6.094 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Spiser sine egen killinger.. Spiser sine egen killinger..

Min kæreste fortalte mig før, at da han var mindre - der spiste hannen sine killinger, når de var to dage gammel ca.. Altså helt seriøst ? Så er man da dybt langt væk, hvis man lader sin kat gøre det ? Og hvor meget skal man alligevel tro på det ? Jeg ved sgu ikke rigtig hvor meget af hans snak jeg gider stole på mere.. For jeg ved at han til tider lyver !! Samtidig siger han at man ikke kan lære sin kat at sæt sig og andre ting..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spiser sine egen killinger..
  • #1   14. apr 2013 jeg har hørt et par gange at hankatte godt kan finde på at slå små killinger ihjel, men om de spiser dem ved jeg ikke smiley

• #2   14. apr 2013 Vildkatte og staldkatte slår killinger ihjel, da hunkatten hurtigere kommer i løb, så de vil parre sig. Og selvfølgelig kan de finde på at spise dem.

Det kan hunkatten også finde på.... især hvis de bliver født for tidligt... så spiser hun tit fosterene....
    De spiser jo også moderkagen... for at rydde op og for energien.....

• #3   14. apr 2013 Det er altså rigtig nok Stine - fertile hankatte dræber killinger og kan finde på at spise dem, for at få hunkatten til at gå i løbetid igen, så han atter kan pare sig med hende. Hankatte bryder sig som regel ikke om sit afkom, da det holder hunkatten ude af løbetid - og det eneste han tænker på er at formere sig. Det er jo derfor at vilde katte ikke lever sammen som par, men hunnen opforstrer sine killinger selv. Tror faktisk også at hunkatten selv kan finde på det, hvis der er noget galt med killingerne, men er ikke 100% sikker. Husk på at katte er rovdyr. Har læst at hos hunde kan der opstå kanibalisme hos tæven og det er jeg tilgengæld 100% sikker på - så hvorfor skulle en hunkat ikke også kunne finde på det. Så din kæreste har altså ret - beklager, men sådan fungere naturen...

• #5   14. apr 2013 Ja den er desværre god nok, fertile hankatte vi, ,hvis de har adgang til killingerne slå dem ihjel, faktisk helt op til killingerne er 4 uger gamle, kan det forkomme, så plejer de at være nogenlunde sikre, men ikke 100%, og hvis det er helt små killinger, så kan han også spise dem, og ja hunkatte kan også finde på at spise killingerne af årsager som Lotte har beskrevet..

• #6   14. apr 2013 Overordnet gælder det om at videreføre sine EGNE gener og tror en hankat, at husets killinger er hans egne, slår han dem ikke ihjel, men kan tværtimod være meget omsorgsfuld over for dem.

Ellers er det rigtigt, hvad der skrives om sygdom og stress som årsag til ihjelbidte killinger.

profilbillede
  • #7   14. apr 2013 Kastrater kan også være alle tiders "hyggeonkler" og barnepiger.

profilbillede
  • #8   14. apr 2013 Her er min gamle Armani erstatningsmor smiley Han var fertil, men det var ikke hans egne killinger smiley

profilbillede
  • #10   14. apr 2013 Okay.. Jeg vidste bare ikke helt om passede, derfor valgte jeg at spørge !
    For jeg ved at hans nogle gange lyver over for mig..

• #12   14. apr 2013 Det er ikke for at brokke mig.. Jeg skulle bare høre ad om det faktisk passede !

• #13   14. apr 2013 '' Samtidig siger han at man ikke kan lære sin kat at sæt sig og andre ting.. ''

Mener du tricket sit??? Eller hvad mener du..?

• #14   14. apr 2013 Ja det er det jeg mener smiley

• #15   14. apr 2013 Det er rigtig det kan man da godt???

• #16   14. apr 2013 Synes også det lyder mere som et kæreste-tillids-problem det der....Og der tror jeg ikke liiige vi er det rette forum til.......Men lige på dette punkt havde han i hvertfald ret - selv om det lyder babarisk - vågn op til den virkelige verden ......;O)

• #18   14. apr 2013 En kat kan sagtens lære at sætte sig på kommando....hvis den har lyst ;-D

Katte kan ligesom de fleste dyrearter klikker-trænes - dvs. trænes med positiv forstærkning. Udfordringen er at finde lige netop den belønning, som den enkelte kat reagerer på. Hunde er lidt nemmere på det punkt.

• #19   14. apr 2013 Jeg har også en video af min kat som kan gøre mange ting, den kan ses inde på min profil smiley

• #20   14. apr 2013 Nogle hankatte slår killinger ihjel andre gør ikke men jeg tror ikke de spiser dem (så må de godt nok være sultne :D)

• #21   14. apr 2013 snak jeg gider stole på mere.. For jeg ved at han til tider lyver .
    I guder !!

• #22   14. apr 2013 Ved heller ikke lige hvorfor vi skal belemres med det.....

• #23   15. apr 2013 Gizmo kan high five, det har jeg to videoer med på min profil smiley

Og så har hele flokken også lært at sitte smiley

Kommentér på:
Spiser sine egen killinger..

Annonce