kg, han stoppede først med at vokse sidste år... alle siger, at han er kæmpe kat, den største kat de har set.. men han er stadig vores lille bitte mizü-kat...
    På billedet kan man se, størrelsesforhold sidste år.
    de er "absolut" ikke venner, hvis nogen ser på, men sover tit sammen, hvis vi ikke ser på, hvis vi ser dem sove sammen, så blev hunnen skubbet væk.. eller får et dask.. på billedet kan man se hannen slikke vores hunkat. indtil han opdager at jeg tog billedet... =;o)

profilbillede
  • marie M
    marie M Tilmeldt:
    apr 2013

#7   12. apr 2013 PS. Hankatten er fra okt 08, så han er sådan ca 4½ år
    Hunkatten ved vi ikke hvor gammel er, men hun er lille damekat..

• #9   12. apr 2013 Syntes nu ikke 6 1/2 kilo lyder volsomt stor, min hunkat vejer 9 kilo og er en almindelig huskat smiley

Men sådan som du beskriver det nu, så lyder det da som om folk bare skal lade katten komme til dem og lade være med at indlede noget med ham uden han selv har opsøgt, jeg syntes egentlig det er en dårlig ide at lukke katten inde i et andet rum når du får kvindelige gæster, hvorfor ikke bare sige til folk når de kommer at de skal ignorere hankatten og lade være med at forsøge snak med ham hvis han ikke selv opsøger, så tror jeg ikke du får de store problemer, han skal nok bare have genoprettet tilliden igen efter han har mistet den, så han kan se at ikke alle kvindelige gæster er dumme smiley

I øvrigt må man spørge hvorfor du ikke har valgt at chippe eller øremærke dine katte, istedet for at sætte et halsbånd på dem???
    Halsbånd er en dårlig ide også for indekatte, katte kan komme galt afsted med dem alle steder..
    http://www.aalborgdyrehospital.dk/Page-69.aspx?Action=1&NewsId=63&PID=274

En bruger herinde har fortalt at hendes kat næsten har været ved at blive kvalt i sit halsbånd 2 gange, den ene gang hang den fast under sengen og anden gang hang den fast under sofaen, hun nåede begge gange at redde katten, men begge gange gispede katten efter luft, og det var clip halsbånd som let burde gå op..

Kommentér på:
Aggressiv mod kvindelig gæster

Annonce