{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.312 visninger | Oprettet:

applaws kattemad {{forumTopicSubject}}

Jeg har overvejet at gå over til applaws kattemad efter flere har talt godt om det og anbefalet det.


Men men der står at det kun må gives til udvoksede katte.

Jeg har en kat på 4 år og en kat på ca 9 måneder.

Jeg kan ikke se konstant når de spiser, så jeg vil ikke kunne vide med sikkerhed hun ikke spiser det.
Tror i der vil ske noget ved at hun også spiser det??

Eller skal jeg vente med at skifte fodre til hun er ældre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  applaws kattemad
  • #2   15. apr 2013 Der sker ikke noget ved at hun er så ung?

  • #3   15. apr 2013 Det er et rigtig godt foder og du kan roligt give det til begge dine katte smiley

  • #4   15. apr 2013 Ligger der ingen forretninger på Sjælland?

  • #5   15. apr 2013 Er fodret ikke for hårdt for hendes mave ??
    Eller hvad er grunden til det kun er til udvoksede katte?


  • #7   15. apr 2013 Jeg har kørt med RC fra da jeg købte hende, og har ca til 1 -1/2 måned endnu, så kan jeg skifte over om en måned.

    Ligger zooplus ikke som butik på Sjælland ?


  • #8   15. apr 2013 Giv du kun roligt begge katte det samme mad, jeg gik over på voksenfoder til begge mine da de var 6-7 mdr. der gad ingen af dem killingemaden mere alligevel og dyrlægen anbefalede også at når katten var blevet neutraliseret så skulle jeg gå over på voksen mad, jeg havde bare lige en pose killingemad der lige skulle spises først begge gange, så de måtte lige spise det først smiley

  • #9   15. apr 2013 Nidia.
    Du må ikke skifte foder fra den ene dag til den anden, så hvis du vil skifte så tag det RC mad du har tilbage og bland det med Applaws, så får du den bedste skift for katten og ingen dårlig mave..

    Du starter med at blande kun lidt i, måske i en uge - 10 dage, så blander du lidt mere osv..

    Nej zooplus ligger der ingen af på sjælland..


  • #10   15. apr 2013 Zooplus er en onlinebutik. Du kan godt købe Applaws i nogle butikker, her har de det i Bonnie Dyrecenter smiley
    Men zooplus er klart det billigste.


  • #11   15. apr 2013 Tak for rådet Heidi smiley men er klar over det skal ske langsomt smiley :) dette kan ikke siges for mange gange :):)
    Har en ældre kat som jeg har skiftet foder på før smiley


  • #12   15. apr 2013 Okay. Tak Camilla. Fodre i selv med det??

  • #13   15. apr 2013 Hej
    Jeg var på dyrehospitalet med min han killing for en uge siden ( har også hans søster ) de er 8½ md nu og dyrlægen sagde att jeg skulle begynde at give dem voksen foder. Applaws er også hvad jeg er kommet frem til efter at have læst et indlæg fra en spansk opdrætter der havde tjekket en del foder mærker og anbefalede bl.a Applaws & Eukanuba, der er 80% kød i applaws og jeg har bestilt det på Zooplus.dk - 7½ kg kostter 399 kr og 2 x 7½ kg = 699 kr.
    Som der er skrevet i din tråd så skal du blande det nye med RC i et stykke tid og ikke gå fra RC til f.eks Applaws


  • #14   15. apr 2013 Ja jeg gør. Mine var total afhængige af RC, så det har været en meget langvarig proces at få dem til at spise andet, men Applaws er de rigtig glade for, især varianten med laks og kylling smiley

  • #15   15. apr 2013 Super godt. Jamen så kunne jeg begynde stille og roligt at gå i gang smiley

  • #18   16. apr 2013 Min kræsne hun-kat, som var så afhængig af RC og kun ville have det - er faldet for Applaws - den med kylling ;o) Hun er helt vild med det og får det i sin foderlabyrint. Min gamle Perser er også vild med det. Efter at have vænnet sig til Orijen lugt og smag, er hun nu også blevet glad for det ;O) - Det lægger jeg så rundt i vindueskarme og hylder - det er hun glad for :O)

    Der findes jo killingefoder indenfor Applaws - men da hovedingrediensen er kød i begge, tror jeg altså det er ligemeget om den får voksenfoder eller killingefoder. Jeg kunne forestille mig at killingefoderet er mere tilpasset små killingers små tænder - altså knap så store og hårde i pillerne. Applaws ser ud til at være hårde at tygge, når mine tygger på dem i forhold til andet tørkost. Så af hensyn til de små bisser ville jeg nok vælge killinge udgaven i et par måneder endnu - og derefter gå over til voksenfoder.


  • #19   17. apr 2013 Jeg har lige i går bestilt 2kg med kylling og 4 vådkost for at prøve det, så kan der også ske en stille og rolig overgang da jeg stadigvæk har en del af det gamle.

    Købte også lige en foderlabyrent, den var på tilbud til 100 kr;)


  • #20   17. apr 2013 Det bliver de glade for. Min Po elsker sin foderlabyrint - men hun har den for sig selv, for Romeo gider ikke sætte sig ind i, hvordan den bruges ;O)

  • #21   17. apr 2013 Jeg glæder mig til det kommer smiley

Kommentér på:
applaws kattemad

Annonce